Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rookverbod

Ik doe het al veertig jaar, dat roken. Het is ook het enige dat ik echt goed kan.
    Ik ben er echt een kei in. 40 sigaartjes op een dag. En met genoegen. Met een
    duivels genoegen.
    Alleen vraag ik me af: als je niet rookt, waar maak je je dan druk om? Ik maak me
    ook niet druk om mensen die niet roken. Of om rookvrije terrassen, want die zien
    me nooit. Daarbij nuttig ik ook graag een paar liter wijn daags. Ook dat kan ik goed.
    Voor de rest leef ik heel erg gezond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Maar als je om het half uur naar buiten moet om n kwartier te gaan roken, waar ben je dan mee bezig ?
      Dit bedoelde ik met mijn vrij zijn, niet meer afhankelijk zijn van een sigaret en dat doet mij 'blijven' stoppen, want ik geef toe ik het best wel gezellig vind...vond...
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Ik doe het al veertig jaar, dat roken. Het is ook het enige dat ik echt goed kan.
        duivels genoegen.
        Alleen vraag ik me af: als je niet rookt, waar maak je je dan druk om? Ik maak me
        ook niet druk om mensen die niet roken. Of om rookvrije terrassen, want die zien
        me nooit. Daarbij nuttig ik ook graag een paar liter wijn daags. Ook dat kan ik goed.
        Als je na gaat wat Doudeke al betaald heeft aan (rook)belastingen kan hij nu toch moeilijk stoppen hé.
        En hij hééft nu toch recht op iets meer ziekteverzekering....
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
          Als je na gaat wat Doudeke al betaald heeft aan (rook)belastingen kan hij nu toch moeilijk stoppen hé.
          En hij hééft nu toch recht op iets meer ziekteverzekering....
          Hahahaha 't is eigenlijk ook waar he.
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Is het niet dat regeltjes en wetgevingen worden opgelegd omdat er mensen zijn die verzuurd rondlopen en hun medemensen geen genot of plezier gunnen?

Want uiteindelijk zijn de regeltjes voor het niet roken opgelegd door diegene die het niet kunnen hebben/verdragen dat hun vreedzame medemens(en) na een etentje in een restaurant een sigaretje opsteken.

Wie is dan in eerste "de moeilijke" in dit geval? de roker of de niet roker? en dat hele gebeuren heeft imho niks te maken met hoffelijkheid, gezond verstand, respect en beleefdheid maar eerder met puur egoïsme.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

De rokers en de ex-rokers blijven het niet snappen hé.
              Het STINKT.
              Als er één in een binnenruimte of nu op een terras een sigaret aansteekt, dan heeft iedereen een negatieve ervaring. En dat willen we gewoon niet (meer).

Het gaat em niet om een plezier misgunnen. Het gaat em om het plezier verknallen van de mensen die niet willen in de stank zitten. Zo simpel is dat.
              En nee, de Duvel of het visbord of de looksaus van de anderen in die ruimte stinken niet zo erg.

Maar als iemand een scheet zou laten of zijn hond laten kakken dan zou het voor de anderen ook stinken. En dus doe je dat niet. Gewoon uit respect. En zo simpel is dat, beste (ex)-rokers. Geef het respect aan iedereen in de ruimte dat zij niet in de stank willen zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

Want uiteindelijk zijn de regeltjes voor het niet roken opgelegd door diegene die het niet kunnen hebben/verdragen dat hun vreedzame medemens(en) na een etentje in een restaurant een sigaretje opsteken.

Wie is dan in eerste "de moeilijke" in dit geval? de roker of de niet roker? en dat hele gebeuren heeft imho niks te maken met hoffelijkheid, gezond verstand, respect en beleefdheid maar eerder met puur egoïsme.
                Het probleem is vaak dat als die brave vreedzame mens zijn sigaretje opsteek de brave vreedzame mens daarnaast net aan zijn maaltijd begint! Uit welke hoek komt het egoïsme dan?
                Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  duivels genoegen.
                  Super, goed dat je ervan geniet... het zou jammer zijn mocht het niet zo zijn. En het zou me zelfs niet storen mocht je proberen om er meer dan 50 te roken... zolang ik er geen last van heb
                  Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
                    De rokers en de ex-rokers blijven het niet snappen hé.
                    Het STINKT.
                    Als er één in een binnenruimte of nu op een terras een sigaret aansteekt, dan heeft iedereen een negatieve ervaring. En dat willen we gewoon niet (meer).

