Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Nikon D7000 Topic

    Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
    even een vraagje:

    is het normaal dat ik voor bracketing 3 keer op de knop dien te drukken als ik 3 foto's wil?


    mijn oom drukt slechts 1 maal op zijn knop waarbij het toestel onmiddellijk 3 foto's (indien zo ingesteld) maakt...

    heb ik iets verkeerd ingesteld?of is het effectief zo dat ik 3 keer dien te drukken
    Als je de camera instelt op ontspannervertraging kun je naast tijdsduur van de vertraging ook kiezen hoeveel foto's er gemaakt worden na afdrukken. Kies hier 3 foto's als je een bracket wil uitvoeren van 3 beelden.

    Niet meteen als dusdanig instelbaar, maar perfect mogelijk. Althans op een D90.
    Last edited by ThierryM; 15 december 2010, 09:32.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      [Mod-LesC]Om verder gezever te voorkomen, heb ik mijn post en het repliek daarop verwijderd.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
        Ik heb dat toevallig vorige week ontdekt bij mijn D90 hoe ik dat moet doen. Je hebt een knopje waar je de ontspanstand kunt regelen (enkel beeld, continu laag en hoog, zelfontspanner, afstandbediening) Als je de bracketing insteld moet je ook die knop veranderen van enkel beeld naar continu hoog. Als je de ontspanknop blijft indrukken maakt hij automatisch zijn vb. 3 beelden.
        Ik heb even de handleiding van mijn D7000 geraagdpleegd, en inderdaad zo werkt het ook bij de D7000. Zie pagina 111. Indien bracketing gecombineerd wordt met ontspanstand continu (CL of CH), zal de ontspanner automatisch pauzeren nadat het ingestelde aantal bracketingopnames gemaakt werd.
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • Re: Het Nikon D7000 Topic

          well thx!!!

          dat moest ik dus weten!

          thx guys!


          heb blijkbaar over blz 111 gelezen dan ( het zijn er ook zoveel... )
          Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            net bij lage belichting aan t fotograferen met de camera terwijl ik live-view gebruik en ja hoor, daar is ie, de hot pixel...

            een kleine blauwe die verdwijnt bij voldoende licht... of toch minder zichtbaar is...
            dus veronderstel dat dat een hot pixel is? of gaat het hier om een ander probleem? (op de foto's zelf is niks te merken als ik ze op pc bekijk)

            best dan toch maar de nieuwe firmware installeren als hij uit komt...
            Last edited by darth rikush; 15 december 2010, 21:40.
            Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

            Comment


            • Re: Het Nikon D7000 Topic

              Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
              ...

              software , ik werk met een mac en ondervind geen problemen.
              alleen kan ik voorlopig met aperture 3 nog steeds geen RAW importeren .
              met de programma's van nikon wel, en dat werkt in mijn ogen toch allemaal normaal. alleen ... werk veeel liever met aperture3 . dus dat de update van aperture3 maar snel komt ...
              Vandaag was er een update waardoor Aperture en iPhoto de RAW bestanden van de D7000 (naast enkele andere nieuwe camera's) eindelijk kunnen lezen!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

              Comment


              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                Ik heb even de handleiding van mijn D7000 geraagdpleegd, en inderdaad zo werkt het ook bij de D7000. Zie pagina 111. Indien bracketing gecombineerd wordt met ontspanstand continu (CL of CH), zal de ontspanner automatisch pauzeren nadat het ingestelde aantal bracketingopnames gemaakt werd.
                Dat is geweldig nieuws .. ! Lijkt me superhandig (o.a. ivm HDR's)
                Nu nog een D7000
                www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                Comment


                • Re: Het Nikon D7000 Topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                  net bij lage belichting aan t fotograferen met de camera
                  Wat bedoel je met "lage' belichting ?
                  lage ISO 100 ? of bedoelde je LaNge tijdsduur (vb. langer dan 1seconde ?)
                  www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                  Comment


                  • Re: Het Nikon D7000 Topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
                    Wat bedoel je met "lage' belichting ?
                    lage ISO 100 ? of bedoelde je LaNge tijdsduur (vb. langer dan 1seconde ?)

                    ik bedoel eigenlijk bij het gebruiken van de live view waarbij ik dan iets wil fotograferen wat donker is...

                    is ook zichtbaar als ik de camera aan laat staan en ik de lensdop er voor houdt...

                    een rode en een blauwe pixel...
                    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                    Comment


                    • Re: Het Nikon D7000 Topic

                      hier net de update voor aperture3 gedaan .
                      lekker makkelijk vanaf nu
                      2 body's en wat lenzen ..

                      older and wiser ... my arse

                      Comment


                      • Re: Het Nikon D7000 Topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                        ik bedoel eigenlijk bij het gebruiken van de live view waarbij ik dan iets wil fotograferen wat donker is...

                        is ook zichtbaar als ik de camera aan laat staan en ik de lensdop er voor houdt...

                        een rode en een blauwe pixel...
                        Het is niet zo duidelijk of dit het hotpixel probleem is waar Nikon over spreekt. Zou het niet een hotpixel of dode pixel op je LCD scherm kunnen zijn? Zie je het ook op de foto's nadat je die op je computer gezet hebt?

                        Bij mij alleszins niks verkeerd te zien op mijn schermpje bij live view, ook niet met de lensdop erop.
                        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                        Comment


                        • Re: Het Nikon D7000 Topic

                          op de foto zie ik niks...


                          als ik echter film met de lenscap er op, dan zie ik als ik de film er na bekijk de rode en de blauwe dot ook...


                          kan iemand me zeggen of dit t gekende hotpixel-probleem is of niet?


                          wachten op de firmware en kijken wat er dan gebeurt?
                          of retour richting winkel?
                          Last edited by darth rikush; 18 december 2010, 11:36.
                          Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                          Comment


                          • Re: Het Nikon D7000 Topic

                            Retour richting winkel zou ik doen....als ge daar nu al last van hebt is dat vrij vlug vind ik.

                            Heb echter nog een ander vraagje over de D7000.
                            Heb nu een D90 en ben daar zeer tevreden van maar de upgrade lonkt wel vind ik en ben het trouwens van plan om me een nieuwe D7000 te kopen alleen denk ik in mijn achterhoofd dat het toch niet echt de vervanger is van de D90...heb er al een paar geruchten van gelezen en gehoord en ik zou het spijtig vinden moesten ze waar zijn als ge juist een nieuwe D7000 hebt aangeschaft.

                            Grtz

                            Templar
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • Re: Het Nikon D7000 Topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                              op de foto zie ik niks...
                              als ik echter film met de lenscap er op, dan zie ik als ik de film er na bekijk de rode en de blauwe dot ook...

                              kan iemand me zeggen of dit t gekende hotpixel-probleem is of niet?

                              wachten op de firmware en kijken wat er dan gebeurt?
                              of retour richting winkel?
                              Bij mij in live-view zie ik op op relatief hoge ISO ook 1 hot/stuck pixel. Als ik dan inzoom (digitaal dus op het schermpje) op die pixel verdwijnt dat dan wel vanaf +-50% vergroting.
                              In filmpjes komt hij af en toe heel even piepen, maar niets om van wakker te liggen.

                              Gewoon wachten op de firmware update zou ik zeggen.

                              Comment


                              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                                Retour richting winkel zou ik doen....als ge daar nu al last van hebt is dat vrij vlug vind ik.
                                het is een probleem dat er al van in t begin gaat geweest zijn denk ik,maar is me nooit echt opgevallen owv het feit dat ik bijna nooit film en ik live-view bijna of nooit gebruik...
                                Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                                Comment

                                Working...
                                X