Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
    Eigenlijk heeft dat er niets mee te maken (niets met het topic, niets met mijn argument). Radiotherapie gebeurt op gecontroleerde wijze en men weet grotendeels wat de voor- en nadelen zijn. Toen men nog kwik gebruikte om syfilis te bestrijden, had men er geen idee van dat de patiënt overleed aan het kwik.
    Voor zover ik weet werd er geen kwik (wel arseenverbindingen) gebruikt ter bestrijding van syfilis en wat Bouk beweert (dat ze nu nog kwik gebruiken), wel dan wil ik nog wel eens horen in wat voor medicament en in wat voor dosering (en niet afkomen met mercurochroom, Bouk). Niet het product maar wel de dosering is giftig.
    Dat ze radioisotopen gebruiken is nogal wiedes, we kunnen gewoon niet meer zonder, niet alleen om te genezen maar ook in de diagnostiek zijn radioisotopen onmisbaar. Ik heb nog lange gesprekken gehad met het diensthoofd radiologie van de UG (Prof Dr Verstraete) en het verbaasde me hoeveel radioisotopen ze wel niet gebruikten.
    Pas echt belachelijk vind ik de overtuiging, tegen alle logica en rede in, dat voldoende verdunningen van bepaalde giftige stoffen tot genezing zouden leiden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      ........ (dat ze nu nog kwik gebruiken), wel dan wil ik nog wel eens horen in wat voor medicament en in wat voor dosering (en niet afkomen met mercurochroom, Bouk). Niet het product maar wel de dosering is giftig.
      thiomersal is voor 49 % kwik en wordt aan meeste vaccins toegevoegd voor een betere werking.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
        In tabaksrook zitten meer dan 4500 stoffen. De giftigste zijn:
        Acetonitriel, Acroleïne, Ammoniak, Benzeen, Cetaldehyde, Fenol, Formaldehyde, Koolmonoxide (dat is er niet extra aan toegevoegd, maar ontstaat door verbranding), Methaanzuur, Methanol (ook gebruikt bij de fabricatie van antivries), Methylchloride, Nicotine (zat al in de tabak), Nitrosaminen (die komen enkel in tabaksproducten voor), Propionaldehyde (een ontsmettingsmiddel -sic-), Pyridine (komt ook in andere insecticiden voor), Teer (een verzameling van 200 giffen, waaronder dioxine), Waterstofcyanide ( d.i. blauwzuur).

Iets minder giftig zijn: arsenicum, acetaat, azijzuur, DDT, polonium... maar in de hoeveelheden dat ze aan tabak worden toegevoegd wel gevaarlijk.

Bogie moest eens weten wat ze daar tegenwoordig ook nog allemaal bijdoen om het verslavend effect te versterken. Van zijn tabak blijft bijna niks meer over.
        Amaai, gans de wereld bijna om zeep door de rook van tabak.
        Juist door dat roken.

grts
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          VerSeg, ik ga hier nog één ding aan toevoegen; sinds mensenheugenis (Middeleeuwen??) werd er gerookt in alle publieke en openbare gelegenheden en geen haan die ernaar kraaide.
          Het is pas sinds een aantal jaar, wss omdat een fanatieke niet roker het plots op zijn heupen kreeg, dat men het rookverbod in het leven heeft geroepen...

just of nie?

en tot hiertoe heb ik nog van niemand een doorslaggevend argument gehoord, gezien of gelezen ivm het plotse rookverbod.

einde discussie

Zolang er gerookt wordt is er al kritiek op het roken. Terecht of onterecht hangt voor mij volledig van de situatie af.

Terecht: eten en roken gaan niet samen. Gun niet-rokers ook een volledige maaltijd zonder door een rookwalm gestoord te worden. Binnen of buiten speelt hierin geen rol.
          Terecht: binnen of buiten bij aanwezigheid kinderen.

Onterecht: kritiek om de kritiek zonder dat er 'overlast' is. Als ik ergens eet en de rook waait niet in mijn richting moet ik niet uit 'principe' gaan reclameren.
          Onterecht: Bruine kroegen zonder echte eetgelegenheid hebben altijd vol met rokers gezeten. Daar moet je als niet-roker niet van uw nestel gaan maken als je er toch eens binnenkomt.

Dat het een verslavend gif is zullen de rokers ook wel weten. Wat zij in hun eigen tijd en omgeving doen is hun eigen keuze en vrijheid. Het een ander te pas en te onpas mee opdringen is een andere zaak.
          Stoort het niet: maak er geen onnodig drama van als niet-roker.
          Stoort het wel: een beetje begrip van de rokers kant als er een correcte opmerking of vraag over komt. Voor niet-rokers is het nu eenmaal een oogprikkelend en stinkend iets.

