Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Een optimistische en realistische kijk op elektrisch rijden, mooi verwoord en vooral eerlijk.
    Nogal een geluk dat hij eind september pas op vakantie gegaan is en niet in volle zomervakantie zoals de meeste mensen.
    Hij had anders wel langer mogen wachten aan die laadpunten, leuk om zogezegd ondertussen een hapje te eten, doch als je wachtende bent tot het jouw beurt is moet je zorgen dat je bij de auto blijft zodat de volgende zo snel mogelijk aan de beurt is, zoniet wordt je stekker er wel uitgetrokken bij manier van spreken.
    Ook had hij uiteraard veel meer file gehad tijdens de zomer op weg naar het zuiden
    Tevens waren ze maar hun tweetjes, dus weinig bagage en dus gewicht om mee te slepen.
    Alle bovenstaande hadden zijn actieradius drastisch vermindert, dus zou hij nog minder positief geweest zijn over zijn roadtrip
    Komt nog bij dat hij heel veel vakantie moet gehad hebben om die trip te maken, iemand met normaal verlof wil zo veel mogelijk van zijn vakantiedagen genieten.
    Benieuwd hoe iemand met een normaal gezin en tijdens zomervakantie het er vanaf zou brengen ...

    Als ik dan zogezegde "positieve" dingen lees als een actieradius van 310km, wel dan begin ik mij toch heel sterk vragen te stellen voor wie zo'n auto's kunnen dienen.
    Als je zelfs in ons eigenste piepkleine landje niet eens een tripje over en weer kan doen naar bvb de Ardennen zonder na te denken over bijladen, wel dan zie ik weinig nut in die voertuigen (voorlopig).
    En zoals gezegd, wij leven dan nog in een landje dat maar een zakdoek groot is.

    tevens komt er dan nog eens de prijs bij van de huidige elektriciteitsrekening, ook niet echt motiverend

    Trouwens waarom moeten milieuvriendelijke dingen en bvb gezonde voeding altijd duurder zijn dan het "gewone' aanbod
    Dat helpt ook niet echt toch

    Vorige week nog aan het praten geweest met een garagist, volgens hem de reden dat er vorig jaar zo weinig auto's verkocht zijn heeft niks te maken met Covid
    Maar volgens hem zijn de mensen nu gewoon wachtende en kopen ook meer jonge tweedehands wagens
    Gewoon omdat ze geen vertrouwen hebben in dat elektrisch rijden en de kleine actieradius.

    Als tweede wagen geen probleem, of als je nooit ver moet ook prima

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      https://www.test-aankoop.be/acties/mobiguide/info/cars/na-de-elektrische-roadtrip-welke-conclusies-zijn-echt-van-belangElektrisch rijden is de toekomst, daar...

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Knappe technologie zeg.
        Ik ben ooit met een oude Audi 100 1,8 benzine tank van 80 l zonder tanken en volgeladen van Wingene naar het Västersjön in Zweden gereden, dat is 1127 km. De dag erop ben ik gaan tanken bij Mellbystrand dus tel er nog maar dik 30 km bij, het alarmlampje brandde nog altijd niet.....
        Mijn enige bezorgdheid betrof mijn brandstofmeter maar daar bleek niks mis mee......
        Worden die electrische ondingen geleverd met een familieverpakking Imodium ?

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          Knappe technologie zeg.
          Ik ben ooit met een oude Audi 100 1,8 benzine tank van 80 l zonder tanken en volgeladen van Wingene naar het Västersjön in Zweden gereden, dat is 1127 km. De dag erop ben ik gaan tanken bij Mellbystrand dus tel er nog maar dik 30 km bij, het alarmlampje brandde nog altijd niet.....
          Mijn enige bezorgdheid betrof mijn brandstofmeter maar daar bleek niks mis mee......
          Worden die electrische ondingen geleverd met een familieverpakking Imodium ?
          Imodium is niet nodig, je staat toch genoeg te wachten Je krijgt er wel gratis een familie abonnement bij voor alprazolam.

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            Pas stuurwiel verwarming en zetelverwarming afzetten als de batterij bijna leeg is (in Jalhay)!?
            Ze hebben wel hun best gedaan om de slechtst mogelijke omstandigheden te creëren. Dat airco aanstaat OK, maar wie laat z'n kont op een lang parcours zolang garen...

            Dit lijkt me een test met een flinke dosis schandaaljournalistiek (lees reclame) van TestAankoop

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
              Pas stuurwiel verwarming en zetelverwarming afzetten als de batterij bijna leeg is (in Jalhay)!?
              Ze hebben wel hun best gedaan om de slechtst mogelijke omstandigheden te creëren. Dat airco aanstaat OK, maar wie laat z'n kont op een lang parcours zolang garen...

