Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

    "Rare" opmerking.

    Maximum binnenruimte (achterste stoelen opgeklapt) van een ID4 is maar 25% minder dan van een Touran (ong 1500l tov bijna 2000).
    Elke huidige EV rijdt stukken soepeler dan een turbo diesel en de huidige basisuitrusting (of promopack) is zo volledig dat er nog weinig nuttigs bij valt te kopen (enkel qua veiligheid misschien). Opties waren in de vergelijking ook niet meegerekend.

    Zoveel schijnt mijn diesel ook niet te vervuilen (voortgaande op de roetfiltertest).
    Bovendien is het mijn vaste voornemen om GEEN NIEUWE meer te kopen (of gelooft u nog een keer dat die uitlaat nu wel zuiver is ?).

    In ons buitenverblijf wordt 1 tot 2 m3 hout per jaar verstookt.

    Ik voel mij dus niet geviseerd maar ga ervan uit dat de moderatoren het criterium "op de man af" consequent zullen toepassen.
    Toch haalt U zelf steeds anderen aan die zogezegd op de man spelen terwijl U zelf steeds naar ieder ander wijst, rare opmerking.

    En dus een 25% kleinere wagen vind u een perfecte vergelijking ?

    Geef nu eens grif toe dat een EV véél duurder is dan een brandstofwagen als je dezelfde luxe, dezelfde grootte een zo groot mogelijk actieradius wilt hebben (dezelfde actieradius is nu nog onmogelijk, dus altijd in het nadeel voor de EV)
    Dat is blijkbaar toch o zo moeilijk om de waarheid eens toe te geven, net zoals uw collega.

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 12 september 2024, 22:33.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

      Factcheck:
      Stel dat morgen mijn oude Touran diesel de geest geeft en ik een VW stockwagen zou kiezen kost de huidige - niet wezenlijk verschillende - Touran in benzine nu € 44.000 en als diesel € 46.000, terwijl ik voor € 40.000 al een ID4 heb (alhoewel ik van VW geen EV zou kopen...).

      Weliswaar wat kleiner van binnen maar zeker van hetzelfde uitrustingsniveau, maar inderdaad zelfs op papier de helft of een derde van het rijbereik.
      Zoals in den treure herhaald, dat heb ik zelfs als gepensioneerde maar drie of vier keer per jaar nodig.

      Daartegenover staan onmiskenbaar lagere vaste en verbruikskosten, meer rijgenot voor mij en voor de andere mensen op aarde minder vervuiling.

      Uw bewering is dus maar (zeer) gedeeltelijk waar .
      Er is ook een hele grote factor "smaak" bij de keuze van een andere wagen. De Tesla Model Y komt met 9% meer laadruimte aardig in de buurt. Alles hangt ook af van wat je moet vervoeren, zijn dat diepvrieskasten of schoendozen. Nu nog aan 39.990€ door de korting van de overheid. Voor de 600km long range betaal je helaas 10.000€ meer.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • Kennelijk vinden ze in Duitsland ook dat omschakelen naar elektrisch niet mogelijk is zonder subsidies: https://www.sustainable-bus.com/news...ction-germany/

        Comment


        • Ik lees de Autogids enkel bij de bandenwinkel en het lijkt me geen alternatief blaadje:

          Onderzoek: Belg is helemaal klaar voor de EV-transitie

          https://www.autogids.be/autonieuws/mobiliteit/elektrische-auto-belgie.html?actId=%7Eaol8APkD8xaZ59Mg63Gd3l9cqse8y bduQ40iVC2_n7-Tg2xi0_XTNpX8mxYM9eeyxkokU4mMsAl3LRN8b-VgHeM-_LGjg_IzZAetXEkKnwupIkyJz6Nw7&actCampaignType=CAMP AIGN_MAIL&actSource=504013

          Op enkele mensen op dit forum na dan .

          Comment


          • Deze firma zal er ook wel goed over nagedacht hebben.

            Logistiek bedrijf EUTRACO in Willebroek stelde vandaag de eerste elektrische vrachtwagen van hun nieuwe vloot voor. Tegen eind 2025 zal het bedrijf voor hun ritten over 50 elektrische vrachtwagens beschikken, de grootste elektrische vloot voor een logistieke dienstverlener in ons land.

            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Ik lees de Autogids enkel bij de bandenwinkel en het lijkt me geen alternatief blaadje:

              Onderzoek: Belg is helemaal klaar voor de EV-transitie
              Op enkele mensen op dit forum na dan .
              ...dankzij de leasewagens die praktisch allemaal EV's (moeten) zijn....

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Deze firma zal er ook wel goed over nagedacht hebben.

