Oorspronkelijk geplaatst door Geerten
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Welke laadkaarten bij elektrische wagen?
Collapse
X
-
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk berichtPas op, ik klaag niet hé, maar zal hier toch een en ander aanpassen om er toch het maximum
uit te halen, en dat zal voorlopig zeker nog geen batterij zijn, temeer omdat ik dan (in mijn geval) een drie maal 400 volt+N omvormer moet kopen.
Prijsraming was hier om en rond de 12.000€ voor 10 Kwh batterij plus omvormer plus installeren en laten keuren,
Hier net een offerte gekregen voor de plaatsing van een batterij, prijs all in is bij de ene wel fors duurder dan bij de andere.
Bij de ene een monofase batterij van 20,2 kWh 13.215€ en bij de andere identiek hetzelfde materiaal voor 10.599€
Een ander type maar met driefasige omvormer in de batterij van 23,16 kWh is 1210€ duurder bij die eerste, bij de andere nog niet ontvangen.
Bij de monofase staan alle modules in parallel en bij de driefasige in serie.
Met serie ligt bij één defecte module wel heel de batterij er uit.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Certificaten voor 1 installatie, de tweede kan perfect afgeschakeld worden. Met dynamische contracten is het de bluts met de buil, als je daar niet mee kan leven heb je een verkeerde keuze gemaakt en kan je beter naar een variabel contract gaan. Installaties nutteloos inschakelen is te gek.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
En met een paar uur de panelen uitschakelen verliest men vermoedelijk veel minder op jaarbasis aan GSC dan wat men anders zou betalen aan negatieve energieprijzen gedurende die paar uur.
(en dat zijn blijkbaar de cijfers die hier vermeld werden)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtHet is niet omdat men 3 x 400V heeft, dat de batterij daarom verplicht driefasig moet zijn, maar uiteraard het kan.,
ofwel moet ik mijn twee omvormers vervangen door één hybride omvormer
van 10 Kw, maar dat kan ik niet omdat ik dan nog meer dan 6 jaar GSC zou verliezen,
ofwel kiezen voor een extern bijkomend drie fasen systeem, maar ik vertrouw die maatschappijen
voor geen meter, verandering aan de installatie zou mij ook mijn GSC recht kunnen kosten.
Dus komt hier zoals eerder gezegd momenteel nog geen batterij binnen.
De firma Soenen uit Kortemark die hier alles gedaan heeft, geeft mij daar 100% gelijk in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk berichtEen batterij is “nooit” driefasig Freddy ik heb het over de omvorming,
Als je verder leest staat er toch een andere versie met driefasige omvormer?
Uiteraard gaat dat over de batterij als “volledig toestel” en niet over de cellen die er in steken.
Kan er ook niet aan doen dat men het toestel in zijn geheel ook de benaming (thuis)batterij gegeven heeft.
van 10 Kw, maar dat kan ik niet omdat ik dan nog meer dan 6 jaar GSC zou verliezen,
ofwel kiezen voor een extern bijkomend drie fasen systeem, maar ik vertrouw die maatschappijen
voor geen meter, verandering aan de installatie zou mij ook mijn GSC recht kunnen kosten.
Die passen bij elk mogelijke installatie van zonnepanelen zonder de omvormer daarvan te moeten veranderen of aanpassen.
Uiteraard wat je niet op het net zet, daar krijg je geen GSC voor, maar hetgeen je tijdens de nacht en op sombere periodes niet moet aankopen en uit de batterij haalt, dat moet je ook niet betalen.
De firma Soenen uit Kortemark die hier alles gedaan heeft, geeft mij daar 100% gelijk in.Last edited by VerSeg; gisteren, 12:12.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Een batterij is “nooit” driefasig Freddy ik heb het over de omvorming,
De firma Soenen uit Kortemark die hier alles gedaan heeft, geeft mij daar 100% gelijk in.
Het zou trouwens ook al snel opgevallen zijn moest die installatie nu plots meer beginnen leveren. In de beginjaren ook een GSC geweigerd omdat mijn installatie te efficiënt zou zijn volgens hun algoritmes. Na wat heen en weer mailen met de technische gegevens van de installatie werd dat gelukkig wel aangepast.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Certificaten voor 1 installatie, de tweede kan perfect afgeschakeld worden. Met dynamische contracten is het de bluts met de buil, als je daar niet mee kan leven heb je een verkeerde keuze gemaakt en kan je beter naar een variabel contract gaan. Installaties nutteloos inschakelen is te gek.
Maar mijn oplossing heeft gewerkt: ramen open en airco verwarming volle bak waardoor er gemiddeld tussen 4500 en 5000W naar de batterij ging en "maar" 1.4kWh naar het net aan dat toxisch tarief.
Een dynamisch contract blijft dus altijd wel een gepuzzel. Ik heb het een jaar de tijd gegeven icm een Flexio sturing maar grote kans dat het opnieuw een variabel contract wordt en met gewone peak shaving.
Binnen 6 jaar komt er een 3fase 10kVA omvormer ipv de huidige Frankenstein installatie. Dan laat ik de volledige paneel configuratie herbekijken.
Maar de EV komt er ook aan en het thuis laden in de winter moet ik nog bezien. Ik zal 20-25kWh nodig hebben voor mijn dagelijkse verplaatsing.
Last edited by frank207be; gisteren, 17:17.
