Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: 30 euro

    Toen ik een jaar geleden aan het uitkijken was naar een digitale SLR stootte ik op deze site. Uuuuuuren heb ik hier gelezen en gekeken, binnen enkele dagen was ik van alles op de hoogte, geen winkelier die me beter kon informeren.
    Mijn toestel heb ik via dit forum van een BD'er gekocht en alle accesoires (dat zijn er ondertussen een hele boel) heb ik gericht kunnen aankopen dankzij tips en discussies van andere leden. Nog geen enkele miskoop gedaan, en die dingen kosten meer dan 30 €
    Ik betrap mezelf er op dat ik hier bijna dagelijks eens kom kijken, geen betere manier om vollop van deze hobby te genieten.

    Begin deze week heb ik mij ook lid gemaakt en 30€ gestort. Niet om er één of ander voordeel uit te halen of aktief aan SD's te gaan deelnemen, maar gewoon uit dankbaarheid dat er mensen zijn die er tijd en moeite voor over hebben om dit uit de grond te stampen en te onderhouden. Ik heb mijn geld al aan slechtere dingen besteed...

    In ruil voor die bijdrage ga ik dit jaar enkele fotootjes posten, als dat geen waar voor mijn geld is
    www.bigducksix.be

    Comment


    • #62
      Re: 30 euro

      Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
      Toen ik een jaar geleden aan het uitkijken was naar een digitale SLR stootte ik op deze site. Uuuuuuren heb ik hier gelezen en gekeken, binnen enkele dagen was ik van alles op de hoogte, geen winkelier die me beter kon informeren.
      Mijn toestel heb ik via dit forum van een BD'er gekocht en alle accesoires (dat zijn er ondertussen een hele boel) heb ik gericht kunnen aankopen dankzij tips en discussies van andere leden. Nog geen enkele miskoop gedaan, en die dingen kosten meer dan 30 €
      Ik betrap mezelf er op dat ik hier bijna dagelijks eens kom kijken, geen betere manier om vollop van deze hobby te genieten.

      Begin deze week heb ik mij ook lid gemaakt en 30€ gestort. Niet om er één of ander voordeel uit te halen of aktief aan SD's te gaan deelnemen, maar gewoon uit dankbaarheid dat er mensen zijn die er tijd en moeite voor over hebben om dit uit de grond te stampen en te onderhouden. Ik heb mijn geld al aan slechtere dingen besteed...

      In ruil voor die bijdrage ga ik dit jaar enkele fotootjes posten, als dat geen waar voor mijn geld is
      Over de juiste mentaliteit gesproken
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #63
        Re: 30 euro

        @paparazzi: als je aan dit tempo blijft posten verbreek je in geen tijd Bouk's record en dan ben je wel "moreel" verplicht lidgeld te betalen
        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

        Comment


        • #64
          Re: 30 euro

          Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
          @paparazzi: als je aan dit tempo blijft posten verbreek je in geen tijd Bouk's record en dan ben je wel "moreel" verplicht lidgeld te betalen


          hehe
          BD0680BE Flickr
          α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

          Comment


          • #65
            Re: 30 euro

            OESJE,

            wat heb ik hier in gang gezet, ben enkele uren weg geweest en meer dan 1100 keer bekeken en 64 reply's.

            'k zal schone foto's moeten maken om ooit nog zo'n druk bezochte thread te kunnen opstarten

            Voor mijn 15 pintjes heb ik hier een jaar lang nieuwtjes, leerstof, nu en dan een BD met toffe mensen. Krijg ik ook nog iets terug van mijn centjes via korting of zo, des te beter.

            Beetje spijtig dat hier en daar de moderne ik, ik, ik, mentaliteit toch de kop opsteekt: "ik wil wel 30 euro besteden aan die vzw op voorwaarde dat ik, gegarandeerd op papier, die 30 (en liefst een veelvoud ervan) terug zie vloeien naar ik, ik, ik".

            Maar te veel druk gaan uitoefenen is ook geen optie, zou BD meer kwaad dan goed doen.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #66
              Re: 30 euro

              Tja, ik ben ook nog niet zolang op dit forum....

              Ben hier beginnen lezen in 2001 en heb me bij BD geregistreerd in 2002...
              toen mocht je nog niks betalen... (hoogstens een pint aan de crew)
              nu mag dat ... maar moet niet... en als ik 't mag.. doe ik 't ook.
              Iedereen is daar uiteraard vrij in he.
              Maar bij de vzw BD ben ik al van voor dat ze opgericht werd.

              Comment


              • #67
                Re: 30 euro

                Inderdaad wat heb je in gang gestoken...

