Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: 30 euro

    man, humor, ken je dat?
    Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
    'k heb hier anders de term 'moreel verplicht voelen om bij te dragen' al voorbij zien komen
    ken je bouk?
    check zijn profiel, check zijn aantal posts ...
    met jou 31/dag kom je er heel snel.
    Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
    en nog op geen enkel ander forum heb ik meegemaakt dat men aan aan betalende ledenwerving doet
    ledenwerving voor de VZW, niet voor het FORUM ...

    ...
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #77
      Re: 30 euro

      maar we wachten af... misschien ben ik hier over 'n jaar nog steeds actief
      @paparazzi: niet "misschien" maar "hopelijk" ben je hier op dit tof forum volgend jaar nog actief. Mijn eerste comm. was met een glimlach bedoeld ... it's a free country, it's a free forum: betaal je lidgeld ... goed, betaal je geen lidgeld ... ook goed
      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

      Comment


      • #78
        Re: 30 euro

        @Papparazi :
        Als je graag dit forum bezoekt : daarvoor is het er.
        Als je geen lid van de VZW wil worden : niemand verplicht je, en alle begrip voor je beslissing.

        Maar schei asjeblief uit met dit sjagrijnig gedoe om een paar Euro's en stop idd met dit gez..ik over de betalende leden.
        Doe je goesting en laat mensen die de VZW willen steunen in hemelsnaam doen wat ze graag doen in plaats van stilaan iedereen op stang te jagen en ambetant te maken.
        fotosite

        Comment


        • #79
          Re: 30 euro

          Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
          @paparazzi: niet "misschien" maar "hopelijk" ben je hier op dit tof forum volgend jaar nog actief. Mijn eerste comm. was met een glimlach bedoeld ... it's a free country, it's a free forum: betaal je lidgeld ... goed, betaal je geen lidgeld ... ook goed
          is goed hoor

          enneh, ik stook af en toe gewoon graag en dit topic/onderwerp was daarvoor ook zeer uitnodigend moet ik zeggen

          Comment


          • #80
            Re: 30 euro

            Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
            is goed hoor

            enneh, ik stook af en toe gewoon graag en dit topic/onderwerp was daarvoor ook zeer uitnodigend moet ik zeggen
            Ik stook ook graag...
            Vroeger... een paar jaar geleden... toen was ik hier de "paparazzi", den stoker... nu ben ik al veel van m'n pluimen verloren...

            Comment


            • #81
              Re: 30 euro

              Oorspronkelijk geplaatst door mic Bekijk bericht
              Ik stook ook graag...
              Vroeger... een paar jaar geleden... toen was ik hier de "paparazzi", den stoker... nu ben ik al veel van m'n pluimen verloren...
              misschien groeien ze wel terug aan met mij in de buurt

              mijn geschiedenis van nicknames (die zich overigens vaak spontaan bij me aandienden) zijn niet voor niks redbulletje, elninjoo en nu paparazzi...

              Comment


              • #82
                Re: 30 euro

                Ik heb na een jaar gratis besloten lidgeld te betalen, waarom, omdat ik hier al veel hulp mocht ontvangen, know how en logistiek

                Comment


                • #83
                  Re: 30 euro

                  Wel, deze topic heeft toch al minstens één nut gehad.

                  het heeft me beschaamd gemaakt hoe zielig mensen wel weer kunnen zijn als het over centjes gaat.

                  En eerlijk gezegd, al zouden alle 40 bestuursleden stinkend rijk worden van mijn bijdrage en de reclame, het zou me geen bal kunnen schelen. Ik heb hier plezier en leer bij.
                  Vanavond maak ik mijn inschrijving in orde. Ik heb dit altijd uitgesteld tot ik een deftige camera heb en mijn foto's de moeite zijn. Maar bij nader inzien. Met de centen die ik uitspaar door dankzij hetgeen ik hier leer geen miskoop te doen, denk ik mijn € 30,- wel terug te verdienen.

