Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Rokers moeten respect tonen voor niet-rokers: Akkoord,
    maar als je ziet welke argumenten hier bijgesleurd worden...
    dan vraag ik mij af of rokers wel een bestaansrecht hebben...
    die arme dutskes....

Johan De Man, doet het weer goed natuurlijk, die gooit direct de molensteen met touw rond het nek, en geeft ze een duwtje de dieperik in...
    Alweer heel wat bij de haren gesleurde zooi

ik zou er spontaan van beginnen roken...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      heeft niets te maken met wat je Quote hoor, dat is alleen je verhaaltje doen.
      bij de mensen die ik beschrijf, rookten we gewoon binnen en nu moeten we de tuin in om te roken.
      toch wel een verschil met jou verhaal.
      grt,bouk.
      Als die mensen éénmalig eens een asbak voor jullie waren vergeten klaar te zetten, dan wel. Als je daar meermaals naar moest vragen, dan had je hun boodschap duidelijk niet begrepen en waren ze gewoon beleefd volgens de normen van die tijd. Maar normen veranderen nu eenmaal en nu is het wel OK om je gasten te vragen om buiten te roken.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
        ......... Maar normen veranderen nu eenmaal en nu is het wel OK om je gasten te vragen om buiten te roken.
        mee eens hoor met de gevolgen voor de niet rokers.
        die raken zo in een isolement, maar ja dat doen ze zelf door hun gedrag.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          In bushokjes mag ook niet gerookt worden, net zoals op treinperrons, maar dat trekken veel mensen zich niet aan.

Zelfs in de grote tent op Werchter mag niet gerookt worden, maar dat vergeten velen blijkbaar ook.
          Dat van bushokjes wist ik, maar van dat treinperron niet. Mag dit ook niet als het een openlucht perron is? Als het zoals in antwerpen centraal is onder de grond snap ik het... Ter info, ik ben zelf ook een roker maar op terassen waar gegeten wordt rook ik nooit. Als het enkel om te drinken is wel, maar dan zorg ik ervoor dat de andere mensen zo min mogelijk last hebben van mij en dat wordt wel geapprecieerd.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dacuba Bekijk bericht
            ... Ter info, ik ben zelf ook een roker maar op terassen waar gegeten wordt rook ik nooit. Als het enkel om te drinken is wel, maar dan zorg ik ervoor dat de andere mensen zo min mogelijk last hebben van mij en dat wordt wel geapprecieerd.
            U bent een voorbeeld voor alle rokers.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

U bent een voorbeeld voor alle rokers.
              grt,bouk.

De meeste rokers die ik ken, (en tzijn er feitelijk wel veel) houden er zo rekening mee...
              kheb zelfs rokers bij ons thuis geweten die niet onder ons afdak wouden roken...
              want de geur zou (kunnen) blijven hangen...

we hebben haar wel geweigerd om in de regen te roken...
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ach, ze zijn er nu achtergekomen dat roken ongezond is. Zeer ongezond. Van veel
                en vettig eten wisten ze dat al wat langer. Net zoals van een te veel aan alcohol. En
                later zullen ze er achter komen, dat je ergeren aan andermans zwakheden, je kwaad
                maken om je medemens zijn nare gewoontes, de ergste kwaal is van allemaal. Daar
                slibt je hart van dicht. Daar ga je dood aan. Ook al leef je verder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  en vettig eten wisten ze dat al wat langer. Net zoals van een te veel aan alcohol. En
                  later zullen ze er achter komen, dat je ergeren aan andermans zwakheden, je kwaad
                  maken om je medemens zijn nare gewoontes, de ergste kwaal is van allemaal. Daar
                  slibt je hart van dicht. Daar ga je dood aan. Ook al leef je verder.
                  Doet me denken aan dit oude filmfragment: https://www.youtube.com/watch?v=1yCeFmn_e2c

Comment

Mij doet het denken aan de Macfattax. Dat is een belasting op fastfood (vet en suiker) die in Roemenië 1.3 miljard extra inkomsten moest opleveren.
                    En in Taiwan zijn ze ook al met een fast food tax bezig,... terwijl in Denemarken en Oostenrijk arteriënverstoppende trans-vetten zouden verboden zijn. In het VK, Noorwegen en Zweden mag er dan weer geen junkfoodreclame op tv, op bepaalde uren.
                    En - geloof het of niet - de yanks, met NY en California voorop hebben het ook niet meer begrepen op Trans-vetten. Michelle Obama droeg haar steentje bij met een "Let's Move"-campagne gericht op zwaarlijvige kinderen.
                    Niet tegen de kinderen, hé: voor de kinderen.
                    Last edited by Poza; 6 augustus 2012, 11:53.

Comment

Dat van bushokjes wist ik, maar van dat treinperron niet. Mag dit ook niet als het een openlucht perron is? Als het zoals in antwerpen centraal is onder de grond snap ik het...
                      Het is inderdaad een algemene regel, ook voor perrons die niet overdekt zijn.

Ter info, ik ben zelf ook een roker maar op terassen waar gegeten wordt rook ik nooit. Als het enkel om te drinken is wel, maar dan zorg ik ervoor dat de andere mensen zo min mogelijk last hebben van mij en dat wordt wel geapprecieerd.
                      U bent een mens met respect voor anderen, waarvoor dank.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        De meeste rokers die ik ken, (en tzijn er feitelijk wel veel) houden er zo rekening mee...
                        kheb zelfs rokers bij ons thuis geweten die niet onder ons afdak wouden roken...
                        want de geur zou (kunnen) blijven hangen...

we hebben haar wel geweigerd om in de regen te roken...
                        Bij ons thuis rook ik ook altijd in de hof, niet binnen of in het tuinhuis. Ik ben van mening dat dat toch normaal is. En als ik ergens op bezoek ben vraag ik het altijd.
                        Ik kies ervoor, enfin koos ervoor want nu is het vrij moeilijk om te stoppen, om te roken, een ander moet mijn rook niet inademen.

En raar maar waar maar als ik aan het eten ben kan ik er ook niet tegen dat er gerookt wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Het is inderdaad een algemene regel, ook voor perrons die niet overdekt zijn.

U bent een mens met respect voor anderen, waarvoor dank.
                          Oh ok, had er geen idee van, dat van die bushaltes wel omdak ik daar ooit door een controleur ben opgewezen. Maar mensen van de nmbs hebben mij daar nooit op gewezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            en vettig eten wisten ze dat al wat langer.
                            Klopt volledig maar als de persoon naast u wat te dik is, wat te veel eet naar norm ... krijg jij daar pikkende ogen of keel van, krijg je daar een piepende ademhaling van of stinkende kleren en haar?
                            Toch nog wel een groot verschil tussen iets wat niet goed is voor jezelf of iets wat door uw gebruik storend kan zijn voor een ander.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oh ok, had er geen idee van, dat van die bushaltes wel omdak ik daar ooit door een controleur ben opgewezen. Maar mensen van de nmbs hebben mij daar nooit op gewezen.
                              Misschien waren het zelf rokers?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

mee eens hoor met de gevolgen voor de niet rokers.
                                die raken zo in een isolement, maar ja dat doen ze zelf door hun gedrag.
                                grt,bouk.
                                Dit is er echt ééntje om in te kaderen hoor... ach een gezond isolement is nog altijd te verkiezen boven het gezelschap van respectloze rokers (en er zijn ook andere).
                                Jean Pierre.

Comment

Working...
                                X