Re: Nieuw type EVF
En ook Puerte z'n opmerking
Totaal niet? Twas een eigen mening eh...
Los van die opmerking, ik blijf erbij dat combinatie van optische viewfinder met digitale overlay (heb het dan niet over de EVF maar over de digitale info die over de OVF geplaatst wordt) in de toekomst vaker gebruikt zal worden. De X100 is n mooie proof of concept geweest die de interesse in die technologie heeft bevestigd. Nieuwe technologieën kosten gewoon meer omdat ze meer riscos en kosten meebrengen.
Redenen waarom ik geen EVF gebruik:
- Helderheid (zelfs met de nieuwe NEX7 oled evf)
- Snelheid (zit nog altijd een lag op het switchen van scherm naar EVF)
- Kleuren worden overgesatureerd (zeker op OLED)
- Om batterij te sparen gebruik ik soms men viewfinder om compo's te maken terwijl mn reflex uit staat try doing that with an EVF
Oorspronkelijk geplaatst door Funcky
Bekijk bericht
Totaal niet? Twas een eigen mening eh...
Los van die opmerking, ik blijf erbij dat combinatie van optische viewfinder met digitale overlay (heb het dan niet over de EVF maar over de digitale info die over de OVF geplaatst wordt) in de toekomst vaker gebruikt zal worden. De X100 is n mooie proof of concept geweest die de interesse in die technologie heeft bevestigd. Nieuwe technologieën kosten gewoon meer omdat ze meer riscos en kosten meebrengen.
Redenen waarom ik geen EVF gebruik:
- Helderheid (zelfs met de nieuwe NEX7 oled evf)
- Snelheid (zit nog altijd een lag op het switchen van scherm naar EVF)
- Kleuren worden overgesatureerd (zeker op OLED)
- Om batterij te sparen gebruik ik soms men viewfinder om compo's te maken terwijl mn reflex uit staat try doing that with an EVF
Comment