              Dit lijkt me een test met een flinke dosis schandaaljournalistiek (lees reclame) van TestAankoop
              Kan je me een lijst bezorgen met alle veroordelingen in zaken waar TA de bal serieus heeft mis geslagen ?

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                Pas stuurwiel verwarming en zetelverwarming afzetten als de batterij bijna leeg is (in Jalhay)!?
                Ze hebben wel hun best gedaan om de slechtst mogelijke omstandigheden te creëren. Dat airco aanstaat OK, maar wie laat z'n kont op een lang parcours zolang garen...
                Als je al die opties op een wagen voorziet, dan moet je maar bij de berekening van de beschikbare range daar rekening mee houden. Dus geen 400km voorspellen als iemand de zetelverwarming aanzet. Maar ja, dan krijg je dat niet meer verkocht natuurlijk.

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Als je al die opties op een wagen voorziet, dan moet je maar bij de berekening van de beschikbare range daar rekening mee houden. Dus geen 400km voorspellen als iemand de zetelverwarming aanzet. Maar ja, dan krijg je dat niet meer verkocht natuurlijk.
                  Maar natuurlijk. Een week of 3 geleden hadden ze tot -30°C in Noord-Europa. Prachtkans voor al die elektrische rommel om de kwaliteiten eens te bewijzen zou ik zeggen.
                  Niks van gehoord.

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                    Pas stuurwiel verwarming en zetelverwarming afzetten als de batterij bijna leeg is (in Jalhay)!?
                    Ze hebben wel hun best gedaan om de slechtst mogelijke omstandigheden te creëren. Dat airco aanstaat OK, maar wie laat z'n kont op een lang parcours zolang garen...

                    Dit lijkt me een test met een flinke dosis schandaaljournalistiek (lees reclame) van TestAankoop
                    Heeft er niks mee te maken
                    Als je alle luxe die erop zit moet uitschakelen om op je bestemming te geraken dan ben je belachelijk bezig
                    Het zit erop en dus moet je dit allemaal in rekening brengen met het verbruik en dus de actieradius

                    hetgeen jij zegt zou zoiets zijn als de platste wegen opzoeken zodat je zeker niet bergop moet
                    Of je dagrijlichten uitschakelen ten nadele van veiligheid maar ten voordele van je batterij

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                      Maar natuurlijk. Een week of 3 geleden hadden ze tot -30°C in Noord-Europa. Prachtkans voor al die elektrische rommel om de kwaliteiten eens te bewijzen zou ik zeggen.
                      Niks van gehoord.
                      Anderzijds, van zo'n auto met platte batterij te moeten duwen krijg je wel serieus warm
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Dit lijkt meer en meer te evolueren naar de toestand van al die andere hedendaagse technologie die ons leven zoveel “aangenamer” moet maken :
                        In het beste geval heb je er een hobby bij …

                        bvb : vroeger kwam je thuis en drukte je 1 FYSIEKE knop in om radio 1 , 2 of 3 te starten, al naargelang : muziek na 1 of 2 seconden.
                        Of drukte je 1 knop om BRT 1 ( Brussel Vlaams voor de nog ouderen ) op te zetten…

                        Tegenwoordig heb je drie afstandsbedieningen nodig die je , best in de juiste volgorde moet bedienen om dan te hopen na 30 seconden ofzo muziek te krijgen… Tenzij je je router nog is moet herstarten of wacht, 1 of ander app’je moet openen…mad:

                        Indien dit allemaal wat “boomerig” klinkt dan is dit waarschijnlijk zo maar zeg nu zelf : waarom kan je bij dat electrisch tanken niet gewoon betalen met je bancontact kaart ipv een app’je, badge of nog een andere kaart…?

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                          Dit lijkt meer en meer te evolueren naar de toestand van al die andere hedendaagse technologie die ons leven zoveel “aangenamer” moet maken :
                          In het beste geval heb je er een hobby bij …

                          bvb : vroeger kwam je thuis en drukte je 1 FYSIEKE knop in om radio 1 , 2 of 3 te starten, al naargelang : muziek na 1 of 2 seconden.
                          Of drukte je 1 knop om BRT 1 ( Brussel Vlaams voor de nog ouderen ) op te zetten…

                          Tegenwoordig heb je drie afstandsbedieningen nodig die je , best in de juiste volgorde moet bedienen om dan te hopen na 30 seconden ofzo muziek te krijgen… Tenzij je je router nog is moet herstarten of wacht, 1 of ander app’je moet openen…mad:

