Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    IK denk dat dit inderdaad nog steeds toekomst heeft. Wat gaan we blijven doen met al onze TV's, Frigo's, PC's, GSM's enz. Je kan ze toch niet blijven "geven" aan de zwartjes. Onze afgedankte motoren rijden daar al massaal rond. Binnenkort (nu misschien al) wordt het daar ook al een grote vuilnisbelt.
    Dat is nu al zo.
    Gezien via een docu op tv.

En dat is twee keren vuil spel....
    - Jong mensen op die belten gaan eraan door giftige dampen. Ze smelten bijv. moederborden of andere componenten om de edele metalen eruit te halen.

- Wij betalen "recupel" > inzamelen, sorteren en verwerking
    Verwerking betekent meestal alles in een container stoppen en dumpen ergens ver weg.

Wat Umicore precies recycleert weet ik niet.
    (vermoedelijk geen tv's, koelkasten, oude pc's, monitoren en noem maar op)
    Last edited by theokus; 5 augustus 2011, 21:33.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Dat is nu al zo.
      Gezien via een docu op tv.

En dat is twee keren vuil spel....
      - Jong mensen op die belten gaan eraan door giftige dampen. Ze smelten bijv. moederborden of andere componenten om de edele metalen eruit te halen.

- Wij betalen "recupel" > inzamelen, sorteren en verwerking
      Verwerking betekent meestal alles in een container stoppen en dumpen ergens ver weg.
      Umicore is nu wel een bedrijf die hier iets aan doet. Maar ja dan kan men zeggen dat de aandeelhouders hier weer mee aan verdienen.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Een betere keuze is het spaarboekje. Het "brengt" niet veel op maar je hebt zekerheid.
        En dat is ook wat de Belgen doen de laatste jaren.
        Als ik me niet vergis gaat dit nu over een kapitaal van 215 miljard....
        Dus geld op Belgische banken EN in België he.
        Sparen levert momenteel ook niks op, maar kost je geld!
        De inflatie is hoger dan de rente en als je dan ook nog de belastingen meerekent, dan wordt je spaargeld dus ook minder waard!

Mijn vader zei altijd, als je geknipt en geschoren wordt moet je stil zitten!
        Aandelen koop je voor de lange termijn, dus over een aantal jaren staan de beurzen misschien weer zo hoog dat je er weer dik aan verdiend, nu verkopen is het slechtste wat je kunt doen
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          Umicore is nu wel een bedrijf die hier iets aan doet. Maar ja dan kan men zeggen dat de aandeelhouders hier weer mee aan verdienen.
          Ik had nog iets toegevoegd:
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Geld maakt de mensen oh zo gelukkig
            Alle zorgen achter de rug

Comment

Ik had nog iets toegevoegd:
              Toch wel. Hier even kijken onder Recyclage.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                Sparen levert momenteel ook niks op, maar kost je geld!
                De inflatie is hoger dan de rente en als je dan ook nog de belastingen meerekent, dan wordt je spaargeld dus ook minder waard!

Mijn vader zei altijd, als je geknipt en geschoren wordt moet je stil zitten!
                Aandelen koop je voor de lange termijn, dus over een aantal jaren staan de beurzen misschien weer zo hoog dat je er weer dik aan verdiend, nu verkopen is het slechtste wat je kunt doen
                Voor mij het beste bewijs dat je hierin centen investeert die je kan missen.
                En om er dik aan te verdienen moet je véél aandelen bezitten en risico durven nemen.
                Niks voor mij dus en ik kan me toch nooit meten aan de grootten

En van die inflatie lig ik niet wakker van
                We hebben allemaal een tik gekregen met de invoering van de euro: alles werd duurder.
                De gewone werkende mens zal dat nooit niet meer kunnen goedmaken.
                Al de rest wel: de consument betaalt.

