Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 30 euro

    Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
    Als je de zoekfunctie had gebruikt, dan weet je precies waar deze verzekering voor dient (hint!). Dus in plaats van wilde gokken te doen waarvoor die verzekering dient, gebruik even de zoekfunctie en je zal zien dat dat wonderen doet.
    Ik heb gezocht en gelezen dat het om het materiaal te doen is wat men gebruikt. Wel, mijn materiaal heb ik zelf verzekerd en wij hebben in NL een verplichte aansprakelijkheids verzekering mochten wij materiaal van anderen per ongeluk kapot maken.

    Comment


    • Re: 30 euro

      De verzekering is er speciaal voor shooting days. Mocht je er eentje organiseren en er overkomt iemand wat, dan ben je daar als organisator voor verzekerd, netzoals diegene die wat overkomt. Het is dus een ongevallenverzekering als het ware. En ook als niet lid kun je je voor 2 euro verzekeren voor een BD shooting day.

      En die verzekering geldt voor zowel de Belgische als de Nederlandse deelnemers.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • Re: 30 euro

        Nu kan ik het niet meer laten.

        Waar kunnen jullie toch allemaal je tijd in steken.
        Dat gezwam over die bol en dat betalen of niet gaat hier maar door!

        Die bol hebben ze allemaal gezien maar is er eigenlijk al iemand die gezien heeft wat er onder de Nick van JLP staat?
        Ik denk het niet!

        JLP dit vind ik

        In plaats van hier veel tijd in te steken zou het misschien beter zijn om ieder zijn ding te laten doen zoals hij / zij zelf wil en als 1 groep verder doen.

        Just my 2ct.

        Grtz,
        Webwil
        The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

        Comment


        • Re: 30 euro

          De verzekering is er speciaal voor shooting days. Mocht je er eentje organiseren en er overkomt iemand wat, dan ben je daar als organisator voor verzekerd, netzoals diegene die wat overkomt. Het is dus een ongevallenverzekering als het ware. En ook als niet lid kun je je voor 2 euro verzekeren voor een BD shooting day.
          Dus dat is toch anders geregeld dan in NL, want wij zijn al verzekerd tegen ongevallen. En is een ander aansprakelijk dan dekt zijn/haar WA verzekering. Volgens mij is dat alleen als je risicosporten gaat doen dat je iets extra's moet afsluiten, omdat de standaard verzekering dan kan gaan mekkeren.

          Wat jullie doen is dubbelop dus (in elk geval waar het nederlandse deelnemers betreft)

          Comment


          • Re: 30 euro

            Als Nederlander moet ik natuurlijk even reageren.

            De achtergrond van de verzekering is de risico's die BD én de deelnemers aan shootings lopen. Als je zoekt op "Waterschei" (dat was een modellen SD in een verlaten en vervallen mijn) dan zul je heel wat leesvoer hebben.
            Hier hadden gemakkelijk ongelukken kunnen gebeuren (tijdens die SD) waarbij het nog maar de vraag is of de verzekering (ook de Nederlandse!) die dekt.

            Sterker nog, als beoefenaar van risicosporten (klimmen, karate en modereren op BD ) dekken de verplichte verzekeringen lang niet alles. Dus dan is zo'n aanvullende verzekering wel nodig. Niet alleen op BD, ook voor het klimmen heb ik een aangepaste verzekering afgesloten van de Nederlandse bergsportverzekering en ook voor mijn karate zal er ook zoiets aankomen.

            Dus met die verzekering van BD kunnen er gelukkig weer zorgeloos SD's georganiseerd worden.
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

            Comment


            • Re: 30 euro

              Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
              Dus dat is toch anders geregeld dan in NL, want wij zijn al verzekerd tegen ongevallen. En is een ander aansprakelijk dan dekt zijn/haar WA verzekering. Volgens mij is dat alleen als je risicosporten gaat doen dat je iets extra's moet afsluiten, omdat de standaard verzekering dan kan gaan mekkeren.

