Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw type EVF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw type EVF

    Oorspronkelijk geplaatst door el_cottino Bekijk bericht
    Idd dat zal ik niet zeggen. Maar voor de andere persoon in kwestie telt hetzelfde eh
    Ik vind gewoon dat men de mensen op het forum niet moet afbreken omwille van de keuze van het toestel en welke men persoonlijk aanbeveelt Deel je bevindingen en zeg je gedacht en iedereen is content

    Groeten Robin
    dar zeg je dus iets, wat de spijker op de kop slaat.. mensen niet afbreken omwille van de keuze van hun toestel, of er nou EVF of OFV op zit..ik heb hier, of in een ander topic gezegd, dat ieder toestel een doel heeft, en dat elk toestel zijn voors en tegens heeft. dat vervolgens iemand, die een dslr zoekt, een NEX of SLT wordt aangeraden, en dat er en passant ook nog bij vermeld wordt, dat deze aspirant koper wordt verteld, dat men binnen 1 maand spijt zal krijgen vanwege het kopen van een d90 ipv een sony NEX oF SLT wil er bij mij gewoon niet in.. sorry about that ..

    ik gebruik behalve mijn OVF 5dmkII nog een ander toestel, MET EVF, en dat is ook een heel goed toestel, maar ik ga niet lopen verkondigen dat die ene met EVF ineens zoveel beter is dan mijn klassieke FF dslr met OVF..het blijft appelen met peren vergelijken..

    ik zie de voors en tegens van mijn 5dmkII, alsmede die van mijn fuji,(eigenlijk van mijne vent, maar ik gebruik hem meer) maar ik zie ook de voors en tegens van bv een a77 SLT, of nex.. ik mag die blijkbaar niet verkondigen, want voor je het weet word je voor een of ander dom vrouwtje bekeken, die alleen maar de flair leest..

    alles heeft zijn voors en tegens, ik heb niets tegen vooruitgang, EVF of whatsoever, alleen is de huidige techniek in MIJN opinie nog niet zo ver, dat het in ene keer de klassieke dslr met OVF zal wegvagen, zoals de laatste tijd nogal eens beweerd wordt hier..

    a77 heeft mooie specs, alleen waren de verwachtingen toch ietwat hooggespannen, en dat ligt niet aan de potientiele kopers, maar meer vanwille de hype die door nota bene sony zelf gecreerd is.. momenteel zitten nog steeds a77 kopers te wachten op hun pre-order, en sony heeft imho dit toestel alweer laten vallen.. verwacht dus geen nieuwe firmware meer he? sony is alweer bezig met een nieuwer toestel, dat w.s. een dezer dagen weer zal uitkomen..prijzen voor de lenzen zijn en passant ook even omhooggegooid en daar moet je het dan maar weer mee doen..dit wordt door dhr. P. allemaal buiten ogenschouw gelaten, als hij newbies voor de zoveelste keer weer een a77 of nex aanbeveelt.. mij maakt het niet uit, ieder zijn meug, maar laten we af en toe aub met beide benen op de grond blijven staan aub?

    als ik moet gaan overwegen om een nieuwe 5dmkIII aan te schaffen, zal ik even kritisch de boel volgen..ik prijs mijn toestel niet de hemel in, en al helemaal niet de lenzen die ik zelf heb.. heb al vaak genoeg tegen kennissen gezegd, dat als ze willen fotograferen, ze alle opties moeten openhouden, en ik zal de laatste zijn die sony afraadt.. als het binnen hun budget past, en hun wensen, behoeftes en verlangens, dan zal ik niet aarzelen om een nex te adviseren, maar als ze vervolgens alsnog kiezen voor een olympus of vanon compact, wie ben ik dan om ze voor gek te verklaren??

    btw, ik heb hier idd geen foto´s op BD staan..ik doe voornamelijk opdrachtwerk, voornamelijk familiefoto´s, kinderfotografie, bruidsreportages, portretwerk maar bv ook naaktfotografie. meestal is dit op locatie bij mensen thuis, ik neem me spulleke mee en ik heb een goede vriendin die het MUA werk verzorgt en assisteert bij tal van zaken. zij fotografeert zelf ook, dus ik assisteer haar ook bij haar opdrachten. de meeste mensen die voor ons op de foto willen staan of een shoot willen, hebben de voorkeur om alles prive te houden.. hier worden altijd harde afspraken gemaakt, en ik heb me gewoon te houden aan te wensen en verlangens van de opdrachtgevers.. willen zij geen publicatie op bv een fotoforum, dan heb ik mij daar gewoon aan te houden..het is niet anders.. ik weet het het, het is volledig offtopic, maar aangezien hier eea gezegd is, wil ik toch wel tekst en uitleg geven, terwijl ik dat geeneens hoef te doen..maar ik doe het toch..dat is een keus van zowel de client als mijzelf.. afspraak is afspraak..