                Logistiek bedrijf EUTRACO in Willebroek stelde vandaag de eerste elektrische vrachtwagen van hun nieuwe vloot voor. Tegen eind 2025 zal het bedrijf voor hun ritten over 50 elektrische vrachtwagens beschikken, de grootste elektrische vloot voor een logistieke dienstverlener in ons land.
                Uiteraard, de eindrekening voor een bedrijf is quasi nul als men voor EV kiest.

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Ik lees de Autogids enkel bij de bandenwinkel en het lijkt me geen alternatief blaadje:

                  Onderzoek: Belg is helemaal klaar voor de EV-transitie

                  https://www.autogids.be/autonieuws/mobiliteit/elektrische-auto-belgie.html?actId=%7Eaol8APkD8xaZ59Mg63Gd3l9cqse8y bduQ40iVC2_n7-Tg2xi0_XTNpX8mxYM9eeyxkokU4mMsAl3LRN8b-VgHeM-_LGjg_IzZAetXEkKnwupIkyJz6Nw7&actCampaignType=CAMP AIGN_MAIL&actSource=504013

                  Op enkele mensen op dit forum na dan .
                  U moet het wel correct willen lezen.
                  Er is één belangrijk punt in het vermelde artikel en dat is dit:
                  Toch als we de cijfers van de jaarlijkse Mobility Guide van leasegroep Ayvens.
                  Het grootste deel van EV gaat nog steeds naar leasing en enkel en alleen omdat bedrijven er fiscaal toe gedwongen worden.
                  Uiteraard als men puur cijfermatig bekijkt, dan is het aantal EV's zeker in leasing toegenomen.
                  Echter is het niet omdat de bestuurders ervoor kiezen, maar omdat ze geen andere keuze meer hebben.
                  Volgens StatBel:
                  Op 1 augustus 2023 telde België 6.030.700 personenwagens.
                  Het aantal volledig elektrische personenwagens was 138.749 in 2023.
                  Van deze elektrische auto's is het belangrijk op te merken dat 80,8% op naam van een vennootschap staat.
                  Ook al wordt de elektrische wagen in België steeds populairder, toch zijn slechts 26.440 auto's (19,1%) eigendom van particulieren en 112.056 van vennootschappen.

                  Of anders gezegd, van de 6.030.700 voertuigen zijn er maar 26.440 echt bewust gekozen door de particuliere bestuurder zelf, mogelijks nog grotendeels door het fiscaal voordeel.
                  Dat is 0,438% van al de voertuigen in België dat een EV is in bezit van particulieren.
                  Op 1 januari 2024 waren er 11.763.650 Belgen, dus slechts 0,224 procent van de Belgen had dan een EV in particulier bezit.
                  Puur procentueel is het aantal EV toegenomen, maar in effectieve cijfers is dat zo goed als niets.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • En even een toevoeging op vorige, ja ik weet dat het ondertussen al 2024 is en het aantal anders kan zijn dan in 2023, maar zelfs met een verdubbeling van het aantal heeft maar een minderheid van de Belgen (inwoners) een volledig elektrische wagen.
                    Of men met die cijfers kan spreken dat de Belg vertrokken is voor EV is op zijn minst bizar.
                    Loop eens langs bij een enkele garages en kijk met welke kortingen ze naar uw hoofd gooien om toch maar een EV verkocht te krijgen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                      Uiteraard, de eindrekening voor een bedrijf is quasi nul als men voor EV kiest.

                      grts
                      Sieg
                      De eigenaar van Eutraco (Serge) is dicht familie van mijn vrouw en rijdt zelf totaal met geen EV.
                      Hij kocht de firma een paar jaar geleden aan Pattyn die eerder al het transport bedrijf Jawa
                      opkocht toen mijn vriend Eddy Heemers (eigenaar van Jawa) op pensioen ging, Jawa deed vooral korte
                      ritten voor de Roularta groep, de bankrondes voor KBC en speciaal vervoer van glas voor Glaverbel.
                      Meestal korte afstanden.
                      Last edited by Geerten; 14 september 2024, 09:01.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        U moet het wel correct willen lezen.
                        Er is één belangrijk punt in het vermelde artikel en dat is dit:
                        Toch als we de cijfers van de jaarlijkse Mobility Guide van leasegroep Ayvens.
                        Het grootste deel van EV gaat nog steeds naar leasing en enkel en alleen omdat bedrijven er fiscaal toe gedwongen worden.
                        Uiteraard als men puur cijfermatig bekijkt, dan is het aantal EV's zeker in leasing toegenomen.
                        Echter is het niet omdat de bestuurders ervoor kiezen, maar omdat ze geen andere keuze meer hebben.
                        Volgens StatBel:
                        Op 1 augustus 2023 telde België 6.030.700 personenwagens.
                        Het aantal volledig elektrische personenwagens was 138.749 in 2023.
                        Van deze elektrische auto's is het belangrijk op te merken dat 80,8% op naam van een vennootschap staat.
                        Ook al wordt de elektrische wagen in België steeds populairder, toch zijn slechts 26.440 auto's (19,1%) eigendom van particulieren en 112.056 van vennootschappen.

