Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat een geruzie....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wat een geruzie....

    geen ruzie maken in dit topic he mannekens

    Comment


    • Re: Wat een geruzie....

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      geen ruzie maken in dit topic he mannekens
      daar hebben we een ander forumonderdeel voor..........U weet wel!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • Re: Wat een geruzie....

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        geen ruzie maken in dit topic he mannekens
        Doet me denken aan: "Gentlemen. You can't fight in here. This is de War Room!"
        (uit Dr.Strangelove)
        One of the best film quotes of all time. From the film Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb http://www.imdb.com/title/tt005...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • Re: Wat een geruzie....

          BD is meer en meer aan het verzuren vind ik.

          Sommige reacties hier zijn echt respectloos.
          Reacties zoals in het begin van dit topic aangehaald zijn er over, das puur muggenziften.
          Vaak komt het dan nog van mensen die zelf amper bijdrages leveren hier op BD.

          Zijn dat dan reacties van jaloezie?
          Zo van: Ik kan niet wat jij kan, dus zal ik je maar even afkraken.
          Egoïsme helpt de (BD)wereld om zeep. Ja, ook jaloezie is een vorm van egoïsme in mijn ogen.

          Het komt in steeds meer topics voor, tot mijn grote spijt, want voor de rest zit de site wel goed in elkaar.
          En ik heb hier al enorm veel bijgeleerd door nog maar enkel te zien naar al die foto's.

          Reacties als deze moeten al helemaal niet geduld worden.
          Je hoeft de mensen op de foto niet te beoordelen, wel de foto.

          Ik zet hier waarschijnlijk weer wat kwaad bloed, door enkele mensen persoonlijk aan te halen, maar het zijn zeker niet de enige hoor.
          Ik post alleen nog in de beginnershoek, daar word de foto wel gewaardeerd, met of zonder kritiek
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

          Comment


          • Re: Wat een geruzie....

            Het zijn steeds dezelfde figuren die terugkomen in de 'ruzietopics', dit kan toch gemakkelijk opgelost worden ?

            Comment


            • Re: Wat een geruzie....

              Reacties als deze moeten al helemaal niet geduld worden.
              Je hoeft de mensen op de foto niet te beoordelen, wel de foto.
              dan begrijp jij het helemaal anders dan ik, jumforjoy!
              het lijkt misschien op 't randje, maar wie goed leest, begrijpt dat Jos Vanhengel de mensen op de foto niet beoordeelt, hij analyseert de foto op de gevoelswaarde.
              aan de hand van wat het bij hem losmaakt.
              dat is nu eenmaal een element van het beoordelen van foto's.
              ik vind dat Jos dat goed gedaan heeft.
              Hij beoordeelt de foto en veroordeelt geenszins de modellen.
              Wie wat ervaring heeft met het fotografisch beoordelen en beoordeeld worden, kan zo'n reactie beter inschatten.
              Maar zoals hij zelf zegt:
              Der zijn er hier wel meer die lezen wat ze willen lezen, afhankelijk van wie het geschreven heeft.
              Lezen wat er geschreven staat, kunnen ze dan niet meer.
              Stom van mij dat ik gereageerd heb, ik wist op voorhand dat er zoiets zou uit komen.

              Comment


              • Re: Wat een geruzie....

                Zo kan je jezelf of iemand anders altijd wel excuseren voor uitspraken 'op het randje'.
                'Ne zot zegt al lachende zijn mening' , nietwaar...

                En er valt nog veel aan toe te voegen hoor... maar het beleid van een forum is het beleid van een forum...
                Er zijn overal 'senior members' die zich verwaand beginnen gedragen en overal problemen op tal van vlakken, het is maar wat je ermee doet.

                Comment


                • Re: Wat een geruzie....

                  Ik heb ook al enkele reacties gegeven die achteraf zonder enige verwittiging verwijderd worden. Hoe moet ik het dan anders doen, ik weet niet wat erverkeerd in staat.

                  Er zou beter een sanctie komen voor mensen die enkele malen in de fout gaan (ik bedoel nu niet JosVanhengel)
                  Er zijn er duidelijk die het forum hier afschuimen en beginnen te trollen ( voor expres ruzie uitlokken in een topic)
                  Doe daar al eens wat aan, want het zijn niet altijd de senior's. Al valt het wel soms op, maar je moet niet iedereen over dezelfde kam scheren.
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • Re: Wat een geruzie....

                    Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht

                    Er zou beter een sanctie komen voor mensen die enkele malen in de fout gaan (ik bedoel nu niet JosVanhengel)
                    Waarom noem je hem dan? 1 van de eerlijkste onder ons kwa meningen....
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • Re: Wat een geruzie....

