Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat een geruzie....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Wat een geruzie....

    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Amaai, precies wel agressief aangelegd.
    Ik heb hier ook al met mensen niet overeen gekomen, ga ik die dan op hun gezicht slaan als ik die in het echt tegenkom? Denk het niet hoor. Was zelfs nog niet bij mij opgekomen.
    Dat is juist. Bovendien zijn de heren fotografen toch regelrechte gentlemen. Beschaafd
    gedrag voeren zij hoog in het vaandel. Net als nette manieren en welsprekendheid. Dus
    van iemand op zijn gezicht slaan, zal natuurlijk geen sprake zijn. Wel moet je eventjes
    goed opletten dat niet iemand zijn bigma 50-500 in je hol draait.

    Comment


    • #62
      Re: Wat een geruzie....

      Ik dacht dat niemand mijn schrijfsels las, maar kreeg vandaag een virtuele bom toegeworpen omdat ik de anderen hun hobby zou hebben 'verpest' door geen zooms bij de ideale portretlenzen in te delen.

      Bij Bush was het een schoen, bij Obama een boek, en bij die Italiaan... wacht, nee dat was raak.

      Comment


      • #63
        Re: Wat een geruzie....

        Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
        Ik dacht dat niemand mijn schrijfsels las, maar kreeg vandaag een virtuele bom toegeworpen omdat ik de anderen hun hobby zou hebben 'verpest' door geen zooms bij de ideale portretlenzen in te delen.

        Bij Bush was het een schoen, bij Obama een boek, en bij die Italiaan... wacht, nee dat was raak.
        Allee jong?
        Zooms zijn toch prima: ik heb zo een pak bloemen getrokken en portretten in close-up.
        Mooie boukeh's hoor
        (oude Nikor AF 70-210)

        Bij Bill Gates in Brussel was het toch ook raak he (taart)
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #64
          Re: Wat een geruzie....

          Ik ben eens naar een workshop fotografie geweest. Daar kwam BD ook effe ter sprake. Sta me toe om sommige uitspraken niet te quoten, laat het er ons op houden dat het weinig flatterend was.
          Een groot half jaar geleden had ik er ook effekes genoeg van... je wil compéten met de "groten" omdat je ook graag een deel van de positieve koek krijgt (wie zegt van niet, liegt!)... maar ik was nogal naïf te denken dat m'n fotografie al rijp was om te kunnen wedijveren en lof op te strijken van... Ook van het bitsige karakter had ik toch ook wel even genoeg.

          Effekens een half jaar herbronnen, workshops volgen, boeken doornemen, techniek bijschaven.
          Een paar weken terug opnieuw een paar pics gepost en zie... daar komen toch al een aantal aardige reakties los. Zonder dat ik vriendje-van ben, zonder dat ik eerst liefkozend op een ander z'n werk moest reageren om zelf een leuke reaktie los te kweken.
          Let wel: ik steek zeer graag onderbouwde kritiek op, nog steeds. Want hoe hypcriet zou ik zelf wel niet zijn denken dat ik "er al ben"... Het is een continu leerproces, maar ik sta, voor mezelf dan, toch al een stapje verder.

          Laat ons in ieder geval beschaafd blijven en vooral onszelf relativeren! De plas is groot genoeg voor ons allen om erin te vissen!
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #65
            Re: Wat een geruzie....

            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            Ik denk dat ik een badge met de naam "Zappa" op mijn borst ga spelden.
            Gewoon voor de lol, een beetje verwarring zaaien hoewel ik niet weet of de echte 'Zappa' naar BD-live komt.
            Hah, een goei, ik ga er zijn maar ik betaal geen inkomticket.

            Comment


            • #66
              Re: Wat een geruzie....

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Awel kijk et voilà, daar hebt ge het al he
              Ik heb onze Zappa nog NOOIT gezien in levende lijve.
              Nee, maar hij staat wel in het smoelenboek en op de SD Grimbergen als mede-organisator. Een goeie fotograaf gebruikt zijn ogen.

              Comment


              • #67
                Re: Wat een geruzie....

