Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Dxomark score van 81 punten. Dit valt me een beetje tegen gezien het prijsverschil met een Mark II. Hoewel een grote winst in iso tov mark II toch minder dan de Nikon D800.
Ik weet niet of die dxomark score ook in real life shooting veel uitmaakt maar ik begin de indruk te krijgen dat Canon toch iets heeft laten liggen of een beetje te enthousiast is wat hun vraagprijs betreft.
Dxomark score van 81 punten. Dit valt me een beetje tegen gezien het prijsverschil met een Mark II. Hoewel een grote winst in iso tov mark II toch minder dan de Nikon D800.
Ik weet niet of die dxomark score ook in real life shooting veel uitmaakt maar ik begin de indruk te krijgen dat Canon toch iets heeft laten liggen of een beetje te enthousiast is wat hun vraagprijs betreft.
DXO maaakt het weer waar: het web krioelt ondertussen van de foto's waarop je duidelijk ziet dat de 5DII in hoge ISO de D4 en de D800 de baas is, nipt of niet. En op DXO... zit de Low light ISO op 2293 terwijl de Nikon 2853 scoort??? Kan iemand daar eens een zinnige uitleg voor geven?
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
DXO maaakt het weer waar: het web krioelt ondertussen van de foto's waarop je duidelijk ziet dat de 5DII in hoge ISO de D4 en de D800 de baas is, nipt of niet. En op DXO... zit de Low light ISO op 2293 terwijl de Nikon 2853 scoort??? Kan iemand daar eens een zinnige uitleg voor geven?
al die benchmarks ... tis precies of we een videospel beoordelen. Een magazine geeft een score van 9/10 voor spel 1 en een score van 7/10 voor spel 2. Toch spelen de meesten liever spel 2 omdat deze veel leuker is zelf als is die grafisch minder sterk. So what. Waar zijn we mee bezig, koop gewoon dit toestel als je denkt dat deze perfect werkt voor jouw doeleinden, probeer die uit en staar je niet blind naar benchmark cijfers. Ik had deze cijfers niet nodig om te weten dat mijn 5D mark II mijn ideaal toestel zou zijn hoor. En waar blijven de beelden van de nieuwe owners van dit speelgoed
al die benchmarks ... tis precies of we een videospel beoordelen. Een magazine geeft een score van 9/10 voor spel 1 en een score van 7/10 voor spel 2. Toch spelen de meesten liever spel 2 omdat deze veel leuker is zelf als is die grafisch minder sterk. So what. Waar zijn we mee bezig, koop gewoon dit toestel als je denkt dat deze perfect werkt voor jouw doeleinden, probeer die uit en staar je niet blind naar benchmark cijfers. Ik had deze cijfers niet nodig om te weten dat mijn 5D mark II mijn ideaal toestel zou zijn hoor. En waar blijven de beelden van de nieuwe owners van dit speelgoed
Ja eigenlijk, waar blijven die? Ondertussen zijn er hier toch al verschillende met zo'n toestel. Of zijn de verwachtingen niet ingelost? Voorbeeldfoto's mogen in dit topic gepost worden
Bij dezelfde printgrootte zal de ruis minder zichtbaar zijn bij 36MP dan bij 22MP?
Misschien dat we DXO eens op de testbank moeten leggen
Bij dezelfde printgrootte zal de ruis minder zichtbaar zijn bij 36MP dan bij 22MP?
Vreemd, heb een onaangeraakte raw file naar jpeg iso 25600 (dpreview) van zowel de D800 als de 5DMKIII afgedrukt op a3+ en ik zie zelfs lichtjes voordeel voor de 5D3
Ik geloof het best dat het een plezier is om met deze camera te werken.
Zoals je zelfs zegt op je website "je foto's zien er min of meer dezelfde uit dan met de 5D2" ... Maar nu heb je meer speelruimte en meer keepers. En daar draait het allemaal om.
De 5D3 wordt door Canon voorgesteld als een evolutie op de MK2 en das het enige dat ik verwacht van die camera.
Camera's zijn al enige jaren zo goed dat je visueel geen onderscheid kan maken ( binnen segment zelfde grootte sensor, merk enz. )
Alleen de prijs word opzettelijk hoog gehouden.
Terwijl je bij PC's, harde schijven, Plasma tv's of lcd (led) en zelfs compact camera's steeds meer voor minder geld krijgt.
Gelukkig is er de concurentie, nu in vorm van Nikon en binnenkort misschien terug Sony.
Vreemd, heb een onaangeraakte raw file naar jpeg iso 25600 (dpreview) van zowel de D800 als de 5DMKIII afgedrukt op a3+ en ik zie zelfs lichtjes voordeel voor de 5D3
Des te beter voor de Canon 5D3 gebruikers
Hier nog een commentaar van Lloyd Chambers mbt de 2 toestellen:
Veel uiteenlopende meningen.
tja wat kan ik zeggen, de Nikon D800 is nen fantastische bak hé.. en fairder geprijsd
Voor diegenen die voor Nikon kiezen... zeker gene miskoop
Veel uiteenlopende meningen.
tja wat kan ik zeggen, de Nikon D800 is nen fantastische bak hé.. en fairder geprijsd
Voor diegenen die voor Nikon kiezen... zeker gene miskoop
Beide toestellen zijn absolute topklasse, en het ene afbreken om het andere op te hemelen leidt nergens gewoon naar. Koop wat je wil en be happy
Comment