Ver doorgedreven en opgelegde maatregelen werken meestal averechts. Als niet-roker vind ik het persoonlijk een plus dat je tegenwoordig op veel plaatsen niet meer stinkend buitenkomt waar dat vroeger wel het geval was (en dat toen de normaalste zaak van de wereld was).
          Ik heb vroeger verschillende keren (dwingend maar beleefd ) aan rokers gevraagd om hun sigaret te doven of om ze anders te positioneren als de rook vlak in mijn gezicht vloog of als ik aan het eten was. Er heeft toen nooit iemand vlakaf geweigerd en met een beetje goodwill kon ieder zijn ding doen.
          Nu maakt men het verschil tussen beide kampen nog wat groter door de rokers maar een paar plaatsen toe te kennen. Als ik nu op een terras diezelfde vraag zou stellen ken ik het antwoord al hoor

Grtz,
          Kurt

Comment

Van de bruine kroegen had men moeten afblijven.
            maar ja de zagers konden er zogezegd niet komen door de rook waar ze niet tegen konden.
            nu kunnen ze er komen, de rokers zijn er niet meer en de gezelligheid en ambiance zijn ook vertrokken.

grts
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

Comment

maar ja de zagers konden er zogezegd niet komen door de rook waar ze niet tegen konden.
              nu kunnen ze er komen, de rokers zijn er niet meer en de gezelligheid en ambiance zijn ook vertrokken.

grts
              www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht

grts

Ik snap ook niet dat ze die kroegen er bijgesleurd hebben. Ben zelf geen café-hanger, maar als je er dan toch eens binnenkwam wist je dat er gerookt werd. Dan moet je er niet op gaan 'kankeren'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Ik zou het op prijs stellen dat, als je het toch op een chemische leest wil schoeien, je je toch de elementaire principes eigen maakt.
                  Ik heb chemie gehad op de univ. Wat is je vraag?
                  Aan jouw berichten te oordelen, heb ik daar zelfs langer gezeten dan gij.
                  Veel langer.
                  OK, ik geef toe: tabak is nog geen zeer doeltreffend insectenbestrijdingsmiddel, en er zijn zelfs bacteriën die verlekkerd zijn op nicotine, beweert men. Dan moet gij maar zeggen welke dat zijn.
                  Last edited by Poza; 5 augustus 2012, 16:34.

Comment

Amaai, gans de wereld bijna om zeep door de rook van tabak.
                    Juist door dat roken.

grts
                    Inderdaad: Die lijst, en onderverdeling in oncologisch meer of minder giftig, heb ik weleenswaar van de Vlaamse kankerliga, maar ze is in De Walen niet korter.
                    Last edited by Poza; 5 augustus 2012, 16:21.

Comment

grts
                      Voila! de nagel op de kop!

hoeveel van jullie niet rokers gaan vaker (opnieuw) op café sinds het rookverbod zijn intrede heeft gedaan?

Ik zie wat ik zie en de meeste kroegen waar ik regelmatig passeer is de omzet niet bepaald gestegen en ze zijn vaker gesloten dan vroeger?!!

Maar 't zal misschien aan de dure pintjes liggen waardoor mensen wegblijven?

wat ne zever allemaal zeg voor een stomme sigaret...
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Voila! de nagel op de kop!

hoeveel van jullie niet rokers gaan vaker (opnieuw) op café sinds het rookverbod zijn intrede heeft gedaan? Ik

Ik zie wat ik zie en de meeste kroegen waar ik regelmatig passeer is de omzet niet bepaald gestegen en ze zijn vaker gesloten dan vroeger?!!

Maar 't zal misschien aan de dure pintjes liggen waardoor mensen wegblijven?

wat ne zever allemaal zeg voor een stomme sigaret...
                        Ik ben zelf ex-roker sinds 12 jaar, en niet van de fanatieke soort die het leven van de rokers wil moeilijk maken. Zelfs tijdens de periode dat ik rookte vond ik de geur van sigaretten in mijn kledij heel storend.
                        Nooit rookte ik in mijn of een ander zijn huis en als ik nu naar een café of dancing (Feestpaleis de zondag ) ga dan vind ik het heerlijk rookvrij in mijn auto te stappen. De prijs van bier interesseert mij niet, ik drink nooit bier .
                        O ja, een vrouw zoenen die rookt is geen probleem, sommigen kicken er totaal op af maar mij stoort dat hoegenaamd niet.
                        Meer wil ik niet toevoegen aan deze discussie.

Comment

Vroeger zaten de gewone kroegen vol en stonden de terassen leeg.
                          Nu zitten de terassen vol en staan de kroegen leeg.

Maar de reclamatie is dezelfde...die rokers hé...ofte die heksenjacht...
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                            Vroeger zaten de gewone kroegen vol en stonden de terassen leeg.
                            Nu zitten de terassen vol en staan de kroegen leeg.

Maar de reclamatie is dezelfde...die rokers hé...ofte die heksenjacht...
                            Je kan nu toch weer gerust ademhalen zonder bang te moeten zijn van stank en ziekte.

Al de andere rest doet er niet aan toe, de wereld is gered nu.
                            Tja, die heksenjacht.
                            Als je naar die films kijkt van ridders, kortom is dat afspeelt in de middeleeuwen zal ik maar zeggen, en wordt daar iemand terechtgesteld op het binnenplein of markt.
                            Schuldig of niet dit buiten de kwestie, de reactie van het gewone volk roepen en tieren en leute.
                            en 500 jaar later doet men nog steeds het zelfde, beschaafd noemen ze dat.

grts
                            Last edited by korandoke; 5 augustus 2012, 17:06.
                            www.korandoke.be

Comment

De heksenjacht op de rokers was mij niet opgevallen.
                              Misschien is dat de laatste tijd erger geworden.
                              Ik ben al uit de kroegen weggebleven wegens de jacht op 'vremden'.

Comment

[QUOTE=Poza;3626668]De heksenjacht op de rokers was mij niet opgevallen.
                                Misschien is dat de laatste tijd erger geworden.
                                Ik ben al uit de kroegen weggebleven wegens de jacht op 'vremden'.[/QUOTE

is toch al even bezig,

grts
                                www.korandoke.be

Comment

Working...
                                X