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Wel "grappig" om te lezen dat de ene keer een foto wordt afgekraakt omdat er een stukje elleboog of vinger niet op staat en dan bij een andere foto(graaf) het dan plots wel mag en waar er geschermt wordt met bekende, beruchte, fotografen.
                Misschien dat het komt omdat je bij de ene weet dat het een ervaren fotograaf is en die de regels wel kent maar voor die foto vond dat hij ze mocht breken en bij de andere een beginneling die ze niet kent en die je er even attent moet op maken.
                Het beelt is misschien hetzelfde, maar de ene kan nog iets leren van die commentaar de andere weet het al en dus is het overbodig het te vermelden.

                Mogelijk?
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #68
                  Re: Wat een geruzie....

                  Daarom dat ik wel voor het systeem van PhotoSig ben, daar kan de poster zelf aanduiden of het ontvangen kommentaar hulpvol was of net het tegenovergestelde. (of neutraal laten)
                  Zo kan de basher ook afgerekend worden op z'n gedrag, doordat die dan zelf minder fotos kan posten.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Wat een geruzie....

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    ...Wel moet je eventjes
                    goed opletten dat niet iemand zijn bigma 50-500 in je hol draait.
                    Ik lig hier strike....
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #70
                      Re: Wat een geruzie....

                      Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                      "Waarom denk je dat ik niet meer post".....
                      hoe dikwijls lees je dit op BD.....

                      Modellenfotografie wordt oh zo overgewaardeerd op BD . Nochtans, ze hebben alles in de hand (model, decor, belichting..... ALLES!) Dan heb ik meer respect voor een mooi landschap dat je moet zien en op het goede moment op de plaats zijn of een mooie concertopname waar je niks in de hand hebt. en vaak zeer beperkt in tijd om te mogen fotograferen.
                      Groot gelijk ! Idem voor bv insecten (macro), dan kan je ook niet vragen of het beestje blijft zitten. Of foto's van zeldzame vogels die een dag per jaar neerstrijken. Of voorbijvliegende coureurs, sportauto's.... Modellenfotografen kunnen elke shot bij manier van spreken 100x overdoen, en zelfs tethered.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #71
                        Re: Wat een geruzie....

                        Het is ronduit zinloos en imho nogal kinderachtig om verschillende takken van fotografie met elkaar te vergelijken qua moeilijkheidsgraad. Een (uitzonderlijk) mooie foto maken vraagt quasi altijd moeite én voorbereiding.
                        Last edited by ThierryM; 15 oktober 2010, 08:10.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Wat een geruzie....

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Groot gelijk ! Idem voor bv insecten (macro), dan kan je ook niet vragen of het beestje blijft zitten. Of foto's van zeldzame vogels die een dag per jaar neerstrijken. Of voorbijvliegende coureurs, sportauto's.... Modellenfotografen kunnen elke shot bij manier van spreken 100x overdoen, en zelfs tethered.
                          En dat je dan hoort dat ze voor insecten die beestjes vangen in de vriezer steken en nadien terugzetten? Dat heb ik nog nooit met een model gedaan hoor.
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • #73
                            Re: Wat een geruzie....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                            En dat je dan hoort dat ze voor insecten die beestjes vangen in de vriezer steken en nadien terugzetten? Dat heb ik nog nooit met een model gedaan hoor.
                            ga eens in de musea kijken wat voor foltertuigen ze vroeger gebruikten om de modellen stil te zetten.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Wat een geruzie....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                              En dat je dan hoort dat ze voor insecten die beestjes vangen in de vriezer steken en nadien terugzetten? Dat heb ik nog nooit met een model gedaan hoor.
                              Uiteraard doen alle macrofotografen dit. Wel lastig, zo met een frigobox in de bossen en velden rondlopen. Je weet in ieder geval duidelijk waarover je spreekt.
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Wat een geruzie....

                                Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                                Uiteraard doen alle macrofotografen dit. Wel lastig, zo met een frigobox in de bossen en velden rondlopen. Je weet in ieder geval duidelijk waarover je spreekt.
                                Een bus samengeperste lucht ondersteboven houden werkt even goed, geen frigobox nodig.
                                En nee ik doe dit zeker niet, niet mijn soort van fotografie.
                                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                                http://www.stevevandegaer.be

                                Comment

                                Working...
                                X