Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Klopt volledig maar als de persoon naast u wat te dik is, wat te veel eet naar norm ... krijg jij daar pikkende ogen of keel van, krijg je daar een piepende ademhaling van of stinkende kleren en haar?
    Toch nog wel een groot verschil tussen iets wat niet goed is voor jezelf of iets wat door uw gebruik storend kan zijn voor een ander.
    Je hebt gelijk,

edoch heb ik meer last van een zat persoon naast mij als een rokend persoon
    met de roker kan je meestal nog een goed gesprek voeren

't ergste is eerder de combinatie,
    zat en rokend... dan wordt het lastig,
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
      Dit is er echt ééntje om in te kaderen hoor... ach een gezond isolement is nog altijd te verkiezen boven het gezelschap van respectloze rokers (en er zijn ook andere).
      De egoïst zegt tegen de andere dat hij te egocentrisch is...
      pot verwijt de ketel...

toen de rokers de niet-rokers verbanden naar hun woonkamer, was er voor de rokers geen probleem.
      Nu de niet-rokers de rokers verbannen en beschuldigen van moord/aanslag op gezondheid/... is er voor de niet-rokers geen probleem..

Draai de rollen om, en plots mag het wel

liever geen isolement
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        De egoïst zegt tegen de andere dat hij te egocentrisch is...
        pot verwijt de ketel...

toen de rokers de niet-rokers verbanden naar hun woonkamer, was er voor de rokers geen probleem.
        Nu de niet-rokers de rokers verbannen en beschuldigen van moord/aanslag op gezondheid/... is er voor de niet-rokers geen probleem..

Draai de rollen om, en plots mag het wel

liever geen isolement
        Voor mij is er absoluut geen probleem hoor... ik reageer enkel op het trolgedrag van sommigen hier. Wij zijn niet-rokers en onze beste vrienden zijn (ketting)rokers. Op bezoek bij hen thuis beperken ze (en daar hebben ze zelf voor gekozen) het roken en bij ons hebben ze zelf beslist om of buiten te roken of het roken tot een minimum te beperken. Wij houden niet van de 'nadelen' van het roken maar wij eisen niets... met gewoon respect kan je heel ver komen. Maar wie geen respect kan opbrengen voor een ander moet er zelf geen verwachten. Wie bij mij een asbak zou 'eisen' zou niet alleen buiten moeten gaan roken... hij zou zelfs buiten mogen blijven!
        Jean Pierre.

Comment

Misschien waren het zelf rokers?
          Misschien hadden ze de minister horen zeggen: "Mevrouw de voorzitter, de wet van
          22 december 2009 betreffende een algemene regeling van rookvrije
          gesloten plaatsen toegankelijk voor het publiek en ter bescherming
          van werknemers tegen tabaksrook, definieert wat men onder een
          gesloten plaats moet verstaan. De toelating om al dan niet te roken is
          dus met dat begrip verbonden.
          Artikel 2 van deze wet definieert een
          gesloten plaats als een plaats door wanden afgesloten van de
          omgeving en voorzien van een plafond of zoldering.
          ...
          Bij gebrek aan plafond of een wand kan men niet langer van een
          gesloten plaats spreken en valt de plaats of het terras in kwestie niet
          langer onder de wet op het rookverbod en is het roken er dus
          toegestaan."

Comment

Niet rokers wees blij dat er nog zo veel rokers zijn, anders zouden jullie, belastingsgewijs dan, nog wat dieper in jullie zakken mogen tasten.....
            Sinds ik gestopt ben heb ik er een duivels genoegen in om mensen te zien roken, voor mij betekent dat minder belastingen...
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
              Niet rokers wees blij dat er nog zo veel rokers zijn, anders zouden jullie, belastingsgewijs dan, nog wat dieper in jullie zakken mogen tasten.....
              Awel, dat vind ik een interessante opmerking, sé.
              In Nederland zouden de taksen op rookwaren de maatschappelijke kost van het roken compenseren, heb ik ergens becijfert gezien, lang geleden.
              Gisteren las ik nog dat iemand in de Belgische Kamer het had over een tekort van 4 miljard, door extra ziektekosten in rechtstreeks verband met het roken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                Awel, dat vind ik een interessante opmerking, sé.
                In Nederland zouden de taksen op rookwaren de maatschappelijke kost van het roken compenseren, heb ik ergens becijfert gezien, lang geleden.
                Gisteren las ik nog dat iemand in de Belgische Kamer het had over een tekort van 4 miljard, door extra ziektekosten in rechtstreeks verband met het roken.
                Maar dat compenseren ze dan weer door vervroegd te sterven, dus minder lang pensioen,.... Nee, netto brengen de accijnzen op tabak en alcohol niet echt iets/veel op.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Eerlijk? De eerste 45 jaar van mijn leven misschien 50 keer in totaal, nu is dat gemiddeld een 50 tal keer per jaar.
                  Restaurant/taverne eveneens ... vroeger 2 à 3 keer op een jaar als het niet anders kon en nu één à twee keer per week en tijdens de vakantie zelfs bijna alle dagen.

