Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de Parkside PTHSA20 telescopische heggenschaar ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand ervaring met de Parkside PTHSA20 telescopische heggenschaar ?

Kan takken tot 12 mm aan, de vergelijkbare Worx spreekt van 16 mm.
    Prijs is nagenoeg hetzelfde. ( in mijn situatie bedoel ik dan )
    De batterijen van Parkside zijn ook goedkoper dan die van Worx, maar ik kan dus geen oordeel vellen over de kwaliteit.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Net die van Worx gekocht omdat wij daar ook al heel wat batterijen en ander materiaal van hebben en voor hetgeen het moet dienen, werkt dat perfect.
    Met vijf jaar waarborg ook weinig risico en als je die met 20% kunt kopen, dan is de prijs zeker te doen.
    Op Amazon nog goedkoper, maar dan geen 5 jaar waarborg.
    Keuze is vooral ook gebaseerd op welke batterijen men al heeft.
    Voor dezelfde reden had je toch ook gekozen voor de Worx snoeischaar?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens deze reviewer is die heggenschaar niet erg krachtig: https://www.youtube.com/watch?v=71MNv6JOy2s

Als ze voor de Worx opgeven dat die takken van 16mm kan knippen, dan zou die normaalgezien sterker moeten zijn dan de Parkside waarbij ze opgeven dat die takken van 12mm kan knippen.
      Maar ik denk dat een heggenschaar die op 20V (18V) werkt nooit heel erg krachtig zal zijn.

Parkside heeft nog wel een telescopische heggenschaar met een draad, die zal wel krachtiger zijn, maar dan moet je er wel opletten om de draad niet door te knippen...
      Ze hebben ook nog een niet-telescopische Parkside Performance heggenschaar die op 40V werkt (twee accu's van 20V dus), die zal wel een heel stuk krachtiger zijn, maar je hebt dan wel een ladder nodig (en minstens twee accu's van 4Ah of 8Ah en een lader).

http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Net die van Worx gekocht omdat wij daar ook al heel wat batterijen en ander materiaal van hebben en voor hetgeen het moet dienen, werkt dat perfect.
        Met vijf jaar waarborg ook weinig risico en als je die met 20% kunt kopen, dan is de prijs zeker te doen.
        Op Amazon nog goedkoper, maar dan geen 5 jaar waarborg.
        Keuze is vooral ook gebaseerd op welke batterijen men al heeft.
        Voor dezelfde reden had je toch ook gekozen voor de Worx snoeischaar?
        Hier mede door UW info deze van Ego gekocht Freddy,
        dus met dezelfde 56 volt 7,5 Ah batterij als mijn grasmaaier
        en bladblazer, super krachtig spul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Hier mede door UW info deze van Ego gekocht Freddy,
          dus met dezelfde 56 volt 7,5 Ah batterij als mijn grasmaaier
          en bladblazer, super krachtig spul.
          Dat merk, daar kan men uiteraard niets verkeerd mee doen en zal nog beter werken.
          De Worx enkel gekocht voor minimaal werk.
          Als men meer wil doen, dan zal de EGO uiteraard een betere keuze zijn.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Wel, ik heb de multitool van Ego, maar die is pokkezwaar
            De lichtste batterij van Ego is nog altijd redelijk zwaar.
            Die gebruik ik in mijn Ego bladblazer om de wagen te drogen. Maar als je die boven je schouder moet heffen voel je dat toch hoor.

Van Worx heb ik ook wat spul, dus dat zou het meest logische zijn, maar zelfs met batterij inbegrepen is de Parkside ongeveer even duur. Daarom dat ik even naar Parkside keek.
            Ondertussen heb ik iemand gevonden die deze bezit en hij geeft ook toe dat die net niet krachtig genoeg is en ook dat de balans niet zo optimaal is.

@ Freddy: stuur es wat bevindingen als je ermee gewerkt hebt. Vooral hoe de balans is als je hoog wil snoeien, want vele mensen gebruiken zulks ook om lage hagen te snoeien, en dat is natuurlijk minder belastend.

20V is natuurlijk nooit erg krachtig, maar hier een hoge haag van kamperfoelie en de dikte van die takken valt nog mee. Ze is echter veel te hoog om van op de grond te snoeien, en van op een ladder is om ongelukken vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Wel, ik heb de multitool van Ego, maar die is pokkezwaar
              De lichtste batterij van Ego is nog altijd redelijk zwaar.
              Die gebruik ik in mijn Ego bladblazer om de wagen te drogen. Maar als je die boven je schouder moet heffen voel je dat toch hoor.
              Klopt dat het wel wat weegt, maar dat ding scheert zo snel dat je deze telkens na vijf minuten
              wat kan neer leggen om de boel 10 minuten op te ruimen.
              Ik heb hier een garage met een achterpoort, waardoor ik met mijn aanhanger
              tot in de tuin kan rijden, dus meteen opruimen en naar het containerpark
              voeren, maakt dat het wat afwisselen is, maar je hebt gelijk, niet iets
              waarmee je uren aan een stuk kan bezig zijn zonder last.
              Ps. Als je dan toch reeds die batterij hebt vind ik het wel fijn deze tenvolle te kunnen benutten.

