Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Rookverbod
Collapse
X
-
-
Re: Rookverbod
vroeger...(niet eens zo lang geleden), klaagde niemand over rokers.
er werd overal gerookt, waarom klaagt men nu wel..?
in de kroeg/restaurant/openbare gebouwen of gewoon op je werk op kantoor.
er werd ook gewoon in de TV studio,s tijdens opnamen gerookt, zie de opnamen uit die tijd.
en nu heeft een ieder er last van....?
ja.. ik rook en Corien ook en vind het stinken.
grt,boukwie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk berichtVerSeg, ik ga hier nog één ding aan toevoegen; sinds mensenheugenis (Middeleeuwen??) werd er gerookt in alle publieke en openbare gelegenheden en geen haan die ernaar kraaide.
Het is pas sinds een aantal jaar, wss omdat een fanatieke niet roker het plots op zijn heupen kreeg, dat men het rookverbod in het leven heeft geroepen...
just of nie?
en tot hiertoe heb ik nog van niemand een doorslaggevend argument gehoord, gezien of gelezen ivm het plotse rookverbod.
einde discussie
Niet lang daarna kwam men echter tot de ontdekking dat roken niet gezond, maar integendeel on-gezond was. Het kwaad was echter geschied: de hele bevolking was verslaafd. De overheid deed er bovendien eerst niks aan, maar ging dan toch - met hele kleine stapjes- het stempubliek van hun rookverslaving proberen af te helpen. En zoals dat met verslaafden vaak is durfden die zich wel eens tegen hun redders keren, en niet meer voor ze stemmen. Dat is zowaar een nog grotere ramp dan dat ze dood zouden neervallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht[FONT=Georgia]VerSeg, ik ga hier nog één ding aan toevoegen; sinds mensenheugenis (Middeleeuwen??) werd er gerookt in alle publieke en openbare gelegenheden en geen haan die ernaar kraaide.
Het is pas sinds een aantal jaar, wss omdat een fanatieke niet roker het plots op zijn heupen kreeg, dat men het rookverbod in het leven heeft geroepen...
just of nie?
Als we jouw redenering moeten volgen, dan gebruikten we vandaag nog steeds asbest om onze kerstboom mee te versieren en kwik om onze kinderen mee te genezen. Want ja, dat doet men al sinds mensenheugenis
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk berichtTabak bestaat inderdaad al langer, maar beschaafde volkeren kauwden het spul. In de jaren 50 van de vorige eeuw zijn dan plots bijna alle westerse mannen beginnen roken omdat ze het Bogie hadden zien doen. Men dacht dat dit gezond was, en stoer,... niks dan goeds, dus. Velen hadden nog geen tv, maar ze zagen hun idolen wel al op een groot scherm. En die rookten. Boogie won zelfs een Oscar.
Pas begin zestiger jaren werd door Dr. Meinsma (via de TV)bekend wat de gevaren van het roken waren, mijn vader de enige roker uit ons gezin van negen mensen stopte direct met roken. Niemand van zijn kinderen en klein kinderen is ooit begonnen met roken. Wel een paar aangetrouwden rookten zich inmiddels het graf in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht........ en kwik om onze kinderen mee te genezen.
ze gebruiken zelfs radioactieve isotopen tegenwoordig.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichten dat gebeurt nog.
ze gebruiken zelfs radioactieve isotopen tegenwoordig.
grt,bouk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichten dat gebeurt nog.
De ts dacht dat er een rookverbod was waar ze wilde eten.
Velen denken dat nu nog.
Maar het is niet zo.
Comment
-
Tja, was te verwachten hé. Zo'n discussie.
Van mij mag iedereen roken hoor, ben zelf een niet roker. Maar let een beetje op waar.
Zo kan ik mij bijvoorbeeld ergeren als ik buitenkom bij het ziekenhuis.
Ik neem altijd binnen een goeie hap zuurstof om dan bij het buitenkomen zonder te ademen 15 meter verder te komen.
Ze staan letterlijk voor de draaideur, en 1 roker is niet erg maar 20 rokers is een aardig rookgordijn hoor.
RuudMet de vriendelijke groeten, Ruud.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk berichtJe vroeg "waarom klaagt men nu wel..?".
De ts dacht dat er een rookverbod was waar ze wilde eten.