              Wat jullie doen is dubbelop dus (in elk geval waar het nederlandse deelnemers betreft)
              Ja, je kan best de zoekfunctie eens gebruiken want je zit er blijkbaar volledig naast.
              Het is geen verzekering voor materialen.
              Het is geen ongevallenverzekering in t' algemeen... Dat hebben wij Belgen ook hoor.
              Het is een aparte verzekering voor SD's. Als er iets gebeurt op een BD SD is dat lid verzekerd en kan de inrichter van de SD op z'n twee oren slapen.
              Dit is idd ontstaan op de Modellenshoot van Waterschei. Daar was het een echte ramp. Supergevaarlijke ruïes, 100 fotografen, 30 modellen en als toppunt gaven de gidsen (elf man) die morgen te kennen niet aanwezig te kunnen zijn.
              Dus geen bevoegde instanties en veiligheidsmensen...
              Als er toen iets gebeurt was... Dan was ik en de medeinrichters failliet.
              Toen heb ik me even kwaad gemaakt ( ) en er is een verzekering voor vzw leden gekomen. Forumleden die nu aan een BD SD willen meedoen maar geen VZW lid zijn moeten deze verzekering apart betalen bij aanvang ( dat is 5 euro , dacht ik)
              Dus die verzekering is heel wat anders dan jij denkt. En daar is zeer goed over nagedacht, daar hebben enkele mensen veel tijd in gestoken.
              Maar zoals JLP al zei, je kan de search gebruiken...

              Comment


              • Re: 30 euro

                Aan dat gezever hier mag stillekens aan eens een eind komen zeg, iedereen heeft ondertussen haar/zijn mening kunnen verkondigen.
                Dus, wordt het niet tijd dat er hier een slot op komt en dat we ons terug gaan bezig houden met relevante zaken
                Mooi fotokes maken, hier in´t BD forum plaatsen en beoordelen
                BD0723BE

                Comment


                • Re: 30 euro

                  Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
                  Als Nederlander moet ik natuurlijk even reageren.

                  De achtergrond van de verzekering is de risico's die BD én de deelnemers aan shootings lopen. Als je zoekt op "Waterschei" (dat was een modellen SD in een verlaten en vervallen mijn) dan zul je heel wat leesvoer hebben.
                  Hier hadden gemakkelijk ongelukken kunnen gebeuren (tijdens die SD) waarbij het nog maar de vraag is of de verzekering (ook de Nederlandse!) die dekt.

                  Sterker nog, als beoefenaar van risicosporten (klimmen, karate en modereren op BD ) dekken de verplichte verzekeringen lang niet alles. Dus dan is zo'n aanvullende verzekering wel nodig. Niet alleen op BD, ook voor het klimmen heb ik een aangepaste verzekering afgesloten van de Nederlandse bergsportverzekering en ook voor mijn karate zal er ook zoiets aankomen.

                  Dus met die verzekering van BD kunnen er gelukkig weer zorgeloos SD's georganiseerd worden.
                  Dat van die risico sporten is mij bekend. Maar als je ergens op 'n terrein een ongeluk krijgt (mits je toestemming hebt dat terrein te betreden) dan mag ik toch hopen dat mijn normale verzekering dat dekt. Vind het werkelijk van de zotte als je ziet hoeveel premies wij ondertussen al betalen, dat ze nóg uitvluchten verzinnen om je nóg extra te laten betalen.
                  Overigens, zouden jullie, mits je gewoon met 'n stel vrienden er op uit trekt, óók apart bijverzekeren?

                  Overigens bij zoekoptie 'verzekering' kreeg ik zoveel topics dat ik dus blijkbaar eentje heb gekozen waar men 't over materiaal had. Als degene die mij die zoekoptie aan beval dan ook gewoon de link naar degene waar 't hier om draaide had gegeven...

                  Comment


                  • Re: 30 euro

                    Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                    Aan dat gezever hier mag stillekens aan eens een eind komen zeg, iedereen heeft ondertussen haar/zijn mening kunnen verkondigen.
                    Dus, wordt het niet tijd dat er hier een slot op komt en dat we ons terug gaan bezig houden met relevante zaken
                    Mooi fotokes maken, hier in´t BD forum plaatsen en beoordelen
                    waarom zou je 'n interessante discussie willen afsluiten?
                    't is voor mij voor 't eerst dat ik hoor dat men voor groepsuitjes verzekeringen afsluit bijv.

