Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonnepanelen

    Gezien ik pas sinds midden december over zonnepanelen beschik en een digitale meter, en een ap waar ik de opbrengst van mijn zonnepanelen kan zien....
    Maar wat mij nu meer interesseert is een ap waar ik kan zien wat ik van de opgewekte energie zelf verbruik en wat ik terug injecteer aan het net...vooral wat ikzelf verbruik van mijn opgewekte energie interesseert me het hardst...
    Ik vond er eentje ...met name "zelfstroom.nl" had deze gedownload...zou dan een welkomstmail ontvangen maar krijg niks ??? Waarschijnlijk enkel voor klanten van zelfstroom ...

    Iemand ervaring met dergelijke apps ?

    Thx bij voorbaat
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Daarvoor heb je een toestelletje nodig die je moet inpluggen op de P1 poort,
    zoals bv. van het merk HomWizard.
    Anderen zullen je hier ongetwijfeld meer kunnen over vertellen, zelf heb ik
    nog een terug draaiende teller.

    Comment


    • #3
      Mijn Solaredge app verteld mij dat al deze items zonder dongel in mijn digitale meter.
      Mijn installatie is ook van solaredge natuurlijk.

      Comment


      • #4
        Wij werken met HomeWizard. Wifi dongle kost iets van 30€ nu, we hebben er het abonnement van 12€/jaar bijgenomen ivm de toegang tot data en mogelijkheid tot exporteren naar bv excel.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
          Mijn Solaredge app verteld mij dat al deze items zonder dongel in mijn digitale meter.
          Mijn installatie is ook van solaredge natuurlijk.
          Ik heb hier ook een Solaredge installatie, met de app kan je inderdaad al die gegevens in het oog houden, ik dacht dat dat zo ook was bij de andere merken.
          Via "Mijn Fluvius" kan je de informatie van de digitale meter niet in real time zien, maar je krijgt er (met 1 of maximum 2 dagen vertraging) wel een heel mooi overzicht van het verbruik en injectie.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            Wij werken met HomeWizard. Wifi dongle kost iets van 30€ nu, we hebben er het abonnement van 12€/jaar bijgenomen ivm de toegang tot data en mogelijkheid tot exporteren naar bv excel.
            Inderdaad, of voor de knutselaars is er open source Home Assistent maar moet je nog wel een set toestelletjes (WiFi dongle en ESP32) kopen om te starten. Veel handleidingen zijn via Youtube te vinden. Home Assistant is handig voor als je allerlei zaken wil gaan regelen, opvolgen of besturen via het Internet.

            Er zijn heel wat kant en klare oplossingen voor enkel het verbruik op te volgen, daar betaal je het product en vaak een vast bedrag om de gegevens op te slaan en weer te geven via een app of pc.



            Via mijn laadpaal (Zappi) krijg ik ook alle verbruiken en stroominjecties netjes live te zien, met de bedoeling om stroomoverschot al dan niet automatisch af te leiden naar de (EV) autobatterij. Heb je geen laadpaal maar overweeg je het wel om later aan te schaffen, bekijk dan ook die mogelijkheden van de laadpaal.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

              Inderdaad, of voor de knutselaars is er open source Home Assistent maar moet je nog wel een set toestelletjes (WiFi dongle en ESP32) kopen om te starten. Veel handleidingen zijn via Youtube te vinden. Home Assistant is handig voor als je allerlei zaken wil gaan regelen, opvolgen of besturen via het Internet.
              Een vriend van mij is bezig met het programmeren van zo een Raspberry pi ding met nog wat componenten
              via die P1 poort, die zijn capaciteit tarief zou moeten kunnen beperken.
              Als bv. keukentoestellen worden opgezet, dan kan bv. de boiler niet bijwarmen of wordt de warmtepomp/airco af gezet enz.
              Geen simpel denkwerk als je ziet dat voor sommige toestellen een tijdslot moet worden ingebouwd,
              een microgolf bv. werkt pulserend, en een warmtepomp start je beter niet meteen her op, ook nog
              rekening houdend met de op dat moment geleverde stroom van zijn 10 Kw zonnepanelen.
              Allemaal dingen waar je rekening moet mee houden en die voor ieder huis anders zijn.
              Allemaal niet zo simpel blijkbaar als je dat alles wil automatiseren.

              Comment

              Working...
              X