                          Indien dit allemaal wat “boomerig” klinkt dan is dit waarschijnlijk zo maar zeg nu zelf : waarom kan je bij dat electrisch tanken niet gewoon betalen met je bancontact kaart ipv een app’je, badge of nog een andere kaart…?
                          Wat ik denk, is dat iedere ontwerper/ fabrikant zijn eigen speelgoed wil en wil presenteren aan investeerders en tonen hoe goed ze zijn, en de belofte hierbij dat " tankers ' alleen bij hun terecht kunnen, binding dus. Of ons belazeren en op voorhand dit weten en achter houden. Op termijn zie je door het bos de bomen niet meer, tot er van de overheid ( als die wakker worden ) een verplichting komt, en ze het moeten aanpassen, en verrekenen aan de klant voor hun " service " door andere sleutels te verkopen. En dat is met veel zaken zo, camera's , tot adapters, pc's en wasmachines.
                          https://ggpics.be/

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                            Dit lijkt meer en meer te evolueren naar de toestand van al die andere hedendaagse technologie die ons leven zoveel “aangenamer” moet maken :
                            In het beste geval heb je er een hobby bij …

                            bvb : vroeger kwam je thuis en drukte je 1 FYSIEKE knop in om radio 1 , 2 of 3 te starten, al naargelang : muziek na 1 of 2 seconden.
                            Of drukte je 1 knop om BRT 1 ( Brussel Vlaams voor de nog ouderen ) op te zetten…

                            Tegenwoordig heb je drie afstandsbedieningen nodig die je , best in de juiste volgorde moet bedienen om dan te hopen na 30 seconden ofzo muziek te krijgen… Tenzij je je router nog is moet herstarten of wacht, 1 of ander app’je moet openen…mad:

                            Indien dit allemaal wat “boomerig” klinkt dan is dit waarschijnlijk zo maar zeg nu zelf : waarom kan je bij dat electrisch tanken niet gewoon betalen met je bancontact kaart ipv een app’je, badge of nog een andere kaart…?
                            Zeer mee eens. Een oudleerling uit de wet-wis8, de richting waar de burgies worden gerecruteerd heeft destijds gekozen om te gaan studeren aan de TU Delft, iets wat bij ons zeer ongewoon was. Steven was een van de ingenieurs achter de W12 van VW, geen uil dus. In zijn laatste mail schreef hij dat ze zullen moeten beginnen denken om de complexiteit af te bouwen omdat het begint te wegen op de betrouwbaarheid....

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Ook "Pffffff" :

                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                                Dit lijkt meer en meer te evolueren naar de toestand van al die andere hedendaagse technologie die ons leven zoveel “aangenamer” moet maken :
                                In het beste geval heb je er een hobby bij …

                                bvb : vroeger kwam je thuis en drukte je 1 FYSIEKE knop in om radio 1 , 2 of 3 te starten, al naargelang : muziek na 1 of 2 seconden.
                                Of drukte je 1 knop om BRT 1 ( Brussel Vlaams voor de nog ouderen ) op te zetten…

                                Tegenwoordig heb je drie afstandsbedieningen nodig die je , best in de juiste volgorde moet bedienen om dan te hopen na 30 seconden ofzo muziek te krijgen… Tenzij je je router nog is moet herstarten of wacht, 1 of ander app’je moet openen…mad:

                                Indien dit allemaal wat “boomerig” klinkt dan is dit waarschijnlijk zo maar zeg nu zelf : waarom kan je bij dat electrisch tanken niet gewoon betalen met je bancontact kaart ipv een app’je, badge of nog een andere kaart…?
                                Klopt zo goed.... En zwijg me van dc/dvd spelers. Vroeger drukte je op de netschakelaar (die verbruikte niets als die af stond) en die was opgestart voor je het knopje om de schuif open te doen kon indrukken. Nu... heeft die langer nodig om op te starten dan mijn laptop (en eigenlijk heeft die nog spanning op dat moment). Dan moet je 2x op de "open" toets duwen want de eerste duk is slechts om uit standby te komen. Dan gaat die dicht, is 20 seconden met iets bezig en moet je nog eens op de knop afspelen drukken. Tegen dat er muziek uitkomt ben je vergeten dat je van plan was een cd te spelen.

                                Voorlopig zijn we nog gespaard dat die toestellen eerst 5 GB update moeten downloaden, je 5 keer op "ok" moet klikken en dan 3x heropstarten. Maar dat komt nog... Nog enkele generaties geduld en je hebt sneller piano leren spelen dan je radio opgestart is en er muziek uitkomt.

                                En waarom dat het allemaal met een app'je of aparte kaart moet? Wel, dan kunnen ze nog meer info over jou verzamelen en linken en verkopen aan derden. Ook kunnen ze je dan "gepersonaliseerde" **** aansmeren elke keer je dat app'je open doet. Waarschijnlijk gaan ze al die info wel eerst een paar keer verliezen aan hackers zodat je nog wat meer spam krijgt.

                                Comment

                                Working...
                                X