Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw type EVF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw type EVF

    Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
    lekker topic, zeker nu de ´negeer puerte´ knop nog steeds´ actief bezig is..

    voor wie er nog steeds op reageert, geldt het volgende: don´t feed the troll en dit is een zeer doorgewinterde en doortrapte troll.. kent de mazen vd wet op bd, laveert daar handig tussen en hoe meer je erop in gaat, des te meer hij gaat reageren.. het was enkele maanden stil, toen sony niets nieuws op de markt bracht.. en nu ineens weer wel? rara! heb dit figuur es wat nagetrokken, en hij laat zowat nergens sporen na, enige berichten die ik gevonden heb, waren 2 a 3 berichtjes van wat jaartjes terug op dyxum, toen hij nog wat plaatjes daar neerzette met een a700 met tamron 28-75mm 2.8 en die werden maar zozo ontvangen daar..

    maakt me ook niks uit hoor, maar hoe meer je erop reageert, des te feller worden de antwoorden, ein bisschen flame-war uit lokken denk ik zo..

    voor de geloofwaardigheid nog wat jumps naar oly, pana, leica of zelfs nikon erbij halen, maar voor de rest is dit pure sony-promotie..iemand vraagt bv welke dslr het meest geschikt is en weldra komt meneer P. met een nex of slt op de proppen.. check it out..

    i don´t care or whatsoever hoor, ik lees toch alleen maar de flair..

    niks mis met OVF, met EVF ook niet,maar de gadgetofielen hebben graag nieuwe gadgets omwille van de gadgets.. die denken dus nog steeds dat je zonder geen enkele goede foto meer kunt maken.. mss moeten we maar es wat meer de exif in alle platen laten zien in showcase of in den HOF, en dan zul je zien dat het allemaal geen ene hol uitmaakt..

    een goede pic is een goede pic, en geen enkele ovf of evf zal daar iets aan veranderen, wat puerte ook zegt.. die jongen is gewoon helemaal de weg kwijt..
    Voor dit soort berichten bestaat dan weer een "negeer L1978"-knop .
    Meer off-topic en persoonlijk dan dit kan nog nauwelijks.
    Als je ergens zo'n zwaar probleem mee hebt, duw dan op het uitroeptekentje en laat de mods hun werk doen zou ik zeggen. Of soliciteer zelf voor die job...
    Last edited by K-2; 14 februari 2012, 10:33.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • Re: Nieuw type EVF

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Voor dit soort berichten bestaat dan weer een "negeer L1978"-knop .
      Meer off-topic en persoonlijk dan dit kan nog nauwelijks.
      Als je ergens zo'n zwaar probleem mee hebt, duw dan op het uitroeptekentje en laat de mods hun werk doen zou ik zeggen. Of soliciteer zelf voor die job...


      Ze heeft wel groot gelijk .
      Bij mij staat die man ondertussen ook op de negeer lijst , en kan ik terug rustig topics lezen zonder dat opdringerig gedoe van de sonyman .
      2 body's en wat lenzen ..

      older and wiser ... my arse

      Comment


      • Re: Nieuw type EVF

        Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
        Ze heeft wel groot gelijk .
        Bij mij staat die man ondertussen ook op de negeer lijst , en kan ik terug rustig topics lezen zonder dat opdringerig gedoe van de sonyman .
        Mannen kunnen we aub op de bal spelen en niet op de man?
        Moet nog de allereerste keer meemaken dat de geviseerde persoon in een technische discussie ongelijk bleek te hebben.Zijn droge lijzige manier van opmerken heeft hem op een gegeven moment onpopulair gemaakt bij enkele heel populaire veelposters hier.Zoiets wordt dan opgemerkt door een relatieve nieuwkomer en die denkt een wit voetje te halen bij de "grote gasten" door er nog een schep bovenop te doen.
        Een gekend psychologisch basismechanisme dat een rol speelt in pesten op school,mobbing op het werk enz.
        Doorbreken tot en met moet je zoiets want leidt tot starre verzuurde situaties en onrechtvaardige uitsluiting.



        Walter
        D850

        Comment


        • Re: Nieuw type EVF

          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Mannen kunnen we aub op de bal spelen en niet op de man?
          Moet nog de allereerste keer meemaken dat de geviseerde persoon in een technische discussie ongelijk bleek te hebben.Zijn droge lijzige manier van opmerken heeft hem op een gegeven moment onpopulair gemaakt bij enkele heel populaire veelposters hier.Zoiets wordt dan opgemerkt door een relatieve nieuwkomer en die denkt een wit voetje te halen bij de "grote gasten" door er nog een schep bovenop te doen.
          Een gekend psychologisch basismechanisme dat een rol speelt in pesten op school,mobbing op het werk enz.
          Doorbreken tot en met moet je zoiets want leidt tot starre verzuurde situaties en onrechtvaardige uitsluiting.



