Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

wij gaan toch minder bij vrienden/kennissen op visite waar niet gerookt wordt.
    voorheen kwamen we er meer en maakte ze van roken geen probleem.
    even vragen om een asbak en we hadden het allen gezellig.
    nu moeten we bij hun de tuin in om even te roken sinds de anti rook campagnes.
    bij Familie hetzelfde laken een pak.
    dus gaan we er wel heen al ist minder en blijven ook minder lang.
    en nogmaals...ik vind roken vies en alles gaat er van stinken.
    maar om alles nou te veranderen vanwegen de anti roken hype......nee voor ons niet hoor.
    we wilen graag roken waarneer en waar we willen....kan dat niet, nou dan niet en zien ze ons maar wat minder.
    grt,bouk.
    Last edited by bouk; 5 augustus 2012, 17:56.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

weer sorry dubbelpost door die stomme.....WIL U OP DEZE PAGINA BLIJVEN.
      daar wordt een mens toch gek van!!!!!!!!!
      grt,bouk.
      Last edited by bouk; 5 augustus 2012, 17:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        ...even vragen om een asbak en we hadden het allen gezellig.
        ...
        Allen ? Jullie zelf zal je bedoelen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          Allen ? Jullie zelf zal je bedoelen...
          wat ik bedoel schrijf ik ook dus:
          allen, ook de niet rokers en nu doen ze moeilijk over roken..?
          grt,bouk.

Comment

grt,bouk.
            Is het niet één van je ambities om zoveel mogelijk berichten te posten dan?
            Zo loopt de teller lekker op hoor.

Als je als roker en ook niet-roker op je strepen staat is de gezelligheid toch wel weg voor wat betreft bezoekjes bij vrienden en kennissen.

Toen ik rookte vond ik het prima even buiten te gaan roken, ik geef de niet-roker groot gelijk als zij geen rook in huis willen.
            Nu ben ik al enkele jaren clean maar vind het niet zo erg als men bij mij in huis rookt.

Comment

schijnt dat deze maatregel toch niet zo wettig is

je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
              www.korandoke.be

Comment

wat ik bedoel schrijf ik ook dus:
                allen, ook de niet rokers en nu doen ze moeilijk over roken..?
                grt,bouk.
                Ik heb het alleszins nooit gezellig gevonden dat ze hier thuis even alles kwamen onderstinken met hun kankerstokken... Ook niet voor het rookverbod trouwens.

Comment

grt,bouk.
                  --> Tweede herhaling van dé oplossing van het wil-u-op-deze-pagina-blijven-probleem, indien men wenst te Googlen tijdens het reageren
                  Dat is dus nu al de derde keer.
                  Dat ge daardoor bubbelpost had ge er niet bijgezegd.
                  Vreemd,... maar dat maakt niet uit als u die vraag niet meer word gesteld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                    Van de bruine kroegen had men moeten afblijven.
                    maar ja de zagers konden er zogezegd niet komen door de rook waar ze niet tegen konden.
                    nu kunnen ze er komen, de rokers zijn er niet meer en de gezelligheid en ambiance zijn ook vertrokken.

grts
                    Natuurlijk moet je er vanaf blijven: maar bij ons in Eindhoven zijn veel bruine cafés gesloten door gebrek aan klanten. Een bruin café bij mij in de buurt die in 75 jaar nog nooit het behang vernieuwt had stopte er mee omdat zijn behang meer opbracht dan de drank.
                    Hij verkocht zijn behang aan een dakdekker als dakleer.
                    Wellicht brengen de longen van een stevige roker ook nog wat op als waterdichte zak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                      schijnt dat deze maatregel toch niet zo wettig is

http://sixlog.net/2012/06/14/vermass...-vrije-mening/
                      En dat de meerokers met terugwerkende kracht zullen moeten meebetalen tegen een half euro per pakje waarvan ze 25 jaar geleden stiekkum hebben geprofiteerd,... de gluiperds.
                      Slag van de molen, die Vermassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        hoeveel van jullie niet rokers gaan vaker (opnieuw) op café sinds het rookverbod zijn intrede heeft gedaan?
                        Eerlijk? De eerste 45 jaar van mijn leven misschien 50 keer in totaal, nu is dat gemiddeld een 50 tal keer per jaar.
                        Restaurant/taverne eveneens ... vroeger 2 à 3 keer op een jaar als het niet anders kon en nu één à twee keer per week en tijdens de vakantie zelfs bijna alle dagen.

