Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Welk type Lexus rij jij, Nete ?
    CT200h, gekocht als directiewagen 1 jaar oud met 20000 km op de teller (en 7000 euro mindering op de nieuwprijs).
    Zéér tevreden van.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Groot nadeel van een Hybride vind ik persoonlijk dat je bij de meeste merken een heel stuk van je kofferruimte verliest.
      meestal komt de kofferruimte een 15 cm hoger te liggen en dat is toch een nadeel in sommige gevallen.
      ook is dat brandstoftank een pak kleiner dan bij bvb een benzine of dieselwagen
      Dus je radius gaat sowieso naar beneden.
      Zo kan ik op het ogenblik met één enkele volle tank ongeveer een 900km rijden, bij een lange trip naar het zuiden kan ik rond de 1100km halen met één tank.
      Maar met een hybride zal je veel sneller moeten tanken, kleinere brandstoftank.
      Uiteraard moeten ze bij een hybride ergens de batterijen kwijt kunnen, daarmee het verlies aan bagageruimte en grootte brandstoftank.

      Doch ben ik op het ogenblik denkend om een nieuwe wagen aan te schaffen, probleem is dat ik bijna geen gewone benzine of dieselwagens meer vind.
      En als je er dan eentje vind is het een automatische versnelling
      Luxeproblemen !

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        G
        En als je er dan eentje vind is het een automatische versnelling
        Dat roeren in de tandwielenbak is stilaan toch niet meer van deze tijd ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Dat roeren in de tandwielenbak is stilaan toch niet meer van deze tijd ?
          Het is maar wat je prefereert hé Nete
          Het handschakelen heeft soms toch nog voordelen en vooral de rijervaring is beter, je moet er nog iets voor doen m.a.w.
          Trouwens niet voor niets dat er tegenwoordig steeds weer meer modellen zijn met "paddles"

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Het is maar wat je prefereert hé Nete
            Het handschakelen heeft soms toch nog voordelen en vooral de rijervaring is beter, je moet er nog iets voor doen m.a.w.
            Trouwens niet voor niets dat er tegenwoordig steeds weer meer modellen zijn met "paddles"

            grts
            Sieg
            Is inderdaad wat je prefereert Sieg,
            Maar mij krijg je nooit meer aan de Vitesse knuppel,
            ook de cruise control werkt stukken beter/gemakkelijker
            bij een automaat, maar elk zijn gedacht hé. [emoji6]

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ik heb het over middenklasse hybride benzine versies Freddy,
              een Yaris hybrid stadswagentje van 1.000 Kg hoeft dan ook geen
              2 liter motor meen ik.
              Je gaat hier weer eens appels met peren vergelijken.
              Ik kaart enkel aan welke motoren ze gebruiken en wat hun verbruik is in vergelijking met niet-hybride.
              Daar stel ik me dan de vraag bij wat het echte voordeel van hybride is.
              Het verbruik al zeker niet.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Groot nadeel van een Hybride vind ik persoonlijk dat je bij de meeste merken een heel stuk van je kofferruimte verliest.
                meestal komt de kofferruimte een 15 cm hoger te liggen en dat is toch een nadeel in sommige gevallen.
                ook is dat brandstoftank een pak kleiner dan bij bvb een benzine of dieselwagen
                Dus je radius gaat sowieso naar beneden.
                Zo kan ik op het ogenblik met één enkele volle tank ongeveer een 900km rijden, bij een lange trip naar het zuiden kan ik rond de 1100km halen met één tank.:m
                Maar met een hybride zal je veel sneller moeten tanken, kleinere brandstoftank.
                Uiteraard moeten ze bij een hybride ergens de batterijen kwijt kunnen, daarmee het verlies aan bagageruimte en grootte brandstoftank.

                Doch ben ik op het ogenblik denkend om een nieuwe wagen aan te schaffen, probleem is dat ik bijna geen gewone benzine of dieselwagens meer vind.
                En als je er dan eentje vind is het een automatische versnelling
                Luxeproblemen !

                grts
                Sieg
                Je moest es weten wat wij allemaal al in onze Prius gesleurd hebben !
                Verleden zomer gazon moeten herstellen, met gemak 12 zakken van 40 l potgrond. Om zo maar iets te noemen.
                Wel met neergeklapte achterbank natuurlijk.
                Maar de koffer op zich is meer dan ruim genoeg voor bv. de wekelijkse boodschappen.

