Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
    Dit lijkt meer en meer te evolueren naar de toestand van al die andere hedendaagse technologie die ons leven zoveel “aangenamer” moet maken :
    In het beste geval heb je er een hobby bij …

    bvb : vroeger kwam je thuis en drukte je 1 FYSIEKE knop in om radio 1 , 2 of 3 te starten, al naargelang : muziek na 1 of 2 seconden.
    Of drukte je 1 knop om BRT 1 ( Brussel Vlaams voor de nog ouderen ) op te zetten…

    Tegenwoordig heb je drie afstandsbedieningen nodig die je , best in de juiste volgorde moet bedienen om dan te hopen na 30 seconden ofzo muziek te krijgen… Tenzij je je router nog is moet herstarten of wacht, 1 of ander app’je moet openen…mad:

    Indien dit allemaal wat “boomerig” klinkt dan is dit waarschijnlijk zo maar zeg nu zelf : waarom kan je bij dat electrisch tanken niet gewoon betalen met je bancontact kaart ipv een app’je, badge of nog een andere kaart…?
    Toch allemaal een beetje te negatief voorgesteld vrees ik.[emoji848]

    Vroeger drukte je inderdaad op 1 knop om de radio aan te zetten, dan had je via een FM antenne met goed geluk wat ontvangst, met veel geluk redelijk ontvangst en met wat te veel mist (bijna) geen ontvangst.
    Eerst 17 antennes kopen of 25 keer verplaatsen voor men wat deftig signaal had.
    In die tijd moest je recht staan om het volume aan te passen en na enkele jaren begon die volumeknop wat stof te vangen en had je wat gekraak tijdens het regelen, viel linker of rechter luidspreker uit tot je de goede stand gevonden had of er een halve bus contactspray aan verspild had.

    OK, de huidige toestellen bevatten software, sommige te bedienen via een app en andere via afstandsbediening … maar je kan ook internetradio luisteren, streamen, muziek van je NAS of smartphone spelen.
    Als een en ander niet meer voldoet, dan heb je nog de kans dat een volgende firmware- of software-update het probleem oplost of nieuwe mogelijkheden toevoegt.

    Ben je boven en beneden speelt de radio nog, je kan hem uit zetten zonder naar beneden te gaan.
    Je wil andere muziek, vermoedelijk ook een of andere app waarmee je een eigen playlist kan maken en/of starten.

    Ja, af en toe een update, maar vaak kan je die plannen dat die ‘s nachts gebeurt.
    En verder ook meer en meer mogelijkheden waarmee je gewoon met stembediening je muziek kan starten, stoppen, volume aanpassen, … of volledig geautomatiseerd volgens geofencing.
    Nu krijgt men al betere muziek uit een smartphone of tablet dan vroeger uit een radio dat meer op een meubelstuk geleek dan wat anders.
    TV idem, nu op een dun plat en groot scherm waar men vroeger een bolle aquarium had als beeldbuis.

    Zo is dat ook met auto’s, vroeger moest ge een plan van een paar vierkante meter open plooien en een co-piloot hebben om de route voor te lezen voor zover die kon volgen of niet sliep.
    Stond je ergens in panne, dan kon je alleen hopen dat er iemand passeerde en ook wou stoppen om je te helpen … nu bel je gewoon eender waar je bent.

    Ne mens moet met zijn tijd mee. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Nu krijgt men al betere muziek uit een smartphone of tablet dan vroeger uit een radio dat meer op een meubelstuk geleek dan wat anders.
      TV idem, nu op een dun plat en groot scherm waar men vroeger een bolle aquarium had als beeldbuis.
      Dat zou ik niet durven beweren dat je nu betere muziek krijgt uit een smartphone of tablet dan vroeger uit een radio of muziekmeubel
      Volgens mij had jij vroeger dan een hele slechte radio of muziekmeubel
      Niet voor niks dat de best klinkende versterkers (nog steeds)(opnieuw) werken met lampen
      Tevens is er een heel groot verschil tussen digitaal geluid en analoog geluid, neem een CD/stream of wat dan ook tegenover een goede lp waar nog ziel in zit.
      Maar alles hangt af van persoonlijke smaak uiteraard
      t zelfde met een tv, de platte tv's beter klinken dan de oude grote beeldbuis tv's, als je (een) extra luidspreker(s) bijplaatst dan wel ja maar gewoon de tv op zichzelf zeker niet

