Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat een geruzie....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wat een geruzie....

    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Waarom noem je hem dan? 1 van de eerlijkste onder ons kwa meningen....
    Iedereen geeft eerlijke meningen maar daarom is het niet altijd dat wat anderen willen lezen/horen.

    Het grote verschil is vaak "de manier waarop" je iets brengt en hoe iemand het "wil" verstaan.

    Het grote nadeel is dit het internet, je typt in beperkte woorden wat je wil zeggen en er zitten geen emoties in letterkes. Mocht diezelfde persoon u hetzelfde vertellen van man tot man, dan zou dat 9/10 héél anders overkomen.

    Iets zeggen doe je in enkele woorden en gebaren, hetzelfde typen kost een een half uur werk. Daar zit het grote verschil en hoe meer postings er zijn waarop je wil reageren, hoe meer je gaat inkorten om uw mening neer te pennen.

    Voor de rest is iedereen wel wat eigenzinnig ... men aanvraardt heel rap iets dat in dezelfde lijn ligt als jezelf maar als het wat afwijkt zoekt men al snel de kleine details om over te zeuren.

    Kruip eens samen in een zaal of ga samen op stap voor een SD ... ik heb nog nooit op een BD SD mensen ruzie weten maken over de manier waarop anderen foto's nemen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Wat een geruzie....

      Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Het gat dat je ziet tussen hem en zijn vrouw, en dat opvalt dat hij met een lange arm haar vasthoud.
      Dat verklaart alles ... hij bedriegt zijn vrouw terwijl ze erbij staat.

      Ook het feit dat de 2 kindjes bij de mama zitten en geen bij de papa. En ergens kan ik hem daar wel in volgen.
      Ja ... logisch gevolg op bovenstaande.

      Ge ziet, ge kunt alles een draai geven.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Wat een geruzie....

        Dat maakt het voor mij als "beginner" meer verstaanbaar.
        Ik begrijp nu de reactie van JosVanhengel.

        Merci, samen komen we er dan wel uit

        SORRY JOS dat ik je persoonlijk aanhaalde. Was nu wel een goed voorbeeldje.
        Een woordje uitleg (al kost dat tijd) is soms wel op zijn plaats
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • Re: Wat een geruzie....

          Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
          Een woordje uitleg (al kost dat tijd) is soms wel op zijn plaats
          Het kost u 123 reacties ... (+1)
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Wat een geruzie....

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            ......................Iets zeggen doe je in enkele woorden en gebaren, hetzelfde typen kost een een half uur werk. Daar zit het grote verschil en hoe meer postings er zijn waarop je wil reageren, hoe meer je gaat inkorten om uw mening neer te pennen.
            foto's nemen.
            Da's nu iets waar ik geen respect voor kan opbrengen; als je geen tijd hebt om je mening neer te pennen, dan komt uw mening niet 100% over en kan je maar beter 'skippen'. Zo krijg je een forum vol 'ruis' maar zoals ik al eerder zei, het beleid is het beleid...
            Iets louter informatief trouwens kan je kort gezegd krijgen, maar dat gaat niet op voor sommige kritieken naar mijn gedacht.

            Trouwens, zo kan je ver gaan... "De middenste persoon op uw foto staat er maar raar bij..." Blijkt die persoon gehandicapt te zijn... "Sorry, maar daar had ik niet op gelet, ik had geen tijd want er waren nog 43 draden waar ik even mijn 'mening' wou spugen..

            Comment


            • Re: Wat een geruzie....

              Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
              Da's nu iets waar ik geen respect voor kan opbrengen; als je geen tijd hebt om je mening neer te pennen, dan komt uw mening niet 100% over en kan je maar beter 'skippen'. Zo krijg je een forum vol 'ruis' maar zoals ik al eerder zei, het beleid is het beleid...
              Geachte lezer,

              Ja ... als U, waarachte heer, al begint met "ik heb geen respect voor ....", dan bent U vooral op internet al op de verkeerde plaats met de verkeerde gedachte!
              Als U al vooraf beslist dat iemand met een kort antwoord negatief bekeken wordt, dan zijn zelfs een paar woorden te veel om er aan vuil te maken.

              Iets louter informatief trouwens kan je kort gezegd krijgen, maar dat gaat niet op voor sommige kritieken naar mijn gedacht.
              Zoals U zegt ... "uw gedacht".
              Als U al met slechte gedachten begint, dan komt U nergens.

              Trouwens, zo kan je ver gaan...
              Sorry ... hier verder op ingaan heeft geen zin want anders moet ik naar Uw normen 36 pagina's voltypen.

              Als U er dan ook zo aan gehecht bent, dan moet U maar tot het uiterste gaan en alle beleefdheidsformules erbij nemen ook ... lijkt nogal wat officiëel en belachelijk op internet maar allé.
              Dus gelieve mij in het vervolg ook niet meer te tutoyeren, ik hecht hier vaal belang aan want anders voel ik me beledigd en heb ik een slechte nachtrust.