                Mijn echtgenote heeft korte tijd een CHR gehad, die koffer was wel een stukje kleiner maar in feite ook nog groot genoeg hoor.
                Het is ook de toegankelijkheid van de koffer dat telt + dat de achterbank neer kan of niet.

                Maar een koffer is voor iedereen natuurlijk persoonlijk. Een fiets bv. kan niet in alle wagens.

                Daarom vind ik een achterklep zoals bv. In de Prius enorm handig: geweldig grote laad opening, dat is altijd makkelijk.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  100% gelijk.
                  Mocht er hier ooit nog een nieuwe komen zou ik ook willen opteren voor plug in. Ideaal voor vele korte ritten en wanneer je eens wat verder moet, geen range anxiety ….

                  Maar ik vrees er een beetje voor dat de overheid ons die keuze niet meer zal laten


                  Onze Prius zijn verbruik is goed, maar inderdaad vele moderne niet hybride wagens halen dat ook. Echter je kan ( om maar een willekeurig premium merk te noemen ) geen Audi vergelijken met een Toyota Prius. Ik bedoel….voor het prijsverschil kan je al héél veel benzine kopen eh.
                  Welk type Lexus rij jij, Nete ?
                  Plug-in hybride is eigenlijk ook niet handig vind ik, je moet en laden en tanken. [emoji849]

                  En waarom over premium merken beginnen?
                  Er zijn ook redelijk veel niet-hybride wagens van B-merken die een laag verbruik hebben.
                  En de aankoopprijs zegt ook weinig, er zijn B-merken die meer kosten dan A-merken, ook vaak in onderhoud.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Ik denk dat een Ssan Yong toch niet zo zuinig is, om maar eens een goedkoop B merk te noemen.

                    Enne laden ? Pfff.. een volledig electrische moet je toch ook laden.
                    Dat is een gewoonte eh.

                    Voor veel mensen zou dat voor woon-werkverkeer wel interessant zijn.

                    Maar nogmaals, ieder moet dat voor zich weten en beslissen. Een auto is niet altijd een zuiver rationele aankoop, hoe raar dat zo iets ook mag klinken.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Nog een leuk artikel over hoe Toyota min of meer de doorbraak van hybride heeft verhinderd:

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Je moest es weten wat wij allemaal al in onze Prius gesleurd hebben !
                        Verleden zomer gazon moeten herstellen, met gemak 12 zakken van 40 l potgrond. Om zo maar iets te noemen.
                        Wel met neergeklapte achterbank natuurlijk.
                        Maar de koffer op zich is meer dan ruim genoeg voor bv. de wekelijkse boodschappen.

                        Mijn echtgenote heeft korte tijd een CHR gehad, die koffer was wel een stukje kleiner maar in feite ook nog groot genoeg hoor.
                        Het is ook de toegankelijkheid van de koffer dat telt + dat de achterbank neer kan of niet.

                        Maar een koffer is voor iedereen natuurlijk persoonlijk. Een fiets bv. kan niet in alle wagens.

                        Daarom vind ik een achterklep zoals bv. In de Prius enorm handig: geweldig grote laad opening, dat is altijd makkelijk.
                        Ja wat voor jouw groot is kan voor iemand anders niet groot genoeg zijn toch.
                        Zo heb ik in mijn huidige Mondeo Clipper altijd een dubbele aluminium bench staan voor onze honden.
                        Het kan misschien belachelijk klinken maar als wij een nieuwe auto uitzoeken dan moet die bench erin gaan, anders is de auto afgekeurd voor ons.
                        Dus aangezien de Mondeo enkel nog (tijdelijk nog, want Ford stopt met de Mondeo binnen enkele maanden) als hybride te verkrijgen is verlies ik dus hoogte van de kofferruimte door de batterijen.
                        Uiteraard is die koffer dan nog groot genoeg voor anderen, maar hoogstwaarschijnlijk niet meer hoog genoeg zodat die bench erin gaat
                        Zie hier wat ik bedoel


                        grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 7 december 2021, 23:18. Reden: foto toegevoegd
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Ik denk dat een Ssan Yong toch niet zo zuinig is, om maar eens een goedkoop B merk te noemen.

