Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    mijn (oude) arts, rookte sigaren, ook in de spreekkamer.
    zo ook de arts van de ziektenwet.
    grt,bouk.
    Oh sorry,... hoe kon ik het vergeten... de buurman van mijn vader rookte in de operatiezaal,... en reed met een Chevie Camara met een grote Amerikaanse arend erop, alsof ie Flodder wilde evenaren. Dat is zelf op tv geweest,... zijn laatste, wellicht allerlaatste, optrede.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
      Oh sorry,... hoe kon ik het vergeten...
      tja...eerst even wat langer nadenken voor je wat schrijft hè.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Ik heb zijn verhaal volledig gelezen (wel grappig dat er blijkbaar nog aan veranderd moest worden NA mijn reactie).
        Echter zijn minder gemakkelijke ervaring (ziekte icm roken van ouders) veralgemenen lijkt mij niet de juiste gang van zaken?
        Je snapt nog steeds de essentie van het verhaal niet.
        Wat de essentie is ... dat de meeste rokers (op de uitzonderingen na zoals er ook hier zijn) helemaal geen rekening houden met anderen, ook al gaat het om de gezondheid hun eigen kinderen of om hun eigen gezondheid of die van hun partner.
        Ik heb nooit een roker de deur verwezen, nooit een roker uit de weggegaan, nooit een opmerking gemaakt ... meer dan 47 jaar lang, maar als je dan één keer in een topic uw verhaal durft doen om aan te tonen waarom je roken (lees goed ROKEN en niet ROKERS) hinderlijk vindt, dan ben je plots een egoïst, iemand dat zijn ware aard laat zien?
        De enige beslissing dat ik ooit genomen heb is dat eenmaal ons eigen huis er niemand ooit binnen zou roken, dat recht heb ik toch?
        Sorry, maar u bent wel heel laag gevallen om alles zo een draai te geven!

Edit :
        wel grappig dat er blijkbaar nog aan veranderd moest worden NA mijn reactie
        Zelfs zo achterbaks ben je om dit erbij te halen en de schijn te verwekken dat ik mijn tekst aanpastte ... inhoudelijks werd niets veranderd op een paar typfouten na.
        Maar ja, als je maar kan afwijken in uw voordeel zeker?
        Last edited by VerSeg; 7 augustus 2012, 12:40.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Zo één geval volstaat voor mij om you het roken te verbieden.
          Ik ken een kinderen wie wekelijks een pak rammel krijgen van zatte papa (en dit is geen BS-verhaaltje)
          is dat dat voor jou een reden om per direct alcohol te verbieden?

want dat kind kan ook niet weigeren, en lijdt ook onder de gevolgen van...

1 geval direct voor iedereen gebruiken is veralgemenen,
          en is dat niet wat iedereen hier roept dat we niet mogen doen?

Verder is het moeilijk om mij het roken te verbieden (of is het juist makkelijk)
          want ik rook niet....
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Je snapt nog steeds de essentie van het verhaal niet.
            Wat de essentie is ... dat de meeste rokers (op de uitzonderingen na zoals er ook hier zijn) helemaal geen rekening houden met anderen, ook al gaat het om de gezondheid hun eigen kinderen of om hun eigen gezondheid of die van hun partner.
            Ik heb nooit een roker de deur verwezen, nooit een roker uit de weggegaan, nooit een opmerking gemaakt ... meer dan 47 jaar lang, maar als je dan één keer in een topic uw verhaal durft doen om aan te tonen waarom je roken (lees goed ROKEN en niet ROKERS) hinderlijk vindt, dan ben je plots een egoïst, iemand dat zijn ware aard laat zien?
            De enige beslissing dat ik ooit genomen heb is dat eenmaal ons eigen huis er niemand ooit binnen zou roken, dat recht heb ik toch?
            Sorry, maar u bent wel heel laag gevallen om alles zo een draai te geven!
            Je geeft er zelf ook een mooie draai aan:

Uw waar gezicht gaat over de beledigingen die je naar mij werpt,
            of ben je die al vergeten dat je ze getypt hebt?
            Maar draai er nog eens goed aan, en beledig mij nog maar wat

edit: toevoeging:
            verder heb ik jou nooit rechtstreeks aangesproken als egoist,
            maar je voelt je blijkbaar enorm aangesproken...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Edit : Zelfs zo achterbaks ben je om dit erbij te halen en de schijn te verwekken dat ik mijn tekst aanpastte ... inhoudelijks werd niets veranderd op een paar typfouten na.
              Maar ja, als je maar kan afwijken in uw voordeel zeker?
              Euhm, het leek er toch mooi op...
              tkan natuurlijk heel toevallig zijn...

marreuh, kalmeer toch even hoor, straks krijg je nog gezondheidsproblemen door internet,
              en dan wordt internet verboden...

Comment

Bij deze is you de drank ook verboden. Niet veralgemenen, hé.

Comment

Ik ken een kinderen wie wekelijks een pak rammel krijgen van zatte papa (en dit is geen BS-verhaaltje)
                  Ik kan het ondertussen vergeten zijn, maar is hier al echt een (serieuze) oproep van een niet-roker geweest om tabak of roken in het algemeen te verbieden?

