Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke laadkaarten bij elektrische wagen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Wauw, weer eentje erbij dat arrogant wordt en alleen maar mensen kan beledigen.
    Blijkbaar een standaard woord geworden op BD om alles zever te noemen wat iemand typt.
    BD is blijkbaar fors in niveau gezakt dat niets meer kan zonder beledigen.
    Zeg nu eens eerlijk wat ik verkeerd geschreven heb?
    Het is toch net de oversubsidie die ervoor gezorgd heeft dat ze het afgeschaft hebben en dat iedereen moet bijbetalen?
    Een subsidie die als doel had uw overschot aan energie te vergoeden.
    De panelen kostten vroeger inderdaad wat meer, maar iedereen dat ik ken met GSC beweert dat hun panelen daardoor al lang terugbetaald zijn (gemiddeld 8 jaar), daarbovenop kunnen ze eveneens een vergoeding krijgen voor injectie van zodra er een digitale meter kwam.
    Maar wat is de beste situatie denk je, iets meer uitgegeven hebben maar er dik aan verdienen of wat minder uitgegeven hebben en er niks voor krijgen en met de aanpassingen van de regels ze mogelijks nooit terugverdiend te krijgen?
    Uiteraard goed voor wie er van GSC kon of kan genieten.
    Wie geen subsidie kreeg en geen GSC, die betaalt binnenkort ook voor injectie, daarvoor is het helemaal bijbetalen.
    Misschien ook eens de hand in eigen boezem steken? Het is misschien niet jouw intentie en onbewust maar een discussie voeren met jou wordt vaak een tenenkrullende welles-nietes ervaring om toch maar het laatste woord te hebben. Soit, mijn mening omdat je er zelf over begint en hier laat ik het bij.

Wie geen subsidie kreeg en geen GSC, die betaalt binnenkort ook voor injectie, daarvoor is het helemaal bijbetalen.
    Desondanks blijven zonnepanelen een goede investering. En vooral met de nieuwe generaties omvormers die toelaten om de injectie op het net zelf in de hand te houden en zelfs volledig naar nul te regelen.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Voor zover ik er informatie over kan vinden is er op dit ogenblik alleen bij een dynamisch contract sprake van dat er betaald moet worden om stroom op het net te zetten terwijl de stroomprijs negatief is.
      Bij de andere contracten krijg je niet veel voor de stroom die je op het net zet, maar je moet ook niet betalen als de stroomprijs negatief is.

Een dynamisch contract kan voordeliger zijn, maar dan moet je zelf een heleboel factoren in de hand houden.
      Het probleem is dat de stroomprijzen vooral in het voorjaar en de zomer negatief worden, terwijl je als je de woning elektrisch verwarmt (warmtepomp) vooral veel stroom verbruikt in de wintermaanden.
      Als het dan een tijdje zwaarbewolkt is terwijl er tegelijk ook bijna geen wind is, dan zal je nog meer moeten betalen voor de stroom.
      In de zomer kan je de warmtepomp laten koelen en zo een deel van de stroom zelf opgebruiken, maar in het voorjaar zal het dan waarschijnlijk te fris worden in huis.
      Met een dynamisch contract heb je dus voordelen en nadelen, je kiest er dan ook zelf voor dat je alles goed in het oog moet houden.

Ik heb een contract met vaste prijs, telkens voor één jaar, volgende maand wordt dat weer herzien, en voor zover ik zie bij de prijzen die ik doorgekregen heb zal er ook volgend jaar geen extra kost worden aangerekend om stroom op het net te zetten.
      Volgens de prijzen zie ik ook weer dat volgend jaar een warmtepomp ook nog altijd een COP van meer dan 3 moet hebben om voordeliger elektrisch te verwarmen dan op gas (dat is dan nog zonder rekening te houden met de hogere kostprijs van een warmtepomp).
      Wat ze op nog langere termijn allemaal van plan zijn, dat weet ik niet, ik heb hier wel een glazen bol (om foto's te maken), maar daarmee kan ik de toekomst niet voorspellen...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dikke vergoedingen krijgen gedurende jaren omdat men stroom op het net zet, maar als het eens een paar uur wat minder is, dan er alles aan doen om dat toch maar te voorkomen.
        Uiteraard doen mensen dit, maar dat is ook nooit de bedoeling geweest.
        Bijna begrijpbaar dat ze zo'n systeem niet meer willen.
        Wees nu eens eerlijk Freddy, vind je dat nu allemaal nog normaal?
        De groot leveranciers (maatschappijen) kunnen hun gas centrales
        en windmolens perfect proportioneel sturen, maar die blijven maar produceren,
        terwijl ze weer eens de kleine man doen betalen.
        Zondag waren ze nog volle bak elektriciteit aan het aanvoeren van uit
        Frankrijk, (zal wel met lopende contracten te maken hebben) maar toch….
        Kijk maar eens op electricity maps, daar kan je alles real time volgen.
        GSC recht was een wettelijke bepaling om de enorme boetes te omzeilen
        die hun anders boven het hoofd hing ivm. milieu normen halen,
        dat het wat uit de hand gelopen is klopt, maar is niet onze schuld.
        Hadden ze niet al die voordelen gegeven, dan lagen er nog geen
        derde van wat nu op de daken ligt.
        Sinds 7 februari heb ik op vandaag reeds 2.028 Kwh geïnjecteerd zie
        ik op mijn Fluvius en op mijn Luminus zie ik dat dat mij 91€ opbrengt.
        Dan is het toch maar normaal dat je daar het maximale probeert uit te halen,
        De mensen die geen zonnepanelen hebben liggen moeten voor die 2.028 kwh
        gemiddeld een 600 á 700€ betalen, zijn die winsten dan nog niet hoog genoeg
        dat sommige contracten ook nog eens moeten betalen voor injectie???
        Ik vind dat gewoon schandalig.

