Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 30 euro

    Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
    hadden ze 't op die manier geformuleerd was dat al 'n stuk positiever overgekomen!
    Ja, ik ken die formele brieven van BD.
    Dat zijn precies formulieren door een bende advocaten en gerechtsdeurwaarders opgesteld... Zit niets persoonlijks in.
    Heb me daar in de tijd ook eens verschrikkelijk kwaad over gemaakt.
    BD heeft in z'n briefwisseling de tact van een lompe boer... (Domme landbouwer voor de Nederlanders)
    Ze zouden beter minder formeel zijn en hun briefwisseling wat "menselijker" aanpassen.
    Maarja, ge kunt niet alles hebben he? én een goed forum én een vriendelijke briefwisseling...

    Comment


    • Re: 30 euro

      Oorspronkelijk geplaatst door mic Bekijk bericht
      Dat hoeft ook niet, die vraag stellen.
      BD gaat ervan uit dat je twee accounts wil aanmaken en gooit je in de ban...
      Heb je goede bedoelingen, dus je wil je zoon of echtgenoot ook een account geven bij BD dan is er geen probleem want je hebt een goede uitleg. (En twee verschillende namen en mensen)
      Er zijn er hier veel waarvan man en vrouw fotograaf zijn en allebei op dezelfde computer een account bij Bd hebben. No problem.
      Als je die tekst toegestuurd krijgt met Hela manneken (of vrouwken) wat ge doet mag nie! ... Moet je gewoon effe terug mailen met een goede reden. da's al.
      Meer moet je der echt niet achter zoeken hoor...
      dank je Mic, een hele geruststelling.
      grt,Corien en Bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • Re: 30 euro

        Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
        hadden ze 't op die manier geformuleerd was dat al 'n stuk positiever overgekomen!
        Neen, dat is niet de juiste manier van werken. Iedereen met een dubbele account zal dan plots een vrouw, zoon, dochter of hond hebben die ook een bd-account wensen op dezelfde pc.

        De normale gang van zaken is dat je éérst vraagt of je een afwijking kan krijgen op de forumregels en dan is er geen enkel probleem. Ofwel heb je de forumrgels niet gelezen, ofwel wil je je laars er aan lappen. Ik gok op beide mogelijkheden.

        Willy
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • Re: 30 euro

          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Neen, dat is niet de juiste manier van werken. Iedereen met een dubbele account zal dan plots een vrouw, zoon, dochter of hond hebben die ook een bd-account wensen op dezelfde pc.

          De normale gang van zaken is dat je éérst vraagt of je een afwijking kan krijgen op de forumregels en dan is er geen enkel probleem. Ofwel heb je de forumrgels niet gelezen, ofwel wil je je laars er aan lappen. Ik gok op beide mogelijkheden.

          Willy
          Je kunt toch geen afwijking vragen als je als je zoon zonder je medeweten een account aanmaakt op BD, mijn zoon heeft geen toelating van mij nodig om op het beste fotografieforum aller tijden te vertoeven, maar als het niet kan, kan het niet. Daarom mijn vraag om zijn account maar te verwijderen, hij post hier toch bijna niet.
          Ik was bij de 100 eersten om mijn steentje bij te dragen, en ik heb er zeker geen spijt van, maar als ik rechtuit moet zijn, mijn bijdrage is eenmalig gebleven mede door al die berichten die ik hier al gelezen heb over het bannen en dat de meeste profs waar ik hier alles van geleerd heb zijn gebannen of weggepest
          Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

          Comment


          • Re: 30 euro

            Oorspronkelijk geplaatst door bingel Bekijk bericht
            Je kunt toch geen afwijking vragen als je als je zoon zonder je medeweten een account aanmaakt op BD.
            Wat is het probleem? Je krijgt in ieder geval een waarschuwing waar je kan op reageren. Zoals hierboven al meermaals aangegeven is een er geen enkel probleem als je voor de tweede account een gegronde uitleg kan geven. Pas als die uitleg er niet komt en/of er nog meerdere accounts bij worden aangemaakt zal geband worden. Bovendien wordt de eerste account niet gebanned, tenzij er sprake is van ronduit misbruik.
            Oorspronkelijk geplaatst door bingel Bekijk bericht
            maar als ik rechtuit moet zijn, mijn bijdrage is eenmalig gebleven mede door al die berichten die ik hier al gelezen heb over het bannen en dat de meeste profs waar ik hier alles van geleerd heb zijn gebannen of weggepest
            Wat heeft dat nu te maken met de discussie over dubbele accounts? Ik kan me geen "prof" herinneren die permanent gebanned werd wegens een dubbel account. Bovendien, wat voor nut zou het hebben om nét de ervaren profs te gaan bannen of wegpesten??
            Graag een beetje objectief blijven, Bingel!