Maar als iemand een scheet zou laten of zijn hond laten kakken dan zou het voor de anderen ook stinken. En dus doe je dat niet. Gewoon uit respect. En zo simpel is dat, beste (ex)-rokers. Geef het respect aan iedereen in de ruimte dat zij niet in de stank willen zitten.
                    Weet je wat ook geweldig stinkt? Stoef en eigendunk, en véél meer en harder dan een sigaret hoor maar dat snappen de velen die ermee rondlopen ook niet hé...

Ik geef het respect aan de niet rokers maar wat krijg ik ervoor terug? scheef bekeken worden wanneer je een sigaret opsteekt, da's al wat ervan afkan.

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                    Het probleem is vaak dat als die brave vreedzame mens zijn sigaretje opsteek de brave vreedzame mens daarnaast net aan zijn maaltijd begint! Uit welke hoek komt het egoïsme dan?
                    Tsja... kwestie van slechte timing van de niet roker?

Die brave vreedzame niet rokende mens kiest er toch zelf voor om op restaurant te gaan eten wetende dat daar gerookt wordt?
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

• Re: Rookverbod

Is het niet dat regeltjes en wetgevingen worden opgelegd omdat er mensen zijn die verzuurd rondlopen en hun medemensen geen genot of plezier gunnen?
                      Je hebt gelijk, snelheidsbeperkingen en radarcontroles zijn er niet omdat mensen te hard rijden en ongevallen veroorzaken ... die regels zijn omdat andere mensen niet verdragen dat er hardrijders zijn.
                      Alcoholbeperkingen en controles voor bestuurders zijn er natuurlijk ook gekomen omdat anderen verzuurd zijn en niet aanvaarden dat ze zat rondbollen en zwaar ongelukken veroorzaken.
                      Pffff ... wat zijn al die regeltjes toch door zure mensen gemaakt! Laat iedereen toch zijn pleziertje ... doorvlammen, zuipen, roken, kabaal maken, ... tof, alleen uw goesting doen.

Neen, die wet is er gekomen omdat rokers geen enkele plek ter wereld nog rookvrij lieten en zelfs geen respect vertoonden voor de maaltijd en gezondheid van anderen.

Ge kunt natuurlijk alles draaien opdat de rokers als slachtoffers aanzien worden maar ge kunt ook eens zien hoeveel slachtoffers er waren bij de niet-rokers omdat de rokers voor de wetgeving geen remmen hadden.

Wie is dan in eerste "de moeilijke" in dit geval? de roker of de niet roker?
                      De roker ... niet-rokers vragen helemaal niet dat je stopt met roken, enkel een paar meter verder uw sigaret opsteken zodat je anderen ook iets van het leven laat genieten.

en dat hele gebeuren heeft imho niks te maken met hoffelijkheid, gezond verstand, respect en beleefdheid maar eerder met puur egoïsme.
                      Hier heb ik maar een antwoord op voor u als dit tegen de niet-rokers bedoeld is : Egoïst
                      Ik wil roken, altijd roken, overal roken ... de rest moet maar thuis blijven.

