Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 30 euro

    BD bewijst zijn nut en wordt graag gelezen/geraadpleegd wanneer je het aantal bezoekers bekijkt (tenzij daar masochisten tussen zitten)
    Dit is mogelijk dank zij een aantal vrijwilligers.Blij dat zij er zijn!

    Ik heb er geen enkel probleem mee om de kleine som van 30 euro per jaar ( ! ) te betalen als ondersteuning en ben blij dat BD niet de commerciële toer op gaat.Reclame;consumeren tot en met;de instelling dat er profijt moet hangen aan elke stap die je doet:voor mij hoeft het echt niet hoor.

    Gelukkig bestaat er nog zo een fris forum als BD

    Comment


    • Re: 30 euro

      Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
      BD bewijst zijn nut en wordt graag gelezen/geraadpleegd wanneer je het aantal bezoekers bekijkt (tenzij daar masochisten tussen zitten)
      Dit is mogelijk dank zij een aantal vrijwilligers.Blij dat zij er zijn!

      Ik heb er geen enkel probleem mee om de kleine som van 30 euro per jaar ( ! ) te betalen als ondersteuning en ben blij dat BD niet de commerciële toer op gaat.Reclame;consumeren tot en met;de instelling dat er profijt moet hangen aan elke stap die je doet:voor mij hoeft het echt niet hoor.

      Gelukkig bestaat er nog zo een fris forum als BD
      Helemaal gelijk, ik heb het forum ook nog maar 2 maand geleden leren kennen, maar het heeft me ook niet weerhouden om die 30 euro te storten. Ik heb nog niet veel zulke interessante forums tegengekomen, en zoals al gesteld, als je 2 of 3 tijdschriftjes koopt (iets waar we helemaal niet bij stilstaan) kom je ook al gauw aan 30 euro. Dus bij deze veel succes aan de BD organisatie en bedankt om dit forum in de lucht te houden.
      Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
      Mijn foto's
      Mijn blogje

      Comment


      • Re: 30 euro

        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        *zucht*

        Inderdaad, ik had beter alle reply's die betrekking hadden op de opgesomde punten gequote. Sorry!
        Jij doet nog de moeite om hierop te antwoorden ... te brave mens

        @ jocca : Maar euh ... ik betaal 30€ voor mij en 30€ voor mijn vrouw ... krijgen wij volgens uw systeem dan 2 x 10% als we ergens iets aankopen
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: 30 euro

          na heel de ram tam tam, hier mijn korte mening

          wilde betalen, doen. (het mag)
          wilde niet betalen, doe het dan niet. (het moet niet).
          Live is what you make of it,
          http://www.flickr.com/photos/merces/
          merces

          Comment


          • Re: 30 euro

            Oorspronkelijk geplaatst door jocca Bekijk bericht
            reclamebanners moeten er zijn om een dergelijke site online te houden, naar mijn mening staan er nog veel te weinig op. Van mijn part mogen er op de indexpagina 4 extra sponsers bijkomen zodat daar meer middelen kunnen binnengehaald worden. Bovenaan het forumgedeelte mogen er gerust 1 grote banner komen en een aantal kleine logovermeldingen van kleinere sponsers. Geen kat die dit erg zal vinden.

            Waarom van die vzw geen volwaardige zaak starten (BVBA of zo?) ...

            ...
            NEEN !!!! Wij willen juist GEEN reclame!!!
            Dat is wel heel duidelijk GEEN RECLAME op BD !!!

            Toen ze aan de leden voorstelde om banners op BD te laten zien was meer dan de helft er tegen! De grote meerderheid zeg maar...
            Na lang palaveren waren de leden toch akkoord om bovenaan een klein reclame bannerke te laten zien. Er moet tenslotte geld in 't laadje komen, dat snappen we ook wel.
            Maar geen popups, geen reclame over de gehele pagina's.
            Niet iedereen denk over reclame zoals jij... voor de meesten is reclame een hinderlijk item.
            Ikzelf haat reclame. Ok ze moet er zijn om producten kenbaar te maken... Maar in onze huidige maatschappij is het een pest geworden.
            Kijk eens naar een serie op VTM ??? Ik heb een Hd recorder met timeshift en CM gekocht om, juist de reclame over te kunnen slaan. Heerlijk een serie als Band of Brothers aan een stuk zonder Dash ertussen.
            Dus zeer zeker geen reclame op Bd.
            Ik zou liever 50 euro lidgeld betalen en geen banners meer op BD... Maar allez, dat kleine ding stoort toch niet echt.

