Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
    Ole - we zijn weer gezellig - en zo houden we't forum levendig - willen jullie dat dit forum nog lang bestaat misschien?
    is dus 1 van de redenen dat ik hier bijna niet meer kom kijken, of je nu een week, een maand of een jaar wegblijft..het houdt nooit op..ik ga nog even mijn camera pakken en op stap, en daarna ga ik fotookes nabewerken van mijn onlangs gedane communie-foto-shoot.centjes zijn overgemaakt op mijn rekening en de klantjes zijn al zeer tevreden met de eerste voorbeeldfoto's.. niemand die vraagt met welk type toestelleke ik ze gemaakt heb. nobody cares..
    Last edited by leontine1978; 25 mei 2013, 13:30.
    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Zijn hier nog gebruikers met de sel1018? Ik heb m'n eerste ervaringen hier neergeschreven: http://forum.belgiumdigital.com/f35/...x7-461486.html
      Iemand met de Carl Zeiss 12mm f2.8 ? Heb getwijfeld maar toch niet gedurfd...
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ik volg je hier in voor 100% Geert.....filmcamera's van Sony, ok...fototoestellen, nope, nooit meer voor mij...
        Voor mij geldt na een ruim half jaar gebruik van een Sony Nex 5r hetzelfde. Deze gaat dan ook asap de deur uit. De verkoop in. Voor mij belangrijkste reden Service van Sony was/is mij heel slecht bevallen. Problemen met de 18-55 en geen enkele fatsoenlijke reactie van Sony, mag op eigen kosten de spullen opsturen en kans was groot dat reparatie kosten ook voor mij zelf waren. Had nog wel een 16-50 gekocht paar maanden terug, maar vandaag besloten om over te stappen op een fujifilm X1 pro + 35mm f/1.4

        De Nex 5r had geen zoeker. En dit miste ik toch wel heel erg. Met veel zon fotograferen is lastig. Ik zie niks op het schermpje. Overstappen op een 7 was een optie, maar Sony heeft mij wederom weer zo teleur gesteld als het gaat om service dat hierin huis geen Sony meer komt. Wellicht heb ik gewoon pech met het merk Sony dat kan natuurlijk ook
        Last edited by Franciskine; 3 juli 2013, 17:18.

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Voor wie nu een Nex-7 overweegt: slechts €539 bij Foto Booms !
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            539eur voor een Nex-7, ik kom in de verleiding.

            Ik heb op mijn Nex-5N de Zeiss 1,8/24mm zitten en dat geeft toch wel redelijk goede resultaten. Hetzelfde met de 1,8/50mm.
            Maak ik met de Nex-7 body erbij vooruitgang ... heeft het voor mij zin om een Nex-7 bij te kopen?

            (ik heb ook nog een Nex-5 body van de 1e generatie en daar zit de zoom 3,5-6,3/18-200 op.)

            Mocht ik mij de Nex-7 erbij kopen dan zou ik de 24mm daarop gebruiken en op de Nex-5N zou ik dan de 50mm zetten zodat ik niet moet wisselen met lenzen.

            Dank bij voorbaat & vriendelijke groet,
            Senn.
            Last edited by Sennheiser; 24 januari 2014, 12:24. Reden: Typfout

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Sennheiser,

              Ik heb de NEX-7 - als opvolger van de NEX-3 - en heb dat geen seconde betreurd ...
              Persoonlijk vind ik de kwaliteit van de NEX-7 héél erg goed.
              Een voorbeeldalbumpje ...

              Of je zelf de NEX-7 erbij zou nemen, dat is geheel aan jou.
              De huidige prijs is inderdaad erg verleidelijk

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                Mocht ik mij de Nex-7 erbij kopen dan zou ik de 24mm daarop gebruiken en op de Nex-5N zou ik dan de 50mm zetten zodat ik niet moet wisselen met lenzen.
                Aangezien je al een paar uitstekende lenzen hebt, kan de Nex-7 idd. een mooie aanvulling zijn . Zeker gezien je die die 24mm hebt...

