Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
    Ik vind zowel een Nex 6 als een Nex 7 (beiden met 16-50 powerzoom) aan 699,- bij bekende online shops.
    Gaan voor de Nex 7 neem ik aan? Of zijn er toch redenen om voor de Nex 6 te kiezen?

    Ik mag toch aannemen dat ik die powerzoom ook op m'n "oude" Nex 5 (eerste generatie) kan gebruiken?

    En nog een vraagje: is de batterij van de Nex 6 of 7 uitwisselbaar met die van m'n Nex 5?

    Alvast bedankt!
    Waarom niet de zopas gelanceerde A6000 voor 100 euro meer?


    Zelfs tussen de Nex 7 en Nex 6 verkies ik eigenlijk de Nex 6...als was het voor de betere scherpstelling, sensor beter voor hoge iso, maar met minder resolutie (dus als je vooral fotografeert op statief bij lage iso of landschapsfotograaf zal je wellicht de sensor van de nex 7 verkiezen).
    Nex 7 heeft betere instelmogelijkheden...

    A6000 heeft een gezonde mix van beide (op de controls van de nex 7 na dan) :-)

    Batterijen zijn voor alle Nex camera's dezelfde en alle lenzen kan je gebruiken op oudere en nieuwere bodies. Sommige lenzen hebben baat bij een update op nieuwere bodies met hybride schermstelling! (sensors met fasedetectie scherpstelpunten zoals de Nex 5R, 5T, Nex 6 en A6000)

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
      Ik vind zowel een Nex 6 als een Nex 7 (beiden met 16-50 powerzoom) aan 699,- bij bekende online shops.
      Gaan voor de Nex 7 neem ik aan? Of zijn er toch redenen om voor de Nex 6 te kiezen?

      Ik mag toch aannemen dat ik die powerzoom ook op m'n "oude" Nex 5 (eerste generatie) kan gebruiken?

      En nog een vraagje: is de batterij van de Nex 6 of 7 uitwisselbaar met die van m'n Nex 5?

      Alvast bedankt!
      Waarom niet de zopas gelanceerde A6000 voor 100 euro meer?


      Zelfs tussen de Nex 7 en Nex 6 verkies ik eigenlijk de Nex 6...als was het voor de betere scherpstelling, sensor beter voor hoge iso, maar met minder resolutie (dus als je vooral fotografeert op statief bij lage iso of landschapsfotograaf zal je wellicht de sensor van de nex 7 verkiezen).
      Nex 7 heeft betere instelmogelijkheden...

      A6000 heeft een gezonde mix van beide (op de controls van de nex 7 na dan) :-)

      Batterijen zijn voor alle Nex camera's dezelfde en alle lenzen kan je gebruiken op oudere en nieuwere bodies. Sommige lenzen hebben baat bij een update op nieuwere bodies met hybride schermstelling! (sensors met fasedetectie scherpstelpunten zoals de Nex 5R, 5T, Nex 6 en A6000)

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        Zelfs tussen de Nex 7 en Nex 6 verkies ik eigenlijk de Nex 6...als was het voor de betere scherpstelling, sensor beter voor hoge iso
        Volledig mee eens. Die 24mp van de 7 is voor mij minder belangrijke dan de voordelen van de 6.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Ik snap niet goed waarom ze de Nex benaming laten vallen, net nu die camera's goede naambekendheid hebben gekregen bij het grote publiek. Nu gaat men voor alpha over de gehele lijn, A6000/A7/A77 enz... 4 cijfers voor de nex variant, 2 cijfers voor de slt's, 1 cijfer voor de full frame Nex.

          De A6000 ziet er goed uit op het eerste zicht, Sony claimt 'de snelste autofocus ter wereld', straffe uitspraak.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Ook mee eens Alex. Tenzij men natuurlijk het onderscheid tussen E- en A-mount weg wil vegen en slechts één sterk merk over houden: Alpha.

            De benamingen worden zo wel een rommeltje hé.
            E FF: A*
            E apc-c: A****
            A FF: A9*
            A aps-c: A**

            Wel goed dat men bij de onderverdeling 3***, 5***, (6***), 7*** blijft. Geeft tenminste nog een goed beeld van het niveau van toestel.
            Feit dat deze nieuwe nu A6000 genoemd wordt, betekent voor mij alvast dat er op termijn ook weer een A7000 komt.
            Anders is dit gewoon een domme naamkeuze geweest wat mij betreft.

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            De A6000 ziet er goed uit op het eerste zicht, Sony claimt 'de snelste autofocus ter wereld', straffe uitspraak.
            Op zich betekent dit niet zoveel voor mij. Nex-6 vind ik al snel genoeg. Maar voor de sport- en actiefanaten natuurlijk ... .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Wel goed dat men bij de onderverdeling 3***, 5***, (6***), 7*** blijft. Geeft tenminste nog een goed beeld van het niveau van toestel.
              Behalve de A5000 dat geen 5-reeks opvolger is (behalve een beetje de vorm van een 5-reeks model maar voor de rest: geen PDAF, scherm minder resolutie, burst gehalveerd, geen touchscreen, etc.. prijs is natuurlijk wel aantrekkelijk.)...benieuwd hoe ze dat gaan doen (en hopelijk komt er een! 500 euro voor de A5000 met kitlens, 800 euro voor de A6000 met kitlens...650 euro voor een A5500?)
              De A5000 had een A4000 moeten zijn.

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Ook mee eens Alex. Tenzij men natuurlijk het onderscheid tussen E- en A-mount weg wil vegen en slechts één sterk merk over houden: Alpha.
                Ik denk dat dit inderdaad de bedoeling is...NEX was sterke naam, nu willen ze wellicht Alpha omhoog helpen. De A7's gaan daarbij ook veel helpen natuurlijk

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Jaja en Portmixus, bedankt voor jullie reacties!