Een klein onbeduidend voorbeeldje.
                De kapper kost mij 20 euro: haren wassen en knippen.
                (scheren doe ik zelf)
                Wel ik ga niet meer naar de kapper.
                He?
                Neen, een kapster komt nu bij mij thuis en die kost mij 15 euro.
                Dus als ik zelf naar de kapper ga kost me dat 20 euro en ik ben een halve dag kwijt.
                En soms autokosten, parkeergeld enz.

O, voor ik het vergeet en er verkeerde gedachten opduiken.
                Bij mijn reguliere kapper betaalt (ook) iedereen cash....

Bij deze versie van sparen zal de inflatie ook wel spelen maar op het einde
                van die dag heb ik vijf euro in mijn handen

Als je genoeg spaargeld hebt en je moet belastingen betalen op de rente dan houd je
                nog altijd over.
                Niet mij pa maar wel mijn ma zei ooit: "Ik betaal graag veel belastingen. Dat betekent
                dat ik ook veel inkomsten heb".
                Mij ma was een eerlijk mens, dat wel.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
                  Geld maakt de mensen oh zo gelukkig
                  Alle zorgen achter de rug
                  Haha.
                  Weet je wat?
                  Mensen die geen geld hebben praten altijd over geld

Weet je wat?
                  Je kan beter zwijgen over geld omdat veel mensen niet kunnen verdragen dat je geld hebt
                  Mét geld kan je (moet je) beter bescheiden blijven...

Weet je wat?
                  Een goede zakenman MOET klagen...

Weet je nog iets?
                  En een eerlijke en een rijke zakenman bestaat niet
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ben blij dat ik geen geld op overschot heb om mee te spelen, een zorg minder.
                    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                      Ben blij dat ik geen geld op overschot heb om mee te spelen, een zorg minder.
                      Ach Louis
                      Spaarboekje he, kan nooit kwaad en normaal gezien kostenvrij.
                      Al wat je zo kan wegzetten is de moeite altijd waard.
                      Wij werden geboren met een spaarboekje van de ASLK met 100 frank op
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Ach Louis
                        Inderdaad, maar die heb ik al héél lang geleden verbrast.
                        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Ach Louis
                          En elke maand 20 frank via de school sparen om onze "plechtige heilige communie" te financieren. Waar is de tijd?
                          En nu ga ik slapen voor ik te melancholisch word.
                          Doei !
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Voor mij het beste bewijs dat je hierin centen investeert die je kan missen.
                            En om er dik aan te verdienen moet je véél aandelen bezitten en risico durven nemen.
                            Niks voor mij dus en ik kan me toch nooit meten aan de grootten
                            Tja wat is veel geld, en natuurlijk gebruik je geld wat je kan missen, lenen om aandelen te kopen is wel het domste wat je kunt doen

En dat van die kapper vind ik wel een goeie, een vriendin van mij knipt me al jaren voor 0 euro, mobiel bellen doe ik niet aan en boodschappen doe ik bij de Lidl en dure dingen (camera) zoek ik de goedkoopste prijs op Internet, dat zijn de beste (be)spaartips die er zijn

Ik kom natuurlijk uit Nederland maar hier betaal je standaard al 4% op al je spaargeld, dus als de rente 3% is, verlies je er al 1.
                            Maar aan de andere kant had uw Ma wel gelijk

Maar goed, geld maakt niet gelukkig, maar het is wel fijn als je er genoeg van hebt
                            .
                            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                            Cybershot Photo Website!

Comment

Ik kom natuurlijk uit Nederland maar hier betaal je standaard al 4% op al je spaargeld, dus als de rente 3% is, verlies je er al 1.
                              Is dat echt waar? Jaarlijks 4% belasting op spaargeld!? Dat zou pas een belastingdruk zijn (en zeggen dat ze hier altijd klagen daarover).
                              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Dat zal wel 4% zijn op de rente van dat spaargeld zeker, op je spaargeld zelf zou helemaal straf zijn.

Comment

Working...
                                X