Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat een geruzie....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wat een geruzie....

    Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
    Spijtig, ik denk dat ik ,zoals ik al schreef, nog veel kan leren van mensen zoals jij.
    Maar ze vertrekken allemaal door de sfeer hier.
    Je mag me altijd mailen

    Comment


    • Re: Wat een geruzie....

      Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
      onderbouw je losse flodder eens en dan wel beschaafd.
      Foto's of berichten bewust weghalen in verschillende topics is anders ook iets dat een forum verziekt.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Wat een geruzie....

        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        Als je alles in de hand hebt verwacht ik perfecte resultaten. Maar velen zien het enkel als een soort exhibitionisme en tonen dikwijls foto's met heel wat gebreken. Maar opgelet als je er hun aandacht op vestigt want dan hebben ze zere teentjes en zijn vlug in hun g*t gebeten.
        Alle fouten waarop bemerkingen kwamen worden door de poster dan meestal gerechtvaardigd omdat hij (zij) het speciaal zo gewild heeft. Ergo: fotograaf heeft bewust fouten gemaakt en gaat er prat op dat iedereen ze kan zien.
        Om de zaak dan nog te verergeren worden ze daarbij ondersteund door hun aanbidders die als een wilde meute je gaan aanvallen. De persoon die een opmerking durfde te maken wordt daarbij als boeman afgeschilderd en zelfs als lastpost geweerd bij latere interventies.

        Henri
        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        Spijtig voor Monica want haar postings waren meestal juweeltjes waar anderen heel wat konden van leren.
        Zij is van nul gestart en heeft zich opgewerkt tot een volwaardige prof. Nogmaals proficiat Monica, maar van in 't begin had ik je opgemerkt en een prachtige toekomst voorspeld. Maar ja, de nijd en afgunst zijn groot en dan keert de forummeute zich tegen ieder die succes boekt.
        Nog veel succes gewenst en hopelijk tot ziens (zeer weldra).

        Henri
        Wat wil je nu zeggen?
        Men mag enkel commentaar geven op mensen die jij niet zo graag hebt als Monica?
        Jos gaf toch enkel aan dat er een paar details (positie van de man) konden bijgewerkt worden op die foto. En jij verdedigt haar, dus ben jij dan een van de aanbidders waar je het over hebt in je eerste post? Is zij nu een van die mensen die in hun gat gebeten is door dat ze op een van de fouten gewezen is? Ze heeft haar foto's zelfs verwijderd.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • Re: Wat een geruzie....

          Oorspronkelijk geplaatst door tbilly
          Oorspronkelijk geplaatst door Monica
          Ik ben er niet zo weg van.
          De huid van meneer is vrij...ruig, veel littekens van acne.
          De stand van de mond vind ik niet aantrekkelijk. Lijkt nu ook alsof hij maar 1 tand heeft.
          Je even gequoteerd uit een ander topic Monica ... waar je iemand anders zijn foto van kritiek voorziet.


          Oorspronkelijk geplaatst door Monica
          Ik heb een hekel aan mensen die iemand al afschrijven bij het zien van het uiterlijk.
          Daarnaast beledig je hier een kennis van mij en dat pik ik niet
          En dit is een quote uit dit topic ... waar iemand jouw foto durft te bekritiseren.

          Gebruik je niet "2 maten en 2 gewichten"

          Mss. was in andere foto het model ook een kennis/vriend van de fotograaf, had die een huidziekte en maar 1 tand en heb je dat model beledigd!!!

          Mijn mening: noch in dit topic of het ander aangehaalde topic vind ik dat de kritieken (incl. de jouwe) te ver gingen.

          Veel succes toegewenst ... we zullen je -foto's missen op BD.
          Als je dan toch je finale antwoorden aan het formuleren bent hier, graag ook een antwoordje op deze vraag van iemand die je graag had/heeft.


          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Zonder namen te noemen of oude koeien uit diepe grachten te halen ...