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Zo is dat ook met auto’s, vroeger moest ge een plan van een paar vierkante meter open plooien en een co-piloot hebben om de route voor te lezen voor zover die kon volgen of niet sliep.
      Stond je ergens in panne, dan kon je alleen hopen dat er iemand passeerde en ook wou stoppen om je te helpen … nu bel je gewoon eender waar je bent.

      Ne mens moet met zijn tijd mee. [emoji6]
      Zo stond ik enkele jaren geleden in de Alpen, geen ontvangst voor de gps, geen ontvangst voor de telefoon.
      Gelukkig wel een kaart bij ons van een paar vierkante meter waarmee we zonder problemen verder konden
      En er zijn nog enorm veel locaties waar je geen gsm ontvangst hebt, zeker in berggebieden

      Maar dat allemaal terzijde, het is vooral het gemak dat de mens dient
      En uiteraard moet je mee met de tijd, maar niet alles is beter, volledige digitalisatie kan serieuze problemen geven

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 19 januari 2022, 22:32.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Dat zou ik niet durven beweren dat je nu betere muziek krijgt uit een smartphone of tablet dan vroeger uit een radio of muziekmeubel
        Volgens mij had jij vroeger dan een hele slechte radio of muziekmeubel
        Niet voor niks dat de best klinkende versterkers (nog steeds)(opnieuw) werken met lampen
        Vooral dat die oude radio’s bijna allemaal mono waren. [emoji6]

        Tevens is er een heel groot verschil tussen digitaal geluid en analoog geluid, neem een CD/stream of wat dan ook tegenover een goede lp waar nog ziel in zit.
        Het ging hem vooral over radio in vorige reactie.
        Maar wat is het gebruikvriendelijkste … 50 lp’s of 10.000 nummers op USB of in de cloud?

        Maar alles hangt af van persoonlijke smaak uiteraard t zelfde met een tv, de platte tv's beter klinken dan de oude grote beeldbuis tv's, als je (een) extra luidspreker(s) bijplaatst dan wel ja maar gewoon de tv op zichzelf zeker niet
        Bij tv gaat het over beeld als we het over een beeldbuis heeft, nu tenminste een deftige resolutie, vele zenders en … allemaal met kleur. [emoji23]
        Maar als men het graag over klank heeft … nu zijn ze op wat extreme uitzonderingen na allemaal stereo, kan je uitbreiden met externe speakers, surroundgeluid, …

        Zo stond ik enkele jaren geleden in de Alpen, geen ontvangst voor de gps, geen ontvangst voor de telefoon.
        Gelukkig wel een kaart bij ons van een paar vierkante meter waarmee we zonder problemen verder konden
        En er zijn nog enorm veel locaties waar je geen gsm ontvangst hebt, zeker in berggebieden
        Klopt dat dit gebeurt, maar het gebeurde vroeger ook vaak dat de straat niet op de verouderde kaart stond en als een straat onderbroken was, dan kon je eerst een half uur zoeken om een nieuwe route te plannen.
        Mijn eerste keer dwars door Brussel, straten in boekje van Brussel in de hand, nergens kunnen stoppen, overal file en alle borden met straatnamen besneeuwd. [emoji849]

