Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    AAAAAAAHHHH Stressss
    Stress? wasda?

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Of val jij van de ene dag op de andere dood misschien? Ik mag hopen van niet.
    Ik mag, voor mezelf dan toch, hopen van wel. Ik val veel liever meteen dood dan eerst nog 10 jaar als een kamerplant te leven of dagelijks met helse pijnen geconfronteerd te worden...
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Als een roker sterft aan longkanker, kost het de maatschappij geld. Als een niet roker sterft is dat gratis....tenminste volgens jouw redenering. Beetje dom vind je dat nu zelf niet?
      Dat maakt gij ervan? En dan doen wij de moeite je iets uit te leggen: het enige wat je dan kan bedenken is weer een persoonlijke belediging?
      Niet-rokers sterven niet altijd helemaal gratis, maar de gemiddelde roker kost meer.
      Begrijp dat, en wees beleeft tegen grote mensen.

Comment

Beetje domme redenering, Maar wees gerust je bent hier niet alleen....
        Wat zouden de kosten bedragen vooraleer jij gestorven bent. Of val jij van de ene dag op de andere dood misschien? Ik mag hopen van niet.
        Stel, een roker gaat op pensioen op 65. Sterft op 70 aan longkanker. Maakt 5 jaar pensioen plus ziektekosten.
        Een niet roker gaat eveneens op 65 met pensioen maar leeft tot 80 en sterft aan kanker, Alzheimer oid. Maakt dat de maatschappij 10 jaar langer pensioen moet ophoesten plus ziektekosten vooraleer gestorven. En vergeet niet de medische kosten die nodig zijn om van 70 tot 80 te geraken.
        Heb je al eens nagedacht over de niet rokers die sterven aan maagkanker, darmkanker, enz. Die hebben misschien ook niet gezond geleefd hé. Hartaanvallen, herseninfarcten, de massa's stenten, overbruggingen als gevolg van overgewicht, overmatig drankgebruik, ongezond eten....
        Als een roker sterft aan longkanker, kost het de maatschappij geld. Als een niet roker sterft is dat gratis....tenminste volgens jouw redenering. Beetje dom vind je dat nu zelf niet?
        Haha, nog een trol die wakker wordt... man man, waar heb ik het over sterven? Informeer eens hoeveel verstokte rokers aan longaandoeningen lijden en die voor jaren zuurstof nodig hebben die ze gratis krijgen (de ziekenkas betaalt 100%). Ik heb over die en aanverwante medische kosten en als mijn redenering een beetje dom is is jouw opmerking geheel idioot!
        Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
          Dat maakt gij ervan? En dan doen wij de moeite je iets uit te leggen: het enige wat je dan kan bedenken is weer een persoonlijke belediging?
          Niet-rokers sterven niet altijd helemaal gratis, maar de gemiddelde roker kost meer.
          Je kan maar zaken uitleggen aan mensen die deze ook kunnen/willen begrijpen... maar deze hier begrijpt liever niets zo kan hij lekker blijven jagen op reacties.
          Jean Pierre.

Comment

Niet rokers wees blij dat er nog zo veel rokers zijn, anders zouden jullie, belastingsgewijs dan, nog wat dieper in jullie zakken mogen tasten.....
            Sinds ik gestopt ben heb ik er een duivels genoegen in om mensen te zien roken, voor mij betekent dat minder belastingen...
            U vergeet even de schade die rokers vaak aanrichten: bosbranden door een achteloos weggeworpen peuk; huizen die de fik in gaan omdat ze in bed liggen te roken; ik heb jassen met schroeivlekken opgelopen in een menigte; In de bekleding van mijn autobank kwamen ooit schroeivlekken door sigaretten. Verkeersongelukken veroorzaakt door met sigaretten bezig te zijn tijdens het autorijden. De tijd die verloren ging toen het roken op de werkplek nog geoorloofd was en met een paar collega's even een shaggiedraaien; nu plannen ze doorbetaalde rook onderbrekingen omdat op de werkplek niet meer gerookt mag worden. Dan nog het uitvallen door (ernstige )ziekten ten gevolgen van het roken en dus van een uitkering verder moeten leven. Deze economische schade overstijgt velen malen dan wat de rookwaren aan belastingen opbrengt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              En jij hebt daar natuurlijk bewijzen van door, hier zo dikwijls gevraagd, uitgebreide studies gestoeld op wetenschappelijke onderzoeken.