Comment
-
Als er aan de installatie met GSC (combo zonnepanelen/ omvormer en stroomteller) niet raakt wordt mag men met een afzonderlijke bijkomende installatie "doen wat men wil", ook met de groene stroom die na de GSC stroommeter komt. Hier is vorig jaar een bijkomende installatie geplaatst, gekeurd en aangegeven aan Fluvius zoals het hoort. Na meer dan een half jaar goedkeuring van Fluvius, ze vroegen nog bijkomend een foto en telefonisch bevestiging van de ongewijzigde GSC-installatie.
Het zou trouwens ook al snel opgevallen zijn moest die installatie nu plots meer beginnen leveren. In de beginjaren ook een GSC geweigerd omdat mijn installatie te efficiënt zou zijn volgens hun algoritmes. Na wat heen en weer mailen met de technische gegevens van de installatie werd dat gelukkig wel aangepast.
Comment
-
Logisch uiteraard dat mensen op deze manier beginnen denken, daar heeft met waarschijnlijk niet bij stilgestaan.
Als je moet betalen om je zelf opgewekte energie op het net te zetten dan verwarm je toch gewoon met de ramen open, logisch !
Nu met deze dagen dat je meer opbrengst hebt dan verbruik gooi je het toch gewoon de deur uit ...
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtLogisch uiteraard dat mensen op deze manier beginnen denken, daar heeft met waarschijnlijk niet bij stilgestaan.
Uiteraard doen mensen dit, maar dat is ook nooit de bedoeling geweest.
Bijna begrijpbaar dat ze zo'n systeem niet meer willen.
De mensen die geen GSC hebben, die zijn anders wel dubbel gezien.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtDikke vergoedingen krijgen gedurende jaren omdat men stroom op het net zet, maar als het eens een paar uur wat minder is, dan er alles aan doen om dat toch maar te voorkomen.
Uiteraard doen mensen dit, maar dat is ook nooit de bedoeling geweest.
Bijna begrijpbaar dat ze zo'n systeem niet meer willen.
De mensen die geen GSC hebben, die zijn anders wel dubbel gezien.
Als stroom dan toch gratis moet zijn voor de leveranciers waarom moeten wij er dan wel voor betalen ...
De mensen die GSC's gekregen hebben of sommige nog krijgen, hebben wel véél meer dan U geïnvesteerd in die zonnepanelen.
En voor degenen die het hun toen konden permitteren die hebben er goed aan gedaan en zullen het zich niet beklaagd hebben.
Doch zoals je ondertussen zelf ooit al gezegd hebt, de regels veranderen continu in het nadeel van de consument.
grts
SiegLast edited by Sieg; gisteren, 22:00.Voor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
Dikke zever zoals we van je gewend zijn
Als stroom dan toch gratis moet zijn voor de leveranciers waarom moeten wij er dan voor betalen ...
De mensen die GSC's gekregen hebben of sommige nog krijgen, hebben wel véél meer dan U geïnvesteerd in die zonnepanelen.
En voor degenen die het hun toen konden permitteren die hebben er goed aan gedaan en zullen het zich niet beklaagd hebben.
Doch zoals je ondertussen zelf ooit al gezegd hebt, de regels veranderen continu in het nadeel van de consument.
grts
Sieg
Blijkbaar een standaard woord geworden op BD om alles zever te noemen wat iemand typt.
BD is blijkbaar fors in niveau gezakt dat niets meer kan zonder beledigen.
Zeg nu eens eerlijk wat ik verkeerd geschreven heb?
Het is toch net de oversubsidie die ervoor gezorgd heeft dat ze het afgeschaft hebben en dat iedereen moet bijbetalen?
Een subsidie die als doel had uw overschot aan energie te vergoeden.
De panelen kostten vroeger inderdaad wat meer, maar iedereen dat ik ken met GSC beweert dat hun panelen daardoor al lang terugbetaald zijn (gemiddeld 8 jaar), daarbovenop kunnen ze eveneens een vergoeding krijgen voor injectie van zodra er een digitale meter kwam.
Maar wat is de beste situatie denk je, iets meer uitgegeven hebben maar er dik aan verdienen of wat minder uitgegeven hebben en er niks voor krijgen en met de aanpassingen van de regels ze mogelijks nooit terugverdiend te krijgen?
Uiteraard goed voor wie er van GSC kon of kan genieten.
Wie geen subsidie kreeg en geen GSC, die betaalt binnenkort ook voor injectie, daarvoor is het helemaal bijbetalen.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Zeg nu eens eerlijk wat ik verkeerd geschreven heb?
Het is toch net de oversubsidie die ervoor gezorgd heeft dat ze het afgeschaft hebben en dat iedereen moet bijbetalen?
Een subsidie die als doel had uw overschot aan energie te vergoeden.
De panelen kostten vroeger inderdaad wat meer, maar iedereen dat ik ken met GSC beweert dat hun panelen daardoor al lang terugbetaald zijn (gemiddeld 8 jaar), daarbovenop kunnen ze eveneens een vergoeding krijgen voor injectie van zodra er een digitale meter kwam.
Maar wat is de beste situatie denk je, iets meer uitgegeven hebben maar er dik aan verdienen of wat minder uitgegeven hebben en er niks voor krijgen en met de aanpassingen van de regels ze mogelijks nooit terugverdiend te krijgen?
Uiteraard goed voor wie er van GSC kon of kan genieten.
Wie geen subsidie kreeg en geen GSC, die betaalt binnenkort ook voor injectie, daarvoor is het helemaal bijbetalen.
Meent ge dat nu ?
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Moderator Note: Probeer het netjes te houden, gasten. Of is dit weer een topic die tot sluiten gedoemd is?
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)
Comment
Comment