    ik kijk de kat uit de boom, maar als ik momenteel mocht kiezen, dan werd het een 5dmkIII of anders jumping ship en mijn hele boeltje verkopen en voor een nikon d800 gaan..(ja, met sony sensor.. i don´t care.. )
    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

    Comment


    • Re: Nieuw type EVF

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Tot op zeker vlak heb je hier een punt, maar dat neemt niet weg, dat EVF ook zo zijn voordelen heeft, en vooral veel verbeterd is tegenover een paar jaar terug, toevallig heb ik gisteren nog door de EVF zoeker van een Sony R1 gekeken, daar mocht je nog echt spreken over "pixelatie" wat een verschil met de huidige Nex-7, waar deze "pixelatie" toch echt wel meevalt, erger vind ik de ruis vanwege lichtversterking in donkere ruimtes, zo zie je maar dat ieder dat op zijn eigen manier kan en zal interpreteren.
      Qua kleurweergave heb je volkomen gelijk, daar kan niets aan een goede optische zoeker, maar daarmee kan je ook nog niet inschatten wat er op je geheugenkaartje wordt weggeschreven, een zoeker is en blijft volgens mij maar een hulpmiddel om je compositie te bepalen, bijzonder daar aan is de 100% weergave, wat je bij een optische zoeker ook maar in de duurdere klasse hebt, en een toestel met meetzoeker heeft dan ook weer zijn voor en nadelen.

      Puur constructief gezien, zullen de EVF zoekers volgens mij op termijn toch de bovenhand halen, afstappen van de dure mechanische sluiters, maakt toestellen goedkoper, kleiner en eigenlijk ook sneller, want bij veel toestellen is het opklappen van de spiegel de beperkende factor naar snelheid toe.

      Het gaat hier om de verbeterde EVF, je kan er niet omheen dat de huidige generatie EVF een stuk beter is dan een paar jaar geleden, bij fotocamera's zaten we daar inderdaad mischien niet direct op te wachten, maar de filmcameramannen zullen er zeker gelukkig mee zijn, alsmede diegenen die af en toe HD willen filmen met hun fotocamera.
      Blij dat er ook nog mensen zijn waarmee te praten valt. Ik ben niet naïef, ik snap ook wel dat we op een scharnierpunt staan waar de Electronische zoeker de optische zal vervangen, en ik kan me zelfs inbeelden dat mensen vallen voor een elektronische zoeker, het enige wat ik wou aantonen is dat het, zoals de technologie nu staat, en zover ik kan zien ze (nog) niet tot het Walhalla behoren, zoals sommige reclamemakers ons hier willen doen geloven.

      Elk kiest zijn religie, daar is niks mis mee, maar ik wordt niet goed als ik lees dat er hier mensen zijn die alleen maar de voordelen van het één zien en alleen maar de nadelen van het ander, terwijl je echt niet ver moet zoeken om in te zien dat die éne technologie nog duidelijk in de kinderschoentjes staat (en de andere technologie zijn degelijkheid nu al meer dan een halve eeuw heeft bewezen...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • Re: Nieuw type EVF

        Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
        Ze heeft wel groot gelijk .
        Iedereen heeft zijn eigen gelijk, en dat verandert niets aan het feit dat ik bepaalde posts compleet onaanvaardbaar vind.
        Of die nu van Puerte of van Leontine komen, maakt me niets uit.
        Het toppunt vind ik wel amateur-detective gaan spelen om iemand af te kunnen breken. Dat gaat er bij mij niet in.
        Last edited by K-2; 16 februari 2012, 13:28.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • Re: Nieuw type EVF

          Kleuren zijn niet 100% maar zekers niet zo slecht als jij komt te vertellen en zekers voldoende goed om correctheid van de de witbalans in te schatten.
          Contrast kan een probleem zijn in aantal extreme gevallen, zoals ik eerder al geschreven heb, is een vd zwakke punten toz van OVF, maar aan de andere kant toont het ook in veel gevallen dat je sensor problemen heeft met het contrast en dat je moet bijsturen.
          Als je met een goede OVF ruis ziet , zie je nog heel weinig door een OVF.

