Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat een geruzie....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Wat een geruzie....

    Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
    zolang het om natuurlijke druppels gaat vind ik dit nog geen probleem
    we houder er trouwens zelf steeds een nat pak aan over
    vind het alleen niet kunnen als het met een plantenspuit in scene word gezet
    Mag iedereen dat eens voor zichzelf uitmaken aub?

    Als je die regels volgt, dan is studiofotografie al helemaal nep. En als ik een voederplaats maak voor vogeltjes, mag dat dan nog?
    Of als ik speelgoed koop voor mijn kinderen en ze fotografeer terwijl ze aan het spelen zijn?

    Zolang je respect hebt voor mens en natuur mag alles.

    Comment


    • #92
      Re: Wat een geruzie....

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Ik word ook niet graag midden in de nacht gefotografeerd.
      Je ontwijkt mijn vraag gemakkelijkheidshalve. In de lente is het om 5 uur 's ochtends al klaar. Vlinders zijn al enkele uren voor zonsondergang "rustiger"; mag het dan ook?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Zolang je respect hebt voor mens en natuur mag alles.
      Halleluja, iemand met verstand!
      Ik gebruik zelf geen plantensproeier of frigobox, noch ministudio, maar zolang het onderwerp er geen schade van ondervindt, en je de kijker niet misleidt is er toch geen probleem?
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #93
        Re: Wat een geruzie....

        Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
        maar zolang het onderwerp er geen schade van ondervindt, en je de kijker niet misleidt is er toch geen probleem?
        mee eens:
        geld ook voor Modellenfotografie.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #94
          Re: Wat een geruzie....

          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Ik word ook niet graag midden in de nacht gefotografeerd.

          Dierentuinen en roofvogelshows vind ik trouwens ook not done en ook niet getuigend van veel geduld.
          Treinen verstoren de natuur ook.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #95
            Re: Wat een geruzie....

            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Das toch sarcastisch bedoeld mag ik hopen...aan de smiley te zien toch..
            Uiteraard .

            Comment


            • #96
              Re: Wat een geruzie....

              Als ik een foto van een insect maak, en ik ondervind dat het zich aan mijn aanwezigheid stoort , stop ik onmiddelijk.

              Misschien een nuttige tip : Bond Verantwoorde Natuurfotografie.



              t Is niet omdat het geen zoogdier of een grote vogel is, dat alles moet kunnen.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #97
                Re: Wat een geruzie....

                Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                Treinen verstoren de natuur ook.
                Goederentreinen verbruiken 45% van de energie van trucks, moest men alle containers op trucks laden. Dus da's veel beter voor t milieu.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #98
                  Re: Wat een geruzie....

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Als ik een foto van een insect maak, en ik ondervind dat het zich aan mijn aanwezigheid stoort , stop ik onmiddelijk.

                  Misschien een nuttige tip : Bond Verantwoorde Natuurfotografie.
                  Toen ik daarnet een herfst-foto nam waren de bladeren aan het ritselen, ik zweer het. Ik zal hem dus niet posten.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Wat een geruzie....

                    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Goederentreinen verbruiken 45% van de energie van trucks, moest men alle containers op trucks laden. Dus da's veel beter voor t milieu.
                    Moest men ... Niet vergeten dat het spoorweg dichtgeslibt is en een toenemende intensifiteit op het Belgische spoornet niet mogelijk is behalve mocht men in de nacht rijden maar dan krijg je een toename aan duur personeel en de vakbonden die de spierballen rollen zoals eentje zondag de reizigers wil pesten.
                    We zullen dan ook maar zwijgen over al de insecten die tegen de locomotieven geplakt hangen door het rijden aan hoge snelheid?
                    Ik wandel graag door de natuur met het nodige respect maar al blij niet teveel tree huggers van jou formaat te moeten tegenkomen. Ik dweep met geen enkele vorm van extremisme, geen enkele, enbijgevolg ook niet van de GAIA of ALF adepten.

                    Comment


                    • Re: Wat een geruzie....

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Vlinders in hun slaap ('vastgevrozen' in dauwdruppels) fotograferen vind ik er al over.
                      Ik weet dat je via het net straffeloos veel onzin kan en mag verkopen, maar deze quote is ronduit "belachelijk".
                      Ik wou gisterenmorgen nog een vlinder fotograferen. Ik had bijna niet gezien dat hij nog aan het slapen was. Ik heb 'em dan maar met 'n vriendelijk tikje op de vleugels wakker gemaakt...
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • Re: Wat een geruzie....

                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Misschien een nuttige tip : Bond Verantwoorde Natuurfotografie.

                        http://www.bvnf.be/vl_paginas/vl_home.htm
                        Ik ken die gedragsregels al van voor jij je eerste spiegelreflex had; ze zeggen niets over het fotograferen van bedauwde en/of slapende insecten. Verder vind ik je opmerkingen nogal respectloos en betuttelend ten opzichte van iemand die je van haar noch pluim kent. De reacties van Sultana en Zappa geven aan dat ik niet de enige ben met dat gevoel.

                        Ik probeer ten allen tijde verstoring te vermijden, maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat de meeste vormen van natuurbeleving inherent gepaard gaan met een zekere mate van verstoring.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • Re: Wat een geruzie....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                          Ik weet dat je via het net straffeloos veel onzin kan en mag verkopen, maar deze quote is ronduit "belachelijk".
                          Ik wou gisterenmorgen nog een vlinder fotograferen. Ik had bijna niet gezien dat hij nog aan het slapen was. Ik heb 'em dan maar met 'n vriendelijk tikje op de vleugels wakker gemaakt...
                          Greetz, Kariboe
                          Zoals ik eerder schreef, een tree hugger

                          Comment


                          • Re: Wat een geruzie....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Zoals ik eerder schreef, een tree hugger
                            Fantastisch... ik lig strijk
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment


                            • Re: Wat een geruzie....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Mag iedereen dat eens voor zichzelf uitmaken aub?

                              Als je die regels volgt, dan is studiofotografie al helemaal nep. En als ik een voederplaats maak voor vogeltjes, mag dat dan nog?
                              Of als ik speelgoed koop voor mijn kinderen en ze fotografeer terwijl ze aan het spelen zijn?

                              Zolang je respect hebt voor mens en natuur mag alles.
                              jij mag zeker een voederplank maken voor je vogeltjes
                              ze kunnen imers zelf beslissen om er neer te stijken
                              en ieder kind maak je blij met een stukje speelgoed
                              dus dat kan ook ,je hebt er alleen maar lachende gezichten bij
                              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                              Comment


                              • Re: Wat een geruzie....

                                Hey juppekes

                                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                                Als ik een foto van een insect maak, en ik ondervind dat het zich aan mijn aanwezigheid stoort , stop ik onmiddellijk.
                                Je zou eens moeten weten hoeveel insectjes dat je plat trapt tijdens je wandeling door het bos of weide

                                Ik zal dan ook maar geen gras afrijden, het aantal mierenhopen ik kapot rij in mijn hof, en slakken die in het gras liggen, en, en, en, en, en, ..............

                                En als ik een boom of struik plant, de wormen dat ik kapot steek met mijn spade.

                                Eigenlijk ben ik dan een hele slechte mens, want ik doe dit zeker wekelijks in mijn tuin werken
                                Bootjes

                                Comment

                                Working...
                                X