Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw type EVF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw type EVF

    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Dat is al verkeerd.Dat is een van de voornaamste voordelen,die de compact nu al 10 jaar heeft op de DSLR:je ziet ,nog voor je de foto neemt of je witbalans klopt,of er over- dan wel onderbelichting in het spel is.
    Is hier uitentreure besproken geweest.
    Dat het op dit moment nog op punten en komma's verbeterd kan worden,daar is iedereen het mee eens hier.
    De opzet van dit draadje was:kijk eens ,weer een nieuw type EVF,spectaculair veel beter dan de huidige,daarmee duidelijk de trend zettend naar high end fotografie.






    Je praat alsmaar over Sony,je praat er veel meer over dan iemand anders hier.Het gaat over de EVF hoor,en in het algemeen.
    Niemand heeft het over van de tafel blazen of wat ook.Het is een relatief langzame trend,geen hype,geen snel op de markt gooien van een tijdelijk gadget.






    Allemaal een beetje naast de kwestie hé.
    Enfin,binnen uiterlijk 5 jaar is dit een totale nondiscussie omdat tegen die die tijd waarschijnlijk al een aantal high end toestellen EVF aan boord zullen hebben.


    Walter
    ja, het is allemaal naast de kwestie en ik laat de rest aan de experts over..ik laat de boel de boel en ik vermoei me niet meer met dit gedoe.. zo beter?

    ik praat niet alleen over sony btw, maar goed, het zal mij een worst wezen wat jij of anderen ervan vindt..ik laat het hierbij..

    leuter nu maar lekker onderling verder over alle voordelen van EVF, en ditch je dslr ASAP.. alles komt wel goed.. ondertussen ga ik mijn OVF toestellen wel richtng het camera-museum brengen,want da´s allemaal ouwe meuk, waarmee je totaal niets meer kunt op fotografisch gebied..

    have fun..

    ow, en sorry voor het off-topic gedoe hoor..
    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

    Comment


    • Re: Nieuw type EVF

      Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
      ja, het is allemaal naast de kwestie en ik laat de rest aan de experts over..ik laat de boel de boel en ik vermoei me niet meer met dit gedoe.. zo beter?

      ik praat niet alleen over sony btw, maar goed, het zal mij een worst wezen wat jij of anderen ervan vindt..ik laat het hierbij..

      leuter nu maar lekker onderling verder over alle voordelen van EVF, en ditch je dslr ASAP.. alles komt wel goed.. ondertussen ga ik mijn OVF toestellen wel richtng het camera-museum brengen,want da´s allemaal ouwe meuk, waarmee je totaal niets meer kunt op fotografisch gebied..

      have fun..

      ow, en sorry voor het off-topic gedoe hoor..
      Niet te snel opgeven!
      Volgens een ander topic zijn er geruchten dat Sony met een nieuwe dslr komt met OVF en dat zou toch wel lachen zijn niet
      Dan hoeven we gelukkig onze mooie OVF spullen nog niet in de vuilnisbak te gooien.

      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
      Last edited by pjve64; 17 februari 2012, 20:02.

      Comment


      • Re: Nieuw type EVF

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        ...daar is geen reden dat je een statief hoeft te gebruiken, met uitzondering voor macro en supertele...
        En ik die dacht dat de meeste foto's baat hebben bij het gebruik van een statief

        Comment


        • Re: Nieuw type EVF

          Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
          n

          ik heb niets, maar dan ook totaal niets tegen EVF, SLT, OVF, SLR of whatsoever, alleen het gehype met alle bijbehorende desinformatie die telkens tentoon gespreid wordt door deze en gene wel..
          Mijn idee, dar religieuze gehamer irriteert mateloos.

          Comment


          • Re: Nieuw type EVF

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            duidelijk nooit van je leven een foto gemaakt, met foto bedoel ik wel foto, anders zou je zo iets niet schrijven !

            waarom denk je dat men in high-end camera's veel duurdere prisma zoekers plaatst

            zoeker is vrij belangrijk afhankelijk van de toepassing, is ook de reden dat men reflex systeem heeft ontwikkelt.
            Lezen blijft moeilijk.
            Het resultaat telt, niet de methodiek.....