                      En dan nu terug over de topic ......... als ik mag ?
                      Zou het geruzie nu net niks te maken hebben over de sfeer in de modellen branche, vraag ik me af .
                      Alles in die wereld is ook zo extreem (sorry voor de woordkeuze)kijk maar eens naar de mode en haar shows, ze irrieeël (van graat mager tot niet draagbaar, in een locatie vol troubadour en met onrealistische uitgave-posten .
                      Als je als fotograaf je wilt staande houden in een zo'n kunstmatige wereld moet je provoceren, opvallen en dit verbaal en door kennis.
                      Maar even of-topic; net alle bovenstaande posts gelezen (mezelf ni verschonend) moet ik zeggen dat een criticus iemand met oog is voor detail en een mening die hij ten berde wil brengen op een manier die hem hier word aangeboden en dat alles maakt het niet perfect het forum kan beter, de topics kunnen beter, de fotografen kunnen beter maar we zijn allen lerend .
                      Maar wie help mee ? Een anonieme getuige of een aktie dwarsligger !
                      Een denker of een schrijver......
                      kortom wie vrij is van zonde werp.............

                      Comment


                      • Re: Wat een geruzie....

                        Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                        Reacties als deze moeten al helemaal niet geduld worden.
                        Je hoeft de mensen op de foto niet te beoordelen, wel de foto.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        dan begrijp jij het helemaal anders dan ik, jumforjoy!
                        het lijkt misschien op 't randje, maar wie goed leest, begrijpt dat Jos Vanhengel de mensen op de foto niet beoordeelt, hij analyseert de foto op de gevoelswaarde.
                        aan de hand van wat het bij hem losmaakt.
                        dat is nu eenmaal een element van het beoordelen van foto's.
                        ik vind dat Jos dat goed gedaan heeft.
                        Hij beoordeelt de foto en veroordeelt geenszins de modellen.
                        Wie wat ervaring heeft met het fotografisch beoordelen en beoordeeld worden, kan zo'n reactie beter inschatten.
                        Maar zoals hij zelf zegt:
                        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Waarom noem je hem dan? 1 van de eerlijkste onder ons kwa meningen....
                        Twee reacties waar ik mij als "foto-beoordeelaar" volledig kan achter stellen...
                        Maar toegegeven - Jos heeft een vlotte pen, maar ditmaal was "de punt pas gescherpt"
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • Re: Wat een geruzie....

                          Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                          Reacties als deze moeten al helemaal niet geduld worden.
                          Je hoeft de mensen op de foto niet te beoordelen, wel de foto.
                          Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                          Er zou beter een sanctie komen voor mensen die enkele malen in de fout gaan (ik bedoel nu niet JosVanhengel)
                          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Waarom noem je hem dan? 1 van de eerlijkste onder ons kwa meningen....
                          Zoals je kan zien onder "deze" haalde ik hem al eerder aan. In mijn latere reactie zeg ik "niet Jos",omdat zo een reactie misschien nogal scherp is, maar niet gesanctioneerd hoeft te worden. Mensen zouden me misschien verkeerd begrijpen als ik dat er niet bijzet.

                          Jos is inderdaad één van de eerlijkste, maar ofwel begrijp ik het aangehaalde voorbeeld niet goed, omdat ik maar een beginner ben ofwel is het daar echt erover.
                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                          Comment


                          • Re: Wat een geruzie....

                            een voorstel/ideetje om geruzie in de fotobeoordelingen te vermijden , of om er eventueel wat meer diepgang in te steken want reacties zoals leuk of niet leuk heb je ook niks aan:

                            Waarom niet een beoordelings template maken waar je de foto kan beoordelen op een aantal criteria (compo,belichting,scherpte,etc...) met per categorie punten van 1 to 5 of Sterren van 1 tot 5 ofzoiets ?. Elk criterium verplicht in te vullen.

                            Vrije input van tekst beperken tot een commentaar veld met 50 characters ofzo

                            just an idea...

                            groetjes en vrede voor iedereen,

                            Geert

                            Comment


                            • Re: Wat een geruzie....

                              Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht

                              Waarom niet een beoordelings template maken waar je de foto kan beoordelen op een aantal criteria (compo,belichting,scherpte,etc...) met per categorie punten van 1 to 5 of Sterren van 1 tot 5 ofzoiets ?. Elk criterium verplicht in te vullen.

                              Vrije input van tekst beperken tot een commentaar veld met 50 characters ofzo

                              just an idea...
                              nee hè.... niet nog meer regeltjes AUB.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • Re: Wat een geruzie....

                                Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                                Zijn dat dan reacties van jaloezie?
                                Zo van: Ik kan niet wat jij kan, dus zal ik je maar even afkraken.
                                Egoïsme helpt de (BD)wereld om zeep. Ja, ook jaloezie is een vorm van egoïsme in mijn ogen.

                                Reacties als deze moeten al helemaal niet geduld worden.
                                Je hoeft de mensen op de foto niet te beoordelen, wel de foto.
                                Foto's afbreken om ze gewoon af te breken is inderdaad niet juist, ze "afbreken" door te zeggen wat er beter kan mag naar mijn mening wel. Als je enkel positieve commentaar wil horen dan zit je verkeerd.

                                Denk dat Jos op die foto bedoelt dat de setup niet 100% is, de man zit was los van de rest. Het gat dat je ziet tussen hem en zijn vrouw, en dat opvalt dat hij met een lange arm haar vasthoud. Ook het feit dat de 2 kindjes bij de mama zitten en geen bij de papa. En ergens kan ik hem daar wel in volgen.
                                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                                http://www.stevevandegaer.be

                                Comment

                                Working...
                                X