                Lidgeld in vraag stellen en dan de hele materialistische molen over je heen gewalst krijgen

                Nu ja ik kan beide kanten begrijpen en volgen. Ik wacht ook nog af voor ik met mijn partner bespreek of een lidmaatschap op BD past in ons gezinsbudget. En natuurlijk als dat ter sprake komt zal zij ongetwijfeld zich de vraag stellen, indien we uberhaupt de 30€ kunnen missen, of dat lidmaatschap zijn geld wel waard is.
                En voorzover ik al heb kunnen zien is dit wel degelijk een degelijke site waar tevens een warme sfeer over hangt... Ik overweeg dan ook in de komende maanden die dertig euro discussie te voeren, zeker nu ik me heb voorgenomen stilaan meer tijd te steken in fotografie...

                En hoewel materialistische voordelen overtuigend kunnen zijn om leden te werven vind ik het veel belangrijker te weten wat een vzw doet met mijn geld. Dus stel ik bij deze vraag of alle leden, ook diegene die niet aanwezig kunnen zijn op de ALV, een financieel rapport krijgen van het voorbije werkingsjaar?
                Persoonlijk vind ik dat belangrijker dan voor allerhande kortingen te gaan lopen of boekjes te gaan uitdelen. Als ik weet dat mijn geld word gebruikt voor dingen waar ikzelf niet direct iets aan heb (organisatie v evenementen waar ik bvb niet aanwezig kan zijn, aankoop flits, etc) maar waarbij ik wel het gevoel heb dat het nuttig besteed is kan zou ik er volledig vrede mee kunnen nemen.

                Tot slot nog een bedenking voor de Die hard verdedigers van het lidmaatschap, misschien is het de moeite om ook eens na te denken over het feit dat fora als deze mede groot worden gehouden door de vele niet-leden...

                Grtz

                Comment


                • #68
                  Re: 30 euro

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nivad Bekijk bericht

                  Tot slot nog een bedenking voor de Die hard verdedigers van het lidmaatschap, misschien is het de moeite om ook eens na te denken over het feit dat fora als deze mede groot worden gehouden door de vele niet-leden...

                  Grtz
                  Ow, ik verdedig het lidmaatschap niet... Ben alleen blij dat het er is en dat we daardoor een eigen server hebben. De Bders die het hier in t begin meegemaakt hebben weten hoe 't vroeger was.

                  en idd, leden en niet leden ... maakt echt niets uit.. We zijn allemaal BDers.
                  Alleen ... mogen de leden het financieel verslag eens zien op een algemene vergadering... Zo zien ze waar hun geld naartoe gaat.

                  Comment


                  • #69
                    Re: 30 euro

                    30 euro voor 1 jaar
                    = 30 euro voor 52 weken
                    = 0.58 euro per week
                    = 0.08 euro per dag (= 3.5 oude Belgische frankskes per dag )

                    Dat zijn hoeveel SMS'jes minder per dag ?
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #70
                      Re: 30 euro

                      Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                      @paparazzi: als je aan dit tempo blijft posten verbreek je in geen tijd Bouk's record en dan ben je wel "moreel" verplicht lidgeld te betalen
                      een eerste periode op 'n forum ben je altijd actiever omdat alles nog nieuw is en je nog veel moet ontdekken en bijlezen, maar vaak komt daar toch op 'n gegeven moment de slop in (kan moeilijk alle tig forums zo druk bezoeken en eveneens nog werken en mijn sociale leven bijhouden en... en... en... ) omdat je dan alles al wel weer gezien hebt

                      maar we wachten af... misschien ben ik hier over 'n jaar nog steeds actief

                      Comment


                      • #71
                        Re: 30 euro

                        BD is voor mij nog steeds de nr1 NL-talige fotografie site. De site vindt ik mss zelfs de beste fotosite wereldwijd (en ik kom er op een hoop), maar gezien de taal op BD is dat moeilijk vergelijken.

                        Zelf ben ik geen betalend lid, maar steun BD in hart en nieren. Met de IDimager kortingsactie voor betalende BD leden heb ik afgelopen meer dan 30 euro bijgedragen en zie dan ook geen directe noodzaak om ook nog eens betalend lid te worden (wat ik wel graag zou doen trouwens als ik via PayPal kon betalen ipv een internationale overschrijving).

                        Waarom ik eigenlijk reageer is dat ik het volledig eens ben met Jocca. Op het gebied van marketing kan BD beter, wat met een beperkte inspanning direct het aantal betalende leden zal verhogen. Zijn voorstel voor een boek, een korting bij winkels, een korting op beurzen, etc etc zijn zeer constructief en ik hoop dat het BD bestuur hier ook als zodanig naar kijkt. Ook een duidelijkere profilering van de voordelen van betalend t.o.v. niet betalend lid is zeker aan te bevelen. De voordelen worden hier op het forum wel allemaal weergegeven, maar dan moet je maar hopen dat a. deze gelezen worden en b. dat ze ook als duidelijk voordeel worden geinterpreteerd door de lezer.