                          Enne laden ? Pfff.. een volledig electrische moet je toch ook laden.
                          Dat is een gewoonte eh.

                          Voor veel mensen zou dat voor woon-werkverkeer wel interessant zijn.

                          Maar nogmaals, ieder moet dat voor zich weten en beslissen. Een auto is niet altijd een zuiver rationele aankoop, hoe raar dat zo iets ook mag klinken.
                          Ssan Yong is weer van het ene uiterste naar het andere en nog niet zo lang geleden eerder een C-merk. [emoji849]
                          En ja, elektrische moet je laden.
                          Gewone hybride moet je enkel tanken.
                          Plug-in hybride moet je en tanken en laden.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Je moest es weten wat wij allemaal al in onze Prius gesleurd hebben !
                            Verleden zomer gazon moeten herstellen, met gemak 12 zakken van 40 l potgrond. Om zo maar iets te noemen.
                            Dat is niet wat een aankoop beïnvloedt hé, als je maar één keer zoiets moet gaan halen en het past niet, dan kan je twee keer rijden.
                            Die 12 zakken zijn ook relatief kleine pakken, mocht dat één pakket zijn dan past het ook niet.
                            Waarover het eerder gaat is wanneer je altijd veel gewicht moet vervoeren en/of grote aanhanger trekken.
                            Dan zal men heden nog steeds beter zijn met een deftige diesel en past al beter bij de vraag in #1082.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Het is maar wat je prefereert hé Nete
                              Het handschakelen heeft soms toch nog voordelen en vooral de rijervaring is beter, je moet er nog iets voor doen m.a.w.
                              Trouwens niet voor niets dat er tegenwoordig steeds weer meer modellen zijn met "paddles"

                              grts
                              Sieg
                              Het heeft allemaal wel een voor- en nadeel.
                              Maar veel zal ook afhangen van je dagelijkse route … als men elke dag een uur of twee zit aan te schuiven in de file, dan toch veel liever een deftige automaat hoor. [emoji6]
                              Deftige automaat schrijf ik omdat er ook miserie-automaten zijn die niet zo prettig zijn in de file, vooral die gerobotiseerde.
                              In het algemeen is een automaat zowat de standaard geworden en in tegenstelling tot vroeger, zijn er meer en meer merken waar een automaat niet duurder is dan een manuele bak, soms zelfs een stuk goedkoper.
                              In elk geval wil ik persoonlijk enkel nog een automatische versnellingsbak, dit na meer dan 30 jaar manueel gereden te hebben.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Ja wat voor jouw groot is kan voor iemand anders niet groot genoeg zijn toch.
                                Zo heb ik in mijn huidige Mondeo Clipper altijd een dubbele aluminium bench staan voor onze honden.
                                Het kan misschien belachelijk klinken maar als wij een nieuwe auto uitzoeken dan moet die bench erin gaan, anders is de auto afgekeurd voor ons.
                                Dus aangezien de Mondeo enkel nog (tijdelijk nog, want Ford stopt met de Mondeo binnen enkele maanden) als hybride te verkrijgen is verlies ik dus hoogte van de kofferruimte door de batterijen.
                                Uiteraard is die koffer dan nog groot genoeg voor anderen, maar hoogstwaarschijnlijk niet meer hoog genoeg zodat die bench erin gaat
                                Zie hier wat ik bedoel


                                grts
                                Sieg
                                Ah ja, natuurlijk. Dat begrijp ik. Bij mijn schoonbroer bv. is de vereiste dat er steeds een fiets moet in passen.
                                En als je honden hebt, is bovenstaande grootte nodig, zeker als die dieren regelmatig mee gaan.
                                Alles is relatief natuurlijk. Wat voor mij “groot” is kan voor jou veel te klein zijn.
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

                                Comment

                                Working...
                                X