Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat een geruzie....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wat een geruzie....

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    1) Op dit forum zou er dan maar één foto staan ter beoordeling en als dat net die onscherpe foto is dan zal een mogelijke reactie zijn :

    Spijtig, niet echt scherp.


    2) En kom nu niet af dat mijn reactie te kort is hé.
    1) Het lijkt me verstandig om hier uw beste foto's te zetten he ( ik snap u voorbeeld hoor)

    2) Ik zie toch da ge moeite hebt gedaan, ik begrijp het volledig

    we mogen der al eens om lachen ook he, den druk wa van het vat laten
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • Re: Wat een geruzie....

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Je gaat van het ene uiterste naar het andere!
      Iets met beperkte woorden neerpennen wil niet zeggen drie woorden en half in sms-taal en het wil nog veel minder zeggen dat je alle normen naast u neerlegt.

      In tekst (geschreven of getypt) is men steeds veel beknopter dan in woorden tijdens een gesprek van persoon tot persoon ... tenzij je een roman schrijft.

      Als ik de Pol tegen kom en iets wil vragen dan zal het gaan in de genre ven :

      Hey Pol, alles kits?
      Goed weer vandaag hé!
      Alles in orde met de kinderen?
      Ah ... ge hebt uw nieuw grasmachien al ... content van?
      Ja jong, volgende weel op verlof se ...
      Terwijl ik u zie ... ik heb eens een vraagske over mijn PC dat blijft hangen, heb je eens de tijd om daar naar te komen kijken?


      Dat is iets dat je op 1 minuut gezegd krijgt maar waar je 5 minuten op zit te typen.
      Als je datzelfde via internet op een forum gooit dan zal dat eerder zijn in de genre van :

      Hallo
      Mijn PC blijft hangen bij de start van CS5, heeft iemand soms een idee wat error cjt54bf99 wil zeggen?
      Thanks


      Snap je nu wat een mens bedoelt met "iets korter of beperkter"?
      Dat heeft niets met respect of waarden te maken maar door het feit dat ge gewoon anders bezig bent!
      Dan kunt ge ofwel reageren met een gepast antwoord ofwel de vraagsteller verwijten dat hij nogal kort is in woorden.

      Zo is dat ook met reacties op foto's ... als dat in een geheel van een gesprek naar boven komt lijkt dit altijd héél anders dan wanneer men dit beknopt in een forum neerpent.
      Natuurlijk is er nog een verschil tussen "Uw foto spreekt mij niet echt aan" of "Uw foto trekt op niets".
      Om het nog eens met een voorbeeld te stellen :

      Hey Pol, alles kits?
      En met de vrouw alles goed?
      Ja, we zijn net terug van de zee se ...
      Uw foto's? Ja, ik heb ze gezien jong ... een hele reeks mooie, vooral die met dat zonneke in die kapel. Enkel die van dat bootje, die ziet er wat onscherp uit maar ja ... het was er precies tof.


      Op dit forum zou er dan maar één foto staan ter beoordeling en als dat net die onscherpe foto is dan zal een mogelijke reactie zijn :

      Spijtig, niet echt scherp.

      Tijdens een gesprek van persoon tot persoon ziet ge ook nog eens wat een teut de andere er bij trekt en hoe ge zoiets moet gaan begrijpen ... dat kan je niet op internet!

      Ge moet daarvoor toch geen geleerde zijn om te snappen dat ge in op een forum zaken anders geformuleerd worden en vooral anders overkomen dan tijdens een echt gesprek?

      Er zijn altijd twee kanten ... hoe je het uitlegt en hoe je het wil verstaan, de goede wil moet van beide kanten komen!

      En kom nu niet af dat mijn reactie te kort is hé.
      Waar het u vooral om doen is, is om punten aan te halen die naast de kwestie liggen, en om mijn woorden te verdraaien in iets waarvoor het u makkelijker ligt om tegen te discussiëren.. been there, done that, HIER heb IK werkelijk geen tijd voor.. als U niet wenst te snappen of u kan gewoon niet snappen wat IK bedoel dan heb ik helemaal niks meer te zeggen.