            Willy
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • Re: 30 euro

              Oorspronkelijk geplaatst door bingel Bekijk bericht
              Je kunt toch geen afwijking vragen als je als je zoon zonder je medeweten een account aanmaakt op BD, mijn zoon heeft geen toelating van mij nodig om op het beste fotografieforum aller tijden te vertoeven, maar als het niet kan, kan het niet. Daarom mijn vraag om zijn account maar te verwijderen, hij post hier toch bijna niet.
              Ik was bij de 100 eersten om mijn steentje bij te dragen, en ik heb er zeker geen spijt van, maar als ik rechtuit moet zijn, mijn bijdrage is eenmalig gebleven mede door al die berichten die ik hier al gelezen heb over het bannen en dat de meeste profs waar ik hier alles van geleerd heb zijn gebannen of weggepest
              Dat meen je niet...
              Als er iemand gebannen is, dan hebben ze er wel een goede reden voor gehad hoor.
              Ik bedoel ze zullen zeker niet zomaar iemand bannen...
              Ikzelf heb ooit ook al ferm van m'n voeten gemaakt en de woede van heel de BD crew en BD top op m'n hals gehaald (kan m'n mond niet houden als 't moet)... en toch zit ik hier nog. Nooit geband geweest.. Alhoewel ze 't hadden kunnen doen, voor wat ik hier ooit uitgestoken had.

              Dat er goede profs en fotografen hier wegblijven is natuurlijk spijtig... Maar iedereen is menselijk en heeft menselijke eigenschappen en die verschillen wel eens en dan botst 't. Ook tussen fotografen.

              In den beginne waren we met een groepje vrienden fotografen van ongeveer 100.. Iedereen kende iedereen bij BD... Nu met duizende leden is deze amicale omgang natuurlijk niet meer mogelijk en moeten er wetten zijn. Ik zeg eerlijk, ik heb 't soms ook moeilijk met sommige wetten...Maar die forumwetten maken dit forum mogelijk en leiden alles in goed banen. Vroeger hadden we geen wetten nodig... juist omdat het niet zoveel leden waren. En als er dan eens iemand moeilijk deed.. Dan zeiden we zelf: "Zeg Jan, waar zijt ge mee bezig.. Hou es op me zeveren..." en 't was vergeten.
              Last edited by mic; 1 februari 2007, 18:13.

              Comment


              • Re: 30 euro

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Wat is het probleem? Je krijgt in ieder geval een waarschuwing waar je kan op reageren. Zoals hierboven al meermaals aangegeven is een er geen enkel probleem als je voor de tweede account een gegronde uitleg kan geven. Pas als die uitleg er niet komt en/of er nog meerdere accounts bij worden aangemaakt zal geband worden. Bovendien wordt de eerste account niet gebanned, tenzij er sprake is van ronduit misbruik.
                Wat heeft dat nu te maken met de discussie over dubbele accounts? Ik kan me geen "prof" herinneren die permanent gebanned werd wegens een dubbel account. Bovendien, wat voor nut zou het hebben om nét de ervaren profs te gaan bannen of wegpesten??
                Graag een beetje objectief blijven, Bingel!

                Willy
                Ik probeer alleen maar een beetje on-topic te blijven, of zit ik opeens in de verkeerde topic ? 30 euro staat hierboven als topictitel, en de eerste posting van de starter van dit draadje gaat over de BD bijdrage, dus de reden waarom ik geen bijdrage meer doe heb ik hier geheel on-topic gegeven en ge doet daar maar mee wat ge wilt.
                Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                Comment


                • Re: 30 euro

                  Hoog tijd dat betalende leden die zich ergens ongerust over maken eens een AV meemaken, zodat je iedereen van het bestuur eens persoonlijk leert kennen. Ik ben 100% zeker dat elke twijfelaar direct gerust gesteld gaat zijn.
                  Vele commentaren komen hier van mensen die het bestuur niet persoonlijk kennen, ok, ik heb begrip voor sommige uitlatingen omdat ik weet dat bepaalde uitlatingen als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen éénmaal je de beheerders van BD persoonlijk ontmoet.
                  Als er meer mensen moesten zijn met het inzicht, geduld en mentaliteit als JaJa, Hombre ( Willy ), Lut, Karel en Ludo en de anderen van het bestuur die ik hier vergeet, zou de wereld er een stuk beter uit zien. . . .

