Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw type EVF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Nieuw type EVF

    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    ...
    Mag het even als iemand anders denkt? Ik heb hier nl. dagelijks mee te maken en wil eerst die theoretische verbetering effectief zien. Heeft niks met ongeloof te maken, er wordt wel meer 'vooruitgang' geboekt die dan nadelen blijkt te hebben.

    EVF van A77 en NEX7 is nog verre van bevredigend. Informatie zien is 1 maar voor mij is het beeld in de zoeker belangrijker.

    Een heel betoog over OVF en EVF maar even wat feiten :

    -breuk aan OVF of spiegel is te wijten aan goedkope materialen in instapDSLR maar voor 80% aan valschade. Bij alle toestellen.
    -breuk aan sluiter is zeldzaam, bij instapDLSR komt het wel eens voor, en dan moet je nog de prutsers eruit filteren die sensor willen gaan reinigen en door verkeerde manipulatie de boel om zeep helpen. Bij pro-body en semi-pro, pff misschien 1 op 10.000 die breuk heeft zonder aanleiding van val of manipulatie.
    -de helft van DSLR schade is valschade, de andere helft is bijna volledig te wijten aan haperende kaartlezers, elektronica die niet langer doet wat moet...

    Ik ben voor de vooruitgang, ik gebruik dagelijks high end toestellen van alle slag. Maar mechanica heeft een bedrijfszekerheid, slijtage met een lage uitval. Elektronica is nog steeds de zwakkere schakel. OVF heeft wel de nadelen maar eerlijkheid wil toch dat dit gezegd mag worden.

    Pro reeks heeft een dure sluiter voor zijn snelheid en duurzaamheid. 1 foto = 1 sluiter
    EVF aansteken = sluiter open, foto nemen = sluiter toe en weer open. Tel zelf maar eens hoeveel bewerkingen de EVF meer vraagt van een sluiter. Dus, met de theorie dat de mechaniek de zwakte is, maakt de EVF uw toestel gevoelig zwakker want de sluiter wordt 50% meer belast. En tot nu toe zit dit stukje mechaniek er nog steeds.

    EVF is technisch superieur, in theorie. Eerst de resolutie effectief evenaren. Want OVF is bedrijfszeker. Wat de toekomst brengt, bij dergelijke voorspellingen heb je 50% kans. Het komt er of niet.

    Trouwens, EVF bestaat niet al een paar jaar, live beeldverwerking op scherm in zoeker bestaat in videocamera al meer dan 20 jaar.

    Comment


    • #92
      Re: Nieuw type EVF

      Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
      Mag het even als iemand anders denkt? Ik heb hier nl. dagelijks mee te maken en wil eerst die theoretische verbetering effectief zien. Heeft niks met ongeloof te maken, er wordt wel meer 'vooruitgang' geboekt die dan nadelen blijkt te hebben.

      EVF van A77 en NEX7 is nog verre van bevredigend. Informatie zien is 1 maar voor mij is het beeld in de zoeker belangrijker.

      Een heel betoog over OVF en EVF maar even wat feiten :

      -breuk aan OVF of spiegel is te wijten aan goedkope materialen in instapDSLR maar voor 80% aan valschade. Bij alle toestellen.
      -breuk aan sluiter is zeldzaam, bij instapDLSR komt het wel eens voor, en dan moet je nog de prutsers eruit filteren die sensor willen gaan reinigen en door verkeerde manipulatie de boel om zeep helpen. Bij pro-body en semi-pro, pff misschien 1 op 10.000 die breuk heeft zonder aanleiding van val of manipulatie.
      -de helft van DSLR schade is valschade, de andere helft is bijna volledig te wijten aan haperende kaartlezers, elektronica die niet langer doet wat moet...

      Ik ben voor de vooruitgang, ik gebruik dagelijks high end toestellen van alle slag. Maar mechanica heeft een bedrijfszekerheid, slijtage met een lage uitval. Elektronica is nog steeds de zwakkere schakel. OVF heeft wel de nadelen maar eerlijkheid wil toch dat dit gezegd mag worden.

      Pro reeks heeft een dure sluiter voor zijn snelheid en duurzaamheid. 1 foto = 1 sluiter
      EVF aansteken = sluiter open, foto nemen = sluiter toe en weer open. Tel zelf maar eens hoeveel bewerkingen de EVF meer vraagt van een sluiter. Dus, met de theorie dat de mechaniek de zwakte is, maakt de EVF uw toestel gevoelig zwakker want de sluiter wordt 50% meer belast. En tot nu toe zit dit stukje mechaniek er nog steeds.