Ikzelf heb niets tegen rokers of het roken op zich, alleen laat ik het niet toe bij mij thuis en erger ik mij aan de vanzelfsprekendheid waarmee rokers hun peuken maar gooien waar ze willen. Maar ik heb er geen probleem mee dat mensen hun eigen omgeving willen verpesten, zolang ze maar respect tonen voor de omgeving van anderen (zelfs die van familieleden) en de gemeenschap. Dat is volgens mij echt alles dat hier gevraagd wordt. En er hebben zich hier al veel zeer hoffelijke rokers 'ge-out' als bewijs dat het daadwerkelijk gecombineerd kan worden.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    tja...eerst even wat langer nadenken voor je wat schrijft hè.
                    grt,bouk.
                    Sorry, bouk.
                    Vooral spijtig van die chirurg. Er zijn zo al te weinig chirurgen.
                    Ik moet wel zeggen, dat als ik hem in de lift tegenkwam met een sigaar, dat die meestal niet brandde. Dat scheelt natuurlijk.
                    Dus, mensen: DIE SIGAAR BRANDDE NIET!

Comment

Bij deze is you de drank ook verboden. Niet veralgemenen, hé.
                      zucht, juist...

en you ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Uit je betoog besluit ik dat je eigenlijk een groot deel van de schuld van je asthmalijden toeschrijft aan het gedrag van je ouders.
                        Dat ik kinderastma had kan ik niemand verwijten, eveneens niet dat ik zoals vele anderen een allergie heb. Dat anderen de situatie verergeren is we heel vervelend.
                        Maar ik weet ook wel dat mensen die er zelf geen last van hebben niet eens beseffen welke last ze veroorzaken.

Heeft er dan nooit een dokter tegen je ouders gesproken om hier rekening mee te houden?
                        Zoals in het artikel waarnaar ik verwees wordt aanbevolen geen stof in huis te halen en zo ... daar werd allemaal het nodige voor gedaan, tapijt werd vervangen door vynil, gordijnen soor andere types en dergelijke maar het roken konden ze niet laten zelfs op specifieke vraag van mezelf toen ik iets ouder werd.
                        De dokter ... toen was het normaal dat die met een sigaret in de mond bij je toekwam.

Ik vermoed dat het in die tijd een vanzelfsprekend gedrag was dat mensen overal rookten.
                        Maar dat was toen uit onwetendheid en wellicht niet om iemands gezondheid te schaden. Men wist niks beters. En als de wetenschap het nog niet wist... Ik heb ook bijna alle artsen in mijn omgeving weten roken.
                        Dat klopt zeker en in die tijd wisten de meesten niet beter maar we zijn ondertussen bijna een halve eeuw verder.

Maar één punt ... als je iemand op krukken ziet afkomen, dan ga je toch geen hindernissen voor hem leggen maar net helpen opdat hij gemakkelijk door zou kunnen?
                        Waarom zou je mensen met andere medische redenen dan niet helpen als het simpelweg kan door het roken een paar meter verder te doen?
                        Enfin, genoeg over bezig geweest nu.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

marreuh, kalmeer toch even hoor, straks krijg je nog gezondheidsproblemen door internet,
                          en dan wordt internet verboden...
                          Die kans is zeer klein hoor ... trouwens mijn pc kan ik opzij zetten, een roker niet.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                            Ik kan het ondertussen vergeten zijn, maar is hier al echt een (serieuze) oproep van een niet-roker geweest om tabak of roken in het algemeen te verbieden?

Ikzelf heb niets tegen rokers of het roken op zich, alleen laat ik het niet toe bij mij thuis en erger ik mij aan de vanzelfsprekendheid waarmee rokers hun peuken maar gooien waar ze willen. Maar ik heb er geen probleem mee dat mensen hun eigen omgeving willen verpesten, zolang ze maar respect tonen voor de omgeving van anderen (zelfs die van familieleden) en de gemeenschap. Dat is volgens mij echt alles dat hier gevraagd wordt. En er hebben zich hier al veel zeer hoffelijke rokers 'ge-out' als bewijs dat het daadwerkelijk gecombineerd kan worden.
                            Als er al één iets is waar ik verandering in zou willen ivm roken is in de massa's peuken die dagelijks voor mijn deur gedumpt worden. Ik weet niet hoe het komt, maar blijkbaar vindt men het de geschikte plaats om dit te doen. Is het omdat ik mij op een hoek bevind ?
                            Maar dat zal mijns inziens enkel kunnen als men hiertegen repressief zal optreden. Zoiets als het achterlaten van hondenpoep.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

want dat kind kan ook niet weigeren, en lijdt ook onder de gevolgen van...

...
                              Nee, wel om jou nalatigheid te verwijten. De sociale dienst van je gemeente/stad zou je moeten op de hoogte brengen van deze wantoestand.
                              De ogen sluiten voor dit misdrijf is (bijna) even erg als het plegen ervan. De (figuurlijke) hel zit vol mensen die niks doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                                Nee, wel om jou nalatigheid te verwijten. De sociale dienst van je gemeente/stad zou je moeten op de hoogte brengen van deze wantoestand.
                                De ogen sluiten voor dit misdrijf is (bijna) even erg als het plegen ervan. De (figuurlijke) hel zit vol mensen die niks doen.

Zucht, en je denkt werkelijk dat ik nog niets ondernomen heb?
                                het was te verwachten natuurlijk...
                                *Geeuw*

btw, wel leuk omt e veroordelen, zonder iets te weten... je bent goed op weg om mij te vergezellen naar het land achter gouden poort...

Comment

Working...
                                X