Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Bewijst nog maar eens mijn vorige post....maar ja, kaars en bril worden hier door bepaalde personen mordicus genegeerd...
    En dan wordt er nog geen rekening gehouden met de jaren dat er minder pensioen moet betaald worden....

De kosten van een roker versus die van een niet-roker in een bepaalde periode?
    Veertig procent hogere zorgkosten bij de roker.
    De kosten voor rokers versus niet-rokers gedurende de gehele levensloop.
    Rokers zijn goedkoper (want: minder levensjaren en weinig levensjaren met chronische ziekte).
    De kosten voor de populatie van alle mensen enige tijd nadat er aanzienlijk minder rokers zijn?
    Duurder, maar daar krijg je dan aanzienlijk meer (gezonde?) levensjaren voor terug.
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Bewijst nog maar eens mijn vorige post....maar ja, kaars en bril worden hier door bepaalde personen mordicus genegeerd...
      Hoe graag ik je deze keer gelijk wil geven,
      heb je de volledige tekst niet gelezen...
      onderaan staat:

www.onderzoekspraktijk.nl/blog/73-blog-paul-kleingeld/146-zijn-rokende-patienten-duurder.html
      Statistiek is dus geen kwestie van liegen maar van perspectief: hoe laat je anderen er naar kijken.

waarmee we dus aantonen,
      met statistieken kan je alles aantonen, 40% van alle mensen weten dat
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
        ... en de wil om het te begrijpen heb ik wel maar ik vind helaas de inhoud niet...
        Echt?
        Tracht eens beter jouw best te doen....
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Wat kan u zelf doen ... dat lees je eerst eens op deze pagina alvorens de rest van mijn tekst te lezen : http://www.fysiopartner.nl/pages/die...nderastma.html

Nu gaan we verder :
          Ik ben een van die 15% kinderen die met kinderastma gezeten heeft en daardoor ook allegisch ben voor bepaalde zaken.
          Mijn ouders waren beiden rokers en wisten van in het begin van mijn aandoening af, hun sigaret heeft altijd voorrang gehad op mijn gezondheid.
          Ik zag af van 's morgens tot 's avonds maar toch werd nooit één sigaret achterwege gelaten of elders gerookt, heel het huis stond vol asbakken en in elke plaats werd gerookt ...keuken, eetplaats, salon, badkamer, wc, slaapkamer, garage, ... noem maar op.
          Tot mijn 10 jaar ongeveer kwam eerst dagelijks en daarna om de twee dagen de huisarts een inspuiting geven.
          Gingen we op stap, dan werd er gerookt in de wagen, bij familie werd er gretig verder gerookt niettegenstaande iedereen mijn problemen kende.
          Als kind heb je niets te zeggen, kan je geen keuzes maken of beslissingen nemen, je doet wat je ouders zeggen en je gaat mee waar zij gaan.
          En dat roken kon ik nergens ontlopen in die tijd want overal mocht gerookt worden en niemand hield rekening met een ander.
          Op de bus, openbare toiletten, restaurants, café's, tram, trein, vliegtuig, hotelkamer, winkel, werkplaats, ... geen enkele plaats was rookvrij.
          Dan ben je volwassen aan het worden en ga je uiteindelijk samenwonen met je vriendin die gelukkig niet rookt ... je kan eindelijk na 25 jaar (ja, ik was een trage) eens zelf beslissen om thuis rookvrij te zitten en de regeltjes in eigen handen te nemen.
          Ondertussen kon je ook al het vliegtuig en de bus nemen en later ook de trein mits daar het roken verboden werd, boodschappen doen kon uiteindelijk ook in betere omstandigheden.
          Maar dan leef je thuis ... je kan nergens op restaurant als jong koppel of je wordt ziek voor enkele dagen, op café gaan is ook al uitgesloten en dancings zijn niet veel beter.
          Na jaren komt er uiteidenlijk de rookwet welke me na 45 jaar eens toelaat om van eten te genieten zonder nadien met pikkende ogen of piepende adem naar huis te gaan en enkele dagen medicatie te moeten nemen en af te zien.
          Inderdaad, 45 jaar heb ik zitten wachten op die dag ... de dag van effectieve verademing.
          En dan gaan rokers beweren dat ze niet snappen waar het om gaat? Inderdaad ... als je zelf geen last hebt redeneer je daar niet over en ga je niet met anderen inzitten.