      EVF is technisch superieur, in theorie. Eerst de resolutie effectief evenaren. Want OVF is bedrijfszeker. Wat de toekomst brengt, bij dergelijke voorspellingen heb je 50% kans. Het komt er of niet.

      Trouwens, EVF bestaat niet al een paar jaar, live beeldverwerking op scherm in zoeker bestaat in videocamera al meer dan 20 jaar.
      Ik heb in elk geval liever EEN EVF dan GEEN viewfinder, die bij de NEX voor mij voortreffelijk zijn diensten bewijst en waar OVF moeilijk realiseerbaar is.

      Comment


      • #93
        We spreken dan ook over het vervangen van OVF door EVF in vb. Dslr. Ik ben niet tegen EVF, ik vind ze momenteel niet toereikend, dat is mijn visie. Als het mag he.

        Comment


        • #94
          Re: Nieuw type EVF

          Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
          We spreken dan ook over het vervangen van OVF door EVF in vb. Dslr. Ik ben niet tegen EVF, ik vind ze momenteel niet toereikend, dat is mijn visie. Als het mag he.
          Dat mag, persoonlijk ben ik nog geen situatie tegengekomen waar de EVF voor mij tekort schoot... Toch iig deze vd nex5n/nex7. Ik spreek enkel over deze die ik ken en ZELF gebruik...

          Comment


          • #95
            Re: Nieuw type EVF

            Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
            Mag het even als iemand anders denkt? Ik heb hier nl. dagelijks mee te maken en wil eerst die theoretische verbetering effectief zien. Heeft niks met ongeloof te maken, er wordt wel meer 'vooruitgang' geboekt die dan nadelen blijkt te hebben.

            EVF van A77 en NEX7 is nog verre van bevredigend. Informatie zien is 1 maar voor mij is het beeld in de zoeker belangrijker.

            Een heel betoog over OVF en EVF maar even wat feiten :

            -breuk aan OVF of spiegel is te wijten aan goedkope materialen in instapDSLR maar voor 80% aan valschade. Bij alle toestellen.
            -breuk aan sluiter is zeldzaam, bij instapDLSR komt het wel eens voor, en dan moet je nog de prutsers eruit filteren die sensor willen gaan reinigen en door verkeerde manipulatie de boel om zeep helpen. Bij pro-body en semi-pro, pff misschien 1 op 10.000 die breuk heeft zonder aanleiding van val of manipulatie.
            -de helft van DSLR schade is valschade, de andere helft is bijna volledig te wijten aan haperende kaartlezers, elektronica die niet langer doet wat moet...

            Ik ben voor de vooruitgang, ik gebruik dagelijks high end toestellen van alle slag. Maar mechanica heeft een bedrijfszekerheid, slijtage met een lage uitval. Elektronica is nog steeds de zwakkere schakel. OVF heeft wel de nadelen maar eerlijkheid wil toch dat dit gezegd mag worden.

            Pro reeks heeft een dure sluiter voor zijn snelheid en duurzaamheid. 1 foto = 1 sluiter
            EVF aansteken = sluiter open, foto nemen = sluiter toe en weer open. Tel zelf maar eens hoeveel bewerkingen de EVF meer vraagt van een sluiter. Dus, met de theorie dat de mechaniek de zwakte is, maakt de EVF uw toestel gevoelig zwakker want de sluiter wordt 50% meer belast. En tot nu toe zit dit stukje mechaniek er nog steeds.

            EVF is technisch superieur, in theorie. Eerst de resolutie effectief evenaren. Want OVF is bedrijfszeker. Wat de toekomst brengt, bij dergelijke voorspellingen heb je 50% kans. Het komt er of niet.

            Trouwens, EVF bestaat niet al een paar jaar, live beeldverwerking op scherm in zoeker bestaat in videocamera al meer dan 20 jaar.
            je moet grote van een goede EVF zoeker alsook de helderheid bij matig licht maar eens vergelijken met de beste zoeker te vinden bij APS DSLR

            is wel opvallend dat men a77 altijd wil gaan vergelijken met high end toestellen

            A77 shutter werkt anders dan de wijze welke jij beschrijft, zoals je misschien weet spreekt men over 2 gordijnen namelijk het 1ste en 2 de gordijn. Je kent dat principe wel, 1ste gordijn open, wachttijd, afsluiten door 2 gordijn, dit om beeld gelijkmatig te belichten. dus je hebt bij de meeste DSLR's 2 sluiters !!!!