        Maar dat allemaal terzijde, het is vooral het gemak dat de mens dient
        En uiteraard moet je mee met de tijd, maar niet alles is beter, volledige digitalisatie kan serieuze problemen geven

        grts
        Sieg
        Niet alles is beter, dat klopt … maar er zijn wel veel meer mogelijkheden en men kan toch niet ontkennen dat een GPS meestal wel handiger is dan een kaart. [emoji6]
        Last edited by VerSeg; 20 januari 2022, 02:01.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Niet alles is beter, dat klopt … maar er zijn wel veel meer mogelijkheden en men kan toch niet ontkennen dat een GPS meestal wel handiger is dan een kaart. [emoji6]
          Awel, dat durf ik niet beweren... Als alles goed gaat wel. Maar meestal kom je zonder gps op dat moment ook. Als je plots voor wegenwerken staat dan stuurt een gps je altijd terug naar de oorspronkelijk berekende route. En die heeft ook vaak de neiging om je (vooral aan het begin en einde van een route) je langs de boerenbuiten te sturen als je met 500m om te rijden een goeie "steenweg" hebt om er te geraken. Heb ik altijd voor in Ieper waar hij mij langs de velden stuurt ipv tot aan een rond punt te rijden en dan even terug de andere baan. En je ziet ook zo verdomd weinig op dat scherm. Als je uitzoomt verdwijnen de wegen. Hab je niet met een kaart, die staan er altijd allemaal.

          Zelfde voor audio. Geef mij maar 50 cd's ipv 10000 nummers in de cloud. Ik ben geen lp liefhebber, ik heb er genoeg om de beperkingen daarvan in te zien. Net zoals dat lampen voor audio hun tijd hebben gehad.

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            GPS vind ik vooral handig in en rondom steden. Niets is moeilijker om zonder GPS een adres te moeten vinden in een stad wanneer je met de wagen bent, je moet op zo veel zaken tegelijkertijd letten in het verkeer.
            Ook om het centrum van een grootstad vlot uit te rijden is GPS een godsgeschenk.
            Wat dan weer ambetanter is wanneer je een ondergrondse garage verlaat en je GPS nog op zoek is naar satellieten. Dit laatste kan soms wel een tijdje duren in een stad met hoge gebouwen.
            Kaarten zijn dan weer handiger wanneer je een pittoreske route wenst te volgen (Michelin). Een GPS in de bergen werkt enerverend wanneer je bij elke haarspelbocht telkens moet 'afslaan' .
            Ik koop dan ook altijd een wegenkaart van de streek waar ik heen ga. Beide systemen zijn goed combineerbaar.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              ...........................men kan toch niet ontkennen dat een GPS meestal wel handiger is dan een kaart. [emoji6]
              Om ergens naar toe te rijden wel. Vroeger hadden wij naast de GPS nog altijd een kaart mee voor het geval de GPS het eens moest laten afweten... want je wist nooit (wij hadden reeds de streetpilot SP 2610 van Garmin vanaf 2003), want dat was een losse op het dashbord en die liet je wel eens in de steek.

              Nu hebben wij nog steeds de wegenatlas van Michelin Frankrijk bij (onze autoreizen gaan bijna altijd naar ergens in Frankrijk) of de ADAC atlas van Duitsland (als we eens die richting uitgaan in het voorjaar). Die zijn heel handig omdat de 'mooie-toeristische' wegen afgelijnd zijn met een groen randje, zodat je tijdens uitstappen ter plaatse steeds de baantjes kan nemen met het meeste natuurschoon.

              Wij hebben de vaste GPS in de auto, dan OSM, Google Maps, Waze, Flitsmeiser en Radarbot op ons beide smarpthones en op de tablet. Dus met 16 GPS'en in de auto zal er wel altijd ééntje werken zeker . Dan hebben wij nog de Garmin GPS Map 64 (om te gebruiken tijdens onze wandelingen omdat die waterdicht is), en die is ook te gebruiken in de auto, maar geeft geen gesproken instructies.

              Zonder GPS vallen kan dus (bijna) niet meer. Tenzij de satellieten mochten uitvallen natuurlijk...... .