Velen denken dat nu nog.
Maar het is niet zo.
Of er nu al dan niet een "zijwand" op het terras is, zou geen verschil mogen maken.
Het gaat gewoon over wat hoffelijkheid. Moest iedereen redelijk zijn, dan zouden de meeste van die regeltjes helemaal niet nodig zijn. Maar dat redelijk zijn is voor sommigen een zwaar probleem en dus maken ze zelf die regels noodzakelijk.
Heb een tijdje geleden een 1200 km. door Duitsland gebold. Het land van de "snelrijders". Het enige verschil met België is wel, dat als er toch snelheidsbeperkingen zijn deze WEL worden toegepast door quasi iedereen. Misschien dat daar de reden ligt dat ze daar op sommige plaatsen wel mogen vlammen ??? Als de mensen redelijk zijn, dan kan je daar de regels aan aanpassen en wat "soepel" houden. Kunnen ze dat niet, dan moet je ze als kleine kinderen behandelen. Het is jammer, maar het is helaas zo.Groeten,
Polleke
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtze gebruiken zelfs radioactieve isotopen tegenwoordig.
grt,bouk.
Acetonitriel, Acroleïne, Ammoniak, Benzeen, Cetaldehyde, Fenol, Formaldehyde, Koolmonoxide (dat is er niet extra aan toegevoegd, maar ontstaat door verbranding), Methaanzuur, Methanol (ook gebruikt bij de fabricatie van antivries), Methylchloride, Nicotine (zat al in de tabak), Nitrosaminen (die komen enkel in tabaksproducten voor), Propionaldehyde (een ontsmettingsmiddel -sic-), Pyridine (komt ook in andere insecticiden voor), Teer (een verzameling van 200 giffen, waaronder dioxine), Waterstofcyanide ( d.i. blauwzuur).
Iets minder giftig zijn: arsenicum, acetaat, azijzuur, DDT, polonium... maar in de hoeveelheden dat ze aan tabak worden toegevoegd wel gevaarlijk.
Bogie moest eens weten wat ze daar tegenwoordig ook nog allemaal bijdoen om het verslavend effect te versterken. Van zijn tabak blijft bijna niks meer over.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht........... Als de mensen redelijk zijn, dan kan je daar de regels aan aanpassen en wat "soepel" houden. Kunnen ze dat niet, dan moet je ze als kleine kinderen behandelen. Het is jammer, maar het is helaas zo.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Comment
-
...... Als de mensen redelijk zijn, dan kan je daar de regels aan aanpassen en wat "soepel" houden. Kunnen ze dat niet, dan moet je ze als kleine kinderen behandelen. Het is jammer, maar het is helaas zo.
Vroeger, toen ik op café ging, hingen daar ook altijd de regels inzake openbare dronkenschap, mooi ingekaderd. Ik vond dat ook goed, en heb het nooit nodig gevonden die aan te passen, behalve als ik redelijk dronken was en soepel op de benen. Als ik nu met een jammerende kater zit, kunt ge de oude misschien terug ophangen, tot er redelijker klanten komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht.......... Ik heb bijvoorbeeld de regels van dit forum niet eens gelezen....
aai no.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk berichtIn tabaksrook zitten meer dan 4500 stoffen. De giftigste zijn:
Acetonitriel, Acroleïne, Ammoniak, Benzeen, Cetaldehyde, Fenol, Formaldehyde, Koolmonoxide (dat is er niet extra aan toegevoegd, maar ontstaat door verbranding), Methaanzuur, Methanol (ook gebruikt bij de fabricatie van antivries), Methylchloride, Nicotine (zat al in de tabak), Nitrosaminen (die komen enkel in tabaksproducten voor), Propionaldehyde (een ontsmettingsmiddel -sic-), Pyridine (komt ook in andere insecticiden voor), Teer (een verzameling van 200 giffen, waaronder dioxine), Waterstofcyanide ( d.i. blauwzuur).
Iets minder giftig zijn: arsenicum, acetaat, azijzuur, DDT, polonium... maar in de hoeveelheden dat ze aan tabak worden toegevoegd wel gevaarlijk.
Bogie moest eens weten wat ze daar tegenwoordig ook nog allemaal bijdoen om het verslavend effect te versterken. Van zijn tabak blijft bijna niks meer over.
Comment
Comment