Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ja, het zal misschien wel gebeuren, maar er is een verschil tussen 0,001% die het doen en 25% die het doen.
Als 0,001% het doet (en het zal wel eerder in die grootte-orde liggen), dan moet je het niet veralgemenend aankaarten zoals DocHoliday doet.
Het enige punt dat ik wilde maken is dat het infantiel en onnodig is om bepaalde takken van fotografie met elkaar te vergelijken qua moeilijkheidsgraad, of te kibbelen over wat moeilijker is en meer respect verdient.
Ja, het zal misschien wel gebeuren, maar er is een verschil tussen 0,001% die het doen en 25% die het doen.
Als 0,001% het doet (en het zal wel eerder in die grootte-orde liggen), dan moet je het niet veralgemenend aankaarten zoals DocHoliday doet.
Het enige punt dat ik wilde maken is dat het infantiel en onnodig is om bepaalde takken van fotografie met elkaar te vergelijken qua moeilijkheidsgraad, of te kibbelen over wat moeilijker is en meer respect verdient.
Je weet toch Thierry dat macrofotografie, concertfotografie of sportfotografie zo gemakkelijk is en fashion voor de betere fotografen is
En dat je dan hoort dat ze voor insecten die beestjes vangen in de vriezer steken en nadien terugzetten? Dat heb ik nog nooit met een model gedaan hoor.
Ik weet ook dat ze zelfs beestjes in t wild vangen, in een bokaal steken en thuis in de vriezer steken en dan in een studiootje thuis fotograferen...
Zoiets zou ik nooit doen als dierenliefhebber !
Vlinders in hun slaap ('vastgevrozen' in dauwdruppels) fotograferen vind ik er al over.
Allee jong?
Zooms zijn toch prima: ik heb zo een pak bloemen getrokken en portretten in close-up.
Mooie boukeh's hoor
(oude Nikor AF 70-210)
Voor de 108 euro van de genoemde prime wil ik ook wel een evenwaardige zoom, daar niet van. Maar het is nu ook al de tweede keer dat tijdens een meningswissel over totaal iets anders, plots iemand al mijn foto's gaat afkeuren. Hier
Oorspronkelijk geplaatst door johan de manBekijk bericht
Ik weet ook dat ze zelfs beestjes in t wild vangen, in een bokaal steken en thuis in de vriezer steken en dan in een studiootje thuis fotograferen...
Zoiets zou ik nooit doen als dierenliefhebber !
Vlinders in hun slaap ('vastgevrozen' in dauwdruppels) fotograferen vind ik er al over.
zolang het om natuurlijke druppels gaat vind ik dit nog geen probleem
we houder er trouwens zelf steeds een nat pak aan over
vind het alleen niet kunnen als het met een plantenspuit in scene word gezet
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Oorspronkelijk geplaatst door johan de manBekijk bericht
Ik kom niet meer bij, echt waar. Kun je dit wat meer uitleggen? Mag slapend en niet bedauwd dan wel? Mag half-slapend nog? Opwarmend? En wat als ze wakker zijn, maar het is nog te koud, mag het dan? Vergeet me ook niet te vertellen hoe in godsnaam jij het verschil ziet. Bijv. onderstaande vlinder, is die wakker of niet?
een goede foto maken is zo wie zo moeilijk.
grt,bouk.
Juist Bouk en daar draait alles rond.
Een goede foto hoeft niet enkel mooi, technisch perfect, af- en bijgewerkt, kunstzinnig, volgens gulden snede, met sterke punten, volledig horizontaal, ....enz zijn.
Een goede foto kan een echte mislukking zijn op al de gangbare voorschriften maar een goede foto moet vooral "Sprekend" zijn of anders gezegd een boodschap inhouden of een menselijke reactie opwekken bij de kijker.
Wie herinnert zich nog de beelden van dat meisje in Vietnam dat, door brandbommen getroffen, totaal verwilderd over straat liep; of die foto vande Seveso-slachtoffers? Die foto's waren beslist niet 100% volgens de regels maar wel 100% qua informatieve inhoud. Voor dergelijke opnamen gelden andere kwalificaties en dan vooral bij de fotograaf om de boodschap vast te leggen en over te brengen.
Een vergelijk met studio is hier totaal uit den boze want het zijn in feite tegenpolen van dezelfde actie, nlf fotografie (schrijven met licht)
Ik kom niet meer bij, echt waar. Kun je dit wat meer uitleggen? Mag slapend en niet bedauwd dan wel? Mag half-slapend nog? Opwarmend? En wat als ze wakker zijn, maar het is nog te koud, mag het dan? Vergeet me ook niet te vertellen hoe in godsnaam jij het verschil ziet. Bijv. onderstaande vlinder, is die wakker of niet?
Comment