Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
    Zou je dan zaken kunnen doen met 10fps die niet lukken met "slechts" 6 fps ?
    Uiteraard... Ik weet niet hoe groot de buffer van de 5d3 is? Bovendien vinden sommigen de 1.3 crop best wel aangenaam, net zoals het kunnen focussen met f8 lenzen (bvb 500mm f4 met 2x teleconverter).
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
      Ik weet niet hoe groot de buffer van de 5d3 is?
      Op 400x CF-kaarten zou hij 13 shots halen in Raw (6 shots maximum salvo als je hem tegelijkertijd ook op SD laat schrijven - dat is dus al vertraging na 1 seconde). Ik lees dat volgens Canon de prijzige UDMA 7 CF er wel 18 haalt, en dan niet vol raakt van een JPG-burst(L Fine).
      Last edited by Poza; 10 april 2012, 16:28.

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
        Uiteraard... Ik weet niet hoe groot de buffer van de 5d3 is? Bovendien vinden sommigen de 1.3 crop best wel aangenaam, net zoals het kunnen focussen met f8 lenzen (bvb 500mm f4 met 2x teleconverter).
        Ik dacht voor de 1DIV een buffer van 27 foto's in RAW hoogste kwaliteit aan 10 fps.
        1DIV en 5DIII mag je idd niet tegenover elkaar zetten. En als je iets in beweging wil vastleggen geven die 4fps en de dubbele buffergrootte een groot verschil om nét dat beste moment eruit te halen hoor
        Denk niet dat de 1DIV snel afgeschreven gaat zijn. Ook niet als de 1DX er is...

        Grtz,
        Kurt

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Nogmaals ivm de 2e handse 1DIV. Misschien wishfull thinking van mijn kant, maar niemand gaat daar nog 2500 a 3000 euro voor vragen of krijgen als je voor een paar honder euro meer een nieuwe 5DIII hebt.

          Vorig jaar heb ik voor een 1DIII van 3 jaar oud en in uitstekende staat 1600 euro betaald, nu is die nog maar 1200 waard schat ik. Nieuw kostte die ook 4000 euro.

          Nu heb je voor 1200 euro al n 7D die in sommige opzichten beter is.

          Mijn auto kostte een half jaar terug 15.000 euro en hoewel hij nu niet oud is, zou ik er toch ook geen 14.000 euro meer voor krijgen...
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Nogmaals ivm de 2e handse 1DIV. Misschien wishfull thinking van mijn kant, maar niemand gaat daar nog 2500 a 3000 euro voor vragen of krijgen als je voor een paar honder euro meer een nieuwe 5DIII hebt...
            Op het moment is er iemand die €2500,- vraagt voor een 1DMkIV:


            (of ie het krijgt, is wat anders )
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Een artikel over de AF van de 5DIII :

              http://www.atrero.com/articles/canon...i-af-settings/
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Ik ga wschl eerder een 1DIV 2e hands kopen ipv een nieuwe 5D3.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Op het moment is er iemand die €2500,- vraagt voor een 1DMkIV:


                  (of ie het krijgt, is wat anders )
                  Je hebt er die dat er aan geven hoor (Maar was dan ook een exemplaar in fonkelnieuwe staat met garantie en slechts 5100 clicks)
                  Maar nogmaals: deze 2 tegenover elkaar zetten gaat niet echt op. Iemand die de eigenschappen van de 1DIV kan gebruiken gaat niet naar een 5DIII gaan omdat die nieuwprijs niet zoveel hoger zou liggen als een jonge 1DIV.

                  Indien je ervan uitgaat dat de meeste aangeboden exemplaren door en door gebruikt zijn door een pro zal zo'n vraagprijs idd teveel zijn.

                  Grtz,
                  Kurt

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Et voilà. Telefoontje gekregen van Art & Craft en hij ligt hier naast mij zie. M'n (on)geduld wordt toch beloond. Nu is het tijd voor een paar uurtjes testen en experimenteren
                    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
                      Et voilà. Telefoontje gekregen van Art & Craft en hij ligt hier naast mij zie. M'n (on)geduld wordt toch beloond. Nu is het tijd voor een paar uurtjes testen en experimenteren
                      En niet vergeten: bevindingen mét foto's posten aub
                      Succes en veel plezier met je nieuwe aanwinst

                      Grtz,
                      Kurt

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Van wat ik gezien heb op het web, zijn de ISO prestaties vd 5DIII fenomenaal. Een heel stuk beter dan de Nikon D800.
                        Wat gaat dat geven bij DxOMark als je ziet dat de D800 zo'n 3000 punten haalt. Ben benieuwd.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          ik vraag me af wanneer je die hoge iso nodig hebt... op sommige concerten kom ik toe met iso 1250...
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            ik vraag me af wanneer je die hoge iso nodig hebt... op sommige concerten kom ik toe met iso 1250...
                            ik heb ooit eens een avond geschoten op 6400iso ... kan je zeggen dat het best handig is dat de mkII op dat vlak ook al enorm goed presteert. En ik schiet geen concerten maar events. daar heb ik dat geregeld wel eens nodig ( want ik gebruik hier dan geen flits )
                            UnicornPictures on Facebook & Flickr

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              ik vraag me af wanneer je die hoge iso nodig hebt... op sommige concerten kom ik toe met iso 1250...
                              Ik gebruik bijvoorbeeld tijdens bruidsreportages toch wel regelmatig ISO 3200 of zelfs nog hoger hoor, vooral in donkere zaaltjes en kerken.... (Erg prettig dat de 5DII dit al zo goed doet hoor ) En ook bij indoor-sport is een bruikbare hoge ISO toch wel ideaal. Nu is de 5DII daar natuurlijk wel minder geschikt voor maar met de komt van de snelheid en de AF op de 5DIII worden die geweldige goede hoge ISO's natuurlijk nog interessanter. Moet je deze voorbeelden op het FredMiranda forum eens zien

                              Hoe meer ik de beelden van de 5DIII zie hoe meer ik overtuigd ben dat ik op een dag deze machine ook zal bezitten... Ik ben geen typische "early adopter" en bovendien heb ik het geld er niet zo maar voor liggen maar ik begrijp wel waarom de mensen in de rij staan om de 5DIII te kopen ook al kost 'ie dik meer dan 3000,- euro. Ik weet dan nu ook al wel waar mijn -met fotografie verdiende- centjes naar toe zullen gaan. (Wel nadat ik de 70-200 II heb aangeschaft natuurlijk )
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                                Mijn auto kostte een half jaar terug 15.000 euro en hoewel hij nu niet oud is, zou ik er toch ook geen 14.000 euro meer voor krijgen...
                                Je moet geen appelen met peren vergelijken he.

                                Ik denk dat ik net zoals vele anderen aan het wachten ben tot die mk3 onder de 2500 EUR komt. 2200 EUR dan koop ik em meteen. Denk dat het pas voor volgend jaar zal zijn.

                                Comment

                                Working...
                                X