            nu bij de A77 en de NEXen en ook bij high-end toestellen is de 1ste sluiter vervangen door een elektronische sluiter, dit om de bedrijfszekerheid te verhogen en mechanische minder betrouwbare en aan slijt onderhevige componenten te verlagen
            dus heb je enkel het 2de gordijn dat nog mechanisch is
            bij een opname moet het 2de gordijn enkel ten gepaste tijd sluiten en na uitlezen beeldinfo, terug open gaan.
            dit maakt dat de sequens bij OVF van de mechanische sluiter beperkt is per beeld tot 1maal dicht en 1maal open.
            dus veel minder kans op slijtage dan bij DLSR met klassieke focal plane sluiter

            DUS HET AANTAL SLUITER BEWEGINGEN BIJ TOESTEL MET OVF KAN 50% LAGER LIGGEN DAN BIJ DLSR MET FOCAL PLANE SHUTTER ! , alles hangt af van type van sluiter dat gebruikt wordt
            Last edited by puerte; 10 februari 2012, 12:30.

            Comment


            • #96
              Re: Nieuw type EVF

              Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
              Mag het even als iemand anders denkt?
              Je begrijpt me toch verkeerd hoor.Natuurlijk mag je verwoorden hoe de EVF je tegenstaat,het zou maar erg zijn.
              Ik ben niet pro vernieuwing zondermeer,ooit hebben ze de Antwerpse Cogels Osylei bijna platgelegd door tomeloze vernieuwingsdrang.

              Mijn persoonlijk aanvoelen is het wel,dat het EVF het sluitstuk zal zijn dat de digitale camera compleet maakt.Tot nu toe zijn zelfs de high end camera's in feite combinaties van electronische spitstechniek en vooroorlogse fijnmechaniek.
              Ik denk dat de aanwending van EVF onafwendbaar zal zijn in toekomstige camera's.

              Maar ik kruip maar in de pen als ik ongefundeerde meningen ruik,die helemaal ontsproten zijn aan traditionalisme.In feite ideologisch geïnspireerd,opborrelend uit dezelfde bron als degene die ons voorhield dat de zon om de aarde draait.

              Neem nu dat gezeur over de D800:die heeft blijkbaar teveel MP Dat lees ik nu al sinds het begin van de digitale fotografie.Weet nog dat toen de 8MP Sony 828 uitkwam,de opvolger van de 5MP 717:gemor ,gezeur,mensen die met de stalen voor hun neus beweerden dat de 717 scherpere beelden gaf.
              Ook op de D3S kwam er soms kritiek:dat was niet nodig,belachelijk zo hoog in deISO te willen gaan.
              Ja,ik beken,die Calvinistische reflex die het zondig vind om voor het volle pond te gaan,die trakteer ik graag op puntige elleboogstoten.


              Walter
              D850

              Comment


              • #97
                Re: Nieuw type EVF

                Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                We spreken dan ook over het vervangen van OVF door EVF in vb. Dslr. Ik ben niet tegen EVF, ik vind ze momenteel niet toereikend, dat is mijn visie. Als het mag he.
                helemaal mee eens.. alleen mag dat hier niet gezegd worden blijkbaar.... ik gebruik zowel OVF alsmede EVF op verschillende toestellen, en ik zie van beide systemen de pro´s en con´s..maar goed, ik heb geen sony, en dan is het bij voorbaat al niet goed, want zelfs de EVF van mijn x-100 is alweer obsolete genoemd door deze en gene, terwijl diezelfde lui, die dit beweren, niet weten, dat een toestel meer is dan alleen een EVF, danwel OVF.. voor mij voldoet EVF in bepaalde situaties meer dan genoeg, en voor andere situaties een OVF. Het is hetzelfde gedoe over sensoren, dynamisch bereik etc. , sommigen maken er sport van, om bepaalde technische aspecten onder een vergrootglas te leggen en vergeten daarbij mee te delen, dat een toestel zoveel meer is dan de som der delen..ik ben absoluut niet tegen vernieuwing, maar ik weet wel, dat geen enkele vernieuwing of nieuwe gadget, mij betere platen zal opleveren.. het zijn de arm-chair fotografen die dit gegeven wel telkens lopen te prediken, en constant en consequent allerlei desinformatie lopen rond te strooien, om zodoende hun eigen absolute gelijk te bewijzen..
                EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                Comment