Comment

Voor de zwaardere apparaten die veel stroom verbruiken heeft Parkside nu een "backpack" gemaakt waarin je de standaard accu's gebruikt, de accu's draag je dan op je rug waardoor je minder gewicht in je handen hebt tijdens het werk.

http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

@ Freddy: stuur es wat bevindingen als je ermee gewerkt hebt. Vooral hoe de balans is als je hoog wil snoeien, want vele mensen gebruiken zulks ook om lage hagen te snoeien, en dat is natuurlijk minder belastend.
                  Ik vrees dat je dat verkeerd ziet.
                  Het toestel omhoog houden is net minder belastend dan voor u naar beneden.
                  De balans speelt nog een grotere rol.
                  En waar kan, gebruiken met een draagriem, dat helpt echt wel.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Update: de Ego weegt met de lichtste batterij 6,9 kg
                    De Worx ongeveer de helft. ( ook met de lichtste batterij )

Toch maar een Worx gaan halen, en het verschil is echt enorm.
                    Batterijdn en lader had ik al dus een relatief kleine kost.

Iedereen bedankt om mee te denken, voor jullie info en tips.

Comment

Het was ook het goede moment met een goede korting.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Update: de Ego weegt met de lichtste batterij 6,9 kg
                        Dat is tenminste een machine met kracht.

Comment

Ik weet het Geert, maar ik heb beiden nu.
                          Heb in het verleden een frozen shoulder gehad langs beide kanten.
                          Het is genezen nu, maar is nooit meer zoals vroeger geworden.
                          De Ego gebruik ik voor dikke takken, maar echt lang kan ik er niet mee werken.
                          Het is absoluut goed materiaal, maar zwaar.

Voor handmateriaal op batterij opteer ik liever in 2 lichte batterijen dan in 1 zware.
                          Je wisselt bliksemsnel in 1 klik en een lichte batterij is voor mij veel aangenamer dan een zware.

Nog voor Ego bestond had ( en heb ik nog ) een handhaagschaar en een kantenmaaier van Stihl.
                          Supergoed gerief en niet kapot te krijgen.
                          Ik heb een lichte batterij en een iets zwaardere, maar meestal pak ik toch de lichte batterij.
                          20 jaar geleden gebruikte ik de zwaardere het meeste, maar nu ben ik toch blij dat ik ook met iets lichter kan werken.

Soit, het is een keuze. Zal ook wat afhangen van leeftijd en conditie denk ik.

Comment

Voor handmateriaal op batterij opteer ik liever in 2 lichte batterijen dan in 1 zware.
                            Je wisselt bliksemsnel in 1 klik en een lichte batterij is voor mij veel aangenamer dan een zware.

Nog voor Ego bestond had ( en heb ik nog ) een handhaagschaar en een kantenmaaier van Stihl.
                            Supergoed gerief en niet kapot te krijgen.
                            Ik heb een lichte batterij en een iets zwaardere, maar meestal pak ik toch de lichte batterij.
                            20 jaar geleden gebruikte ik de zwaardere het meeste, maar nu ben ik toch blij dat ik ook met iets lichter kan werken.

Soit, het is een keuze. Zal ook wat afhangen van leeftijd en conditie denk ik.
                            Niet vergeten dat voor sommige gereedschappen zoals een heggenschaar de batterij cruciaal om de machine mooi in balans te kunnen houden. Je kan dan wel een lichtere batterij gebruiken maar ergonomisch toch een flater slaan.
                            Voor sommige toestellen kan de zware batterij ook aan een gordel of op de rug gehangen worden, btw. Handig voor bijvoorbeeld de snoeischaar.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Niet vergeten dat voor sommige gereedschappen zoals een heggenschaar de batterij cruciaal om de machine mooi in balans te kunnen houden. Je kan dan wel een lichtere batterij gebruiken maar ergonomisch toch een flater slaan.
                              Dat is 100% correct en zal ik ook altijd zo aanbevelen.
                              Meeste telescopische heggenscharen kan men ook aan een riem hangen en met een voldoende zware batterij hangt die zo goed als in evenwicht.
                              Een enorm verschil in gebruiksgemak, zelfs zonder draagriem.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X