          EVF staat nog in zijn kinderschoenen, maar is al sterk geovuleerd de laatste paar jaar, en heeft al veel meer voordelen dan nadelen toz van een OVF.

          het grote probleem bij jullie is dat Sony momenteel de lead heeft wat EVF betreft, moest het Canikon geweest zijn zouden de reacties helemaal anders.

          Heb over 3 jaar geschreven dat binnen 4 jaar de EVF's de OVF's gaan verdringen, heb nog een jaar respijt, maar ik ga er geen jaar naast zitten.

          Comment


          • Re: Nieuw type EVF

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ik heb een toestel met EVF en die heeft nog steeds een sluiter en is langzamer als mijn DSLR? Het is geen antiek ding, maar een G3.
            de EVF van de G3 heeft ongeveer de helft aan pixels toz a77,nex7 ...

            elk toestel heeft momenteel nog een sluiter

            klassieke sluiters hebben 2 gordijnen zoals in analoge tijdperk
            elektronische sluiter gebruikt maar 1 gordijn.
            voor info ivm met je G3 kijk naar de specs

            in combi met EVF kun je zo zeer kleine shutter lag tijden bereiken van 0,02s bij een D4 is dat bvb rond 0,04s

            Comment


            • Re: Nieuw type EVF

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              EVF staat nog in zijn kinderschoenen, maar is al sterk geovuleerd de laatste paar jaar, en heeft al veel meer voordelen dan nadelen toz van een OVF.
              Het is alvast duidelijk dat voor de EVF een vruchtbare toekomst weggelegd is

              Sorry, te mooi om te laten liggen.
              Last edited by ThierryM; 16 februari 2012, 15:40.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • Re: Nieuw type EVF

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Kleuren zijn niet 100% maar zekers niet zo slecht als jij komt te vertellen en zekers voldoende goed om correctheid van de de witbalans in te schatten.
                Contrast kan een probleem zijn in aantal extreme gevallen, zoals ik eerder al geschreven heb, is een vd zwakke punten toz van OVF, maar aan de andere kant toont het ook in veel gevallen dat je sensor problemen heeft met het contrast en dat je moet bijsturen.
                Kleuren/contrast/detail is geweldig, ik kan foto's in mijn EVF bekijken en die zien er fantastisch uit, zelfs helemaal ingezoomd. Er zijn meer als 2MP voorhanden, meer als het dubbele van je LCD scherm die ook nog eens groter is.
                Dynamisch bereik is inderdaad beperking van de sensor, die is lager dan het menselijk oog kan waarnemen. Uiteindelijk zie je in de EVF wat de sensor kan vastleggen in één beeld. En bij tegenlichtopnames zijn inderdaad de donkere delen dichtgelopen, omdat dat is wat de sensor kan vastleggen en hoe je foto eruit gaat zien.
                Wat ik zie door een OVF is van minder belang, hoe mijn foto eruit gaat zien, vind ik veel belangrijker.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • Re: Nieuw type EVF

                  een EVF laat niet zien wat een sensor zal registreren..

                  EVF laat allleen zien wat een EVF KAN laten zien..niets meer of minder..
                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                  Comment


                  • Re: Nieuw type EVF

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Iedereen heeft zijn eigen gelijk, en dat verandert niets aan het feit dat ik bepaalde posts compleet onaanvaardbaar vind.
                    Of die nu van Puerte of van Leontine komen, maakt me niets uit.
                    Het toppunt vind ik wel amateur-detective gaan spelen om iemand af te kunnen breken. Dat gaat er bij mij niet in.
                    De vliegenvangerij heeft de overhand , ieder wil graag profeetje spelen....
                    De grote massa interesseert het gelukkig helemaal niks, die wil gewoon met een schermpje een foto maken.