              Tot het genoegen U nogmaals te mogen lezen.

              Met vriendelijke groeten,

              Hoogachtend

              VerSeg

              PS Bovenste kort samengevat : B7T3B24
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Wat een geruzie....

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Geachte lezer,

                Ja ... als U, waarachte heer, al begint met "ik heb geen respect voor ....", dan bent U vooral op internet al op de verkeerde plaats met de verkeerde gedachte!
                Als U al vooraf beslist dat iemand met een kort antwoord negatief bekeken wordt, dan zijn zelfs een paar woorden te veel om er aan vuil te maken.

                Zoals U zegt ... "uw gedacht".
                Als U al met slechte gedachten begint, dan komt U nergens.

                Sorry ... hier verder op ingaan heeft geen zin want anders moet ik naar Uw normen 36 pagina's voltypen.

                Als U er dan ook zo aan gehecht bent, dan moet U maar tot het uiterste gaan en alle beleefdheidsformules erbij nemen ook ... lijkt nogal wat officiëel en belachelijk op internet maar allé.
                Dus gelieve mij in het vervolg ook niet meer te tutoyeren, ik hecht hier vaal belang aan want anders voel ik me beledigd en heb ik een slechte nachtrust.

                Tot het genoegen U nogmaals te mogen lezen.

                Met vriendelijke groeten,

                Hoogachtend

                VerSeg

                PS Bovenste kort samengevat : B7T3B24
                In de jaren '70 à '80 moesten ze van mij een "schrijven" eindigen als volgt:
                (let op: we schreven meestal aan mannen)

                Aanvaard u geachte heer, onze oprechte gevoelens van hoogachting.

                (of is het aanvaardt...)
                Ken de regels niet meer...
                Last edited by theokus; 18 oktober 2010, 23:18.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • Re: Wat een geruzie....

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Aanvaard u geachte heer, onze oprechte gevoelens van hoogachting.
                  Ik aanvaard ze Theo, bedankt!
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Wat een geruzie....

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik aanvaard ze Theo, bedankt!
                    Er is niets zo gemakkelijk als beleefd te zijn
                    En het kost niks.
                    Of toch? Misschien af en toe jouw & uw trots inslikken?

                    Je krijgt veel terug hoor.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • Re: Wat een geruzie....

                      @ VerSeg


                      Zoals u het nu zegt lijkt het internet wel dé plaats om es alle normen en waarden van zich af te gooien voor diegenen die er in het dagelijks leven moeite mee hebben...

                      Ik zou moeten denken ook dat ge u persoonlijk aangevallen voelt waar ik vooral bedoel dat het belachelijk is te denken een persoonlijke mening te uiten in een minimum aan woorden, en dan raar kijken als men verkeerd begrepen wordt.

                      Er zijn veel problemen hoor op het internet... één ervan is dat de grote meerderheid van internetgebruikers niet kan typen met 10 vingers, daar begint al het probleem van korte reacties, want het moet ook allemaal vlug gezegd zijn.

                      Een forum is ook een ander medium dan een chatbox..

                      Ik denk ook zeker niet dat ik op het internet op de verkeerde plaats ben, ik ben op het net sinds 1995 en ik ben zelf hoofdmoderator van een internationaal wetenschappelijk forum waar ik met plezier samen met de andere moderators sinds 2004 bepaalde waarden hanteer. En het werkt!

                      Ik begin trouwens nooit met slechte gedachten, maar vorm liever een gedacht na sommige reacties. U kon ook op een volledig andere manier met mij in discussie gaan, maar u verkiest ervoor zich als een echte puber te gedragen..

                      Comment


                      • Re: Wat een geruzie....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                        @ VerSeg


                        Zoals u het nu zegt lijkt het internet wel dé plaats om es alle normen en waarden van zich af te gooien voor diegenen die er in het dagelijks leven moeite mee hebben...
                        ................. ............... ....
                        U kon ook op een volledig andere manier met mij in discussie gaan, maar u verkiest ervoor zich als een echte puber te gedragen..
                        moet wel toegeven:
                        U... zit hier in het juiste topic.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • Re: Wat een geruzie....

                          Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
                          een voorstel/ideetje om geruzie in de fotobeoordelingen te vermijden , of om er eventueel wat meer diepgang in te steken want reacties zoals leuk of niet leuk heb je ook niks aan:

                          Waarom niet een beoordelings template maken waar je de foto kan beoordelen op een aantal criteria (compo,belichting,scherpte,etc...) met per categorie punten van 1 to 5 of Sterren van 1 tot 5 ofzoiets ?. Elk criterium verplicht in te vullen.

                          Vrije input van tekst beperken tot een commentaar veld met 50 characters ofzo
                          Nog iemand die me hier weg wilt hebben. Dat technisch gedoe over een foto zegt me nu
                          eenmaal andermaal niets.Cijfertjes geven laat ik met alle respect en evenveel plezier
                          over aan schoolmensen.
                          Ik zou dat nog niet invullen indien ik een snor had.
                          Wat mij aan fotografie boeit is wat een foto inhoudelijk met me doet, of ze emotioneel
                          iets in me losmaakt, ergens aan refereert, een snaar in beroering brengt. En tja, daar
                          heb ik soms meer dan 50 characters voor nodig. En geen snor.

