Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
    Het werd tijd.
    Zal toch ook niet zo goed geweest zijn voor het milieu…
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Het werd tijd.
      Zal toch ook niet zo goed geweest zijn voor het milieu…
      Mochten ze allemaal rondrijden ook niet. [emoji848]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Mochten ze allemaal rondrijden ook niet. [emoji848]
        Maar zoals ik vandaag gelezen heb, liggen ze nu op de bodem van de zee.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Maar zoals ik vandaag gelezen heb, liggen ze nu op de bodem van de zee.
          Toemmetoch, allemaal milieuzuivere auto's.... En nu maar wachten tot de stookolietanks van het schip zullen beginnen lekken.... of oja, hoe is die brand ontstaan in feite ?

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Toemmetoch, allemaal milieuzuivere auto's.... En nu maar wachten tot de stookolietanks van het schip zullen beginnen lekken.... of oja, hoe is die brand ontstaan in feite ?
            Oorzaak van de brand is onbekend. Net zoals bij de Notre Dame in Parijs, was het daar een slecht gedoofde sigaret, ? een kortsluiting ? of... ze weten het niet, en dan houden ze het maar op "oorzaak zijn de restauratiewerken", het kan dus m.a.w. aan 1.001 zaken te wijten zijn.

            Zal op dat autoschip idem zijn, in denk niet dat ze 3 kilometer diep gaan proberen te kijken om een oorzaak te zoeken die ze toch niet meer kunnen vinden aangezien alles verbrand is.
            En hij/zij die wel de oorzaak kent, zal wel zwijgen als vermoord... ze zullen het wel bij een niet-menselijke-fout houden, beetje denken aan de verzekering hé.

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Waarschijnlijk zo'n ecologische elektrische auto waarvan de batterij in de fik gegaan is.

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Waarschijnlijk zo'n ecologische elektrische auto waarvan de batterij in de fik gegaan is.
                De kans bestaat, maar met vermoedens is men niet veel. [emoji6]
                Men kan dan even goed denken in de richting van …
                Vermoedelijk stiekem gaan roken en sigaret niet gedoofd.
                Vermoedelijk technisch defect aan slecht onderhouden boot.
                Vermoedelijk kortsluiting door waterlekkage.
                Vermoedelijk brandstof gelekt op een heet voorwerp.
                Vermoedelijk brand ontstaan in de keuken.
                Vermoedelijk …
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Dat zo'n ecologische elektrische auto, waarvan de batterij spontaan in de fik gegaan is, de oorzaak kan zijn is reëel maar inderdaad niet zeker.
                  Dat het blussen van die brand niet lukte omdat er zoveel ecologische elektrische auto's aan boord waren is wel zeker.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Dat zo'n ecologische elektrische auto, waarvan de batterij spontaan in de fik gegaan is, de oorzaak kan zijn is reëel maar inderdaad niet zeker.
                    Dat het blussen van die brand niet lukte omdat er zoveel ecologische elektrische auto's aan boord waren is wel zeker.
                    Paar jaar geleden is een andere boot ook gezonken welke vol met tweedehandswagens zat, geen enkele elektrische wagen en ze konden ook niet blussen. [emoji6]

                    Wat ik me wel afvraag is hoe ze de elektrische wagens getransporteerd krijgen van fabriek tot dealer, die zijn soms maanden onderweg zonder te kunnen laden.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Paar jaar geleden is een andere boot ook gezonken welke vol met tweedehandswagens zat, geen enkele elektrische wagen en ze konden ook niet blussen. [emoji6]

                      Wat ik me wel afvraag is hoe ze de elektrische wagens getransporteerd krijgen van fabriek tot dealer, die zijn soms maanden onderweg zonder te kunnen laden.
                      Toen ik mijn nieuwe wagen uit de UK kreeg, stond er 8Km op,Vanuit de fabriek naar de parking, dan op de trein,boot, vervolgens parking-vrachtwagen-dealer. Of lopen de elek.auto's leeg in de tijd ?
                      https://ggpics.be/

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                        Wat ik me wel afvraag is hoe ze de elektrische wagens getransporteerd krijgen van fabriek tot dealer, die zijn soms maanden onderweg zonder te kunnen laden.
                        Lithium-ion accu's hebben niet veel last van zelfontlading, een paar maanden is dus zeker geen probleem.
                        Nu zit er wel een heleboel elektronica in de meeste elektrische auto's, en die wordt niet volledig uitgeschakeld, daardoor wordt er nog wel continu stroom verbruikt, maar dat zal in "rust" (contact uitgeschakeld) niet zo hoog zijn dat de accu er op een paar maanden door leeg raakt (die accu heeft dan ook een veel grotere capaciteit dan de loodaccu van een auto met verbrandingsmotor).
                        Het is ook mogelijk dat er in elektrische auto's een bepaalde "transportmodus" (om het stroomverbruik verder te beperken) zit die door de dealer kan worden uitgeschakeld voor de auto wordt geleverd.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Lithium-ion accu's hebben niet veel last van zelfontlading, een paar maanden is dus zeker geen probleem.
                          Nu zit er wel een heleboel elektronica in de meeste elektrische auto's, en die wordt niet volledig uitgeschakeld, daardoor wordt er nog wel continu stroom verbruikt, maar dat zal in "rust" (contact uitgeschakeld) niet zo hoog zijn dat de accu er op een paar maanden door leeg raakt (die accu heeft dan ook een veel grotere capaciteit dan de loodaccu van een auto met verbrandingsmotor).
                          Het is ook mogelijk dat er in elektrische auto's een bepaalde "transportmodus" (om het stroomverbruik verder te beperken) zit die door de dealer kan worden uitgeschakeld voor de auto wordt geleverd.
                          1 á 3% per maand zeggen ze hier, ze mogen dus een tijd onderweg zijn.

                          Nederlanders gaan minder de weg op en dus blijven ook de autos thuis. Wat zijn de gevolgen als elektrische autos en hybrides te lang stilstaan?

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Wat ik me wel afvraag is hoe ze de elektrische wagens getransporteerd krijgen van fabriek tot dealer, die zijn soms maanden onderweg zonder te kunnen laden.
                            Eens zoeken op ico Zeebrugge waar de Tesla toekomt per schip daar hebben ze een groot terrein met laadpalen.

                            https://corporate.engie.be/nl/energy...-ico-terminals

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                              Toen ik mijn nieuwe wagen uit de UK kreeg, stond er 8Km op,Vanuit de fabriek naar de parking, dan op de trein,boot, vervolgens parking-vrachtwagen-dealer. Of lopen de elek.auto's leeg in de tijd ?
                              Maar niet elke wagen komt uit de UK of gaat naar België.
                              Dat zijn korte transporten, er zijn er veel die maanden onderweg zijn.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X