Last edited by Geerten; Vandaag, 10:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

"iets meer uitgegeven"
          Meent ge dat nu ?

grts
          Sieg
          Onze buur heeft indertijd 16.000€ uitgegeven voor zijn panelen en heeft een belastingsvoordeel gehad en GSC.
          Na 8 jaar waren zijn panelen al volledig terugverdiend en ondertussen heeft hij nog steeds GSC.
          Wij hebben een paar jaar later 12.000€ uitgegeven en krijgen geen GSC of belastingsvoordeel.
          Wat is de beste situatie denk je?
          De rest van de nadelen door de digitale meter is voor iedereen hetzelfde, uiteraard niet normaal en niet plezant.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Wees nu eens eerlijk Freddy, vind je dat nu allemaal nog normaal?
            De groot leveranciers (maatschappijen) kunnen hun gas centrales
            en windmolens perfect proportioneel sturen, maar die blijven maar produceren,
            terwijl ze weer eens de kleine man doen betalen.
            Zondag waren ze nog volle bak elektriciteit aan het aanvoeren van uit
            Frankrijk, (zal wel met lopende contracten te maken hebben) maar toch….
            Kijk maar eens op electricity maps, daar kan je alles real time volgen.
            GSC recht was een wettelijke bepaling om de enorme boetes te omzeilen
            die hun anders boven het hoofd hing ivm. milieu normen halen,
            dat het wat uit de hand gelopen is klopt, maar is niet onze schuld.
            Hadden ze niet al die voordelen gegeven, dan lagen er nog geen
            derde van wat nu op de daken ligt.
            Sinds 7 februari heb ik op vandaag reeds 2.028 Kwh geïnjecteerd zie
            ik op mijn Fluvius en op mijn Luminus zie ik dat dat mij 91€ opbrengt.
            Dan is het toch maar normaal dat je daar het maximale probeert uit te halen,
            De mensen die geen zonnepanelen hebben liggen moeten voor die 2.028 kwh
            gemiddeld een 600 á 700€ betalen, zijn die winsten dan nog niet hoog genoeg
            dat sommige contracten ook nog eens moeten betalen voor injectie???
            Ik vind dat gewoon schandalig.

Heb ik ergens geschreven dat het allemaal correct is?
            Wij zitten zelf ook met dat probleem hoor en nog meer dan wie nog een fiscaal voordeel kon genieten of GSC heeft.
            Sinds 4 april hier de digitale meter, mochten we de EV niet thuis laden, dan hadden we maar 18,7% direct verbruik en nu uitzonderlijk 22% omdat er net veel zonnige dagen zijn.
            In de winter valt bijna alles aan te kopen want met 200 wH tot 2 kWh op een dag, zoals er ettelijke zijn, gaan we niet ver geraken.
            Voor injectie krijgt men gemiddeld tussen 4 en 5 cent, de aankoop op dit moment door de hoge piek aan 54 cent.
            Die piek zal verminderen na een volgende 12.000€ investeringen om dat op te vangen.
            Negatieve injectietarieven zijn er met het dynamisch tarief, ook andere dagen waar men wel voordeel kan hebben.
            Men kan het ook verder doortrekken, de overheid zou iedereen graag met een EV zien rijden, maar men mag hem niet laden of men is benadeeld door het capaciteitstarief, op te vangen door nog eens een investering.
            Maar niettegenstaande dit, ik zou het nooit in gedachte halen om te verwarmen met ramen en deuren open omdat het een paar uurtjes wat minder interessant is en zeker niet men voor de rest toch voordelen heeft.
            Wat er achter zit om zo te handelen, dat begrijp ik inderdaad.
            Iedereen doet wat hij wil natuurlijk.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Working...
            X