          Walter
          Idd, ik volg hierin.

          Iedereen kan en mag zijn voorkeur hebben voor een merk en elk merk heeft voor en nadelen. Daarvoor bestaat er deze forums om de bevindingen te bespreken.
          Ik vind het ook maar ronduit belachelijk hoe L1978 deze persoon controleert en nacheckt etc.... Ze moet waarschijnlijk veel tijd teveel hebben om zich daarmee bezig te houden.

          Groeten Robin
          Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

          Comment


          • Re: Nieuw type EVF

            Oorspronkelijk geplaatst door el_cottino Bekijk bericht
            Idd, ik volg hierin.

            Iedereen kan en mag zijn voorkeur hebben voor een merk en elk merk heeft voor en nadelen. Daarvoor bestaat er deze forums om de bevindingen te bespreken.
            Ik vind het ook maar ronduit belachelijk hoe L1978 deze persoon controleert en nacheckt etc.... Ze moet waarschijnlijk veel tijd teveel hebben om zich daarmee bezig te houden.

            Groeten Robin
            Zoals Phororhacos zegt, niet op de man (vrouw) spelen maar op de bal.. is een beetje onterecht "Leon.1978" te viseren nu, terwijl ze toch regelmatig andere excellente posts heeft op dit forum.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

            Comment


            • Re: Nieuw type EVF

              nog een paar voordelen van EVF die nog niet vermeldt zijn
              -EVF hoeft niet noodzakelijk ingebouwd te worden, kan afneembaar zijn, hoeft per se (toekomstgericht) zelfs niet op de camera te staan.
              -Heeft ontwikkeling van CDAF alsook PDAF op sensor versnelt. Met CDAF ben je niet meer beperkt tot een aantal fixed focuspunten. Geen extra sensor meer nodig voor AF, alsook voor lichtmeting.

              klassieke DLSR zijn nog altijd opgebouwd zoals SLR van meer dan half-eeuw terug, met ontzettend veel beperkingen, beperkingen die de meeste als normaal zijn gaan beschouwen.
              we zitten nu, gelukkig, in een digitaal tijdperk waar we uiteindelijk veel minder gebonden zijn aan mechanische beperkingen en uiteindelijk toestellen kunnen gebouwd worden die het de fotograaf eenvoudiger maken om zowel technisch als creatief gezien betere opnames te maken.

              Comment


              • Re: Nieuw type EVF

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                nog een paar voordelen van EVF die nog niet vermeldt zijn
                -EVF hoeft niet noodzakelijk ingebouwd te worden, kan afneembaar zijn, hoeft per se (toekomstgericht) zelfs niet op de camera te staan.
                -Heeft ontwikkeling van CDAF alsook PDAF op sensor versnelt. Met CDAF ben je niet meer beperkt tot een aantal fixed focuspunten. Geen extra sensor meer nodig voor AF, alsook voor lichtmeting.

                klassieke DLSR zijn nog altijd opgebouwd zoals SLR van meer dan half-eeuw terug, met ontzettend veel beperkingen, beperkingen die de meeste als normaal zijn gaan beschouwen.
                we zitten nu, gelukkig, in een digitaal tijdperk waar we uiteindelijk veel minder gebonden zijn aan mechanische beperkingen en uiteindelijk toestellen kunnen gebouwd worden die het de fotograaf eenvoudiger maken om zowel technisch als creatief gezien betere opnames te maken.
                Totdat je een A77 vastpakt (mag ook iets anders zijn) en door de zoeker kijkt en zegt: 'dit komt nog mijn huis niet binnen al gaven ze het mij gratis...'

                Een OVF mag dan nog veel beperkingen hebben (vele waarvan mij onbekend zijn, maar ik ben dan natuurlijk niet zo onderlegd in de materie als jij) over de talloze beperkingen van de EVF zeg je geen woord. Je mag proberen de wereld om te draaien, blijft een feit dat de beste EVF nog steeds niet kan tippen aan de meest matige optische zoeker die ik ken...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • Re: Nieuw type EVF

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                  Totdat je een A77 vastpakt (mag ook iets anders zijn) en door de zoeker kijkt en zegt: 'dit komt nog mijn huis niet binnen al gaven ze het mij gratis...'