Ondertussen heb ik zowat 3/4 van mijn familie verloren aan longkanker, mijn moeder die een verstokt rookster was heeft uiteindelijk (spijtig genoeg) ook keelkanker gekregen.
          Ze werd geopereerd en alles zag er positief uit ... ze mocht nooit meer een sigaret aanraken of het zou terugkomen ... eerste wat ze deed was thuis een sigaret opsteken.
          Er volgde een veel zwaardere operatie maar toch bleef ze roken, er kwam nog een operatie en toen is de cent gevallen maar nu is het te laat.
          Ze leeft inderdaad nog en is heel sterk maar ze heeft geen leven meer, ze kan bijna niets meer slikken, heeft geen speeksel meer, heeft geen smaak meer, alles is kapot van de chemo en bestraling maar ze heeft wel altijd haar goesting gedaan .. ze heeft gerookt.
          En nu ... nu kan ze nergens meer komen waar gerookt wordt want ze krijgt er allergische reacties van, prikkelingen in de keel, mond en ze heeft het dan héél moeilijk.
          Heel spijtig dat het allemaal zo ver moest komen voor die stomme sigaret dat nu al tienduizende Euro's gekost heeft aan medische zorgen en de kosten houden nooit op, integendeel.

Mijn kinderastma,daar heb ik nu niet echt last van maar de allergie is natuurlijk gebleven want dit verdwijnt nooit.
          Maar ik ben niet alleen op deze wereld en als je ziet dat 15% van de kinderen deze aandoening (overgevoeligheid) heeft, dan kan je even rekenen hoeveel mensen je in België lastig kan vallen door te roken op plaatsen waar het niet echt hoeft. Met 15% zijn het in ons land al meer dan 1,5 miljoen mensen die je zo kan ambeteren ... we zijn niet echt een paar uitzonderingen die zomaar ambetant doen uit egoïsme hoor.
          Dan tellen we niet eens de mensen die gewoon een allergie hebben zonder kinderastma gehad te hebben ... 1 op 4 Belgen heeft een allergie voor stof of huismijt en 9/10 daarvan hebben in beppalde mate last van sigarettenrook.
          Misschien vinden sommigen dat mijn ouders egoïstisch waren ... kan best zijn, maar bij 99% van de rokers zie ik geen verschil met mijn ouders ... ze roken waar ze goesting hebben en zolang ze zelf geen last hebben houden ze rekening met niemand. De paar uitzonderingen zijn er natuurlijk ... dat zijn mensen met een hart op de juiste plaats.

Maar ik weet het ... wij zijn de egoïsten die een beetje van het leven proberen te genieten en de rokers daarom ambeteren, wij zijn het die met anderen geen rekening houden ... die tekst ken ik na meer dan 47 jaar ondertussen al uit het hoofd. De medische onkosten dat ik door door de sigarettenrook in mijn leven al gehad heb ... daar kan ik al een mooie auto mee kopen hoor.

Ter info ... een allergie kan ook op latere leeftijd beginnen, het kan best zijn dat je met wat pech allergisch wordt aan je eigen sigaret.

Er is natuurlijk een optie ... de koord en een eenmalige kost.
          Maar eerst nog wat genieten van rookvrije restaurants en enkele café's (waar ze het respecteren).
          Last edited by VerSeg; 7 augustus 2012, 09:47.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Hoe graag ik je deze keer gelijk wil geven,
            heb je de volledige tekst niet gelezen...
            onderaan staat:

www.onderzoekspraktijk.nl/blog/73-blog-paul-kleingeld/146-zijn-rokende-patienten-duurder.html
            Statistiek is dus geen kwestie van liegen maar van perspectief: hoe laat je anderen er naar kijken.

waarmee we dus aantonen,
            met statistieken kan je alles aantonen, 40% van alle mensen weten dat
            Dus ook van diegenen die mij van het tegendeel proberen te overtuigen?
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

een leuk linkje
              Om dat te openen moet je je eerst tot Microsoft bekennen, en dat vind ik bij informatie waar iedereen naar snakt, niet kunnen. Voor je weet gaan die je namelijk o.a. een tekstverwerker proberen te verlappen, die elders gratis is, en waarmee je bijvoorbeeld overheidsinformatie ook kunt openen.
              Allez, ge krijgt mijn cijfers als ge mil1s foto's koopt... zal ik zo ook eens beginnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Maar ik weet het ... wij zijn de egoïsten die een beetje van het leven proberen te genieten en de rokers daarom ambeteren, wij zijn het die met anderen geen rekening houden ... die tekst ken ik na meer dan 47 jaar ondertussen al uit het hoofd. De medische onkosten dat ik door door de sigarettenrook in mijn leven al gehad heb ... daar kan ik al een mooie auto mee kopen hoor.