                          Comment


                          • Re: Wat een geruzie....

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            moet wel toegeven:
                            U... zit hier in het juiste topic.
                            grt,bouk.
                            Er is een verschil tussen : op een ongepaste manier aangesproken te worden als het om beoordeling van een foto gaat, en als het nu éénmaal een discussie-draad is en men kan of wil niet op een normale manier gaan discussiëren.

                            Comment


                            • Re: Wat een geruzie....

                              waarom zou ik u hier weg willen ?? jongens toch

                              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              Nog iemand die me hier weg wilt hebben. Dat technisch gedoe over een foto zegt me nu
                              eenmaal andermaal niets.Cijfertjes geven laat ik met alle respect en evenveel plezier
                              over aan schoolmensen.
                              Ik zou dat nog niet invullen indien ik een snor had.
                              Wat mij aan fotografie boeit is wat een foto inhoudelijk met me doet, of ze emotioneel
                              iets in me losmaakt, ergens aan refereert, een snaar in beroering brengt. En tja, daar
                              heb ik soms meer dan 50 characters voor nodig. En geen snor.

                              Comment


                              • Re: Wat een geruzie....

                                Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                                Zoals u het nu zegt lijkt het internet wel dé plaats om es alle normen en waarden van zich af te gooien voor diegenen die er in het dagelijks leven moeite mee hebben...
                                Je gaat van het ene uiterste naar het andere!
                                Iets met beperkte woorden neerpennen wil niet zeggen drie woorden en half in sms-taal en het wil nog veel minder zeggen dat je alle normen naast u neerlegt.

                                In tekst (geschreven of getypt) is men steeds veel beknopter dan in woorden tijdens een gesprek van persoon tot persoon ... tenzij je een roman schrijft.

                                Als ik de Pol tegen kom en iets wil vragen dan zal het gaan in de genre ven :

                                Hey Pol, alles kits?
                                Goed weer vandaag hé!
                                Alles in orde met de kinderen?
                                Ah ... ge hebt uw nieuw grasmachien al ... content van?
                                Ja jong, volgende weel op verlof se ...
                                Terwijl ik u zie ... ik heb eens een vraagske over mijn PC dat blijft hangen, heb je eens de tijd om daar naar te komen kijken?


                                Dat is iets dat je op 1 minuut gezegd krijgt maar waar je 5 minuten op zit te typen.
                                Als je datzelfde via internet op een forum gooit dan zal dat eerder zijn in de genre van :

                                Hallo
                                Mijn PC blijft hangen bij de start van CS5, heeft iemand soms een idee wat error cjt54bf99 wil zeggen?
                                Thanks


                                Snap je nu wat een mens bedoelt met "iets korter of beperkter"?
                                Dat heeft niets met respect of waarden te maken maar door het feit dat ge gewoon anders bezig bent!
                                Dan kunt ge ofwel reageren met een gepast antwoord ofwel de vraagsteller verwijten dat hij nogal kort is in woorden.

                                Zo is dat ook met reacties op foto's ... als dat in een geheel van een gesprek naar boven komt lijkt dit altijd héél anders dan wanneer men dit beknopt in een forum neerpent.
                                Natuurlijk is er nog een verschil tussen "Uw foto spreekt mij niet echt aan" of "Uw foto trekt op niets".
                                Om het nog eens met een voorbeeld te stellen :

                                Hey Pol, alles kits?
                                En met de vrouw alles goed?
                                Ja, we zijn net terug van de zee se ...
                                Uw foto's? Ja, ik heb ze gezien jong ... een hele reeks mooie, vooral die met dat zonneke in die kapel. Enkel die van dat bootje, die ziet er wat onscherp uit maar ja ... het was er precies tof.


                                Op dit forum zou er dan maar één foto staan ter beoordeling en als dat net die onscherpe foto is dan zal een mogelijke reactie zijn :

                                Spijtig, niet echt scherp.

                                Tijdens een gesprek van persoon tot persoon ziet ge ook nog eens wat een teut de andere er bij trekt en hoe ge zoiets moet gaan begrijpen ... dat kan je niet op internet!

                                Ge moet daarvoor toch geen geleerde zijn om te snappen dat ge in op een forum zaken anders geformuleerd worden en vooral anders overkomen dan tijdens een echt gesprek?

                                Er is een verschil tussen : op een ongepaste manier aangesproken te worden als het om beoordeling van een foto gaat, en als het nu éénmaal een discussie-draad is en men kan of wil niet op een normale manier gaan discussiëren.
                                Er zijn altijd twee kanten ... hoe je het uitlegt en hoe je het wil verstaan, de goede wil moet van beide kanten komen!

                                En kom nu niet af dat mijn reactie te kort is hé.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X