            Ik daarentegen denk dat foto's je eigenlijk helemaal niet interesseren als de techniek niet van de firma S. is (van de autoradios's)
            Last edited by Keeskanon; 18 februari 2012, 18:50.

            Comment


            • Re: Nieuw type EVF

              Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
              En ik die dacht dat de meeste foto's baat hebben bij het gebruik van een statief
              Als je er in slaagt beweigingsonscherpte te vermijden, niet.

              Comment


              • Re: Nieuw type EVF

                Op het risico af om van het kapen van dit topic beschuldigd te worden:
                Het vermijden van (elke) bewegingsonscherpte is (althans voor mij) niet zo'n makkelijke
                zaak en ik denk dat dit, ondanks stabiliteitshulp, nog wel eens durft tegenvallen.
                Los daarvan Ik gebruik een statief niet enkel vanwege de stabiliteit.

                Comment


                • Re: Nieuw type EVF

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                  Op het risico af om van het kapen van dit topic beschuldigd te worden:
                  Het vermijden van (elke) bewegingsonscherpte is (althans voor mij) niet zo'n makkelijke
                  zaak en ik denk dat dit, ondanks stabiliteitshulp, nog wel eens durft tegenvallen.
                  Los daarvan Ik gebruik een statief niet enkel vanwege de stabiliteit.
                  sorry maar misschien heb je me verkeerd begrepen, ik bedoelde dat je bij gebruik van manuele focus met meeste EVF-toestellen niet meer behoefte hebt aan statief dan in AF-mode.

                  het is wel zo dat je met NIET reflextoestellen uit te hand lagere sluitersnelheden kunt halen, opklappen van spiegel veroorzaak trillingen die je niet hebt met EVF toestellen

                  zelfde geldt als je op statief werkt (lage sluitersnelheden) , DSLR's beschikken om die reden over een MLU-functie (mirror-lock-up). Als je deze functie vergeet de activeren kun je onscherpe foto's krijgen, hetgeen bij iedreen wel frequent gebeurt.
                  bij gebruik EVF moet je je daar totaal geen zorgen over maken.

                  Comment


                  • Re: Nieuw type EVF

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    sorry maar misschien heb je me verkeerd begrepen, ik bedoelde dat je bij gebruik van manuele focus met
                    meeste EVF-toestellen niet meer behoefte hebt aan statief dan in AF-mode.
                    Dat had ik inderdaad zo niet begrepen
                    Als ik het nu wel goed begrijp, dan heeft men met een OVF wel meer behoefte aan een statief bij MF dan bij AF?

                    Comment


                    • Re: Nieuw type EVF

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                      Dat had ik inderdaad zo niet begrepen
                      Als ik het nu wel goed begrijp, dan heeft men met een OVF wel meer behoefte aan een statief bij MF dan bij AF?
                      in tijden dat men alleen analoge toestellen met ovf en mf-lenzen ter beschikking had, gebruikte men ook niet constant een statief. de reden dat men heel lang geleden sneller greep naar een statief, was omdat film nog relatief traag was (iso 25, iso 50 film etc), maar nadat film ook sneller werd, zegge en schrijve iso 100, 200 en 400 icm met snelle primes was handheld shooting ook niet zo moeilijk meer. het hangt natuurlijk ook van de omstandigheden af..en voor landschapsfotografie etc bij weinig licht en langere sluitertijden is een statief nog altijd een goede manier om bewegingsonscherpte te voorkomen..ook op digitaal... IS, VR of bv steady-shot inside zijn natuurlijk goede hulpmiddelen, waarbij je enkele stops winst kunt boeken als je handheld shooting doet, maar een statief heeft ook zijn diensten bewezen in de geschiedenis vd fotografie.

