Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Nikon D7000 Topic

    Ik zou denken dat die 39 punten (bij het 51-puntssysteem zijn er trouwens ook 'maar' 15 kruissensoren) een serieuze verbetering zouden moeten zijn ten opzichte van elk lager model, zeker bij het volgen van bewegende onderwerpen. Bij mensen die het 51-puntssysteem voor vliegtuigen gebruiken hoor ik dat veelal 21 (of zelfs 9) punten nemen, in plaats van 51. Dit samen met dynamic area AF.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Ik zou denken dat die 39 punten (bij het 51-puntssysteem zijn er trouwens ook 'maar' 15 kruissensoren) een serieuze verbetering zouden moeten zijn ten opzichte van elk lager model, zeker bij het volgen van bewegende onderwerpen. Bij mensen die het 51-puntssysteem voor vliegtuigen gebruiken hoor ik dat veelal 21 (of zelfs 9) punten nemen, in plaats van 51. Dit samen met dynamic area AF.
      Ja omdat hij dan minder zou gaan hunten heb ik gelezen.

      Voordeel van de 51 punten is dat je niet of nauwelijks dient te herkadreren.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Die 39 zijn absoluut een voordeel en doen wat ze moeten doen. Op mijn D700 heb ik trouwens bijna altijd de 51 punten opstaan.

        Overbelichting: Ik dacht dat dat opgelost was in de laatste firmware, maar ben er niet zeker van.
        ik heb google even laten werken en firmware update heeft enkel hot pixel problemen opgelost denk ik.


        en bedankt allemaal om de AF even toe te lichten!

        Comment


        • Re: Overheating video-mode

          @BoBo_Igor

          waauw prachtig, ben er nu al 3x geweest maar precies niet op de plaatsen waar jij bent geweest!

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            'k neem morgen de D700 en de D7000 beide mee op concert. Weet alleen nog niet welke met welke lenzen.
            24-70/2.8 en 70-200/2.8
            ben benieuwd naar je bevindingen .
            en eventueel een fotootje van bijden genomen met dezelfde lens
            2 body's en wat lenzen ..

            older and wiser ... my arse

            Comment


            • Re: Het Nikon D7000 Topic

              Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
              ben benieuwd naar je bevindingen .
              en eventueel een fotootje van bijden genomen met dezelfde lens
              Daar ga'k de tijd niet voor hebben, only 3 nummers
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
                Bestaat er een afstandsbediening voor de D7000 en zo ja, wat kost zo'n ding ?
                Ja, ML-L3. Kost nieuw €20 & €25.
                Maar hier en op andere plaatsen ook voor niets te vinden. Is betrouwbaar hoor.

                Oorspronkelijk geplaatst door Nachtaapje Bekijk bericht
                waauw prachtig, ben er nu al 3x geweest maar precies niet op de plaatsen waar jij bent geweest!
                'T is een groot en mooi land he . Kben er nu 5x geweest en nog niet alles gezien

                Kheb een nieuwe versie met af en toe wat kleine beeldcorrectie en meer muzieksynschronisatie op Vimeo gezet. Da's betere kwaliteit:

                Visit my website for more: http://godfroidbrothers.be Order of appearance of the volcanoes: Pacaya, Fuego (between Agua & Acatenango) and Santiaguito. Filmed…

                Comment


                • Re: Het Nikon D7000 Topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                  ben benieuwd naar je bevindingen .
                  en eventueel een fotootje van bijden genomen met dezelfde lens
                  D7000 ISO 3200(12MB!)


                  D700 ISO 3200 (8MB)


                  D700 ISO 6400 (8MB)
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • Re: Het Nikon D7000 Topic

                    Gisteren dus beide toestellen gebruikt bij een concert. Mocht enkel maar de eerste 3 nummers fotograferen. Nadien nog wat geprobeerd vanuit mijn stoel.

                    Wat me irriteert aan de D7000 is dat de P,M,A,S keuze bovenaan het toestel zit op die draaiknop. Heb gisteren een paar keer gehad dat ik ongewild van mode veranderd was.

                    Voor de rest ben ik wel tevreden over het toestel en z'n prestaties.

                    Wat ook handig is, vooral dan bij intieme concerten, is de Q functie die het lawaai van de spiegel een pak dimt waar de D700 duidelijk hoorbaar aanwezig is.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • Re: Het Nikon D7000 Topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

                      niet slecht hee

                      in RAW gemaakt en nadien bewerkt , of 'puur natuur ' ?
                      2 body's en wat lenzen ..

                      older and wiser ... my arse

                      Comment


                      • Re: Het Nikon D7000 Topic

                        RAW en in LR wat NR gedaan.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • Re: Het Nikon D7000 Topic

                          Hoe komt het dat je ongewild de standen verzet?

                          snap ik precies niet goed...
                          Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                          Comment


                          • Re: Het Nikon D7000 Topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                            Hoe komt het dat je ongewild de standen verzet?

                            snap ik precies niet goed...
                            Dit probleem heb ik ook af en toe...... de draaiknop verandert makkelijk in een andere mode (p, a, s of m) bijvoorbeeld bij het oppakken van de camera en de draaiknop komt toevallig langs je lichaam bijvoorbeeld.
                            Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

                            Comment


                            • Re: Het Nikon D7000 Topic

                              @Destn,

                              Die 6400 iso van de D700 ziet er toch wel goed uit, maar met de D7000 kom je denk ik ook wel in de buurt met enige nabewerking.
                              Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

                              Comment


                              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door congo Bekijk bericht
                                Dit probleem heb ik ook af en toe...... de draaiknop verandert makkelijk in een andere mode (p, a, s of m) bijvoorbeeld bij het oppakken van de camera en de draaiknop komt toevallig langs je lichaam bijvoorbeeld.
                                Inderdaad, dat bedoel ik..
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                                Comment

                                Working...
                                X