Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 30 euro

    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik kan u verzekeren dan NIEMAND van al de vrijwilligers die BD draaiende helpt houden ook maar EEN euro betaald krijgt.

    Het is bovendien zeer duidelijk dan veel "nieuwe" leden de geschiedenis van BD en de noodzaak van het oprichten van een VZW niet kennen.
    Dat is geen verwijt, integendeel, gewoon een vaststelling en misschien ook een tip naar de RvB toe (héhé ) om het ontstaan en de geschiedenis van BD eens ergens permanent online te zetten.

    En wat betreft de "acties", het is niet de bedoeling van BD om een "winstgevend bedrijf" te worden, dat mag als VZW niet eens - wel om de onkosten te kunnen betalen.
    Een langere termijnvisie wordt langzamerhand ontwikkeld, maar dat is een werkje van lange adem.

    Kortom, BD medewerkers - en dan bedoel ik ze allemaal - werken zonder enige vorm van vergoeding, en dat betekent dat er duidelijk nog wel mensen zijn die zich belangloos voor een gemeenschap kunnen inzetten, en voor al die medewerkers doe ik m'n (BD)petje af ...

    Jaja
    ken je eigen site : http://www.belgiumdigital.com/vzw

    bij deze ons moeder al overtuigd nu de papa nog en mn lidmaatschap is een feit (lang leve die verzekering die het toch doet)
    BD0789BE

    Comment


    • #32
      Re: 30 euro

      Hallo,

      Dat dat online staat, dat wist ik uiteraard ...
      Maar met geschiedenis en ontstaan bedoel ik uiteraard een veel meer uitgebreide versie. Wat nu onlie staat is eigenlijk vanaf het moment dat de VZW er was, maar er is ook een hele voorgeschiedenis met "memorabele" internetmomenten, de pioniertijd van de digitale fotografie. En dat is misschien best eens een verhaal waard.

      Jaja

      Oorspronkelijk geplaatst door Cozze Bekijk bericht
      ken je eigen site : http://www.belgiumdigital.com/vzw

      bij deze ons moeder al overtuigd nu de papa nog en mn lidmaatschap is een feit (lang leve die verzekering die het toch doet)
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #33
        Re: 30 euro

        ha dan moet er is iemand die de goeie ouwe tijd nog heeft meegemaakt is in zijn schrijvers pen kruipen he.

        aan dat stukje tekst had ik toch al heel wat (buiten dus dat wat de vzw doet voor zijn leden buiten de server draaiende houden en hun doelstellingen)

        keep up the good work
        BD0789BE

        Comment


        • #34
          Re: 30 euro

          hier word ik bijna ziek van
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #35
            Re: 30 euro

            De VZW heeft een bestuur , en is verplicht een leden vergadering te houden, ik neem aan dat je als betalend lid op deze vergadering ook enige inspraak hebt , dus als iedereen betalend lid zou worden , kun je als leden inspraak hebben op wat er in de VZW gebeurd en kun je dus voorstellen doen over hoe je het leden aantal zou kunnen vergroten of over hoe je voordeel zou kunnen halen uit je lidmaatschap. En Jocca , wat belet jou om het initiatief te nemen om dit voorstel bij een aantal grote foto zaken neer teleggen en korting probeert te krijgen. Kritiek geven op dit soort zaken vind ik makkelijk , maar er daadwerkelijk wat aan doen is wat anders. Ik neem aan dat als je vrijwillig jezelf aanbied dit soort dingen proberen te regelen dat het forum bestuur je dit niet kwalijk zal nemen. Ik zelf ben nu ook lid geworden, allen maar als steun,ik verwacht er niets anders voor terug dan een goed verzorgd forum, en dat is het.
            Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
            Canon eos 7D Mijn site

            Comment


            • #36
              Re: 30 euro

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
              ... En Jocca , wat belet jou om het initiatief te nemen om dit voorstel bij een aantal grote foto zaken neer teleggen en korting probeert te krijgen. Kritiek geven op dit soort zaken vind ik makkelijk , maar er daadwerkelijk wat aan doen is wat anders. Ik neem aan dat als je vrijwillig jezelf aanbied dit soort dingen proberen te regelen dat het forum bestuur je dit niet kwalijk zal nemen. Ik zelf ben nu ook lid geworden, allen maar als steun,ik verwacht er niets anders voor terug dan een goed verzorgd forum, en dat is het.
              Ook niet te hard van stapel lopen...
              Leden die aan dit voorstel willen meewerken, mogen zich kenbaar maken bij het bestuur. We willen zeker niet dat ieder op eigen houtje in naam van vzw-Belgiumdigital gaat communiceren.

