Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door driesoger Bekijk bericht
    Hoezo?
    ik ben het nu al gewoon dat als een verkoper me zegt "over zoveel tijd heeft u hem" dat je daar gerust langer op moogt wachten dan voorspeld. Zeker als een produkt nieuw is en veel gevraagd.
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      Alleen daarna nog even de invoer taks bij de Douane als je hier de grens over komt
      Afgelopen dinsdag na de landing netjes langs de douane gewandeld. Alleen vergeten de camera aan te melden......
      Canonvijfdeemarkdrie

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Waar ik wel even aan moet wennen is de manier om de gemaakte foto vergroot te bekijken. Ipv de knopjes gebruik je nu het draaiwieltje bij de ontspan-knop. Het zal wennen zijn, maar tot nu toe zit ik steeds op de knopjes te drukken. Voor een nieuwe MKIII gebruiker zal er niets aan de hand zijn.

        Menu structuur is flink uitgebreid, dus je moet de weg weer even leren, maar ook dat is een kwestie van wennen. De veelgebruikte functies heb ik al snel weer naar "my menu" gehaald. Dat maakt het allemaal weer een stuk vlotter.

        Qua focussen op een onderwerp voelt alles veel sneller, en beeld is helderder en de hulplijnen in de zoeker zijn erg makkelijk. De III is een echte stap vooruit, maar het prijsverschil tussen de II en de III is wel absurd. De fotokwaliteit zelf heb ik nog niet zo'n goed beeld over. Ziet er allemaal prachtig uit, maar dat een II ook. Wordt vervolgt....
        Canonvijfdeemarkdrie

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door steldat Bekijk bericht
          Afgelopen dinsdag na de landing netjes langs de douane gewandeld. Alleen vergeten de camera aan te melden......
          En hoe dikwijls gaat ge per maand op en af? Ge zegt dat Tailand een hobby is. Of doet ge niks voor uw medemens?

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door steldat Bekijk bericht
            Waar ik wel even aan moet wennen is de manier om de gemaakte foto vergroot te bekijken. Ipv de knopjes gebruik je nu het draaiwieltje bij de ontspan-knop. Het zal wennen zijn, maar tot nu toe zit ik steeds op de knopjes te drukken.
            Je kunt bij het menu "play3" kiezen voor de 6e optie, "vergroting" daar kan je dan kiezen voor "ware grootte, vanuit geselecteerd af-punt".

            Als je nu je foto's bekijkt en slechts 1 keer op het vergrootglas drukt, krijg je dadelijk zoals de optie doet vermoeden, ware grootte op het geselecteerde af punt. Heel gemakkelijk
            Last edited by Vince_G; 13 april 2012, 10:02.

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door steldat Bekijk bericht
              Afgelopen dinsdag na de landing netjes langs de douane gewandeld. Alleen vergeten de camera aan te melden......
              en al getest dat nieuw speelgoed?

              Ik wil RAW files !!!
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Hier een test van de camera's.

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Leuk de info opnoemen maar niet echt een test.
                  Groeten Remco.

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                    Ik gebruik bijvoorbeeld tijdens bruidsreportages toch wel regelmatig ISO 3200 of zelfs nog hoger hoor, vooral in donkere zaaltjes en kerken.... (Erg prettig dat de 5DII dit al zo goed doet hoor ) En ook bij indoor-sport is een bruikbare hoge ISO toch wel ideaal. Nu is de 5DII daar natuurlijk wel minder geschikt voor maar met de komt van de snelheid en de AF op de 5DIII worden die geweldige goede hoge ISO's natuurlijk nog interessanter. Moet je deze voorbeelden op het FredMiranda forum eens zien

                    Hoe meer ik de beelden van de 5DIII zie hoe meer ik overtuigd ben dat ik op een dag deze machine ook zal bezitten... Ik ben geen typische "early adopter" en bovendien heb ik het geld er niet zo maar voor liggen maar ik begrijp wel waarom de mensen in de rij staan om de 5DIII te kopen ook al kost 'ie dik meer dan 3000,- euro. Ik weet dan nu ook al wel waar mijn -met fotografie verdiende- centjes naar toe zullen gaan. (Wel nadat ik de 70-200 II heb aangeschaft natuurlijk )
                    Als je de vergelijkende foto's eens bekijkt die ik gepost heb op het Canon G1X topic gemaakt op 5000 iso... dan weet je wat je mag verwachten van de nieuwe 5DMKIII met nieuwe sensor en Digic 5 processor.
                    De G1X heeft toch pakweg zo'n 3 maal kleinere sensor dan mijn MKII (en MKIII)
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                      En hoe dikwijls gaat ge per maand op en af? Ge zegt dat Tailand een hobby is. Of doet ge niks voor uw medemens?
                      Dit gaat toch over de 5D MKIII?
                      Canonvijfdeemarkdrie

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
                        Je kunt bij het menu "play3" kiezen voor de 6e optie, "vergroting" daar kan je dan kiezen voor "ware grootte, vanuit geselecteerd af-punt".