                    Comment


                    • Re: 30 euro

                      Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                      waarom zou je 'n interessante discussie willen afsluiten?
                      't is voor mij voor 't eerst dat ik hoor dat men voor groepsuitjes verzekeringen afsluit bijv.
                      Vind ik ook.. niks afsluiten... Lekker door babbelen..
                      als Geert 't genoeg vind.. moet hij dit topic maar overslaan en niet lezen... Wasmedanu?

                      Comment


                      • Re: 30 euro

                        Ik wordt ook al zo ziek van mensen die 'slotje' roepen. Blijf dan uit de thread weg, zou ik zeggen. Gelukkig, en daar moet ik BD een compliment geven, worden threads hier alleen met goede redenen afgesloten, i.t.t. veel andere forums. Dit even terzijde.

                        paparazzi: je kunt beter op Waterschei zoeken dan op verzekeringen.

                        Toch vraag ik me af of dit in Nederland ook zo is: dat de organisator van een SD zelf aansprakelijk voor eventuele ongelukken. Als deelname vrijwillig is lijkt mij dat de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid gewoon bij de individuele deelnemer ligt.

                        Comment


                        • Re: 30 euro

                          De BD Shooting Day verzekering geldt alleen bij SD's die aan deze voorwaarden (zie pdf files) voldoen.
                          Dus als ik met een paar vrienden op stap ga dan is dat niet het geval, tenzij ik er een officiële BD shooting day van maak.
                          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                          --------

                          Comment


                          • Re: 30 euro

                            Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                            Aan dat gezever hier mag stillekens aan eens een eind komen zeg, iedereen heeft ondertussen haar/zijn mening kunnen verkondigen.
                            Dus, wordt het niet tijd dat er hier een slot op komt en dat we ons terug gaan bezig houden met relevante zaken
                            Mooi fotokes maken, hier in´t BD forum plaatsen en beoordelen
                            Voor alle duidelijkheid even vermelden dat ik niet Geert_B ben
                            Greetz Geert.
                            Canon gerief...

                            Comment


                            • Re: 30 euro

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Toch vraag ik me af of dit in Nederland ook zo is: dat de organisator van een SD zelf aansprakelijk voor eventuele ongelukken. Als deelname vrijwillig is lijkt mij dat de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid gewoon bij de individuele deelnemer ligt.
                              In eerste instantie is iedereen natuurlijk zelf verantwoordelijk voor zijn daden. De problemen beginnen pas bij zware (dodelijke) ongevallen of gevallen met erg veel schade. Dan gaan de verzekeringen hun uiterste best doen om niet te hoeven betalen en kunnen deze zich keren naar de organisator. Het valt gelukkig zelden voor, op BD hebben we nog geen echte lichamelijke ongevallen gehad (hout vasthouden! ) maar we willen zekerheid. Daarom is er ook een verzekering voor de organisatoren.
                              Het feit dat we voor niet-VZW leden slechts €2 aanrekenen als tussenkomst voor de ongevallenverzekering van een (erkende!) SD toont nog maar eens dat we niemand pushen om toch maar lid te worden.

                              Willy
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment


                              • Re: 30 euro

                                Als je mijn intro herleest dan kan je dat misschien samenvatten tot de volgende (momenteel totaal niet relevante) vraag:

                                Ik zat te denken: Mocht BD nu eens plots ophouden met de mededeling: "het wordt te duur en slorpt veel tijd en te veel werk op" ,

                                zou u die dit leest en hier jaar in jaar uit vertoeft, dan niet denken: verdomme, had ik mijn steentje nu toch maar bijgedragen om dat te voorkomen.

                                Wie dat zou denken moedigde ik aan om die stap te zetten.

                                Méér moet je achter die "oproep" echt niet zoeken.

                                De talrijke respons heeft me wel verbaasd.

                                Het al dan niet sluiten of beëindigen van deze thread leg ik in handen van de moderatoren, er wordt wel vinnig gereageerd, maar het blijft toch nog altijd heel fatsoenlijk.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X