Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke laadkaarten bij elektrische wagen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Er wordt hier nogal wat verwezen naar de Fluvius app, of beter gezegd "Mijn Fluvius", want een app, daar hebben ze nog niet van gehoord.
    Het enige nuttige dat ik daar in terugvind is de Piek van de vorige maand.
    Ik heb direct na het plaatsen van het DM onding een kleine 30 euro geïnvesteerd in een HomeWizard P1 lezer. Op de smartphone kan ik nu zelfs LIVE zien hoeveel stroom ik afneem of injecteer, en kan ik dus desgewenst mijn zelfconsumptie hiermee optimaliseren.
    Ook week-, maand- en jaar overzichten kan je aflezen. De Homewizard app is gratis, ze hebben ook een betalende optie (99 cent per maand) maar die geeft voor mij geen toegevoegde waarde.
    Bovendien moet ik dan niet eens aanloggen op Mijn Fluvius met itsme, precies of je gaat inbreken in de Nationale Bank of zo..., om dan de resultaten van gisteren te zien

Begrijp je niet dat er een fundamenteel verschil zit tussen "Mijn Fluvius" en jouw Homewizard?

Jouw homewizard heeft het gros van zijn data lokaal en je maakt een directe verbinding met dat apparaatje. Geen cloud en server nodig.

Bij Mijn Fluvius wordt er elke dag een datatransfer gedaan van jouw meter naar een Fluvius server en daar neemt de website zijn data van. Je gaat die data niet elke seconde refreshen, dat is gewoon een pak te duur.

En bij mijn weten is "Mijn Fluvius" ook gratis voor de gebruiker.

En als de beveiliging dan eens goed geregeld is, dan ga je dat bekritiseren..
    Ga eens vragen hoe 'goed' dat in onze buurlanden geregeld is....

Comment

• Geen laadkaarten, ik heb geen EV.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht

Bij Mijn Fluvius wordt er elke dag een datatransfer gedaan van jouw meter naar een Fluvius server en daar neemt de website zijn data van. Je gaat die data niet elke seconde refreshen, dat is gewoon een pak te duur.
        Ik dacht dat de transfer ongeveer om het kwartier gebeurde, vandaar dat ik het beetje vreemd vind dat ik nu, om 11 uur, nog altijd niks zie verschijnen van meetgegevens van gisteren. We zijn wel 2025 hé
        En ja, mijn metergegevens zijn idd privé, vandaar de nogal omslachtige inlogprocedure zeker ?
        Als je trouwens alle poeha leest over de DM dan zou ik verwachten dat ikzelf in Mijn Fluvius de overdracht zou kunnen aansturen met een simpele klik. Ik denk niet dat er miljoenen klanten dat dagelijks gaan doen.
        Last edited by nete; 6 mei 2025, 10:03.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Ik dacht dat de transfer ongeveer om het kwartier gebeurde, vandaar dat ik het beetje vreemd vind dat ik nu, om 11 uur, nog altijd niks zie verschijnen van meetgegevens van gisteren. We zijn wel 2025 hé
          En ja, mijn metergegevens zijn idd privé, vandaar de nogal omslachtige inlogprocedure zeker ?
          Als je trouwens alle poeha leest over de DM dan zou ik verwachten dat ikzelf in Mijn Fluvius de overdracht zou kunnen aansturen met een simpele klik. Ik denk niet dat er miljoenen klanten dat dagelijks gaan doen.
          In de data die je kan raadplegen en ook kan downloaden kan je gegevens zien per kwartier.

Vergeet niet dat er in je DM een SIM zit waarmee al die gegevens dus 1 keer per dag doorgegeven worden.
          En die 'bedrijfssims' worden gewoon betaald per datahoeveelheid die er door gaat, en die kost willen ze dus wel laag houden. In ons bedrijf hebben we telematica systemen voor vrachtwagens, en daar is er een globaal datavolume incl roaming in onze contracten. Als de data wat beperkt kan worden dan zijn de prijzen lager dan 1€ per maand per Sim. En dan gaan daar een paar 100 MB per maand door, zeker geen GBs. Een digitale meter zal waarschijnlijk minder dan 1 MB per maand doorsturen, dus die kosten vallen wel mee.

Comment

Working...
          X