                • #98
                  Re: Nieuw type EVF

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  je moet grote van een goede EVF zoeker alsook de helderheid bij matig licht maar eens vergelijken met de beste zoeker te vinden bij APS DSLR
                  ...
                  DUS HET AANTAL SLUITER BEWEGINGEN BIJ TOESTEL MET OVF KAN 50% LAGER LIGGEN DAN BIJ DLSR MET FOCAL PLANE SHUTTER ! , alles hangt af van type van sluiter dat gebruikt wordt
                  Doe ik elke dag. 7D... D300s slechter dan NEX7 of A77... voor iemand die door SONY betaald wordt om fora te spammen. Ik sluit dit stuk af. Anonieme paljas. Voor mij zou je je mogen identificeren voor je hier nog uberhaupt zou mogen posten.

                  Je tweede bewering... overlees je kul eens. Je zet OVF tegenover DSLR... wat in se hetzelfde is. Zelfs de CANON 1100D heeft een elektronisch gestuurde spleetsluiter. Geen elektronische sluiter. Een sluiter is nog altijd mechanisch al is ze elektronisch gestuurd. Elektronisch wordt ze pas als beelden softwarematig opgedeeld gaan worden, gebeurt al bij Panasonic G3 in sommige gevallen, probleem is dat ze de resolutie niet kunnen bewaren die de sensor heeft, wellicht rekenkracht tekort. De NEX7 gebruikt ook de EFPS.

                  Ik heb ze eens naast elkaar gezet zonder lens, de NEX7, de EPL3 EPM ... D5100 in liveview. Doen ze allemaal zelfde. Als je door de zoeker kijkt, doet de DSLR er toch ééntje minder.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Nieuw type EVF

                    EN JE MOET AZO NIET ROEPEN !!!

                    *ofte ik neem mensen op fora al niet te serieus al ze achter een schuilnaam verbergen*

                    Comment


                    • Re: Nieuw type EVF

                      Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                      EN JE MOET AZO NIET ROEPEN !!!

                      *ofte ik neem mensen op fora al niet te serieus al ze achter een schuilnaam verbergen*
                      was inderdaad ne grote flater van jou om hier komen te verkondigen dat bij gebruik van EVF je sluiter 50% meer moet werken, zegt veel over je kennis

                      Comment


                      • Re: Nieuw type EVF

                        Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                        Doe ik elke dag. 7D... D300s slechter dan NEX7 of A77... voor iemand die door SONY betaald wordt om fora te spammen. Ik sluit dit stuk af. Anonieme paljas. Voor mij zou je je mogen identificeren voor je hier nog uberhaupt zou mogen posten.

                        Je tweede bewering... overlees je kul eens. Je zet OVF tegenover DSLR... wat in se hetzelfde is. Zelfs de CANON 1100D heeft een elektronisch gestuurde spleetsluiter. Geen elektronische sluiter. Een sluiter is nog altijd mechanisch al is ze elektronisch gestuurd. Elektronisch wordt ze pas als beelden softwarematig opgedeeld gaan worden, gebeurt al bij Panasonic G3 in sommige gevallen, probleem is dat ze de resolutie niet kunnen bewaren die de sensor heeft, wellicht rekenkracht tekort. De NEX7 gebruikt ook de EFPS.

                        Ik heb ze eens naast elkaar gezet zonder lens, de NEX7, de EPL3 EPM ... D5100 in liveview. Doen ze allemaal zelfde. Als je door de zoeker kijkt, doet de DSLR er toch ééntje minder.

                        dus wat gebeurt er met 2de mechanisch gordijn: opname-> sluiter dicht->einde opname -> sluiter open ->opname-> sluiter dicht->einde opname -> sluiter open->opname-> sluiter dicht->einde opname -> sluiter open

                        het eerste gordijn bij bvb de NEX5n en nex7 en de a77 en a65 is volledig maar dan ook volledig elektronisch zonder enige mechanische tussenkomst.
                        als je op de ontspanner drukt wordt alle informatie met open sluiter op de sensor gewist en dit rij per rij in dezelfde richting en met zelfde snelheid als de mechanische sluiter (2de gordijn)
                        na wachttijd, afhankelijk van sluitersnelheid, gaat 2 de gordijn dicht (mechanisch) in zelfde richting en met zelfde snelheid als clearen vd sensor.(1ste gordijn)
                        beeldinfo wordt uitgelezen en sluiter gaat terug open !