            Dan BD commercializeren? Dan wordt er geld geroken en binnen de korste keren heeft geld de macht en is er winstbejag.. en is BD niet meer ons geliefde forum.
            Dus een BD vzw met vrijwilligers. en leden die lidgeld betalen. That's the right thing to do !!! and don't change a winning team
            Last edited by mic; 9 januari 2007, 00:15.

            Comment


            • Re: 30 euro

              Niemand tegen extra reclame? Lees er deze topic nog eens op na.
              Op zich vind ik 'n reclamebanner niet storend, maar dan moet ie niet zo flikkeren en flashen zoals die hier boven! Of 'm onderaan de pagina zetten zodat je niet na elke pagina een eindje moet scrollen om 'm uit beeld te krijgen.
              Zou toch op z'n minst zorgen dat betalende leden die banner niet hoeven zien, die ergernis kwijt zijn zou volgens mij ook frequente bezoekers over de streep kunnen krijgen lid te worden.

              Comment


              • Re: 30 euro

                Firma gaat minder betalen als je hun banner ergens onzichtbaar gaat verstoppen natuurlijk


                Maar je idee om de banner te verbergen voor betalende leden heeft wel iets.
                PS. Ik wou dat ik het kon

                Comment


                • Re: 30 euro

                  @mic

                  Hoe denk je de site draaiende te houden zonder reclame. Trouwens lees mijn post eens goed, ik heb het over een paar kleine extra reclame's en niet over pop-ups (heb zelfs duidelijk gezegt dat dit niet kan). Ik heb het over de types reclame dat je kan vinden op het forum van mountainbike.be op hun forum, ik denk dat je die allerminst storend kan vinden.

                  O ja ik ben nog steeds niet blind

                  Comment


                  • Re: 30 euro

                    Hallo,

                    De discussie in dit topic is constructief bedoeld - daar ga ik van uit.
                    Dus ieder ventileert hier gewoon zijn/haar mening. Daar is niks mis mee en laat ons dat ook zo houden
                    Er is hier nergens sprake van "persoonlijke aanvallen" of zo.
                    Neen, ieder "denkt een beetje mee", en dat is gezond.

                    Wat de toekomst van BD is of wordt, dat is een beetje koffiedik kijken natuurlijk. Maar laat er ons van uit gaan dat BD in deze vorm verdergaat, dus met het "vrijwilligerswerk" (met dan aan alle vrijwilligers).
                    Als de noodzaak van een ander systeem zich opdringt, dan zal daar tijdig aandacht aan besteed worden door de RvB.

                    En bij deze dank ik iedereen voor de constructieve bijdrage ...

                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • Re: 30 euro

                      Het probleem van de collectieve actie

                      Wat er hier weer uitvoering wordt losgeschreven is een prachtig sociologisch voorbeeld, een debat dat niet alleen van toepassing is op BD, het heeft betrekking op alle vrijwilligers.

                      Ik ga uit van de volgende stelling (ontleent van Mancur Olson): een individu dat op rationele wijze zijn eigenbelang behartigt, zet zich niet in voor collectieve doelen of het verwerven van collectieve goederen.
                      BD is een collectief goed, het is namelijk bestemd voor iedereen (alle fotografen in dit geval).

                      BD is niet klein, en daarom lijkt de bijdrage van het lidgeld te verwaarlozen.
                      En dit is nu net interessant: een overgroot deel van de leden stamt nog uit het tijdperk dat BD klein was (en daar hoor ik niet bij, eerlijk waar).
                      In zo'n kleine groep is het al snel duidelijk dat de verwezenlijking van een collectief doel in het gedrang komt als er een paar leden afhaken... iedereen ziet dus zijn verantwoordelijkheid in, al een geluk.

                      Maar in grote groepen ligt dat anders: of je nu je inzet (=betalen/vrijwilliger zijn) of niet, BD blijft bestaan en je kan het blijven gebruiken.
                      We eten liever mee...

                      Wat ik meer en meer merk onder de betalende leden (en het bestuur eventueel) is een beginnende vorm van sociale afkeuring tegen de mee-eters.
                      Noem het een vorm van dwang om af te dwingen dat iedereen lidgeld betaald, je kan het ook manipuleren noemen...
                      Is dat slecht? Neen, het lijkt me houding die men moeilijk kan ontkennen, al ziet men het niet graag onder ogen (en ik verwacht dan ook reacties daarop).