                        Of anders gezegd, van de 6.030.700 voertuigen zijn er maar 26.440 echt bewust gekozen door de particuliere bestuurder zelf, mogelijks nog grotendeels door het fiscaal voordeel.
                        Dat is 0,438% van al de voertuigen in België dat een EV is in bezit van particulieren.
                        Op 1 januari 2024 waren er 11.763.650 Belgen, dus slechts 0,224 procent van de Belgen had dan een EV in particulier bezit.
                        Puur procentueel is het aantal EV toegenomen, maar in effectieve cijfers is dat zo goed als niets.
                        Zoals eerder gezegd, weigert meer dan de helft die bij Belfius met een salaris wagen rijdt een EV en
                        koopt terug een eigen auto op diesel of benzine Freddy.

                        Comment


                        • De echte reden waarom er in China zoveel elektrische auto's verkocht worden zie je in dit filmpje (vanaf 23:46).
                          Try Found for FREE at https://FOUND.COM/advChina has seen some crazy disasters this week, but what's really happening? Also, a dude in a weird costume falls ...
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            U moet het wel correct willen lezen.
                            Er is één belangrijk punt in het vermelde artikel en dat is dit:
                            Toch als we de cijfers van de jaarlijkse Mobility Guide van leasegroep Ayvens.
                            Het grootste deel van EV gaat nog steeds naar leasing en enkel en alleen omdat bedrijven er fiscaal toe gedwongen worden.
                            Uiteraard als men puur cijfermatig bekijkt, dan is het aantal EV's zeker in leasing toegenomen.
                            Echter is het niet omdat de bestuurders ervoor kiezen, maar omdat ze geen andere keuze meer hebben.
                            Volgens StatBel:
                            Op 1 augustus 2023 telde België 6.030.700 personenwagens.
                            Het aantal volledig elektrische personenwagens was 138.749 in 2023.
                            Van deze elektrische auto's is het belangrijk op te merken dat 80,8% op naam van een vennootschap staat.
                            Ook al wordt de elektrische wagen in België steeds populairder, toch zijn slechts 26.440 auto's (19,1%) eigendom van particulieren en 112.056 van vennootschappen.

                            Of anders gezegd, van de 6.030.700 voertuigen zijn er maar 26.440 echt bewust gekozen door de particuliere bestuurder zelf, mogelijks nog grotendeels door het fiscaal voordeel.
                            Dat is 0,438% van al de voertuigen in België dat een EV is in bezit van particulieren.
                            Op 1 januari 2024 waren er 11.763.650 Belgen, dus slechts 0,224 procent van de Belgen had dan een EV in particulier bezit.
                            Puur procentueel is het aantal EV toegenomen, maar in effectieve cijfers is dat zo goed als niets.
                            ... zo goed als niets en toch moet men hier en elders elk positief nieuws over elektrische voertuigen gelijk met de grond kunnen maken. En meestal nog van mensen die er zelf geen hebben, en zelfs familie hebben die geen willen rijden, of tenminste toch iemand kennen die ene gehad hebben maar geen meer willen. Of ene die in een kantoor van Belfius werkt en om god weet welke reden niet langer met een EV wenst te rijden wordt dan plots "weigert meer dan de helft die bij Belfius met een salaris wagen rijdt een EV" Van generaliseren en polariseren gesproken kan dat tellen.

                            Wat uw cijfers betreft, ja, meer dan zes miljoen personenwagens maar waarvan méér dan de helft zo oud zijn dat toen zelfs geen keuze hadden om een EV te kopen.
                            Inclusief de veronderstelling dat alle, maar dan ook alle leasingrijders tegen hun zin EV rijden. Hoe bekompen kan men zijn met zo'n "analyse"?

                            En nu is het wachten op de lading krantenknipsels met het slechte nieuws die de EV-kritische club allicht aan het verzamelen is.

                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                              ... zo goed als niets en toch moet men hier en elders elk positief nieuws over elektrische voertuigen gelijk met de grond kunnen maken. En meestal nog van mensen die er zelf geen hebben, en zelfs familie hebben die geen willen rijden, of tenminste toch iemand kennen die ene gehad hebben maar geen meer willen. Of ene die in een kantoor van Belfius werkt en om god weet welke reden niet langer met een EV wenst te rijden wordt dan plots "weigert meer dan de helft die bij Belfius met een salaris wagen rijdt een EV" Van generaliseren en polariseren gesproken kan dat tellen.