              Comment


              • #37
                Re: 30 euro

                Ik zou het op die manier hebben moeten op schrijven idd , maar ik nam aan dat als iemand dat initiatief zou nemen , hij/zij wel eerst met jullie contact op zou nemen , maar ter overvloeden , je hebt volkomen gelijk.
                Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                Canon eos 7D Mijn site

                Comment


                • #38
                  Re: 30 euro

                  Misschien een toepasselijk ( of niet ) spreekworod :
                  De beste stuurlui staan aan wal.
                  Bert

                  Comment


                  • #39
                    Re: 30 euro

                    @Wim1960

                    Ik dacht dat ik geen kritiek spuwde op de mods en de vzw in kwestie. Ik gaf gewoon een aantal voorstellen die op een gemakkelijke manier extra geld in het laadje kunnen brengen.

                    Ikzelf heb behoorlijk wat kaas gegeten van marketing en promotie.
                    Ik zeg dit niet als afbrekende kritiek maar als opbouwende kritiek. Het voordeel van het lidsmaatschap is niet duidelijk genoeg verwoord op de site. Als je nieuwe leden wilt aantrekken moet je ervoor zorgen dat men op een vlotte manier de voordelen kan vinden. Tegenwoordig leven we in een consumptie maatschappij en de mensen wensen nu eenmaal iets in de plaats voor hun geld. Ik nam het voorbeeld van een boek aan (500 tips voor digitale fotografie, kan je kopen voor 8,50 euro). Aan een hesje hebben de meesten niets, ik zal er niet meer rondlopen als ik foto's ga nemen in het stad of in de natuur. Dit stuur je direct bij de lidkaart mee op en de mensen hebben zo het idee dat ze ook effectief iets krijgen voor hun geld.

                    Zoals eerder vermeld op deze topic is het voor mij ook niet echt mogelijk om ieder forum waar ik iets op post en degelijk vindt 30 euro te storten, ik mag denk ik direct 500 euro overschrijven van mijn rekening. Enkel op de forums waar ik ook een voordeel kan uithalen om mij te abonneren zal ik ook effectie mij inschrijven. Hoe cru het ook klinkt, maar ik ben nog steeds geen ezel die geld schijt. De crew zelf hoeft daarom geen deel van het geld te gebruiken om te investeren in het aantal leden, maar ze moeten ervoor zorgen dat derden de extra kosten betalen. Daarom dat ik dacht aan een fotozaak die 5% korting geeft op AL hun producten. Iedereen (of toch zeer veel) op dit forum heeft per jaar wel iets nodig, dus voor de handelszaak in kwestie kan dit een omzetstijging betekening die op vrij gemakkelijke wijze te behalen is zonder dat ze moeten investeren in dure campagnes die geen zekerheid bieden dat het iets zal opbrengen.

                    Ikzelf kan en zal ook geen winkels contacteren (producenten contacteren heeft geen zin omdat de leden dan slechts uit een beperkt gamma kunnen kiezen op producten aan te schaffen - ik denk bv aan Canon of Nikon).
                    Het heeft enkel zin om naar die winkels toe te stappen als je ook cijfers kan voorleggen en een goede toekomstvisie (aantal nieuwe leden die men op het oog heeft, bezoekersaantal laten stijgen, ...). Bovendien is het aan te raden om de mensen in kwestie uit te nodigen op de algemene vergaderingen, dit komt pakken professioneler over dan wanneer je op de man afstapt in de zaak zelf.

                    En NEE dit is geen kritiek enkel wat hints en tips, om dit forum nog groter te kunnen maken en zo misschien in de toekomst van dit forum een handelszaak te maken die evenementen kan organiseren op grotere schaal.
                    (soms moet je eens verder durven denken dan dat uw neus lang is en alle mogelijke opties overwegen, ook al neemt het een bepaald risico in beslag).

                    groetjes

                    Comment


                    • #40
                      Re: 30 euro

                      wordt lid, kom naar de raad van bestuur en klop dan eens op tafel
                      foto als spiegel of als venster?