              Maar we zijn aan het afdwalen van 'Elektrische wagen opladen via stopcontact ?'

              Comment


              • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                Maar we zijn aan het afdwalen van 'Elektrische wagen opladen via stopcontact ?'
                Ahh neen, een GPS om u naar de dichtstbijzijnde laadpaal te brengen. [emoji23]
                Tenzij de batterij plat is voor ge daar aankomt, ook geen (ingebouwde) GPS meer. [emoji848]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                  Klopt dat dit gebeurt, maar het gebeurde vroeger ook vaak dat de straat niet op de verouderde kaart stond en als een straat onderbroken was, dan kon je eerst een half uur zoeken om een nieuwe route te plannen.
                  Mijn eerste keer dwars door Brussel, straten in boekje van Brussel in de hand, nergens kunnen stoppen, overal file en alle borden met straatnamen besneeuwd. [emoji849]

                  Niet alles is beter, dat klopt … maar er zijn wel veel meer mogelijkheden en men kan toch niet ontkennen dat een GPS meestal wel handiger is dan een kaart. [emoji6]
                  Ja maar ik zou geen kaart gebruiken waar veel nieuwe straten liggen, dat is ook mijn interesse niet om daar op stap te gaan.
                  Er zijn genoeg plaatsen die bezocht worden door fotografen waar geen ontvangst is, dus toch wel makkelijk zo'n kaart
                  Ik ken zelfs mensen die wanneer ze op stap zijn in ruige gebieden altijd een soort tracking device met zich meedragen omdat er geen gsm ontvangst is
                  Dat is een betalende optie waarbij satellieten gebruikt worden die niet voor gsm of gps dienen

                  Maar alé, als het van Musk afhangt hebben we binnen een paar jaar overal ontvangst dankzij z'n vele tienduizenden satellieten die 'm de ruimte inpompt
                  En zo zijn we terug bij Satellieten - Musk - Tesla - Elektrische auto ...

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Maar alé, als het van Musk afhangt hebben we binnen een paar jaar overal ontvangst dankzij z'n vele tienduizenden satellieten die 'm de ruimte inpompt
                    En zo zijn we terug bij Satellieten - Musk - Tesla - Elektrische auto ...

                    grts
                    Sieg
                    Hoe meer satellieten er rond de aarde draaien, hoe groter de kans dat het daar serieus mis loopt: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12...s-ruimte-musk/
                    Als er daar twee satellieten botsen, dan kunnen de brokstukken voor een kettingreactie zorgen waardoor er nog veel meer satellieten kapot gaan (die satellieten zorgen dan weer voor meer brokstukken, die botsen dan weer, en dan zijn er nog meer brokstukken...).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Ja maar ik zou geen kaart gebruiken waar veel nieuwe straten liggen, dat is ook mijn interesse niet om daar op stap te gaan.
                      Er zijn genoeg plaatsen die bezocht worden door fotografen waar geen ontvangst is, dus toch wel makkelijk zo'n kaart
                      Ik ken zelfs mensen die wanneer ze op stap zijn in ruige gebieden altijd een soort tracking device met zich meedragen omdat er geen gsm ontvangst is
                      Dat is een betalende optie waarbij satellieten gebruikt worden die niet voor gsm of gps dienen


                      Maar alé, als het van Musk afhangt hebben we binnen een paar jaar overal ontvangst dankzij z'n vele tienduizenden satellieten die 'm de ruimte inpompt
                      En zo zijn we terug bij Satellieten - Musk - Tesla - Elektrische auto ...