      U kan altijd een dialoog met uzelf beginnen, misschien leert u nog wel bij.

      Comment


      • Re: Wat een geruzie....

        Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
        1) Het lijkt me verstandig om hier uw beste foto's te zetten he ( ik snap u voorbeeld hoor)...
        Voor een beginner kan die onscherpe foto heel goed zijn beste foto zijn. We zijn allemaal ergens moeten beginnen, niet? (Ik ben trouwens even naar jouw "binnenkomers" gaan kijken, dat waren dus ook je "beste" foto's, op dat moment toch? )
        Ik heb zelf heel veel (o.a. over scherpte, maar ook over witbalans, compo, tegenlicht, om nog niet te spreken van postprocessing...) geleerd hier op het BD-forum. En nee, alle commentaar was niet even mals, maar eigenlijk nog liever een slechte commentaar* dan helemaal gene. Ik heb hier nog altijd een fotootje rondslingeren dat 445 keer bekeken is en nog 0 reacties heeft.

        ------
        * als die slechte commentaar bijvoorbeeld iets is als: "ik vind jouw foto niet goed, want je zee staat scheef", kun je nog altijd iets uit leren. Maar aan "Jouw foto trekt op niks" heeft niemand wat.
        Last edited by LesC; 19 oktober 2010, 13:16.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • Re: Wat een geruzie....

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Ik heb hier nog altijd een fotootje rondslingeren dat 445 keer bekeken is en nog 0 reacties heeft
          Lesc...Linkje?
          En zelf Bouk niet?
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • Re: Wat een geruzie....

            Nee, ik geef geen linkje, want anders gaat er alsnog (na >2 jaar) iemand op reageren, en verlies ik "een sterk argument"!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

            Comment


            • Re: Wat een geruzie....

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Nee, ik geef geen linkje, want anders gaat er alsnog (na >2 jaar) iemand op reageren, en verlies ik "een sterk argument"!
              tja...nou ben je al te laat hoor.
              zie de tijd!
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • Re: Wat een geruzie....

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                tja...nou ben je al te laat hoor.
                zie de tijd!
                grt,bouk.
                Bouk en nu in verstaanbare taal aub?
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • Re: Wat een geruzie....

                  niet verder vertellen, hé !

                  Comment


                  • Re: Wat een geruzie....

                    Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                    niet verder vertellen, hé !
                    nee!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • Re: Wat een geruzie....


                      Zo laten, hé mannen! Omdat ik zoals ik boven al schrijf anders een argument verlies dat ik af en toe wel eens gebruik (vooral in een PB aan bepaalde nieuwkomers die verongelijkt zijn bij het lezen van de eerste commentaren op hun "beste" foto.)

                      [offtopic]Snel gevonden. Misschien moeten we van zoiets een spelletje maken? Om ter snelst ergens iets terugvinden, met een minimum aan tips. Deze was niet zo moeilijk, zeker toen ik er de tijdsperiode bij gaf.[/offtopic]
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                      Comment


                      • Re: Wat een geruzie....

                        je sterk argument begint meer en meer op een flauw argument te lijken
                        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                        Comment


                        • Re: Wat een geruzie....

                          Of je kan ze nu bovenhalen om te bewijzen "hoe je een heel oud topic weer kan bovenhalen" ...
                          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                          Comment


                          • Re: Wat een geruzie....

                            de 445 gaf de doorslag, er zijn er nl nog 3 zonder comment!
                            maar ik zal me inhouden hoor.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • Re: Wat een geruzie....

                              Nu heb ik helemaal geen argument meer, niet eens een flauw!
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                              Comment


                              • Re: Wat een geruzie....

                                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                Nu heb ik helemaal geen argument meer, niet eens een flauw!
                                je houd nog altijd je Den Brandt opnamen over!
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X