          Als iemand openlijk op BD verkondigd, wegens diverse redenen, géén foto's meer te posten dan heb ik daar alle respect voor maar dan vind ik ook dat die persoon ook achter zijn/haar beslissing moet blijven.

          Voor mij staat zo'n beslissing gelijk aan een "gentlemen's agreement", het doorbreken van zo'n beslissing na enige tijd is voor mij persoonlijk een signaal dat de persoon in kwestie de schouderklopjes & kuddo's van een forum als BD mist.

          Jammer dat sommigen (na een fles wijn ofzo) dit schreeuwen van de daken maar een tijdje later terugkeren op hun beslissing.

          Ikzelf heb een hele tijd geleden deze "gentlemen's agreement" aangenomen, ik blijf BD-minded maar het posten van nieuwe beelden in ruil voor schouderklopjes heb ik steenvast afgewezen.

          Ik hou van BD ... maar dan op mijn manier!

          Tom, sommigen verkondigen hun agreement zelfs niet eens openlijk op BD, maar houden zich er wel aan. Enkel jammer dat die personen daardoor soms als negatief worden beschouwd, omdat ze enkel nog over "gewone zaken" posten. Ik volg je perfect, zeker in je twee laatste zinnen, al dan niet op een ander vlak.




          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Foto's of berichten bewust weghalen in verschillende topics is anders ook iets dat een forum verziekt.
          Met berouw blijkbaar slechts een maandje ban volgens ervaringsdeskundigen

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • Re: Wat een geruzie....

            Uit de handtekening van ajuin:
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Hier wel teopasselijk denk ik
            (niet op jou persoonlijk ajuin, gewoon op het hele gedoe)
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

            Comment


            • Re: Wat een geruzie....

              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Over grow up gesproken...onderbouw je losse flodder eens en dan wel beschaafd.
              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              De enige reden waarom ik hier nog reageer is om nu regelrecht een confrontatie aan te gaan met mensen die naar mijn mening een forum verzieken. Helaas lopen er genoeg rond. Dus als mensen nog wat meer vuilnis (om dat woord dan ook maar te gebruiken) willen buiten zetten, doe dat nu...ik zeg de dingen liever recht in iemand zijn porem en heb een broertje dood aan dat achterbakse gedoe.
              Je komt dus enkel terug om ruzie te maken en dat vind je niet het forum verzieken?

              Heb eens op je site gekeken en je maakt echt wel leuke foto's en het is spijtig dat je je laat afschrikken door wat kritiek en nu wat overdreven reageerd. Jos had het misschien op een andere manier kunnen zeggen, maar ik ervaar het nog altijd niet als kritiek op het model. Ook is het wel heel belangrijk welk gevoel een foto oproept, dat is nog belangrijker dan of hij technisch perfect is.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • Re: Wat een geruzie....

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                een goede foto maken is zo wie zo moeilijk.
                grt,bouk.
                zeg je dat nu met opzet verkeerd?

                Comment


                • Re: Wat een geruzie....

                  ik volg dit topic hier al een tijdje...
                  omdat ik om eerlijk te zijn de discussie wel en niet snap...
                  Ben hier zelf nog niet zo lang lid, dus misschien dat een "mening" van een 'buitenstaander' er eens bij kan...

                  Het is hier een fotosite... dus, naar mijn inziens, moeten de foto's beoordeeld worden, niet de fotograaf en nog minder de modellen...
                  Ik heb hier inderdaad al een paar posts gelezen waar men in feite meer kijkt blijkbaar naar wie de fotograaf is vooraleer men kritieken geeft, en sommigen worden hier inderdaad redelijk hard aangepakt.... en JA, je merkt kliekjesvorming op...
                  Iedere fotograaf is een mens, ieder mens is uniek, respecteer dat een beetje...
                  JA, je kan kritiek geven om iemand op fouten te wijzen, maar sommige posts (en dan heb ik het niet alleen in 'showcase' forums) zijn er echt gedaan om af te breken, te kwetsen... En dat kan in mijn ogen dan weer niet.