                        De google adsense waar Leonidas om vroeg mis ik ook. Ik klikte daar elke dag wel eens op en ik weet uit ervaring hoeveel die dingen op kunnen leveren. Ik draai ook een community site, niet fotografie gerelateerd, voor een kleine doelgroep, en met veel minder leden... en de adsense daar levert vele vele vele malen die 30 euro per jaar op. Met adsense kun je ook verdienen aan niet betalende leden. Als erover geklaagd wordt door betalende leden?? Zet ze bv alleen op de site als een niet betalend lid is ingelogd; en je hebt weer een punt op het lijstje van voordelen voor betalende leden

                        Alleen ... mogen de leden het financieel verslag eens zien op een algemene vergadering... Zo zien ze waar hun geld naartoe gaat.
                        Precies... en dat is een nobele houding, maar voor de inkomsten minder goed Wat je eigenlijk doet is beamen dat een betalend lid geen voordeel heeft. Je moet het juist uitdragen hoe trots je bent dat je als betalend lid helpt deze site in de lucht te houden, of hoe blij je bent met je BD-hesje (of wat voor ander voordeel je als betalend lid belangrijk vindt).

                        Waarom denk je dat Canon veel van zijn L lenzen wit maakt? Of een rood randje erop schildert? Erbij horen heet dat.... groepsontwikkeling... iets wat mij betreft op BD ook wel wat meer mag.

                        Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat BD een wistgevende onderneming moet worden, maar dat met een kleine inspanning meer inkomsten gegenereerd kunnen worden... en zodoende weer meer mogelijkheiden voor de vzw/stichting te hebben.

                        Comment


                        • #72
                          Re: 30 euro

                          Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                          30 euro voor 1 jaar
                          = 30 euro voor 52 weken
                          = 0.58 euro per week
                          = 0.08 euro per dag (= 3.5 oude Belgische frankskes per dag )

                          Dat zijn hoeveel SMS'jes minder per dag ?
                          ook maar lid van één forum zeker?

                          met alle forums die ik tot nog toe ken is dit overigens wel het allereerste waar men je dan wel niet verplicht tot betalen van geld, maar je toch 'n schuldgevoel wil aanpraten als je het niet doet; moet wel zeggen dat dát mij tegenstaat

                          Comment


                          • #73
                            Re: 30 euro

                            Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                            ...niet verplicht tot betalen van geld, maar je toch 'n schuldgevoel wil aanpraten als je het niet doet; moet wel zeggen dat dát mij tegenstaat
                            Oh? Ik krijg juist de indruk dat het omgekeerd is hier op BD. Dat het juist niet erg is als je niet betalend lid bent en dat je er als niet betalend lid net zoveel bij hoort als een betalend lid.

                            Comment


                            • #74
                              Re: 30 euro

                              Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                              ook maar lid van één forum zeker?

                              met alle forums die ik tot nog toe ken is dit overigens wel het allereerste waar men je dan wel niet verplicht tot betalen van geld, maar je toch 'n schuldgevoel wil aanpraten als je het niet doet; moet wel zeggen dat dát mij tegenstaat
                              je hoeft je helemaal toch niet schuldig te voelen als je niet betaald?
                              wat is de verhouding vzw-lid / niet vzw lid? enkele percentjes?
                              ik snap alleen niet dat mensen misnoegd zijn omdat je naast geregistreerd te zijn
                              op dit fantastisch forum óók nog eens kunt lid worden van de vzw.

                              ik zit ook op verschillende fora,
                              enkele daarvan bieden ook betalende lidmaatschappen aan,
                              maar dat doe ik niet, want (allicht zoals jij hier) kom ik daar te weinig.

                              er wordt niemand een schuldgevoel aangepraat omdat hij/zij niet betaald,
                              maar ik snap niet dat die mensen die dat wél doen ("wij") zich daarvoor moeten verantwoorden.


                              ik denk dat iedereen die hier lidgels van de vzw betaald, daar een goede ne gegronde reden voor heeft
                              vind jij voor jezelf geen reden om lid te worden van de vzw, wordt er dan geen lid van,
                              maar blijf er niet over z9iken ...

                              je blijft welkom op het forum ...

                              mm

                              PS: [je] = iedereen die zich aangesproken voelt ...
                              PS2: ik snap niet waarom je (paparazzi) een uitsteekt naar dit forum!
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                              Comment


                              • #75
                                Re: 30 euro

                                Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                                Oh? Ik krijg juist de indruk dat het omgekeerd is hier op BD. Dat het juist niet erg is als je niet betalend lid bent en dat je er als niet betalend lid net zoveel bij hoort als een betalend lid.
                                'k heb hier anders de term 'moreel verplicht voelen om bij te dragen' al voorbij zien komen

                                en nog op geen enkel ander forum heb ik meegemaakt dat men aan aan betalende ledenwerving doet, misschien is dat in Nederland niet gebruikelijk en op Belgische fora wel?

                                Comment

                                Working...
                                X