                      Comment


                      • #41
                        Re: 30 euro

                        Mogelijke tip voor meer leden : Enkel VZW leden kunnen nieuwe threads maken in het forum 'aangeboden'
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

                        Comment


                        • #42
                          Re: 30 euro

                          Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                          Jocca, met jouw voorstellen zou ik gelijk lid worden! Vooral die 5% korting bij een fotozaak spreekt mij wel aan!

                          In Nederland post ik op diverse forums en ook op het internationale TrekEarth. Sommige forums hebben zelfs nog 'n uploadmogelijkheid zodat je niet zelf eerst foto's op 'n gratis site moet gaan uploaden alvorens ze te linken. Die forums zijn allen reclamevrij (omdat de oprichter van die forums het als hobby zien) maar er wordt wel af en toe om 'n vrijwillige bijdrage gevraagd om serverruimte te bekostigen. Maar zoveel duizenden eurootjes als er hier binnen komen is daar echt niet voor nodig bij hen. Natuurlijk is het leuk om met je hobby, het opzetten van 'n forum, ook geld te verdienen, maar persoonlijk zou ik lidmaatschap alleen overwegen als er ook 'n voor mij aantrekkelijk voordeel aan zou zitten. Er zijn tenslotte zoveel meer forums.
                          Er zijn idd genoeg forums maar de hier bedoelde 30 euro moet meer gezien worden als "steun", enfin zo zie ik het toch.
                          Zoals ik ook elk jaar een bedrag stort op de rekening van het rode kruis, kom op tegen kanker en 11-11-11.
                          Ik verwacht geen tegenprestaties en allerlei gadgets maar hoop wel dat door mijn bijdrage het iets aangenamer werken wordt voor deze mensen.
                          Er staan trouwens toch enkele belangrijke acties gepland in 2007. Lees de desbetreffende sectie "VZW-voorstelling" op de site eens (en die kosten geld, veel geld). Geld dat niet allemaal van sponsors kan komen
                          Last edited by Geert_B; 7 januari 2007, 18:24.
                          BD0723BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: 30 euro

                            Jepe, uw opmerking is zeer terecht.
                            Persoonlijk zou ik zelfs opteren dat enkel VZW-leden zouden kunnen gebruik maken van dat forum.

                            Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                            Mogelijke tip voor meer leden : Enkel VZW leden kunnen nieuwe threads maken in het forum 'aangeboden'
                            BD0681BE -
                            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                            Comment


                            • #44
                              Re: 30 euro

                              Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                              Mogelijke tip voor meer leden : Enkel VZW leden kunnen nieuwe threads maken in het forum 'aangeboden'
                              Zeker ? Ik zie toch niet bij elke starter van een thread in aangeboden het BD-logo staan ? Ik zal nog eens kijken.

                              Bert

                              Comment


                              • #45
                                Re: 30 euro

                                Oorspronkelijk geplaatst door Cozze Bekijk bericht
                                echter is de voorstelling van de VZW ook alles behalve duidelijk hoor.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Cozze Bekijk bericht
                                allez ja kweet ni een voorstelling van een vzw en zijn geschiedenis zijn twee verschillende zaken.

                                als ze wat willen bereiken als vzw heb je doelstellingen en die zie ik graag in een voorstelling niet een geschiedkundig verloop wat ze al bereikt hebben.
                                Hier heeft Cozze een punt. Ik heb gezocht, maar ik vind op de site nergens de statuten van de VZW (alleszins niet bij "VZW"). Hier moet zonder twijfel duidelijk in staan wat de doelstelling van de VZW is, en een antwoord bieden op de vragen die sommigen zich stellen (en die de leden zich zouden moeten stellen).

                                @ bestuur: is het een probleem om die online te zetten?
                                @ alle anderen: maak u lid, en doe vervolgens eventueel voorstellen om de statuten aan te passen; wie geen lid wordt, moet maar tevreden zijn met wat er (gratis) aangeboden wordt - of zijn gal spuwen op het forum, maar ik denk niet dat men daarvoor mijn aanmoediging nodig heeft

                                Comment

                                Working...
                                X