                              Wat uw cijfers betreft, ja, meer dan zes miljoen personenwagens maar waarvan méér dan de helft zo oud zijn dat toen zelfs geen keuze hadden om een EV te kopen.
                              Inclusief de veronderstelling dat alle, maar dan ook alle leasingrijders tegen hun zin EV rijden. Hoe bekompen kan men zijn met zo'n "analyse"?

                              En nu is het wachten op de lading krantenknipsels met het slechte nieuws die de EV-kritische club allicht aan het verzamelen is.
                              Eigenlijk zeg je zelf zo goed als niets ...

                              Graag positief nieuws?
                              Check this out:

                              Thank you https://www.instagram.com/1stockplaid for the lap!Use code Misha10 for 10% discount on my merch: https://petrolheart.com/pages/signatureSupport our...


                              edit: batterij gaat wel ferm

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                                ... zo goed als niets en toch moet men hier en elders elk positief nieuws over elektrische voertuigen gelijk met de grond kunnen maken.
                                Goed nieuws of verdraaid nieuws uit een of andere krant?
                                Straf dat net de twee enigen die steeds elk artikel van een krant afbreken, zich hier baseren op een krantenartikel om de EV de hemel in te prijzen.
                                Gegevens van BelStat zijn officiële en correcte gegevens, maar ze passen uiteraard niet in uw plaatje.
                                Waarom weer realistische en correcte officiële gegevens afbreken?

                                En meestal nog van mensen die er zelf geen hebben, en zelfs familie hebben die geen willen rijden, of tenminste toch iemand kennen die ene gehad hebben maar geen meer willen.
                                Volgens u heeft enkel wie hem 100% zelf betaalde recht om een mening te geven, dat is natuurlijk een slimme zet om meer dan 80% dat met een EV (verplicht) rijdt, de ervaring niet te mogen delen.
                                Of ene die in een kantoor van Belfius werkt en om god weet welke reden niet langer met een EV wenst te rijden wordt dan plots "weigert meer dan de helft die bij Belfius met een salaris wagen rijdt een EV" Van generaliseren en polariseren gesproken kan dat tellen.
                                U veralgemeent het als gepensioneerde dat niet veel meer “moe”t rijden en tijd genoeg heeft om alles in te plannen toch ook?
                                De bijkomende problemen die werknemers hebben met een EV, die heeft u niet en kan u ook moeilijk beoordelen.

                                Wat uw cijfers betreft, ja, meer dan zes miljoen personenwagens maar waarvan méér dan de helft zo oud zijn dat toen zelfs geen keuze hadden om een EV te kopen.
                                U behoort volgens deze redenering dan bij de jongere?
                                Het is toch niet dat de helft van België ouders is dan u?

                                Inclusief de veronderstelling dat alle, maar dan ook alle leasingrijders tegen hun zin EV rijden. Hoe bekompen kan men zijn met zo'n "analyse"?
                                Hoe verdraaid kan u cijfers bekijken om toch maar uw gelijk te proberen halen, hetgeen u niet heeft.
                                Als je nu nog eens heel goed zou lezen, dan zie je dat de berekening gemaakt is op EV in privé-bezit en dat leasings er uitgefilterd zijn.
                                En zelfs als men de leasing-wagens erbij zou tellen, dan is het aantal van 138.749 nog steeds peanuts tegenover het totale aantal voertuigen dat 6.030.700 is.
                                Dat maakt dat alles bijeen slechts 2,3 procent van alle wagens elektrisch is en daarmee gaat een andere krant beweren dat België klaar is voor de EV?
                                Omgerekend heeft dan 1,179 procent van de Belgische inwoners op een of andere manier een EV, leasing inbegrepen om u te plezieren.
                                Daartegen heeft 50,086 procent van de inwoners een wagen met een andere aandrijving dan volledig elektrisch.

                                En in tegenstelling tot wat u mogelijks denkt, er zijn heel veel mensen met een EV als bedrijfswagen die al dan niet privé nog een ander voertuig hebben dat ze gebruiken voor langere ritten, inclusief onszelf.
                                Weet dat er daarbuiten ook veel lease-contracten afgesloten worden met de mogelijkheid enkele weken een diesel of benzine ter beschikking te hebben om op reis te kunnen gaan.
                                En nu is het wachten op de lading krantenknipsels met het slechte nieuws die de EV-kritische club allicht aan het verzamelen is.
                                Officiële cijfers zijn meer dan voldoende om een correct overzicht te hebben.
                                En deze reacties komen net op een krantenartikel. LOL

                                Geniet nu maar wat van het zonnetje, dat is beter dan een ganse dag gefrustreerd aan een PC te zitten.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X