                  PS : en nee, ik heb persoonlijk niets met BD te maken buiten het feit dat ik betalend ( ik noem het eerder steunend ) lid ben
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • Re: 30 euro

                    Mag ik even heel eerlijk zijn aub.
                    Ik heb enkele jaren lidgeld betaald , heb mezelf opgegeven als medewerker.
                    Was bereid een taak op me te nemen zoals nog meerdere die nog meer dan 150 km hebben gereden en dan in de kou zijn gezet.
                    Heb daar even een gesprek over gehad met Hombre en Lut .Maar op een sd val je daar geen mensen mee lastig .Zij zijn daar ook voor hun plezier.
                    Ik heb 2 maanden niets meer gehoord dan kom ik aan de weet dat al de gemaakte afspraken niet zijn nagekomen .
                    Ben ik zo zot om me terug op te geven in een werkgroep.
                    Word ik uitgenodigd op een vergadering midden in de week in Leuven terwijl ik toen rond 05.00h moest opstaan . En Leuven toch een heel eind weg is voor mij.
                    Dan heb ik het gevoel man stop er mee men wil immers enkel hun mensen als medewerker. En steek uw geld en tijd in iets wat wel gewaardeerd wordt.
                    Nooit heeft er mij iemand gevraagd Henri wat is er mis gegaan of waarom ga je niet verder. Moet ook niet hoor ,je hebt er toch genoeg.
                    Doe maar rustig verder met uw groepje ik bekijk het wel van aan de gratis kant.
                    Maar dan weet je teminste waarom je niet op mijn 30 euro moet rekenen .
                    Groetjes
                    http://www.vehe.be

                    Comment


                    • Re: 30 euro

                      Oorspronkelijk geplaatst door Henri Bekijk bericht
                      Mag ik even heel eerlijk zijn aub.
                      Ik heb enkele jaren lidgeld betaald , heb mezelf opgegeven als medewerker.
                      Was bereid een taak op me te nemen zoals nog meerdere die nog meer dan 150 km hebben gereden en dan in de kou zijn gezet.
                      Heb daar even een gesprek over gehad met Hombre en Lut .Maar op een sd val je daar geen mensen mee lastig .Zij zijn daar ook voor hun plezier.
                      Ik heb 2 maanden niets meer gehoord dan kom ik aan de weet dat al de gemaakte afspraken niet zijn nagekomen .
                      Ben ik zo zot om me terug op te geven in een werkgroep.
                      Word ik uitgenodigd op een vergadering midden in de week in Leuven terwijl ik toen rond 05.00h moest opstaan . En Leuven toch een heel eind weg is voor mij.
                      Dan heb ik het gevoel man stop er mee men wil immers enkel hun mensen als medewerker. En steek uw geld en tijd in iets wat wel gewaardeerd wordt.
                      Nooit heeft er mij iemand gevraagd Henri wat is er mis gegaan of waarom ga je niet verder. Moet ook niet hoor ,je hebt er toch genoeg.
                      Doe maar rustig verder met uw groepje ik bekijk het wel van aan de gratis kant.
                      Maar dan weet je teminste waarom je niet op mijn 30 euro moet rekenen .
                      Pardon?

                      Je hebt jezelf opgegeven als medewerker, bent naar de voorbereidende vergadering in Aarschot geweest (samen met je vrouw) en daar ook na onderling overleg effectief in de "SD Werkgroep" opgenomen als medewerker. Er werd je zelfs gevraagd, net als alle andere aanwezigen, of je interesse had om als bestuurslid in de Raad van Bestuur te stappen. Die verbintenis wou je niet aangaan, je goede recht natuurlijk.
                      Het nieuwe bestuur is officieel van start gegaan op 1 januari 2006, enkele dagen later is het (afgesloten) forum voor de SD Werkgroep van start gegaan. Daar heb je enkele nuttige posts (5) gedaan en een twee maand later, 14 maart 2006 haak je zélf af in de werkgroep.
                      Het is niet omdat er éénmalig een voorbereiding van SD was op een werkdag (omdat de organisator niet anders kon) dat je nu hier met deze vreemde reply en verdachtmakingen moet komen, Henri. Misschien was jouw idee van "SD-medewerker" verkeerd ingeschat, geen probleem, maar dít soort post had ik helemaal niet verwacht van je!

                      Willy
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • Re: 30 euro

                        ik kan hier maar één conclusie uit trekken:

                        BD Leeft
                        foto als spiegel of als venster?

                        Comment


                        • Re: 30 euro

                          BD leeft...??? idd en hoe?
                          Oeps, ik krijg juist een PMmeke dat Paparazzi gebanned is???
                          Heeft ze meer mispeuterd...???
                          Wow, het is hier een soap aan 't worden.
                          Het wordt spannend he?
                          Daar moeten we meer van weten...
                          Waarom is die vrouw hier gebanned? Morgen in je Bd krant...

