Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: waar blijft de D7000

    Oorspronkelijk geplaatst door muis Bekijk bericht
    Staat een CE tekentje op mijn doos. Heb mij laten vertellen dat dit in Nederland er normaalgezien niet op staat. Tekentje zou moeten staan voor de 2 jaar garantie.
    Tkentje is iets van Europese keuring.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • Re: waar blijft de D7000

      getver frank moest weer rap zijn!!
      weer een typisch kenneke
      nikon stuff

      Comment


      • Re: waar blijft de D7000

        Ja dat betekend dat het artikel vrij mag verkocht worden op de europeese markt , zonder dat teken mag dat zelfs niet verkocht worden in nederland en ook niet in een ander europees land

        Comment


        • Re: waar blijft de D7000

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Tkentje is iets van Europese keuring.
          Of afkorting van Chinese Export .
          CE staat voor Conformité Européenne en is een europese regelgeving voor alle producten welke in Europa welke op de markt worden gebracht.
          Last edited by Dannyvg; 10 november 2010, 20:29.

          Comment


          • Re: waar blijft de D7000

            Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk bericht
            Straks toch nog eens bellen naar daar... Ik stond ook als nummer 1 op hun wachtlijst
            Haha, achja. We zien wel!
            Volgende week zou leuk zijn. December niet!

            Comment


            • Re: waar blijft de D7000

              Vreemd dat de meeste winkels de camera pas midden of eind november de camera pas kunnen aanbieden. Ik heb hem al sinds 6 november (gekocht bij fotokonijnenberg.be).

              Het is trouwens een verbluffende camera en expeed2 is een hele stap vooruit. Fotograferen in 3200 iso zonder al te veel storende ruis is geen enkel probleem. Ik werkte hiervoor met een d40X en dan is de d7000 toch wel van een heel ander kaliber. Ik zou deze camera trouwens niet aanraden aan beginners want zelfs iemand met een al een redelijke nikon ervaring raakt wel eens z'n weg kwijt in het gebruik van de vele knopjes. (op elk beschikbaar plaatsje heeft nikon wel een knopje neergeplant).

              De scherpstelling is zeer nauwkeurig en sneller dan de andere nikons die ik al uitgetest heb. Met de 39 AF points kan ik eindelijk snelbewegende objecten als mijn 3 jarig zoontje volledig scherp vastleggen.
              (39af points met 3d tracking is verslavend!!)

              testfoto's volgen nog...

              @popol1964: Op een 4GB kaartje kunnen er ongeveer 88 raw foto's hoogste kwaliteit op. Je moet wel de allerlaaste versie van camera raw in photoshop gebruiken (versie 6.3 RC1, releasedatum 29 oktober) want anders kan je ze niet openen. Een gewone jpg in hoogste kwaliteit is al snel 14 MB groot. Koop dus maar alvast een nieuwe harddisk!

              Comment


              • Re: waar blijft de D7000

                Ik werk in de Media Markt te Hasselt, en bij ons staat de D7000 mooi in het glazen kastje om te bekijken en eventueel te proberen, er zijn al enkele mensen komen vragen hiernaar, maar ze staan nog steeds in bestelling.. Ik vermoed dat ze binnen enkele dagen gaan binnenkomen, en dan zijn ze natuurlijk te koop.

                Peace !

                Comment


                • Re: waar blijft de D7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door Greatgreengoblin Bekijk bericht
                  Vreemd dat de meeste winkels de camera pas midden of eind november de camera pas kunnen aanbieden. Ik heb hem al sinds 6 november (gekocht bij fotokonijnenberg.be).

                  Het is trouwens een verbluffende camera en expeed2 is een hele stap vooruit. Fotograferen in 3200 iso zonder al te veel storende ruis is geen enkel probleem. Ik werkte hiervoor met een d40X en dan is de d7000 toch wel van een heel ander kaliber. Ik zou deze camera trouwens niet aanraden aan beginners want zelfs iemand met een al een redelijke nikon ervaring raakt wel eens z'n weg kwijt in het gebruik van de vele knopjes. (op elk beschikbaar plaatsje heeft nikon wel een knopje neergeplant).