Dezelfde café's waar het vroeger proper en deftig was, die hebben nu nog steeds hun klanten.
                  Er wordt in het algemeen wel minder alcohol gedronken, omdat mensen eindelijk beseffen dat ze gevaar lopen voor alcoholcontroles.
                  Ook worden de mensen wat selectiever in hun keuzes en gaan ze liever ergens waar het proper is en met een vriendelijke bediening.
                  Er is een taverne (iets anders dan een café) in de buurt waar we zowel de vorige eigenaars van kenden als de nieuwe ... vroeger was er redelijk wat volk en de zaak draaide goed maar soms liepen klanten weg omdat ze echt arrogant konden doen.
                  De rookwet kwam eraan en ze zeiden direct overal dat dit hun ondergang betekende en het spel stond binnen de maand over te nemen.
                  De nieuwe eigenaars zijn supervriendelijk en gediensting, interieur werd eens opgelapt met een vers laagje verf en voor de rest niets speciaals ... nu moet je er reserveren om een plaats te kunnen bekomen.
                  Hetgeen de vorige eigenaar dus liet doorgaan als een zaak dat failliet zou gaan is nu een goudmijn ook al mag er niet meer gerookt worden.
                  Buiten dit is de mentaliteit van de mensen ook veel veranderd, vroeger deden handelaars alles om klanten te behouden en bleven ze open zolang er klanten waren, nu telt eerder hun uur en zetten ze de klanten buiten eens het uur gekomen is.
                  Hier is ook zo'n zaak ... om 22u00 zouden ze graag sluiten, vraag om 21u45 geen biertje of cola meer want ze geven het niet en zeggen dat het stilaan tijd is om voort te gaan.
                  Tijden veranderen dus ... voor sommigen positief en voor anderen weer negatief.

Sorry maar dergelijke reacties werken in twee kanten hoor ... als het "maar een stomme sigaret is" ... waarom laat je ze dan niet achterwege?
                  100% akkoord !!! Ik zou t zelf geschreven kunnen hebben.

Het leven is ook veel duurder geworden en de lonen zijn niet navenant gestegen, dus mensen besparen op onnodige uitgaven als op cafe gaan. Of ze gaan minder vaak op cafe of blijven minder lang.

Voor de prijs van 1 glas wijn in een cafe, kan je thuis een hele fles leegdrinken.

Als je bij je buren of vrienden in de buurt iets gaat drinken, moet je ook geen schrik hebben voor alcoholcontroles (die toch wel fel zijn toegenomen, in tegenstelling tot wat veel mensen denken).

De horecauitbaters zeggen dat ze minder inkomsten hebben door het rookverbod, maar daar heeft het niets mee te maken.

De frituuruitbaters hun prijzen slaan ook op als t een slechte aardappeloogst is, maar de aardappel is maar 5% van hun kost ...

In de horeca klagen ze nogal graag.

Persoonlijk ga ik idd meer op cafe dan vroeger omdat ik vroeger gewoon niet binnenkwam in n cafe !!!
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                    Sinds ik gestopt ben heb ik er een duivels genoegen in om mensen te zien roken, voor mij betekent dat minder belastingen...
                    En wat denk je dat we betalen (bijdragen) om de medische kosten te dekken voor longaandoeningen die veroorzaakt worden door het roken?? Wat je aanhaalt is al lang achterhaald hoor... evenals de dreigende werkloosheid door sluitingen.
                    Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      ..........

Voor de prijs van 1 glas wijn in een cafe, kan je thuis een hele fles leegdrinken.
                      dat is altijd al zo geweest.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                        Maar dat compenseren ze dan weer door vervroegd te sterven, dus minder lang pensioen,.... Nee, netto brengen de accijnzen op tabak en alcohol niet echt iets/veel op.
                        Hij zei er niet uitdrukkelijk bij dat hij dit niet had afgetrokken. Ik moet er dus van blijven uitgaan dat hij, als vertegenwoordiger van het volk, wel degelijk wist dat rokers gemiddeld tien jaar vroeger sterven, en dat hij dit in rekening had gebracht. Waar zijn we anders mee bezig?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          In de horeca klagen ze nogal graag.
                          ahja? dan moeten wij dringend ALLE horeca uitbaters uitnodigen op BD...

soit, ik krijg kanker van de reacties die ik hier lees en niet van de buurman die net zijn sigaret stond te roken op zijn terras.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

soit, ik krijg kanker van de reacties die ik hier lees en niet van de buurman die net zijn sigaret stond te roken op zijn terras.
                            dat is onmogelijk.... aan de reacties hier moest uwen buurman al overleden zijn bij de gedachte aan een sigaret,
                            en gij ook bij het zien van de sigaret...

AAAAAAAHHHH Stressss

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              soit, ik krijg kanker van de reacties die ik hier lees en niet van de buurman die net zijn sigaret stond te roken op zijn terras. [/FONT]
                              Dat is
                              Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                                En wat denk je dat we betalen (bijdragen) om de medische kosten te dekken voor longaandoeningen die veroorzaakt worden door het roken?? Wat je aanhaalt is al lang achterhaald hoor... .
                                Beetje domme redenering, Maar wees gerust je bent hier niet alleen....
                                Wat zouden de kosten bedragen vooraleer jij gestorven bent. Of val jij van de ene dag op de andere dood misschien? Ik mag hopen van niet.
                                Stel, een roker gaat op pensioen op 65. Sterft op 70 aan longkanker. Maakt 5 jaar pensioen plus ziektekosten.
                                Een niet roker gaat eveneens op 65 met pensioen maar leeft tot 80 en sterft aan kanker, Alzheimer oid. Maakt dat de maatschappij 10 jaar langer pensioen moet ophoesten plus ziektekosten vooraleer gestorven. En vergeet niet de medische kosten die nodig zijn om van 70 tot 80 te geraken.
                                Heb je al eens nagedacht over de niet rokers die sterven aan maagkanker, darmkanker, enz. Die hebben misschien ook niet gezond geleefd hé. Hartaanvallen, herseninfarcten, de massa's stenten, overbruggingen als gevolg van overgewicht, overmatig drankgebruik, ongezond eten....
                                Als een roker sterft aan longkanker, kost het de maatschappij geld. Als een niet roker sterft is dat gratis....tenminste volgens jouw redenering. Beetje dom vind je dat nu zelf niet?
                                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                                X