Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Net gauw even gekeken: de site van Konijn geeft "in voorraad" voor de Sony 70-200.
    Er zit trouwens nog €200 cash-back op dacht ik.

    En je kan ze zwarter maken: gewoon een lens coat bestellen bij lenscoat.com.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Ik bedoelde wel de nieuwe 70-200 OSS LE van Sony die zowat idem is als de Tamron...en slanker dan de 70-200 ISS zoals die nu overigens overlag te krijgen is (699,- bij Art&Craft)

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Net gauw even gekeken: de site van Konijn geeft "in voorraad" voor de Sony 70-200.
      Er zit trouwens nog €200 cash-back op dacht ik.

      En je kan ze zwarter maken: gewoon een lens coat bestellen bij lenscoat.com.
      Sony A6300 - NEX-7 - SEL 30mm f/2.8 macro - SEL 50mm f/1.8 - SEL 10-18mm f/4 - Tamron 18-300mm f/3.5-6.3 - Sigma 70mm f/2.8 Art Macro - Sigma 30mm f/1.4 - Metz 44 AF 1

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        70-200 OSS LE... Nog nooit van gehoord. 70-200 ISS trouwens ook niet.
        Ben wel benieuwd wat dat is.

        Waar is die te koop ?
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Sorry, moest 70-200 OSS zijn natuurlijk - mistikt
          En hierbij de link naar de Sony Shop USA met daarin beide 70-200mm obejectieven. Als je ze vergelijkt zie je dat de specs van de LE (zwarte versie) gelijk zijn aan die van de Tamron...
          http://store.sony.com/webapp/wcs/sto...52921644718503
          Sony A6300 - NEX-7 - SEL 30mm f/2.8 macro - SEL 50mm f/1.8 - SEL 10-18mm f/4 - Tamron 18-300mm f/3.5-6.3 - Sigma 70mm f/2.8 Art Macro - Sigma 30mm f/1.4 - Metz 44 AF 1

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Dan bedoel je waarschijnlijk 18-200 ipv 70-200 ?

            Of misschien moet ik om een nieuwe bril ?

            Een snelle 70-200 voor Nex zou me wel verbazen. Er is nog niet eens een snelle (en compacte) standaardzoom.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Hier vind je alvast een vergelijking voor de 18-200's :
              http://sonyalphalab.com/2012/02/sony...he-sony-nex-7/
              en een test voor de Tamron :
              http://www.ephotozine.com/article/ta...s-review-18526
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Net gauw even gekeken: de site van Konijn geeft "in voorraad" voor de Sony 70-200.
                Er zit trouwens nog €200 cash-back op dacht ik.

                En je kan ze zwarter maken: gewoon een lens coat bestellen bij lenscoat.com.
                Helaas was de cashback maar tot de 29ste juli!
                Denk dat het tot Januari wachten is op nieuwe cashback...

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Heeft Sony geen nieuwe 18-200 uitgebracht die compacter is ?
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Hallo,

                    En als we het mogen geloven: de NEX-6 ...


                    Jaja
                    Last edited by jaja; 2 augustus 2012, 14:49.
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Ja, maar schijnt een rebadged Tamron te zijn die iets minder goed is op gebied van AF en stabilisatie. Zelf geen ervaring mee, ik zou toch eerder de originele sel18200 kopen mocht ik nu terug moeten kiezen...
                      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        als we toch aan het geloven zijn dan nemen we dit er ook maar bij
                        pancake 16-50 en 11-18mm
                        en een snel prime lenske

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          't Zal tijd worden - hopelijk zijn ze optisch eens echt goed, want ik pruts voorlopig maar verder met mijn 18-55 OSS ...De 24mm Carl Zeiss is me te duur en te weinig flexibel, de 50/1.8 is niet zo goed als had gehoopt (zo lees ik toch uit de reviews). Als Sony straks met een A-mount 50/1.4 SSM komt die eens echt deftig is, ga ik straks die nog moeten gebruiken met de converter .
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            't Zal tijd worden - hopelijk zijn ze optisch eens echt goed, want ik pruts voorlopig maar verder met mijn 18-55 OSS ...De 24mm Carl Zeiss is me te duur en te weinig flexibel, de 50/1.8 is niet zo goed als had gehoopt (zo lees ik toch uit de reviews). Als Sony straks met een A-mount 50/1.4 SSM komt die eens echt deftig is, ga ik straks die nog moeten gebruiken met de converter .
                            de 50 1,8 is een heel mooie lens, heb ze vergeleken met zeiss planar zm 50mm f2 (leica m), dat verschil zie je praktisch niet, geweldige kleuren , vraag me af welke kwistebiet dat dat geen goede lens vindt, je kunt natuurlijk gaan vergelijken met zeiss en leica's van een paar duizenden euro's.

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              't Is wel een goede lens, maar ik wou alleen dat ze scherper was op f/2 ofzo. Als je naar de blur index van SLRgear.com kijkt, zie je dat hij pas op z'n scherpst is op pakweg f/4. 't Kan aan dat exemplaar liggen, maar toch...
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                't Is wel een goede lens, maar ik wou alleen dat ze scherper was op f/2 ofzo. Als je naar de blur index van SLRgear.com kijkt, zie je dat hij pas op z'n scherpst is op pakweg f/4. 't Kan aan dat exemplaar liggen, maar toch...
                                Ik vind de 50mm geenzins presteren zoals de grafieken doen blijken, dat is echt een super goeie lens... Ik hecht ook veel belang aan reviews en grafieken, maar bij deze lens is dat ECHT niet het hele verhaal...Echt scherp dus

                                Comment

                                Working...
                                X