En als het voor u hetzelfde is, ben ik liever beleefd dan beleeft.
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                Je kan maar zaken uitleggen aan mensen die deze ook kunnen/willen begrijpen... maar deze hier begrijpt liever niets .
                Jij zou het misschien kunnen begrijpen als je de ganse inhoud zou willen/kunnen lezen...
                ...en verwijt een ander niet hetgeen je zelf niet kunt...
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Een artikeltje dd. 2009 dat misschien kan helpen in deze discussie.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En jij hebt daar natuurlijk bewijzen van door, hier zo dikwijls gevraagd, uitgebreide studies gestoeld op wetenschappelijke onderzoeken.

En als het voor u hetzelfde is, ben ik liever beleefd dan beleeft.
                    Zoals gewoonlijk heb ik de cijfers achter de hand, ja, want we kennen u een beetje. Maar voor heel bd vond ik eigenlijk dat de vermelde bewering van die Volksvertegenwoordiger, en van die Nederlander, voorlopig moest volstaan, tot de meningswissels stillekes op gang gekomen was. Praat ondertussen alvast misschien eens van door beleefd met uw zoon, arts in spe. Dat is voor mij niet hetzelfde, maar toch al iets.
                    Ik ben namelijk dé ervaringsdeskundige die ge bijna had moeten missen door zijn constant gepaf.
                    Minstens zijn gewicht in goud waard.
                    Vooral nu hij niet meer rookt.

Comment

...........
                      Stel, een roker gaat op pensioen op 65. Sterft op 70 aan longkanker. Maakt 5 jaar pensioen plus ziektekosten.
                      Een niet roker gaat eveneens op 65 met pensioen maar leeft tot 80 en sterft aan kanker, Alzheimer oid. Maakt dat de maatschappij 10 jaar langer pensioen moet ophoesten plus ziektekosten vooraleer gestorven. En vergeet niet de medische kosten die nodig zijn om van 70 tot 80 te geraken.
                      weet niet hoe het in België is, maar in Nederland betalen we ons hele leven voor ons pensioen, zelfs nog als we met pensioen zijn.
                      ook betalen we gewoon mee aan de ziektekosten als men met pensioen is.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik betaal na mijn hartaanval nog just evenveel belasting, plus een solidariteitsbijdrage via de ziekenkas, voor nog armere zieken.
                        Onlangs is ook, met de stille trom, de invaliditeitsaftrek verbonden aan het weer-aan-het-werkprincipe.
                        Dat is des te opmerkelijk omdat je bij ons echt geen invalide kunt blijven tenzij je verdienvermogen gereduceerd is tot een onleefbaar bedrag.

Comment

Jij zou het misschien kunnen begrijpen als je de ganse inhoud zou willen/kunnen lezen...
                          ...en verwijt een ander niet hetgeen je zelf niet kunt...
                          Goed geprobeerd... je spartelt als aangeschoten wild, maar 't helpt niet meer. Het is wel zo dat je veel schrijft maar inhoudelijk stelt het niets voor... en de wil om het te begrijpen heb ik wel maar ik vind helaas de inhoud niet. Het enige dat ik er kan uit opmaken is dat je alleen aast op reacties waartegen je dan weer je eigenste ongemanierde zelf kunt zijn. Dit moet dus spek voor je bek zijn...
                          Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                            Goed geprobeerd... je spartelt als aangeschoten wild, maar 't helpt niet meer. Het is wel zo dat je veel schrijft maar inhoudelijk stelt het niets voor... en de wil om het te begrijpen heb ik wel maar ik vind helaas de inhoud niet. Het enige dat ik er kan uit opmaken is dat je alleen aast op reacties waartegen je dan weer je eigenste ongemanierde zelf kunt zijn. Dit moet dus spek voor je bek zijn...
                            ja..hallo..je hebt er wel te maken met een echte Chit-Chatter hoor.
                            zie postgedrag.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Een artikeltje dd. 2009 dat misschien kan helpen in deze discussie.
                              http://www.onderzoekspraktijk.nl/blo...n-duurder.html
                              Dit is ook een interessant artikel: http://www.tegenkanker.be/content/gevolgen
                              Jean Pierre.

Comment

En voor wie even tijd heeft is dit een leuk linkje al is de inhoud op zich niet zo leuk... niet vergeten om nadien snel een sigaretje op te steken
                                http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1071972
                                Jean Pierre.

Comment

Working...
                                X