                    Comment


                    • Re: Nieuw type EVF

                      Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                      Het is alvast duidelijk dat voor de EVF een vruchtbare toekomst weggelegd is
                      Wellicht, met de nadruk op het woord "toekomst".....
                      Er zijn al meer (r)evolutionaire technieken geweest die uiteindelijk, waarschijnlijk door gebrek aan aanvaarding door
                      de consument, niet zijn doorgebroken. Degenen die menen dat de fabrikanten de gebruiker zullen dwingen door
                      enkel nog EVF toestellen te produceren zouden zich kunnen vergissen. Als zou blijken dat het (overgrote?) deel van de
                      consumenten er niet aan wil dan zal het EVF verhaal mogelijk niet door gaan.

                      Comment


                      • Re: Nieuw type EVF

                        Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                        een EVF laat niet zien wat een sensor zal registreren..
                        OVF wel dan.

                        Comment


                        • Re: Nieuw type EVF

                          Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                          Wellicht, met de nadruk op het woord "toekomst".....
                          Er zijn al meer (r)evolutionaire technieken geweest die uiteindelijk, waarschijnlijk door gebrek aan aanvaarding door
                          de consument, niet zijn doorgebroken. Degenen die menen dat de fabrikanten de gebruiker zullen dwingen door
                          enkel nog EVF toestellen te produceren zouden zich kunnen vergissen. Als zou blijken dat het (overgrote?) deel van de
                          consumenten er niet aan wil dan zal het EVF verhaal mogelijk niet door gaan.


                          Zo is het niet hoor,uiteindelijk wint toch het gezonde verstand en loopt de logische technische evolutielijn verder.Anders reden we nu nog zonder stuurbekrachtiging ,zonder servoremmen,zonder ABS,zonder electronische injectie,zonder gunstige luchtweerstandscoëfficient,enz.
                          En we zouden zeker geen computers hebben enz.
                          Ik ken eerlijk gezegd zo geen revolutionaire techniek die niet is kunnen doorbreken omdat de mensen er niet aan wilden.Er zijn er wel geweest die zijn opgekocht,maar dat is een ander verhaal.

                          En dan nog,"toekomst"?Ze zijn al onder ons hé,de EVF's,en er is een nieuwe generatie onderweg die onder geen beding zal kunnen weggelachen worden.

                          Walter
                          D850

                          Comment


                          • Re: Nieuw type EVF

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            OVF wel dan.
                            Nee.
                            Het was een reactie op iemand die iets beweerde over EVF.
                            Had op zich niet met OVF te maken.

                            Terzake:
                            Ik zie absoluut geen brood in het keer op keer verkondigen dat iets het helemaal gaat maken ten koste van iets anders, wat is daar in jezusnaam de lol van, waar gaat het helemaal over...
                            Helaas schiet het niet echt op met die punten waar de huidige camera's nog steeds behoorlijk tekort kunnen schieten, zoals dynamisch bereik.
                            Op welke manier er een plaatje in het zoekertje wordt gevormd hoort IMO bepaald niet tot de hoogste prioriteiten in de fototechniek.

                            Comment


                            • Re: Nieuw type EVF

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              EVF staat nog in zijn kinderschoenen, maar is al sterk geovuleerd de laatste paar jaar, en heeft al veel meer voordelen dan nadelen toz van een OVF.

                              het grote probleem bij jullie is dat Sony momenteel de lead heeft wat EVF betreft, moest het Canikon geweest zijn zouden de reacties helemaal anders.

                              Heb over 3 jaar geschreven dat binnen 4 jaar de EVF's de OVF's gaan verdringen, heb nog een jaar respijt, maar ik ga er geen jaar naast zitten.
                              Volgende onderwerp graag, kan de moderatie hier niet eens hard ingrijpen met een totaalverbod op het noemen van het S-woord voor een jaar of 5.

                              PS, nimmer zal ik mij iets anders dan een autoradio van de firma S. aanschaffen (die zijn echt goed en goedkoop)
                              Deze firma S. is uitsluitend op uit de argeloze en ook consumenten met arg zoveel mogelijk electronica door den strot te douwen
                              Last edited by Keeskanon; 16 februari 2012, 18:46.

                              Comment


                              • Re: Nieuw type EVF

                                Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                                Het is alvast duidelijk dat voor de EVF een vruchtbare toekomst weggelegd is

                                Sorry, te mooi om te laten liggen.
                                Da's met voorsprong de beste post in dit topic, Thierry . Nice one !
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                                Comment

                                Working...
                                X