                  Een OVF mag dan nog veel beperkingen hebben (vele waarvan mij onbekend zijn, maar ik ben dan natuurlijk niet zo onderlegd in de materie als jij) over de talloze beperkingen van de EVF zeg je geen woord. Je mag proberen de wereld om te draaien, blijft een feit dat de beste EVF nog steeds niet kan tippen aan de meest matige optische zoeker die ik ken...

                  denk niet dat je ooit al door een zoeker van a77 gekeken hebt , moet dat maar eens vergelijken met vergelijkbare toestellen in zijn class zoals de canon 7d of de nikon d7000 of de pentax k5.

                  heb hierboven ergens de nadelen van EVF vernoemd , je mag dat lijstje uiteraard aanvullen, maar laat het dan toch iets meer gefundeerd zijn dan datgene wat sommige hier komen neer te schrijven.

                  Comment


                  • Re: Nieuw type EVF

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    ... een beetje onterecht "Leon.1978" te viseren nu, terwijl ze toch regelmatig andere excellente posts heeft op dit forum....
                    Idd dat zal ik niet zeggen. Maar voor de andere persoon in kwestie telt hetzelfde eh
                    Ik vind gewoon dat men de mensen op het forum niet moet afbreken omwille van de keuze van het toestel en welke men persoonlijk aanbeveelt Deel je bevindingen en zeg je gedacht en iedereen is content

                    Groeten Robin
                    Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

                    Comment


                    • Re: Nieuw type EVF

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                      blijft een feit dat de beste EVF nog steeds niet kan tippen aan de meest matige optische zoeker die ik ken...
                      Tot de meest matige zoekers in DSLR'S behoren de Oly's serie 400-500 (410,420 510 enz..) Ik noem dat eigenlijk geen zoeker.. eerder tunneltje.
                      Ook Canon XXXD serie's hebben claustrofobische zoekers.. Nikons 3100, 5100n D40 D50 enz.. van t'zelfde laken een broek.

                      deze reden alleen is mijn keuze voor de zoeker van de a65,a77 of Nex 7 hier al snel gemaakt
                      Last edited by Funcky; 15 februari 2012, 19:37. Reden: dubbele woorden
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                      Comment


                      • Re: Nieuw type EVF

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Tot de meest matige zoekers in DSLR'S behoren de Oly's serie 400-500 (410,420 510 enz..) tot de meest matige zoekers. Ik noem dat eigenlijk geen zoeker.. eerder tunneltje.
                        Ook Canon XXXD serie's hebben claustrofobische zoekers.. Nikons 3100, 5100n D40 D50 enz.. van t'zelfde laken een broek.

                        deze reden alleen is mijn keuze voor de zoeker van de a65,a77 of Nex 7 hier al snel gemaakt
                        Klopt, de zoeker vd A77 is groter dan een OVF van APS-C camera's. Als ik eventjes mijn A550 erbij neem, dan is het verschil enorm.
                        De zoeker heeft ongeveer dezelfde grootte als van een FF.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • Re: Nieuw type EVF

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          denk niet dat je ooit al door een zoeker van a77 gekeken hebt , moet dat maar eens vergelijken met vergelijkbare toestellen in zijn class zoals de canon 7d of de nikon d7000 of de pentax k5.
                          Zoals ik hierboven beschreven heb, heb ik dus al wel door de zoeker van de A77 gekeken, en, met alle respect, ik kijk nog vééééél liever door die van een E-400 als 't gaat om te fotograferen (als 't is voor te pochen zal ik misschien de Sony overwegen), laat staan dat ik de Sony EVF zou durven vergelijken met een 7D, D7000 of K5. Alleen al als het gaat over kleurechtheid, contrast en dynamisch bereik kan de Sony bijna niks weergeven, maar misschien moet jij er eens beginnen door te kijken in plaats van te schrijven over dingen waar je niks van weet...


                          heb hierboven ergens de nadelen van EVF vernoemd , je mag dat lijstje uiteraard aanvullen, maar laat het dan toch iets meer gefundeerd zijn dan datgene wat sommige hier komen neer te schrijven.
                          Hier komt ie:
                          - kleurweergave: matig (voor ze een EVF willen implementeren in een camera zouden ze er gelijk een hardwarematige calibratietool bij moeten geven.) Hier stelde de A77 mij nog het meeste teleur, want de kleuren kwamen nog in geen 700 jaar overeen met wat het LCD scherm weergaf.
                          - Dynamisch bereik en contrast: wat me mateloos stoort is dat zo'n EVF eigenlijk maar een heel matig kleurbereik heeft in zoverre dat ik ze zwart-wit zoekers ben beginnen noemen.
                          - heb ik al eens eerder geschreven hier op de pagina's: bij nachtfotografie verblind zo'n scherm, waardoor je eigenlijk gewoon niet ziet wat je aan het fotograferen bent. Mensen zoals ik, die nachtblind zijn zullen dit wel herkennen, maar een maat van mij heeft zijne Alpha 55 al terug ingeleverd om een Alpha 580 te kopen, vanwege precies dit probleem (en hij lijdt niet aan nachtblindheid.)
                          - de pixelatie van de EVF bij de A77 is ook nog steeds te zien - och juist! volgens de blaadjes zou ik dat niet meer mogen zien! My bad natuurlijk!
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • Re: Nieuw type EVF