                      Waarom ik zelf niet betaal?
                      Voorlopig eet ik liever mee - en 30 euro zijn toch al gauw een paar bioscoopbezoekjes

                      ps: ^ examens
                      flickr

                      Comment


                      • Re: 30 euro

                        @GuRuH: even ter informatie ...
                        Ik denk dat jij nog van het studententarief (20€) kan genieten.

                        Comment


                        • Re: 30 euro

                          Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                          @GuRuH: even ter informatie ...
                          Ik denk dat jij nog van het studententarief (20€) kan genieten.
                          Daar zi, nog meer dwang
                          flickr

                          Comment


                          • Re: 30 euro

                            Neenee, alleen ter informatie ... de juiste informatie
                            Wat je met info doet is geheel je eigen keuze.

                            Comment


                            • Re: 30 euro

                              Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                              Het probleem van de collectieve actie

                              Wat er hier weer uitvoering wordt losgeschreven is een prachtig sociologisch voorbeeld, een debat dat niet alleen van toepassing is op BD, het heeft betrekking op alle vrijwilligers.

                              Ik ga uit van de volgende stelling (ontleent van Mancur Olson): een individu dat op rationele wijze zijn eigenbelang behartigt, zet zich niet in voor collectieve doelen of het verwerven van collectieve goederen.
                              BD is een collectief goed, het is namelijk bestemd voor iedereen (alle fotografen in dit geval).

                              BD is niet klein, en daarom lijkt de bijdrage van het lidgeld te verwaarlozen.
                              En dit is nu net interessant: een overgroot deel van de leden stamt nog uit het tijdperk dat BD klein was (en daar hoor ik niet bij, eerlijk waar).
                              In zo'n kleine groep is het al snel duidelijk dat de verwezenlijking van een collectief doel in het gedrang komt als er een paar leden afhaken... iedereen ziet dus zijn verantwoordelijkheid in, al een geluk.

                              Maar in grote groepen ligt dat anders: of je nu je inzet (=betalen/vrijwilliger zijn) of niet, BD blijft bestaan en je kan het blijven gebruiken.
                              We eten liever mee...

                              Wat ik meer en meer merk onder de betalende leden (en het bestuur eventueel) is een beginnende vorm van sociale afkeuring tegen de mee-eters.
                              Noem het een vorm van dwang om af te dwingen dat iedereen lidgeld betaald, je kan het ook manipuleren noemen...
                              Is dat slecht? Neen, het lijkt me houding die men moeilijk kan ontkennen, al ziet men het niet graag onder ogen (en ik verwacht dan ook reacties daarop).

                              Waarom ik zelf niet betaal?
                              Voorlopig eet ik liever mee - en 30 euro zijn toch al gauw een paar bioscoopbezoekjes

                              ps: ^ examens
                              guruh,
                              ik volg je betoog en vind het wonderwel goed geschreven.

                              sta me echter toe een kleine nuance toe te voegen:
                              "een beginnende vorm van sociale afkeuring tegen de mee-eters"
                              vermits de betalende leden het behoud van het gemeenschappelijk goed behartigen, lijkt mij dit een logische houding, niet?
                              echter het mee-eten van sommigen én
                              het afkeuren (!) van deze houding door diezelfde mee-eters én
                              het uiten van ontevredenheid over het forum door diezelfde mee-eters doorzie ik niet.

                              kun je dat even toelichten vanuit deze invalshoek?

                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                              Comment


                              • Re: 30 euro

                                Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                                Wat ik meer en meer merk onder de betalende leden (en het bestuur eventueel) is een beginnende vorm van sociale afkeuring tegen de mee-eters.
                                Noem het een vorm van dwang om af te dwingen dat iedereen lidgeld betaald, je kan het ook manipuleren noemen...
                                Guruh, een aardige theorie, maar ik zou graag een concreet voorbeeld van jouw willen waar je die 'dwang' ziet.
                                Het voorstel van studententarief is er gekomen om iedereen de mogelijkheid te geven zijn deel bij te dragen als ie dat wenst, natuurlijk, GEEN verplichting.
                                Groeten,
                                Ludo

                                Comment

                                Working...
                                X