                  Het is net omwille van de komst van die nieuwe modellen dat ik een NEX 6 of NEX 7 aan een interessante prijs wil kopen.

                  Inmiddels is de knoop doorgehakt, en heb ik in Frankrijk een Nex 6 met Powerzoom 16-50 besteld aan 589,90 Euro. Aan die prijs moest ik niet meer twijfelen tussen Nex 6 of 7.

                  Bedoeling is om de Nex 6 vooral te gebruiken met m'n SEL 18-200 (schitterende lens) en m'n Nex 5 te houden om samen met de 16-50 heel compact op stap te kunnen.

                  Ben benieuwd hoe de Nex 6 zal bevallen!

                  Groetjes,
                  Wivo
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Neem vooral de 6 als er weinig licht is, om het even met welke lens .
                    Mocht je nog ideëen voor je verjaardag of zo nodig hebben : 10-18/4 en 35/1.8 zijn ook uitstekende lenzen.

                    Veel plezier ermee !
                    Last edited by K-2; 16 februari 2014, 15:59.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Wivo,

                      Heel veel plezier met de NEx'en.
                      Ik blijf bij de NEX-7 want die voldoet perfect aan mijn eisen en met lenzen van 12mm (pancake+UWA) tot 200mm heb ik een mooi bereik.
                      Ik heb naast de SEL18-200 ook de Tamron18-200. Ik heb namelijk ook de NEX-VG20 videocamera, die dezelfde lenzen gebruikt uit de NEX-reeks.
                      Maar ja, als je dan beide toestellen tegelijkertijd bijhebt ...
                      De Tamron is een ietsje warmer van kleur maar voor de rest zit er weinig verschil in hoewel de SEL een grotere diameter heeft.

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Bedankt K-2 en Jaja! Ben zeker dat ik mij er mee ga amuseren. Een skivakantie en een citytrip Praag zijn namelijk in het verschiet!

                        Iemand een suggestie voor een goede screenprotector voor de Nex 6?

                        Gr's,
                        Wivo
                        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Deze week is m'n NEX 6 toegekomen. Toch een heel verschil met m'n NEX 5, vooral qua afmetingen en bedieningsmogelijkheden.
                          Voorlopig nog niet uitgebreid kunnen testen, maar al wel vastgesteld dat het even wennen is aan de zoeker, vooral voor een brildrager.

                          Nog wat info voor zij die ook de overstap zouden maken (al zal ik hier wellicht niks nieuws vertellen):

                          1. Om gebruik te kunnen maken van Fast Hybrid Autofocus , moest ik de firmware van m'n lens 18-200 updaten naar versie 2. Gaat heel gemakkelijk, info vind je op www.sony.be/support/nl.
                          Zonder die update gebruikt de NEX 6 de gewone contrast detectie methode.
                          Ik heb dan maar ineens ook een update van m'n 18-55 gedaan, stel dat ik die ook nog zou gebruiken op de NEX 6.

                          2. De powerzoom 16-50 werkt goed op de NEX 5, maar de vervorming en vignetering worden niet automatisch gecorrigeerd. Er is geen update beschikbaar voor de NEX 5, enkel voor de latere modellen vanaf NEX 5N. Dan heb je automatische correctie wanneer je in JPEG fotografeert.
                          Bij 16 tot 20 mm moet je dus rekening houden met die vervorming en vignetering, iets wat bij de nabewerking relatief makkelijk kan opgelost worden.

                          3. Opladen van de batterij in het toestel via USB kabel vind ik niet handig. Gelukkig heb ik de oplader van m'n NEX 5.
                          Bij één van m'n 3 batterijen lukte het opladen via USB niet. Na 15 sec doofde het lampje naast het USB stekkertje.
                          Blijkt nu, wanneer ik deze batterij vergelijk met m'n andere batterijen, dat het namaak is. De opdruk is lichtjes verschillend, dus die mannen van Amazon hebben mij destijds liggen gehad.
                          Ik kan de batterij wel gebruiken maar niet opladen in de NEX 6. Geen probleem, ik gebruik de externe lader van m'n NEX 5.

                          Ziezo, morgen nog wat verder spelen met m'n nieuwe gerief, ben benieuwd naar de beeldkwaliteit!

                          Groetjes,
                          Wivo
                          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            AF test a6000
                            Buy yours on Amazon: http://amzn.to/1hkBvG8Filmed through the EVF using the iphone camera. Real photos inserted for focus checkMore on http://www.aLLinPopesc...

                             
                            Buy yours on Amazon: http://amzn.to/1hkBvG8Clip made from photos shot with SONY a6000 at 11 fps and AF-C. Lens used was SONY 18-105 mm f4 mostly on Shutter p...

                             

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Had mijn nex6 verkocht en altijd spijt van gehad. De tragere af was voor mij een belangrijke reden om toch meer mijn slr te gebruiken, maar de a6000 ziet er echt ideaal uit. Nog bevindingen qua af bij weinig licht?
                              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
                                AF test a6000
                                Buy yours on Amazon: http://amzn.to/1hkBvG8Filmed through the EVF using the iphone camera. Real photos inserted for focus checkMore on http://www.aLLinPopesc...


                                Buy yours on Amazon: http://amzn.to/1hkBvG8Clip made from photos shot with SONY a6000 at 11 fps and AF-C. Lens used was SONY 18-105 mm f4 mostly on Shutter p...
                                Ziet er inderdaad goed uit... Wel veel dof wat de test een beetje "makkelijk" maakt... al zit de af er wat naast, dan is alles nog in focus....
                                Hopelijk is het zo goed als ze beweren...

                                Comment

                                Working...
                                X