Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat een geruzie....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Wat een geruzie....

    Maar je denkt dus écht dat die praktijken bij macrofotografen niet uitzonderlijk zijn?
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #77
      Re: Wat een geruzie....

      Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
      Maar je denkt dus écht dat die praktijken bij macrofotografen niet uitzonderlijk zijn?
      Dit gebeurt zeker,daar ben ik van overtuigd !
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #78
        Re: Wat een geruzie....

        Ja, het zal misschien wel gebeuren, maar er is een verschil tussen 0,001% die het doen en 25% die het doen.
        Als 0,001% het doet (en het zal wel eerder in die grootte-orde liggen), dan moet je het niet veralgemenend aankaarten zoals DocHoliday doet.

        Het enige punt dat ik wilde maken is dat het infantiel en onnodig is om bepaalde takken van fotografie met elkaar te vergelijken qua moeilijkheidsgraad, of te kibbelen over wat moeilijker is en meer respect verdient.
        Last edited by ThierryM; 15 oktober 2010, 09:57.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #79
          Re: Wat een geruzie....

          Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
          Ja, het zal misschien wel gebeuren, maar er is een verschil tussen 0,001% die het doen en 25% die het doen.
          Als 0,001% het doet (en het zal wel eerder in die grootte-orde liggen), dan moet je het niet veralgemenend aankaarten zoals DocHoliday doet.

          Het enige punt dat ik wilde maken is dat het infantiel en onnodig is om bepaalde takken van fotografie met elkaar te vergelijken qua moeilijkheidsgraad, of te kibbelen over wat moeilijker is en meer respect verdient.
          Je weet toch Thierry dat macrofotografie, concertfotografie of sportfotografie zo gemakkelijk is en fashion voor de betere fotografen is

          Comment


          • #80
            Re: Wat een geruzie....

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Je weet toch Thierry dat macrofotografie, concertfotografie of sportfotografie zo gemakkelijk is en fashion voor de betere fotografen is
            aha...we zijn er eindelijk uit)(.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #81
              Re: Wat een geruzie....

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Mooie boukeh's hoor

              Prachtige "geschreven lapsus" Theo.
              Bouk zal tevreden zijn

              Comment


              • #82
                Re: Wat een geruzie....

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Je weet toch Thierry dat macrofotografie, concertfotografie of sportfotografie zo gemakkelijk is en fashion voor de betere fotografen is
                Das toch sarcastisch bedoeld mag ik hopen...aan de smiley te zien toch..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #83
                  Re: Wat een geruzie....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Je weet toch Thierry dat macrofotografie, concertfotografie of sportfotografie zo gemakkelijk is en fashion voor de betere fotografen is
                  Een goede model foto maken is voor mij even moeilijk dan een goede concertfoto hoor.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • #84
                    Re: Wat een geruzie....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    Een goede model foto maken is voor mij even moeilijk dan een goede concertfoto hoor.
                    een goede foto maken is zo wie zo moeilijk.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #85
                      Re: Wat een geruzie....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                      En dat je dan hoort dat ze voor insecten die beestjes vangen in de vriezer steken en nadien terugzetten? Dat heb ik nog nooit met een model gedaan hoor.
                      Ik weet ook dat ze zelfs beestjes in t wild vangen, in een bokaal steken en thuis in de vriezer steken en dan in een studiootje thuis fotograferen...

                      Zoiets zou ik nooit doen als dierenliefhebber !

                      Vlinders in hun slaap ('vastgevrozen' in dauwdruppels) fotograferen vind ik er al over.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #86
                        Re: Wat een geruzie....

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Allee jong?
                        Zooms zijn toch prima: ik heb zo een pak bloemen getrokken en portretten in close-up.
                        Mooie boukeh's hoor
                        (oude Nikor AF 70-210)
                        Voor de 108 euro van de genoemde prime wil ik ook wel een evenwaardige zoom, daar niet van. Maar het is nu ook al de tweede keer dat tijdens een meningswissel over totaal iets anders, plots iemand al mijn foto's gaat afkeuren.
                        Hier

                        Comment


                        • #87
                          Re: Wat een geruzie....

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Ik weet ook dat ze zelfs beestjes in t wild vangen, in een bokaal steken en thuis in de vriezer steken en dan in een studiootje thuis fotograferen...

                          Zoiets zou ik nooit doen als dierenliefhebber !

                          Vlinders in hun slaap ('vastgevrozen' in dauwdruppels) fotograferen vind ik er al over.
                          zolang het om natuurlijke druppels gaat vind ik dit nog geen probleem
                          we houder er trouwens zelf steeds een nat pak aan over
                          vind het alleen niet kunnen als het met een plantenspuit in scene word gezet
                          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                          Comment


                          • #88
                            Re: Wat een geruzie....

                            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Vlinders in hun slaap ('vastgevrozen' in dauwdruppels) fotograferen vind ik er al over.
                            Ik kom niet meer bij, echt waar. Kun je dit wat meer uitleggen? Mag slapend en niet bedauwd dan wel? Mag half-slapend nog? Opwarmend? En wat als ze wakker zijn, maar het is nog te koud, mag het dan? Vergeet me ook niet te vertellen hoe in godsnaam jij het verschil ziet. Bijv. onderstaande vlinder, is die wakker of niet?

                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Wat een geruzie....

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              een goede foto maken is zo wie zo moeilijk.
                              grt,bouk.
                              Juist Bouk en daar draait alles rond.
                              Een goede foto hoeft niet enkel mooi, technisch perfect, af- en bijgewerkt, kunstzinnig, volgens gulden snede, met sterke punten, volledig horizontaal, ....enz zijn.
                              Een goede foto kan een echte mislukking zijn op al de gangbare voorschriften maar een goede foto moet vooral "Sprekend" zijn of anders gezegd een boodschap inhouden of een menselijke reactie opwekken bij de kijker.
                              Wie herinnert zich nog de beelden van dat meisje in Vietnam dat, door brandbommen getroffen, totaal verwilderd over straat liep; of die foto vande Seveso-slachtoffers? Die foto's waren beslist niet 100% volgens de regels maar wel 100% qua informatieve inhoud. Voor dergelijke opnamen gelden andere kwalificaties en dan vooral bij de fotograaf om de boodschap vast te leggen en over te brengen.
                              Een vergelijk met studio is hier totaal uit den boze want het zijn in feite tegenpolen van dezelfde actie, nlf fotografie (schrijven met licht)

                              Henri
                              lidnummer: BD0435BE

                              Comment


                              • #90
                                Re: Wat een geruzie....

                                Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                                Ik kom niet meer bij, echt waar. Kun je dit wat meer uitleggen? Mag slapend en niet bedauwd dan wel? Mag half-slapend nog? Opwarmend? En wat als ze wakker zijn, maar het is nog te koud, mag het dan? Vergeet me ook niet te vertellen hoe in godsnaam jij het verschil ziet. Bijv. onderstaande vlinder, is die wakker of niet?

                                Ik word ook niet graag midden in de nacht gefotografeerd.

                                Dierentuinen en roofvogelshows vind ik trouwens ook not done en ook niet getuigend van veel geduld.
                                Last edited by LesC; 16 oktober 2010, 10:51. Reden: Foto uit quote gehaald
                                Canon-man. Concerten en natuur.
                                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                                Comment

                                Working...
                                X