                  Hier puur posten om alleen maar schouderklopjes te krijgen is een utopie... want er zal altijd wel iemand zijn die iets niet goed vind... Daarom post ik bijv. ook gewoon mijn foto's alleen maar om te tonen... wil er niemand op reageren, spijtig, wil er wel iemand op reageren dan zal ik zeker met die commentaar rekening houden (en ja zo heb ik al verscheidene dingen geleerd).

                  Maar ik moet ook Monica gelijk geven... in sommige Modellen posts worden de modellen beoordeeld ipv de foto... Dat kan ook niet volgens mij, of een model nu 99 is, scheve tanden heeft, een oog mist enzovoort, maakt niets uit, dan nog kan een fotograaf een mooie foto brengen...
                  Sorry maar ik heb echt de indruk dat bij de modellen eerder "selectief" gereageerd wordt... niet op basis van de foto, maar op 'hoe lekker' het model wel is...

                  Verder nog zo iets, en dan niet over de foto beoordelingen: sommigen proberen hun mening gewoon op te dringen aan anderen... ongeacht de vraag...
                  Het is niet omdat iemand (dit is puur een voorbeeld) een vergelijking wil van een Audi en een Volkswagen, (omdat die persoon daar tussen wil kiezen). Dat men plots het ganse topic moet beginnen gijzelen voor een Skoda...

                  En spijtiggenoeg vind je redelijk wat topics die over A beginnen maar uiteindelijk bij iets gans anders eindigen.
                  Mijn Blog
                  D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                  Comment


                  • Re: Wat een geruzie....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht

                    Sorry maar ik heb echt de indruk dat bij de modellen eerder "selectief" gereageerd wordt... niet op basis van de foto, maar op 'hoe lekker' het model wel is...
                    En net daarom vond ik wat sneu zondag dat er overdreven aandacht was voor de modellen langs alle kanten en dat er (tenzij obscuur in het donker buiten het flitsbereik) plaats was om bvb karakterkoppen te fotograferen.
                    Ik kreeg de indruk dat het eerder een meute op jacht was naar standaard modellekes.
                    (de modellen verhuisden van stand en de meute volgde....)
                    Misschien iets voor een volgende editie, portretten van gewone mensen om zo wat tegengewicht te bieden voor de bijna ongezonde (misschien wat overdreven) aandacht hier op de site voor de plastieke barbie gevalletjes, met alle gevolgen van naijver enz. die dit meebrengt.

                    Comment


                    • Re: Wat een geruzie....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                      Verder nog zo iets, en dan niet over de foto beoordelingen: sommigen proberen hun mening gewoon op te dringen aan anderen... ongeacht de vraag...
                      Het is niet omdat iemand (dit is puur een voorbeeld) een vergelijking wil van een Audi en een Volkswagen, (omdat die persoon daar tussen wil kiezen). Dat men plots het ganse topic moet beginnen gijzelen voor een Skoda...

                      En spijtiggenoeg vind je redelijk wat topics die over A beginnen maar uiteindelijk bij iets gans anders eindigen.

                      Het topic begon anders wel over het muggenziften over de modellen en de daarbij horende ruzie. Dit is toch wel een prachtig voorbeeld van hoe het er aan toe gaat.
                      Ondertussen is de hele vuilbak van BD al bovengekomen
                      Ik zit hier zelf ook nog niet ZO lang hoor, maar je kan toch wel al een goed beeld vormen van de meeste leden.
                      Een beeld dat dan enkel op foruminhoud is gebaseerd, dat geef ik toe. Want ik ken al die mensen niet persoonlijk.
                      Maar dat beeld klopt wel met hoe ze HIER met elkaar omgaan.
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                      Comment


                      • Re: Wat een geruzie....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                        Je komt dus enkel terug om ruzie te maken en dat vind je niet het forum verzieken?
                        Iemand met zijn eigen gedrag confronteren is geen ruzie maken. Ik ziek niet, ik maak geen ruzie, ik maak mensen niet voor rotte vis uit.
                        Ik geef mensen die, achter mijn rug om, valse opmerkingen en allerlei belachelijke insinuaties schrijven op BD de kans om het recht in mijn porem te zeggen (oke schrijven)
                        Natuurlijk blijft het nu akelig stil.