                      grts
                      Sieg
                      Ik heb toch nog een "lichtjes off topic" vraagje voor Sieg. Ik dacht of heb me laten wijsmaken dat je door de positie of baan rond de aarde van de 24 GPS sattelieten overal op onze bol altijd minimum vier satelieten ontvangt met een GPS toestel, zodat je steeds je positie kan bepalen. Vroeger gebeurde het wel eens dat wanneer je je tussen hoge gebouwen, of vlak tegen een steile bergwand bevond, er geen goede ontvangst was, maar dit heb ik de laatste jaren met recente handheld GPS'en toch niet meer meegemaakt (en ik heb de Garmin GPSmap60C, de 60CSX en de meest gebruiikte de 64).
                      Maar het kan zijn dat er toch nog plaatsen zijn waar de ontvangst niet bijzonder is, dat weet ik niet.
                      Bij ons ontvang ik bijna altijd 15 van de 24 sattelieten met de GPSmap 64. Het kan ook dat je met een smartphone niet zo'n goede ontvangst hebt omdat die naast GPS nog voor een boel andere zaken geschikt is.

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Hoe meer satellieten er rond de aarde draaien, hoe groter de kans dat het daar serieus mis loopt: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12...s-ruimte-musk/
                        Als er daar twee satellieten botsen, dan kunnen de brokstukken voor een kettingreactie zorgen waardoor er nog veel meer satellieten kapot gaan (die satellieten zorgen dan weer voor meer brokstukken, die botsen dan weer, en dan zijn er nog meer brokstukken...).
                        Als de gazetten niet meer weten wat geschreven, weten ze wel wat uit hun duim te zuigen Bart.
                        Die mannen weten tot op de meter waar al die dingen hangen.
                        Ps. als Musk hier zijn gedacht krijgt, dan gaan we volgens mij terug naar een nieuw telecommunicatie tijdperk,
                        wie zegt dat we over een paar decenia niet alle communicatie via satellieten zullen doen.
                        Nu gaat het er enkel over welke grootmacht dat in handen zal krijgen, de Amerikanen denken nu reeds
                        dat de ruimte van hen is.....
                        En wat zijn een paar tienduizend satellieten buiten de dampkring in vergelijking met 7 miljard mensen
                        op de aardbol waar nog geen 10% van bewoonbaar is?
                        Maar we wijken inderdaad af.

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                          Ik heb toch nog een "lichtjes off topic" vraagje voor Sieg. Ik dacht of heb me laten wijsmaken dat je door de positie of baan rond de aarde van de 24 GPS sattelieten overal op onze bol altijd minimum vier satelieten ontvangt met een GPS toestel, zodat je steeds je positie kan bepalen. Vroeger gebeurde het wel eens dat wanneer je je tussen hoge gebouwen, of vlak tegen een steile bergwand bevond, er geen goede ontvangst was, maar dit heb ik de laatste jaren met recente handheld GPS'en toch niet meer meegemaakt (en ik heb de Garmin GPSmap60C, de 60CSX en de meest gebruiikte de 64).
                          Maar het kan zijn dat er toch nog plaatsen zijn waar de ontvangst niet bijzonder is, dat weet ik niet.
                          Bij ons ontvang ik bijna altijd 15 van de 24 sattelieten met de GPSmap 64. Het kan ook dat je met een smartphone niet zo'n goede ontvangst hebt omdat die naast GPS nog voor een boel andere zaken geschikt is.
                          Het is niet omdat je gps satellieten kunt ontvangen dat je gsm ontvangst hebt, totaal verschillend.
                          Dus als je iets overkomt in ruig terrein, bergen bvb, dan heb je niks aan je gsm uiteraard en daarvoor dient dat tracking device.
                          Je hebt enkel op een knop te drukken en er wordt bij enkele ontvangdiensten een signaal weergegeven dat er iemand in de miserie zit
                          Tevens maken deze toestelletjes gebruik van satellieten voor commerciële gps maar ook van satellieten die niet commercieel gebruikt worden.
                          Uiteraard alles voor de veiligheid qua overbelasting, als je zo'n device hebt moet je er 100% op kunnen rekenen
                          Ik ken fotografen die zulk een toestelletje steeds mee dragen als ze bvb in de bergen in Wales en Schotland gaan hiken en fotograferen, maar er zijn plaatsen genoeg Zelfs in Europa waar dit handig is