                  De scherpstelling is zeer nauwkeurig en sneller dan de andere nikons die ik al uitgetest heb. Met de 39 AF points kan ik eindelijk snelbewegende objecten als mijn 3 jarig zoontje volledig scherp vastleggen.
                  (39af points met 3d tracking is verslavend!!)

                  testfoto's volgen nog...

                  @popol1964: Op een 4GB kaartje kunnen er ongeveer 88 raw foto's hoogste kwaliteit op. Je moet wel de allerlaaste versie van camera raw in photoshop gebruiken (versie 6.3 RC1, releasedatum 29 oktober) want anders kan je ze niet openen. Een gewone jpg in hoogste kwaliteit is al snel 14 MB groot. Koop dus maar alvast een nieuwe harddisk!
                  Kan ik alleen maar bevestigen! Na een weekje D7000 zal m'n D90 (alhoewel ook erg goed) voorlopig wel in de kast blijven liggen. Vooral 39 AF points en 3d tracking zijn inderdaad nog een stuk beter en sneller dan op de D90. En de foto's in hoge ISO's zijn zonder veel storend ruis...

                  Blij dat ik de camera reserveerde en in huis heb want ik vermoed nog wel wat leverproblemen vanwege de hoge vraag....
                  Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                  Comment


                  • Re: waar blijft de D7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                    Impressies d7000 van fotograaf die er meestal "boenk op" zit in zijn analyses

                    http://www.naturalart.ca/voice/blog.html
                    Die gast vergelijkt een foto van D7000 op ISO 1600 met een foto van de D3s op ISO 10000

                    Ik denk dat mijne 3 jaar oude D300 dat ook kan op ISO 1600
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

                    Comment


                    • Re: waar blijft de D7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                      Die gast vergelijkt een foto van D7000 op ISO 1600 met een foto van de D3s op ISO 10000

                      Ik denk dat mijne 3 jaar oude D300 dat ook kan op ISO 1600
                      Zelf zou ik ook geen D7000 hebben gekocht moest ik al een D300 hebben liggen.

                      Maar voor mij is er toch maar 1 goeie beoordeling ipv al die self made expert subjective interpretaties en dat is DxO mark. De score is de iso waarop ze nog een bepaalde dynamic range en color depth behalen.

                      Effe de scores opgezocht voor jullie gemak:

                      D300: 679
                      D7000: 1.167
                      D3s: 3.253

                      muis
                      Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

                      Comment


                      • Re: waar blijft de D7000

                        allemaal goe en wel, maar hier zit ik met mijne fonkelnieuw toestel, en buiten is het f..k weer . 4 dagen thuis en ze geven 4 dagen rotweer . pffff
                        2 body's en wat lenzen ..

                        older and wiser ... my arse

                        Comment


                        • Re: waar blijft de D7000

                          Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                          allemaal goe en wel, maar hier zit ik met mijne fonkelnieuw toestel, en buiten is het f..k weer . 4 dagen thuis en ze geven 4 dagen rotweer . pffff
                          zelfde verhaal hier en toch al alle dagen op wandel geweest
                          Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

                          Comment


                          • Re: waar blijft de D7000

                            hier ook elke dag op wandel ( ongeveer 7 km dagelijks ) elke dag van't jaar.
                            hond moet uitgelaten worden hee . dus samen met hond al paar keer goe nat geworden .

                            geef me toch maar windstil, droog , zon en als't kan rond de 25 C°
                            2 body's en wat lenzen ..

                            older and wiser ... my arse

                            Comment


                            • Re: waar blijft de D7000

                              Oorspronkelijk geplaatst door Greatgreengoblin

                              Ik zou deze camera trouwens niet aanraden aan beginners want zelfs iemand met een al een redelijke nikon ervaring raakt wel eens z'n weg kwijt in het gebruik van de vele knopjes. (op elk beschikbaar plaatsje heeft nikon wel een knopje neergeplant).
                              Het is niet omdat je een gevorderde nikon gebruiker bent dat je al die knopjes weet zitten he iedere nieuwe camera moet men leren kennen
                              Last edited by koen1950; 11 november 2010, 19:09.

                              Comment


                              • Re: waar blijft de D7000

                                pff nie zeveren e.
                                denk da ik zondag mijn d90 es goe ga folteren!
                                cross hamme zogge.
                                nikon stuff

                                Comment

                                Working...
                                X