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                            Hier komt ie:
                            - kleurweergave: matig (voor ze een EVF willen implementeren in een camera zouden ze er gelijk een hardwarematige calibratietool bij moeten geven.) Hier stelde de A77 mij nog het meeste teleur, want de kleuren kwamen nog in geen 700 jaar overeen met wat het LCD scherm weergaf.
                            - Dynamisch bereik en contrast: wat me mateloos stoort is dat zo'n EVF eigenlijk maar een heel matig kleurbereik heeft in zoverre dat ik ze zwart-wit zoekers ben beginnen noemen.
                            - heb ik al eens eerder geschreven hier op de pagina's: bij nachtfotografie verblind zo'n scherm, waardoor je eigenlijk gewoon niet ziet wat je aan het fotograferen bent. Mensen zoals ik, die nachtblind zijn zullen dit wel herkennen, maar een maat van mij heeft zijne Alpha 55 al terug ingeleverd om een Alpha 580 te kopen, vanwege precies dit probleem (en hij lijdt niet aan nachtblindheid.)
                            - de pixelatie van de EVF bij de A77 is ook nog steeds te zien - och juist! volgens de blaadjes zou ik dat niet meer mogen zien! My bad natuurlijk!
                            Tot op zeker vlak heb je hier een punt, maar dat neemt niet weg, dat EVF ook zo zijn voordelen heeft, en vooral veel verbeterd is tegenover een paar jaar terug, toevallig heb ik gisteren nog door de EVF zoeker van een Sony R1 gekeken, daar mocht je nog echt spreken over "pixelatie" wat een verschil met de huidige Nex-7, waar deze "pixelatie" toch echt wel meevalt, erger vind ik de ruis vanwege lichtversterking in donkere ruimtes, zo zie je maar dat ieder dat op zijn eigen manier kan en zal interpreteren.
                            Qua kleurweergave heb je volkomen gelijk, daar kan niets aan een goede optische zoeker, maar daarmee kan je ook nog niet inschatten wat er op je geheugenkaartje wordt weggeschreven, een zoeker is en blijft volgens mij maar een hulpmiddel om je compositie te bepalen, bijzonder daar aan is de 100% weergave, wat je bij een optische zoeker ook maar in de duurdere klasse hebt, en een toestel met meetzoeker heeft dan ook weer zijn voor en nadelen.

                            Puur constructief gezien, zullen de EVF zoekers volgens mij op termijn toch de bovenhand halen, afstappen van de dure mechanische sluiters, maakt toestellen goedkoper, kleiner en eigenlijk ook sneller, want bij veel toestellen is het opklappen van de spiegel de beperkende factor naar snelheid toe.

                            Het gaat hier om de verbeterde EVF, je kan er niet omheen dat de huidige generatie EVF een stuk beter is dan een paar jaar geleden, bij fotocamera's zaten we daar inderdaad mischien niet direct op te wachten, maar de filmcameramannen zullen er zeker gelukkig mee zijn, alsmede diegenen die af en toe HD willen filmen met hun fotocamera.

                            Comment


                            • Re: Nieuw type EVF

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Puur constructief gezien, zullen de EVF zoekers volgens mij op termijn toch de bovenhand halen, afstappen van de dure mechanische sluiters, maakt toestellen goedkoper, kleiner en eigenlijk ook sneller, want bij veel toestellen is het opklappen van de spiegel de beperkende factor naar snelheid toe.
                              Ik heb een toestel met EVF en die heeft nog steeds een sluiter en is langzamer als mijn DSLR? Het is geen antiek ding, maar een G3.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • Re: Nieuw type EVF

                                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                                Ik heb een toestel met EVF en die heeft nog steeds een sluiter en is langzamer als mijn DSLR? Het is geen antiek ding, maar een G3.
                                G3 is van vóór 2002 als ik het goed voorheb, dus toch wel antiek in het digitale wereldje.

                                Comment

                                Working...
                                X