                        Als je nu je foto's bekijkt en slechts 1 keer op het vergrootglas drukt, krijg je dadelijk zoals de optie doet vermoeden, ware grootte op het geselecteerde af punt. Heel gemakkelijk
                        Bedankt voor de tip, erg handig, gelijk ingesteld. Valt nog veel te ontdekken.
                        Canonvijfdeemarkdrie

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                          Hij zegt dat de 12800 van de 5d3 redelijk gelijkwaardig is met de 3200 van de 5d2. Dat zou in hun wereld een verbetering zijn.... van bijna 2 stops.
                          Ik had liever dat de 3200 van de 5d3 er uit zou zien zoals de 800 iso van de 5d2, geen "redelijke gelijkwaardigheid", maar met een echte verbetering, in de wazige deails op deze hoogte: Op dat grijze vlak is zeker in deze video geheel niks van detail te herkennen, bij geen van beide toestellen!
                          Ook als andere promotoren beweren dat de 5d3 er maar liefst vijf stops op is vooruit gegaan sinds de 1d3, ziet ge van hier dat de laatste stops van beide toestellen redelijk gelijkwaardig zouden zijn,... om van verbetering nog maar wijselijk te zwijgen.

                          Ref: "the 5D3 has only a fraction of a stop advantage over the 5D2"
                          - http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1102841

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door steldat Bekijk bericht
                            Dit gaat toch over de 5D MKIII?
                            Hij zegt dat toestel mee te hebben gebracht. Over andere toestellen, in een andere draad, ajb.

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                              Hij zegt dat de 12800 van de 5d3 redelijk gelijkwaardig is met de 3200 van de 5d2. Dat zou in hun wereld een verbetering zijn.... van bijna 2 stops.
                              Ik had liever dat de 3200 van de 5d3 er uit zou zien zoals de 800 iso van de 5d2, geen "redelijke gelijkwaardigheid", maar met een echte verbetering, in de wazige deails op deze hoogte: Op dat grijze vlak is zeker in deze video geheel niks van detail te herkennen, bij geen van beide toestellen!
                              Ook als andere promotoren beweren dat de 5d3 er maar liefst vijf stops op is vooruit gegaan sinds de 1d3, ziet ge van hier dat de laatste stops van beide toestellen redelijk gelijkwaardig zouden zijn,... om van verbetering nog maar wijselijk te zwijgen.

                              Ref: "the 5D3 has only a fraction of a stop advantage over the 5D2"
                              - http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1102841
                              Ik zie geen enkele verwijzing of samples waarom de MKIII geen 1,5 a 2 stops verbetering zou hebben tegenover de MK2 op 3200. Iso 3200 even goed dan iso 1000 dus. (ong.)
                              Wel jpeg te verstaan.
                              In RAW ziet het verschil er minder groot uit en das aan jou wat je er mee aanvangt.

                              De verwijzing van jou naar Fred Miranda (forum) is ook toepasselijk op Raw.

                              Ik heb geen MKIII maar wel een G1X met dezelfde generatie sensor-techniek en Digic 5 processor.
                              Die G1X doet het praktisch (bijna) even goed op vlak van iso-vergelijking met mijn 5D2 waarvan het sensor oppervlak 3X groter is. (zie het G1X topic waar ik een vergelijkbaar sample heb geplaatst)
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                                Ik zie geen enkele verwijzing of samples waarom de MKIII geen 1,5 a 2 stops verbetering zou hebben tegenover de MK2 op 3200. Iso 3200 even goed dan iso 1000 dus. (ong.)
                                Wel jpeg te verstaan.
                                In RAW ziet het verschil er minder groot uit en das aan jou wat je er mee aanvangt.
                                Volgens mij is er op de 5d2 in raw geen verschil tussen de laatste tussenstops voorafgaand aan de 1600 iso en de 1600 zelf, maar is de 800 wel beter dan de 1000.
                                Of de twaalfduizend van de 5d3 evenwaardig zou zijn met de 3200 van de 5d2 kan me worst wezen, want die krijg ik zelden goed. En ik ga daar zeker niet aan de hand van een reclamefilmke over iets anders uit besluiten dat de Iso 3200 van de nieuwste even goed zou zijn als de iso 1000 van de andere, zeker niet als ze hun bevindingen -uit duidelijke verkoopsoverwegingen- over jpgs veralgemenen naar raws.

                                Comment

                                Working...
                                X