Die brave vreedzame niet rokende mens kiest er toch zelf voor om op restaurant te gaan eten wetende dat daar gerookt wordt?
                      Waar dient een restaurant voor denk je? Om te eten dacht ik ... niet om in de stank gaan te zitten of ziek buiten te komen.
                      Honderdduizenden Belgen hebben allergiën en sigarettenrook is een van de grote boosdoeners voor deze mensen.
                      Wil je dan dat deze mensen zich opsluiten of gun je hun ook een beetje sociaal leven?
                      Ik wens het niemand toe maar het kan je eigen kind of partner overkomen (of jezelf) ... ga je dit dan ook negeren en zeggen dat ze maar thuis moeten blijven?
                      Ga jij ook op een gehandicaptenplaats parkeren want je vindt dat die er zelf voor gekozen heeft om buiten te komen en maar elders moet parkeren of thuis blijven? Net hetzelfde hoor!

Mocht een sigaret niet stinken en geen overlast bezorgen aan niet-rokers, er zou geen gezeur over zijn ook niet.
                      Klaag eens tegen de fabricanten, vraag hen producten te maken die je overal kan benuttigen.
                      Het is toch ook de fout niet van de niet-rokers dat sigaretten stinken en gezondheidsproblemen veroorzaken?
                      Last edited by VerSeg; 5 augustus 2012, 01:49.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Nog efkes en er gaat weeral eens een slotje op (dit topic)...
                        Tuurlijk ... wie doet er anders nog graag een schepje bovenop?
                        Last edited by VerSeg; 5 augustus 2012, 01:34.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

VerSeg, ik ga hier nog één ding aan toevoegen; sinds mensenheugenis (Middeleeuwen??) werd er gerookt in alle publieke en openbare gelegenheden en geen haan die ernaar kraaide.
                          Het is pas sinds een aantal jaar, wss omdat een fanatieke niet roker het plots op zijn heupen kreeg, dat men het rookverbod in het leven heeft geroepen...

just of nie?

en tot hiertoe heb ik nog van niemand een doorslaggevend argument gehoord, gezien of gelezen ivm het plotse rookverbod.

einde discussie

Comment

De meest fanatieke niet-rokers die ik ken zijn ex-rokers. Hypergevoelig aan passief roken en sterk overtuigd dat iedere roker ook een ex-roker moet worden. De meeste niet-rokers zonder een rokend verleden zijn het al gewoon om op te groeien in een wereld van rokers en hebben zich meestal aangepast. Ik vind het kortzichtig dat, voor u, de roker al sinds mensenheugenis niet bewust is van het feit dat er niet-rokers bestaan, totdat er een maatregel komt in het nadeel van de rokers. Zoiets bestaat niet plots. Het is een ongenoegen dat groeit over de jaren heen, nog meer wanneer men het negeert. Maar ik begrijp dat met een constante rookwaas om zich heen, het niet gemakkelijk is te zien wat er afspeelt in de nabije omgeving.

OT: Ik geef enkel maar mijn mening hier omdat ik niet meer kan slapen. Vier uur in de ochtend en klaarwakker. Ik maak me geen illusies, het valt sowieso in dovemansoren. We zijn allemaal zo "discussieziek" en overtuigd van eigen gelijk, inclusief mezelf, dat een letter meer of minder toch geen verschil maakt. Uitgezonderd voor "spellinggevoelige"
                            mensen. Een letter meer of minder maakt voor hen een wereld van verschil. De inhoud daarintegen.
                            Last edited by Whodimi; 5 augustus 2012, 04:17. Reden: interpunctie
                            Canon 5D, Olympus OM Zuiko 28f2.8, 50f1.4, 135f3.5, 300f4, Leica Elmarit-R 90f2.8, Yashica ML 50f1.4
                            Flickr

Comment

VerSeg, ik ga hier nog één ding aan toevoegen; sinds mensenheugenis (Middeleeuwen??) werd er gerookt in alle publieke en openbare gelegenheden en geen haan die ernaar kraaide.
                              Het is pas sinds een aantal jaar, wss omdat een fanatieke niet roker het plots op zijn heupen kreeg, dat men het rookverbod in het leven heeft geroepen...

just of nie?

en tot hiertoe heb ik nog van niemand een doorslaggevend argument gehoord, gezien of gelezen ivm het plotse rookverbod.

Je hebt echt geen idee, he?
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

Is dit een joke?
                                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                                X