                Zelf heb ik een paar weken terug voor een Nex-6 gekozen en er een 35/1.8 en 10-18 bij aangeschaft.
                Nu zou het een veel moeilijkere keuze worden. De prijs van die Nex-7 is immers amper nog een tweedehandsprijs.
                Beide zijn hoe dan ook prima toestellen, elk met een paar voordelen.
                Last edited by K-2; 25 januari 2014, 10:44.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Thanks voor de info,

                  Bij Foto Booms zijn het rare mensen: gisteren mail gestuurd met de vraag of de Nex-7 Body nieuw en in verzegelde doos komt, antwoord per mail: JA, NIEUW en in
                  ONGEOPENDE DOOS ...
                  Enkele uren later terug op hun website gaan kijken en rarara wat staat er nu ineens in vet en rood: DEMO MODEL!
                  Vindt dat toch niet serieus.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Hmmm...

                    Anders €579 bij Foto Klein als je afhaalt.
                    Daar heb ik mijn Sigma Nex-lenzen gehaald, in Breda. Was prima in orde.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Beste K-2 hieronder antwoord van Klein op mijn vraag of het een nieuw apparaat betrof:

                      ... Beste heer/mevrouw,

                      Bedankt voor uw bericht.

                      Helaas gaat dit om een laatste demo model welke in uitstekende staat verkeerd. Laatste modellen worden altijd nagekeken voordat deze in de verkoop gaan. Het model heeft continue in een vitrine gestaan en nauwelijks aangeraakt.

                      U bent uiteraard vrij om de beslissing te maken, wilt u meer zekerheid kunt u ook een reservering plaatsen en langs de XL vestiging in Barendrecht gaan om het model eerst te bekijken.

                      Onze excuses voor eventueel ongemak.

                      Met vriendelijke groet,

                      Dennis van Amelsvoort
                      Klein.nl Klantenservice
                      Oosteinde 1
                      2991 LG Barendrecht
                      088-3553320


                      ...

                      Zelfde situatie dus, ik vind dat dergelijke reclame misleidend is

                      Senn

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Ja, vind ik inderdaad ook...
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Jacques (Jaja),

                          Ik heb zojuist een Nex 7 body besteld bij kamera-express voor 599eur, had hun eerst mail gestuurd met de vraag of het een nieuw apparaat betrof in een ongeopende, verzegelde doos, ja dus.
                          Ben in blijde verwachting.

                          thanks & vriendelijke groet,
                          Senn

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                            Jacques (Jaja), Ik heb zojuist een Nex 7 body besteld bij kamera-express voor 599eur, had hun eerst mail gestuurd met de vraag of het een nieuw apparaat betrof in een ongeopende, verzegelde doos, ja dus. Ben in blijde verwachting. thanks & vriendelijke groet, Senn
                            Senn,

                            Proficiat, je hebt nu één van de prachtigste camera's op de markt.
                            Dat ga je je niet beklagen!
                            Veel plezier ermee ...

                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Ik vind zowel een Nex 6 als een Nex 7 (beiden met 16-50 powerzoom) aan 699,- bij bekende online shops.
                              Gaan voor de Nex 7 neem ik aan? Of zijn er toch redenen om voor de Nex 6 te kiezen?

                              Ik mag toch aannemen dat ik die powerzoom ook op m'n "oude" Nex 5 (eerste generatie) kan gebruiken?

                              En nog een vraagje: is de batterij van de Nex 6 of 7 uitwisselbaar met die van m'n Nex 5?

                              Alvast bedankt!
                              Last edited by Wivo; 14 februari 2014, 09:15.
                              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Wivo,

                                Ik heb de batterij van mijn NEX-3 probleemloos in de NEX-7 gebruikt. Ik dacht dat de NEX-reeks allemaal dezelfde batterijen gebruiken ...

                                Jaja


                                Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                                Ik vind zowel een Nex 6 als een Nex 7 (beiden met 16-50 powerzoom) aan 699,- bij bekende online shops.
                                Gaan voor de Nex 7 neem ik aan? Of zijn er toch redenen om voor de Nex 6 te kiezen?

                                Ik mag toch aannemen dat ik die powerzoom ook op m'n "oude" Nex 5 (eerste generatie) kan gebruiken?

                                En nog een vraagje: is de batterij van de Nex 6 of 7 uitwisselbaar met die van m'n Nex 5?

                                Alvast bedankt!
                                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                                Comment

                                Working...
                                X