                          Comment


                          • Re: 30 euro

                            Ik heb deze boeiende discussie gelezen, over het betalen van een (beperkte) bijdrage, over forumregels, over hoe het vroeger was.

                            Ik ben iemand dan die "oude garde". Toen ( en ook nu nog) was het gebruik van dit forum een voorrecht, geen recht en iedereen begreep dat ook zo. En ja toen konden we zelfs opladen op BD-servers. Toen waren er 100 users en een paar gig data verkeer dat zelfs nog persoonlijk door jaja betaald werd !
                            En nu zijn we groot, heel groot; hebben we heel wat it infrastructuur en dataverkeer nodig om de boel draainde te houden, er is een hele ploeg die dagelijks zorgt dat alles blijft draaien; ik bespaar jullie de interne communicatie over updates van servers, over storingen en interventies, over nieuwe performante infrastructuur. Iedereen die daar mee bezig is doet dat na zijn werkuren, in de vrije tijd; doet dit graag en goed.
                            En dan zanikken over een mailtje dat niet meteen beantwoord wordt?
                            Over ochamre 30 euro, over een reclambanner die je niet leuk/mooi vindt? Komaan hé: wie de moeite doet naar de AV te komen ( ja alleen de leden van de vzw dus) weet wat de boel hier kost; en ik wil het eerste bestuurslid/mod/medewerker tegenkomen die er persoonlijk iets aan overhoudt ( buiten de vriendschap en het 'amusement').
                            We hebben er ooit voor gekozen het forum en de site voor iedereen toegankelijk te maken: de niet betalers danken dat aan de leden én aan die ene medewerker die zich de poten onder het lijf loopt om wat sponsoring binnen te halen. Hij hoeft dit niet te doen hé.....
                            Mag er dan geen kritiek komen? Uiteraard wel, maar dan liefst een beetje ernstig en gericht op de toekomst van BD. Er is nog nooit iemand geband omwille van terecht opmerkingen wel omwille van onzin en flagrante foruminbreuken. Naarmate we groter worden zal die houding alleen maar kunnen verstrakken, tenzij iedereen opnieuw beseft dat het forum geen recht,maar een voorrecht is.....
                            Peter

                            http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                            http://www.photoblog.be/peterwarson

                            Comment


                            • Re: 30 euro

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peter1 Bekijk bericht
                              Ik heb deze boeiende discussie gelezen, over het betalen van een (beperkte) bijdrage, over forumregels, over hoe het vroeger was.
                              En dan zanikken over een mailtje dat niet meteen beantwoord wordt?
                              Er is nog nooit iemand geband omwille van terecht opmerkingen wel omwille van onzin en flagrante foruminbreuken.
                              dan vergeet je toch zeker één hoor

                              Comment


                              • Re: 30 euro

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                                Pardon?

                                Je hebt jezelf opgegeven als medewerker, bent naar de voorbereidende vergadering in Aarschot geweest (samen met je vrouw) en daar ook na onderling overleg effectief in de "SD Werkgroep" opgenomen als medewerker. Er werd je zelfs gevraagd, net als alle andere aanwezigen, of je interesse had om als bestuurslid in de Raad van Bestuur te stappen. Die verbintenis wou je niet aangaan, je goede recht natuurlijk.
                                Het nieuwe bestuur is officieel van start gegaan op 1 januari 2006, enkele dagen later is het (afgesloten) forum voor de SD Werkgroep van start gegaan. Daar heb je enkele nuttige posts (5) gedaan en een twee maand later, 14 maart 2006 haak je zélf af in de werkgroep.
                                Het is niet omdat er éénmalig een voorbereiding van SD was op een werkdag (omdat de organisator niet anders kon) dat je nu hier met deze vreemde reply en verdachtmakingen moet komen, Henri. Misschien was jouw idee van "SD-medewerker" verkeerd ingeschat, geen probleem, maar dít soort post had ik helemaal niet verwacht van je!

                                Willy
                                Hombre

                                Wat je schrijft is in grote lijnen zoals het gegaan is. Maar de details zijn wel anders. Heb ik misschien alleen afgehaakt na Aarschot?, neen toch.
                                Als je medewerkers nodig hebt en er haken er talrijk af of anderen beginnen gewoon weg niet .Stellen jullie zich dan geen vragen?.
                                Maar kom misschien word dit ooit wel eens uitgepraat .Ik ga stoppen met schrijven want geschreven woorden komen heel dikwijls anders over dan gesproken. En ik geef toe dat mijn vorige woorden nogal hard over komen , maar dat is mijn gevoel en ik sta niet alleen met dat gevoel .Dat weet ik na een gesprek met enkele die in Aarschot aanwezig waren.
                                Groetjes
                                http://www.vehe.be

                                Comment

                                Working...
                                X