                        Comment


                        • Re: Wat een geruzie....

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Foto's of berichten bewust weghalen in verschillende topics is anders ook iets dat een forum verziekt.

                          Ik heb geen berichten verwijderd. Hou je wel aan de feiten.
                          Iemand anders nog iets?

                          Comment


                          • Re: Wat een geruzie....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                            Ik heb geen berichten verwijderd. Hou je wel aan de feiten.
                            Iemand anders nog iets?
                            Je leest wat je graag leest?
                            Het bericht van Ajuin negeer je taktisch?
                            Je heb geen berichten verwijderd maar over de foto's zwijg je, ook weer taktisch?

                            Niet iedereen in een slecht daglicht proberen te zetten zonder verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen daden. Dag klopt niet hoor.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • Re: Wat een geruzie....

                              [Mod-LesC]Hou aub eens op met mekaar allerlei verwijten te maken. Zoals ik boven al geschreven heb is deze draad precies opgevat om de ruzie in andere threads aan te klagen![/Mod]
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                              Comment


                              • Re: Wat een geruzie....

                                Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                                Iemand met zijn eigen gedrag confronteren is geen ruzie maken. Ik ziek niet, ik maak geen ruzie, ik maak mensen niet voor rotte vis uit.
                                Ik geef mensen die, achter mijn rug om, valse opmerkingen en allerlei belachelijke insinuaties schrijven op BD de kans om het recht in mijn porem te zeggen (oke schrijven)
                                Natuurlijk blijft het nu akelig stil.
                                Monica ik vind dat je je tijd aan het verdoen bent...
                                Zie je niet dat er sommigen zijn die je uit je schulp willen halen?
                                Ik vind dat wat je hierboven schrijft eerlijk en oprecht is..maar geef niemand de kans om je op stang te laten jagen aub..Das misschien jou probleem dat je het hart op de tong hebt wat zeker niet verkeerd is hé..Maar zeg het nog eens..

                                MAAK VUISTEN IN JE ZAKKEN....das nog steeds de beste remedie...en je leeft gewoon langer.
                                Tegen jonge honden kan je als "oude bok "niets doen...(en dat heeft niets met je leeftijd te maken)...maar je zal vast begrijpen wat ik bedoel..
                                Op een jaar tijd staan er altijd wel nieuwe talenten klaar om je voor je harses te schoppen....das nu gewoon zo.
                                Andere mensen,andere meningen en andere gedachten..Of die nu radicaal zijn of niet dat merk je pas wanneer er een commentaar komt....en die pik je of niet.
                                Maar we zijn een forum waar...en ik blijf het herhalen,zovele individuen,karakters,leeftijden en geaardheden samen komen dat je af en toe wel eens op een tegenpool stuitert....

                                Maar de echte extremisten die lopen of liggen geduldig op de loer om je af te knallen als het moet maar dan alleen met de plastieken toetsen en gelukkig niet met een geweer...denk daar maar eens aan.

                                Het is zoals een callgirl op internet..Ze doet haar werk maar niemand kan haar aanraken en krijgt nog de aandacht die ze verdiend ook..
                                Wel zo zie ik soms bd ook..Alleen wordt ik er niet zo vet voor betaald...
                                Maar allez...je weet wel wat ik wil zeggen hé? Zolang als het je koude kleren niet raakt dan ben je zo sterk als een rots toch?
                                En de rest is maar een opinie,mening, indruk of persoonlijk smaak...of frustratie van een geïrriteerde persoon die iets of iemand wil uit zijn tent lokken.....
                                ALs je als BD'er je hierover plaatst dan ben je voor alles safe.....

                                Werk het weg met een smile....en de vuisten in de zakken...
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

                                Comment

                                Working...
                                X