                  Het enige dat ik in ruil vraag (niet eens eis ) is dat de vzw eens werk maakt van zijn public relations. Dus een grondige geschiedenis, doelstelling, voordelen, blablabla online zet. En dit op een plaats waar je het wel moet vinden.
                  Kortom, een beetje reclame voor zichzelf maakt.
                  PS. Ik wou dat ik het kon

                  Comment


                  • #84
                    Re: 30 euro

                    Het eerste jaar heb met veel plezier mijn bijdrage gedaan, later niet meer ...
                    Bleef met vele vragen zitten, een kennis heeft mij verder lidmaatschap afgeraden omdat de statuten niet kenbaar waren, er nergens kon nagegaan worden wat de verantwoordelijkheid van een lid t.o.v. de v.z.w. betreft
                    Ik ben maar ne simpele mens, maar wat duidelijkere informatie zou me zeker terug over de streep kunnen trekken
                    Hoe zit het eigenlijk met mijn lidnummer (0098BE), heeft iemand anders dat nu
                    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                    Comment


                    • #85
                      Re: 30 euro

                      Waarom ik geen lid meer zal worden van eender welke vzw.

                      In principe zijn de leden van een vzw niet gebonden met hun privé-vermogen. Dit slechts in de gevallen waarin de rechtspersoonlijkheid tegenstelbaar is aan derden en dat de vereniging wordt bestuurd als een “goed huisvader”.
                      De wet spreekt van de “leden” en niet enkel van de Raad van Bestuur.

                      Een goede kameraad was lid van een bepaalde VZW met een beperkt budget, een ledenlijst van een 30-tal leden en vrijwel aanzien zonder risico’s.
                      Eentje van de leden ziet een persoonlijk voordeel en begint aanvankelijk een eerder zeer bescheiden handeltje. Gezien het aanbod stijgt het aantal bezoekers gestaag tot 200-300 allerhande bezoekers per samenkomst van leden en niet-leden.
                      Op een gegeven moment was het echt niet meer controleerbaar wie daar nog in en uit liep.
                      Het liep zo verder totdat de reguliere handel alle rechtsmiddelen ging aanwenden met een batterij zwaar geschut advocaten. Aanvankelijk werden alle leden persoonlijk aangesproken en keurig de meest gerede partijen uitgezocht. Inderdaad, de VZW werd als organisator van de samenkomsten belaagd en de leden verantwoordelijk gesteld. De eisende partij zag aldus de meeste kansen i.p.v. het lid persoonlijk te dagvaarden. Het verloop van het rechtsgeding ga ik jullie besparen.
                      Uiteindelijk is er een schikking getroffen, zonder proces van de eeuw te worden. Er was uiteindelijk begrip van de eisende partij. Dit verhaal heeft echter heel wat mensen slapeloze nachten bezorgd tot de zaak opgelost was.

                      Persoonlijk twijfel ik geenszins aan de goede bedoelingen van de Raad van Bestuur van BD en hun deskundigheid.
                      Doch het feit dat er een juridisch engagement is vanwege een vzw-lid, en de daaraan verbonden consequenties ben ik niet meer zo gauw geneigd nog een lidmaatschap aan te gaan.

                      Vaak worden de gevolgen van de stichting van een vzw door de stichters, Raad van Bestuur en de leden zwaar onderschat en ik hoop dat men beseft waarmee men bezig is.

                      Comment


                      • #86
                        Re: 30 euro

                        Oorspronkelijk geplaatst door oehoe Bekijk bericht
                        Waarom ik geen lid meer zal worden van eender welke vzw.

                        Persoonlijk twijfel ik geenszins aan de goede bedoelingen van de Raad van Bestuur van BD en hun deskundigheid.
                        Doch het feit dat er een juridisch engagement is vanwege een vzw-lid, en de daaraan verbonden consequenties ben ik niet meer zo gauw geneigd nog een lidmaatschap aan te gaan.
                        Ja maar dan mag niets meer hé.

                        Je kan nooit nog in een hoog gebouw binnengaan, want soms worden die gebouwen door terroristen neergehaald.
                        Je kan geen kip meer eten, want daar kunnen PCB's inzitten.
                        Je mag niet meer in het park wandelen met de kinderen, want er zat onlangs een pedofiel.
                        ...

                        Als die rechtszaak er wel was geweest, dan was dat uiteraard niet leuk voor je geweest. Maar ik denk niet dat je aansprakelijk was geweest voor daden van een ander lid en/of bestuurslid. Het zegt meer over de tegenpartij die op die manier meer druk wou zetten.

                        Soms moet je nog durven leven hé.
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • #87
                          Re: 30 euro

                          Oorspronkelijk geplaatst door oehoe Bekijk bericht
                          Waarom ik geen lid meer zal worden van eender welke vzw.