                        deze toestellen hebben nog wel een mechanisch 1 ste gordijn maar de gebruiker kan zelf switchen tussen volledig elektronisch of mechanisch 1ste gordijn.
                        is ingevoerd om eventueel problemen met oudere minolta objectieven te overkomen !
                        Last edited by puerte; 10 februari 2012, 16:03.

                        Comment


                        • Re: Nieuw type EVF

                          Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                          helemaal mee eens.. alleen mag dat hier niet gezegd worden blijkbaar.... ik gebruik zowel OVF alsmede EVF op verschillende toestellen, en ik zie van beide systemen de pro´s en con´s..maar goed, ik heb geen sony, en dan is het bij voorbaat al niet goed, want zelfs de EVF van mijn x-100 is alweer obsolete genoemd door deze en gene, terwijl diezelfde lui, die dit beweren, niet weten, dat een toestel meer is dan alleen een EVF, danwel OVF.. voor mij voldoet EVF in bepaalde situaties meer dan genoeg, en voor andere situaties een OVF. Het is hetzelfde gedoe over sensoren, dynamisch bereik etc. , sommigen maken er sport van, om bepaalde technische aspecten onder een vergrootglas te leggen en vergeten daarbij mee te delen, dat een toestel zoveel meer is dan de som der delen..ik ben absoluut niet tegen vernieuwing, maar ik weet wel, dat geen enkele vernieuwing of nieuwe gadget, mij betere platen zal opleveren.. het zijn de arm-chair fotografen die dit gegeven wel telkens lopen te prediken, en constant en consequent allerlei desinformatie lopen rond te strooien, om zodoende hun eigen absolute gelijk te bewijzen..
                          momenteel, den dag van vandaag zijnde 10-2-2012 is de EVF van de sony a77/65, nex7 en nex5 (optioneel) de benchmark wat EVF betreft, morgen kan dat al anders zijn.

                          toestellen van morgen zullen minstens over een even goede of betere EVF beschikken (binnen zelfde categorie)

                          het is dan ook zinloos om nadelen van een middelmatige EVF van de vorige generatie zoals je die terugvindt in de x100 als referentie te gaan nemen.

                          ik verspreid geen desinformatie, integendeel ik weerleg gewoon de verzinsels van mensen die niet weten over wat ze spreken.

                          tracht van gewoon op een gefundeerde manier eens iets te weerleggen van wat ik schrijf, niks uit de story of de flair , dat hebben we al gehad

                          Comment


                          • Re: Nieuw type EVF

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            momenteel, den dag van vandaag zijnde 10-2-2012 is de EVF van de sony a77/65, nex7 en nex5 (optioneel) de benchmark wat EVF betreft, morgen kan dat al anders zijn.

                            toestellen van morgen zullen minstens over een even goede of betere EVF beschikken (binnen zelfde categorie)

                            het is dan ook zinloos om nadelen van een middelmatige EVF van de vorige generatie zoals je die terugvindt in de x100 als referentie te gaan nemen.

                            ik verspreid geen desinformatie, integendeel ik weerleg gewoon de verzinsels van mensen die niet weten over wat ze spreken.

                            tracht van gewoon op een gefundeerde manier eens iets te weerleggen van wat ik schrijf, niks uit de story of de flair , dat hebben we al gehad

                            eerlijk gezegd heb ik geen zin om op dit soort sexistische opmerkingen in te gaan...

                            w.s. zoek jij compensatie voor iets wat jij op een andere plaats zwaar te kort komt, en laat ik dat idd eens uit de flair hebben..

                            let me see here? waar was die negeerknop ook alweer?

                            zo, done..
                            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                            Comment


                            • Re: Nieuw type EVF

                              Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                              let me see here? waar was die negeerknop ook alweer?

                              zo, done..


                              Hadden e 4 pagina's geleden al moeten gedaan hebben...
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment


                              • Re: Nieuw type EVF

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                deze toestellen hebben nog wel een mechanisch 1 ste gordijn maar de gebruiker kan zelf switchen tussen volledig elektronisch of mechanisch 1ste gordijn.
                                is ingevoerd om eventueel problemen met oudere minolta objectieven te overkomen !
                                Graag wat meer uitleg daarover Puerte, ik heb het boekje van mijn Nex-7 nog niet gelezen, weet dus ook niet of dat er in staat.

                                Dus bij mijn Nex-7 met 24mm f1.8 Zeiss is het inschakelen van die mechanische sluiter niet nodig of overbodig, wat is dan juist de practische meerwaarde van die mechanische sluiter bij gebruik van Minolta objectieven

                                Comment

                                Working...
                                X