                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Hoe meer satellieten er rond de aarde draaien, hoe groter de kans dat het daar serieus mis loopt: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12...s-ruimte-musk/
                            Als er daar twee satellieten botsen, dan kunnen de brokstukken voor een kettingreactie zorgen waardoor er nog veel meer satellieten kapot gaan (die satellieten zorgen dan weer voor meer brokstukken, die botsen dan weer, en dan zijn er nog meer brokstukken...).
                            Klopt Bart, maar ik zou niet afgaan op de journalistiek
                            Maar het is een feit dat men op het ogenblik heel bang is als iets zou botsen.
                            Hetgeen nu op het ogenblik rond onze aarde zweeft aan ruimteafval is immens, het is zelfs gewoon schandalig, maar dan hebben we het niet over de satellieten die nog in gebruik zijn
                            Men is nu met hoge urgentie op zoek naar systemen om dit op te kunnen ruimen, eindelijk heeft men gesnapt dat het zo niet verder kan
                            Als je al het gewicht van het huidige ruimteafval samentelt zit men op het ogenblik boven de 6 miljoen kg !!

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Als de gazetten niet meer weten wat geschreven, weten ze wel wat uit hun duim te zuigen Bart.
                              Die mannen weten tot op de meter waar al die dingen hangen.
                              Ps. als Musk hier zijn gedacht krijgt, dan gaan we volgens mij terug naar een nieuw telecommunicatie tijdperk,
                              wie zegt dat we over een paar decenia niet alle communicatie via satellieten zullen doen.
                              Nu gaat het er enkel over welke grootmacht dat in handen zal krijgen, de Amerikanen denken nu reeds
                              dat de ruimte van hen is.....
                              En wat zijn een paar tienduizend satellieten buiten de dampkring in vergelijking met 7 miljard mensen
                              op de aardbol waar nog geen 10% van bewoonbaar is?
                              Maar we wijken inderdaad af.
                              Geert, ik raad je aan om eens aan nachtfotografie te doen of bvb astrofotografie
                              Je kunt tegenwoordig geen enkele opname meer maken waar er minstens een streep van een satelliet door je foto loopt, meestal zelfs meerdere

                              Astrologen beginnen in opstand te komen omdat het voor hen steeds moeilijker wordt om waarnemingen te doen zonder satellieten door het beeld te hebben.

                              En wees maar zeker dat het bij Musk niet voor goede doeleinden is dat 'm al die satellieten de ruimte inschiet, uiteraard draait dit om geld
                              Elke lancering laat tevens nog eens ruimteafval achter ook

                              Spijtig uiteraard dat iedereen maar kan doen wat 'm wil in de ruimte rond onze aardbol

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Het is niet omdat je gps satellieten kunt ontvangen dat je gsm ontvangst hebt, totaal verschillend.
                                Dus als je iets overkomt in ruig terrein, bergen bvb, dan heb je niks aan je gsm uiteraard en daarvoor dient dat tracking device.
                                Je hebt enkel op een knop te drukken en er wordt bij enkele ontvangdiensten een signaal weergegeven dat er iemand in de miserie zit
                                Tevens maken deze toestelletjes gebruik van satellieten voor commerciële gps maar ook van satellieten die niet commercieel gebruikt worden.
                                Uiteraard alles voor de veiligheid qua overbelasting, als je zo'n device hebt moet je er 100% op kunnen rekenen
                                Ik ken fotografen die zulk een toestelletje steeds mee dragen als ze bvb in de bergen in Wales en Schotland gaan hiken en fotograferen, maar er zijn plaatsen genoeg Zelfs in Europa waar dit handig is


                                grts
                                Sieg
                                Dit zouden ze ook kunnen dragen

                                Werkt eveneens goed, alleen torenhoge kosten bij oneigenlijk gebruik.

                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

                                Comment

                                Working...
                                X