                      EVF of OVF heeft m.i. daar weinig invloed op..al zul je met OVF icm MF wel eerder een ander matglas moeten gebruiken dat beter geschikt is voor manuele scherpstelling dan het standaardmatglas..
                      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                      Comment


                      • Re: Nieuw type EVF

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                        Dat had ik inderdaad zo niet begrepen
                        Als ik het nu wel goed begrijp, dan heeft men met een OVF wel meer behoefte aan een statief bij MF dan bij AF?
                        MF met DSLR is vrij omslachtig en kun je eigenlijk enkel via je LCD scherm.
                        Je zoeker bij APS toestellen is te klein om te gebruiken om nauwkeurig te kunnen scherpstellen.
                        Je kunt dit eventueel oplossen bij toestellen met verwisselbaar matglas door het matglas te vervangen door eentje specifiek ontwikkelt voor MF.Maar dit is dan weer minder handig bij gebruik van AF.

                        Met niet reflex toestellen zoals EVF heb je minder behoefte aan statief zowel in AF als MF dan met DSLR.
                        Last edited by puerte; 19 februari 2012, 10:54.

                        Comment


                        • Re: Nieuw type EVF

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          Met niet reflex toestellen zoals EVF heb je minder behoefte aan statief zowel in AF als MF dan met DSLR.
                          Waarmee bedoelt wordt dat onscherpte sneller opvalt in een EVF?

                          Comment


                          • Re: Nieuw type EVF

                            Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                            in tijden dat men alleen analoge toestellen met ovf en mf-lenzen ter beschikking had, gebruikte men ook niet constant een statief. de reden dat men heel lang geleden sneller greep naar een statief, was omdat film nog relatief traag was (iso 25, iso 50 film etc), maar nadat film ook sneller werd, zegge en schrijve iso 100, 200 en 400 icm met snelle primes was handheld shooting ook niet zo moeilijk meer. het hangt natuurlijk ook van de omstandigheden af..en voor landschapsfotografie etc bij weinig licht en langere sluitertijden is een statief nog altijd een goede manier om bewegingsonscherpte te voorkomen..ook op digitaal... IS, VR of bv steady-shot inside zijn natuurlijk goede hulpmiddelen, waarbij je enkele stops winst kunt boeken als je handheld shooting doet, maar een statief heeft ook zijn diensten bewezen in de geschiedenis vd fotografie.
                            Als een foto "begint" bij de scherptediepte en men kiest voor een lage ISO, dan kom ik vaak tot de vaststelling dat
                            er langere sluitertijden volgen dan ik perfect uit de hand kan beheersen, vandaar dat ik nogal graag een statief wens
                            te gebruiken. Niet enkel dat is echter de reden, ik maak ook graag gebruik van de geheugenfunctie van een statief.

                            Comment


                            • Re: Nieuw type EVF

                              Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                              Als een foto "begint" bij de scherptediepte en men kiest voor een lage ISO, dan kom ik vaak tot de vaststelling dat
                              er langere sluitertijden volgen dan ik perfect uit de hand kan beheersen, vandaar dat ik nogal graag een statief wens
                              te gebruiken. Niet enkel dat is echter de reden, ik maak ook graag gebruik van de geheugenfunctie van een statief.
                              dat bedoel ik dan ook.. soms kom je gewoon niet onder een statief uit, EVF of niet..

                              t is daarom dat ik niet begrijp, wat een EVF dan voor invloed zou hebben op bewegingsonscherpte bij langere sluitertijden icm kleinere diafragma´s...

                              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                              Comment


                              • Re: Nieuw type EVF

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                MF met DSLR is vrij omslachtig en kun je eigenlijk enkel via je LCD scherm.
                                Je zoeker bij APS toestellen is te klein om te gebruiken om nauwkeurig te kunnen scherpstellen.
                                Was getekend, onze absolutist.

                                Richten, draaien en shoot, hoezo omslachtig.
                                Gaat prima zolang het allemaal niet snel hoeft, ik HEB niet eens live-view.
                                Natuurlijk zit ik er wel eens naast, maar AF is ook verre van perfect....

                                Comment

                                Working...
                                X