Ter info ... een allergie kan ook op latere leeftijd beginnen, het kan best zijn dat je met wat pech allergisch wordt aan je eigen sigaret.

Er is natuurlijk een optie ... de koord en een eenmalige kost.
                *Geeuw*

Er zijn langs alle kanten egoisten,
                maar door rokers als pestdragers te behandelen gaat het voor u beter?

flink!

je eist wederzijds respect, maar je weigert het zelf te geven?
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Hebben ze u ooit, ongeacht het onderwerp, van het tegendeel kunnen overtuigen.

Comment

Echt?
                    Tracht eens beter jouw best te doen....
                    Echt! En ik heb wel betere dingen te doen dan jouw bijdragen te ontleden om iets zinnig te vinden. Mijn best doen is voorbehouden aan serieuze bijdragen... en daar vallen de jouwe niet onder.
                    Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Hebben ze u ooit, ongeacht het onderwerp, van het tegendeel kunnen overtuigen.
                      Omdat het gebruik van smileys beperkt moet blijven... x10
                      Jean Pierre.

Comment

Als je nu eens even serieus blijft... hoe kan je respect hebben voor iemand die op dat ogenblik iets voor jou vergalt? Ik denk dat er niemand er iets op tegen heeft dat rokers hun ding doen... behalve als je als niet-roker er last van heeft. Al of niet roken is een eigen keuze... en dat recht heeft iedereen, maar verplicht anderen niet om mee te roken. En veel rokers hebben dat al lang begrepen hoor... maar zoals overal kom je ook hier fanatiekelingen tegen die liefst anderen tegen de haren strijken met hun gedrag.

Respect geven... dus dan verwacht je dat een niet-roker respecteert dat een roker in zijn bijzijn rookt om door de roker gerespecteerd te worden? Ongeacht de mogelijk hinderlijke gevolgen?
                        Jean Pierre.

Comment

... maar zoals overal kom je ook hier fanatiekelingen tegen .......
                          yep....de ex rokers.)(
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nee, dat zijn die 40%. De anderen hebben geen cijfers.

Comment

Respect geven... dus dan verwacht je dat een niet-roker respecteert dat een roker in zijn bijzijn rookt om door de roker gerespecteerd te worden? Ongeacht de mogelijk hinderlijke gevolgen?
                              Ik lees hier dat rokers niet meer onder een afdakje mogen roken (afdak/partytent).
                              Ook niet meer buiten aan hun werk;
                              Liefst ook niet voor het café, want dan moet je door de rook gaan om binnen te raken (wat als dat café geen andere ruimte heeft).
                              Zelfs niet meer op een terras waar het wettelijk toegestaan is.
                              liefst zelfs niet meer in de buurt van niet rokers,

ze kunnen moeilijk even naar de maan reizen om te roken he...
                              hun bruine caféétje wordt ingepalmd, en zij weer verbannen,
                              net als vroeger, toen de mensen bij elkaar in de woonkamer begonnen pintjes te drinken en te kaarten,
                              de huis-cafés....

waar is het respect voor een roker?
                              dit terwijl ik veel rokers weet die juist héél wat moeite doen om hun sigarettenrook niet bij anderen te laten komen..

dus blijf zelf ook even serieus?

Comment

Er zijn langs alle kanten egoisten,
                                maar door rokers als pestdragers te behandelen gaat het voor u beter?

flink!

Lees #199 en wees eerlijk met je zelf bij je besluit wie de egoïst is (jij, want je wil niet dat een ander zijn verhaal doet).

Maar je leest lever maar de helft, geeft graag een draai aan het verhaal waardoor de niet-roker weer de slechterig is en gaat verder graag als een eikel door het leven zonder respect voor eender wat.
                                Ik nodig u uit om van gezondheid te veranderen, 47 jaar lang rokers "verplicht" te moeten verdragen en ze nooit enig woord hierover gezegd te hebben ... maar als je op een forum eens je mening durft geven ben je een egoïst en aanzie je andere als pestdragers?
                                Zeikerd ben je dan, je bent het niet waard nog een antwoord te krijgen.
                                Last edited by VerSeg; 7 augustus 2012, 10:37.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X