                          In principe zijn de leden van een vzw niet gebonden met hun privé-vermogen. Dit slechts in de gevallen waarin de rechtspersoonlijkheid tegenstelbaar is aan derden en dat de vereniging wordt bestuurd als een “goed huisvader”.
                          De wet spreekt van de “leden” en niet enkel van de Raad van Bestuur.

                          Een goede kameraad was lid van een bepaalde VZW met een beperkt budget, een ledenlijst van een 30-tal leden en vrijwel aanzien zonder risico’s.
                          Eentje van de leden ziet een persoonlijk voordeel en begint aanvankelijk een eerder zeer bescheiden handeltje. Gezien het aanbod stijgt het aantal bezoekers gestaag tot 200-300 allerhande bezoekers per samenkomst van leden en niet-leden.
                          Op een gegeven moment was het echt niet meer controleerbaar wie daar nog in en uit liep.
                          Het liep zo verder totdat de reguliere handel alle rechtsmiddelen ging aanwenden met een batterij zwaar geschut advocaten. Aanvankelijk werden alle leden persoonlijk aangesproken en keurig de meest gerede partijen uitgezocht. Inderdaad, de VZW werd als organisator van de samenkomsten belaagd en de leden verantwoordelijk gesteld. De eisende partij zag aldus de meeste kansen i.p.v. het lid persoonlijk te dagvaarden. Het verloop van het rechtsgeding ga ik jullie besparen.
                          Uiteindelijk is er een schikking getroffen, zonder proces van de eeuw te worden. Er was uiteindelijk begrip van de eisende partij. Dit verhaal heeft echter heel wat mensen slapeloze nachten bezorgd tot de zaak opgelost was.

                          Persoonlijk twijfel ik geenszins aan de goede bedoelingen van de Raad van Bestuur van BD en hun deskundigheid.
                          Doch het feit dat er een juridisch engagement is vanwege een vzw-lid, en de daaraan verbonden consequenties ben ik niet meer zo gauw geneigd nog een lidmaatschap aan te gaan.

                          Vaak worden de gevolgen van de stichting van een vzw door de stichters, Raad van Bestuur en de leden zwaar onderschat en ik hoop dat men beseft waarmee men bezig is.
                          goe bezig gij !!!!
                          Als we jou moeten geloven zijn er geen vzw's meer na een tijdje... en geen forums meer en geen cultureel leven of verenigingsleven, clubs, enz meer.
                          Want wie wil nu nog verantwoordelijk zijn??? Juist ja, niemand.
                          Iedereen thuis achter z'n plasma en dat is't.
                          Goe bezig gij...

                          ikzelf zit in het bestuur van 3vzw's.. Tuurlijk brengt dat risico's en verplichtingen mee. Maar dat heb ik er voor over. Iemand moet 't doen he?

                          Comment


                          • #88
                            Re: 30 euro

                            Die leden van die vzw waren zelf ook in fout dan. Zij moesten maar in het oog gehouden hebben dat die persoon niet in naam van de vzw zo'n handeltje opzette ter eigen voordeel.
                            Zoiets moet toch opgevallen zijn door degenen die de boekhouding en het dagelijks bestuur doen?
                            PS. Ik wou dat ik het kon

                            Comment


                            • #89
                              Re: 30 euro

                              Ik heb respect voor iedereen, betalend of niet-betalend, maar, ik vind het sneu steeds te moeten lezen dat betalende leden dommerikken zijn omdat zij daarvoor niets terug krijgen.
                              Draai die domme gedachtengang nu toch eens om.
                              - Er zijn SD's die enkel toegankelijk zijn voor betalende leden
                              - Ik ben ook ergens wel een kuddedier en dus wil ik erbij horen

                              en vooral

                              - dank zij die domme betalende leden, die domme vrijwilligers die het voor niets doen, dank zij hen kunnen ook de niet-betalenden hier genieten van kennis, sfeer, hun hobby.

                              Daarom respekteer ze eerder dan ze als dommerikken af te schilderen. Of zijn we stilaan dan toch toe aan enkel toegang indien betalend, of enkel posting indien betalend ?
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #90
                                Re: 30 euro

                                Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                                het zou best kunnen dat ik daar aan 't begin van het volgende lidmaatschapsjaar ook zo over denk, maar voor nu blijf ik nog ff de kat uit de boom fotograferen
                                Daar kan ik volledig inkomen, ik heb ook niet vanaf de eerste maand betaald hoor.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X