Ik zie wat ik zie en de meeste kroegen waar ik regelmatig passeer is de omzet niet bepaald gestegen en ze zijn vaker gesloten dan vroeger?!!!
                        Maar 't zal misschien aan de dure pintjes liggen waardoor mensen wegblijven?
                        Dezelfde café's waar het vroeger proper en deftig was, die hebben nu nog steeds hun klanten.
                        Er wordt in het algemeen wel minder alcohol gedronken, omdat mensen eindelijk beseffen dat ze gevaar lopen voor alcoholcontroles.
                        Ook worden de mensen wat selectiever in hun keuzes en gaan ze liever ergens waar het proper is en met een vriendelijke bediening.
                        Er is een taverne (iets anders dan een café) in de buurt waar we zowel de vorige eigenaars van kenden als de nieuwe ... vroeger was er redelijk wat volk en de zaak draaide goed maar soms liepen klanten weg omdat ze echt arrogant konden doen.
                        De rookwet kwam eraan en ze zeiden direct overal dat dit hun ondergang betekende en het spel stond binnen de maand over te nemen.
                        De nieuwe eigenaars zijn supervriendelijk en gediensting, interieur werd eens opgelapt met een vers laagje verf en voor de rest niets speciaals ... nu moet je er reserveren om een plaats te kunnen bekomen.
                        Hetgeen de vorige eigenaar dus liet doorgaan als een zaak dat failliet zou gaan is nu een goudmijn ook al mag er niet meer gerookt worden.
                        Buiten dit is de mentaliteit van de mensen ook veel veranderd, vroeger deden handelaars alles om klanten te behouden en bleven ze open zolang er klanten waren, nu telt eerder hun uur en zetten ze de klanten buiten eens het uur gekomen is.
                        Hier is ook zo'n zaak ... om 22u00 zouden ze graag sluiten, vraag om 21u45 geen biertje of cola meer want ze geven het niet en zeggen dat het stilaan tijd is om voort te gaan.
                        Tijden veranderen dus ... voor sommigen positief en voor anderen weer negatief.

wat ne zever allemaal zeg voor een stomme sigaret...
                        Sorry maar dergelijke reacties werken in twee kanten hoor ... als het "maar een stomme sigaret is" ... waarom laat je ze dan niet achterwege?
                        Last edited by VerSeg; 5 augustus 2012, 21:09.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                          Slag van de molen, die Vermassen.
                          Wat heeft Vermassen hier mee te maken?
                          Als je goed leest gaat het hier om een interview met de strafpleiter Jef Van Steenbrugghe.
                          BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
                            Wat heeft Vermassen hier mee te maken?
                            Als je goed leest gaat het hier om een interview met de strafpleiter Jef Van Steenbrugghe.
                            Dat zal zijn alias zijn, zeker. Ik ken die man niet. Ik denk niet dat ze met "Vermassen-roken"... bedoelen dat iemand gerookt word.

Comment

even vragen om een asbak en we hadden het allen gezellig.
                              nu moeten we bij hun de tuin in om even te roken sinds de anti rook campagnes.
                              Wie bij mij thuis om een asbak vraagt is aan zijn laatste bezoek bezig. Iedereen kent mijn standpunt en wie dat niet respecteert in mijn eigen huis is gewoonweg onbeschoft. Bovendien kan ik er zelfs geen geven want ik heb er geen en zie ook niet in waarom ik daar geld aan zou moeten uitgeven (en plaats in de kast voorzien en na gebruik afwassen). Wie toch wil roken mag zijn lusten botvieren op het terras waar ik ze zal voorzien van een leeg blikje om hun afval in te deponeren. En nee, dit is niet sinds de anti rook campagnes. Ik ben opgegroeid in een kettingrokersnest (ouders samen goed voor 3-4 pakjes per dag, als er geen bezoek kwam tenminste want dan was het nog meer, plus de bezoekers natuurlijk) en ben al op jonge leeftijd beginnen revolteren tegen de stank van het roken. Ik zag ook vrij jong de gevolgen van decennia lang roken en dat was de beste motivatie om het nooit zelf te willen proberen. En ja, ook mijn moeder vliegt op het terras.

Anekdote: een beetje verderop woont een bejaard (redelijk ketting)rokend echtpaar. Ook zij moeten blijkbaar vinden dat het stinkt want, weer of geen weer, die roken steevast op hun terras (onder een paraplu als het regent). En ze staan veel buiten zenne.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                                Wie bij mij thuis om een asbak vraagt is aan zijn laatste bezoek bezig. Iedereen kent mijn standpunt en wie dat niet respecteert in mijn eigen huis is gewoon onbeschoft
                                heeft niets te maken met wat je Quote hoor, dat is alleen je verhaaltje doen.
                                bij de mensen die ik beschrijf, rookten we gewoon binnen en nu moeten we de tuin in om te roken.
                                toch wel een verschil met jou verhaal.
                                grt,bouk.

Comment

Working...
                                X