Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De beurzen kelderen

De laatste weken al kommer en kwel. Wie dus niet weg is is gezien. Dat heb ikzelf begin deze week aangevoeld en gelukkig heb ik een flink gedeelte van mijn meubelen kunnen redden.
    Gisteren hebben de Europese beurzen en de Dow Jones weer een flinke tuimelpartij moeten incasseren. En deze morgen gaan ook de Aziaten de dieperik in. Emoties en nog eens emoties, zoals het de beurzen meestal eigen is. Maar ondertussen gaat het van kwaad naar erger.
    In de VS zit er de schrik dik in dat na het financieel gepalaver van de laatste weken er het mes sterk zal moeten in gezet worden. Maar het is in Europa al niet beter. Wie zal er de steeds maar opgetrokken steun voor een aantal landen moeten ophoesten. De druk van de beleggers tot spijt van wie het benijdt op de obligatiemarkt neemt weer al een aantal dagen toe doordat er geen eendrachtige en doorzichtige politieke houding is in het "Verenigd Europa".
    En om dan nog maar te zwijgen over ons eigen landje waar we binnenkort ook uiteindelijk de gevolgen zullen moeten incasseren van de scherpe besnoeïngen die onze vriend DR en zijn schaapjes ontegensprekelijk zullen moeten nemen.
    Pessimisme troef dus op een overtrokken dag zoals wij deze de laatste tijd al gewoon zijn.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: De beurzen kelderen

Inderdaad, en als de malaise zich verder zet zullen het weer dezelfden zijn die het gelag zullen betalen: de hard werkende twee-verdieners.

Comment

Al mijn geld zit in mijn fototoestel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        Al mijn geld zit in mijn fototoestel.
        Hahaha Jeroen.
        Niet slecht bekeken
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
          Inderdaad, en als de malaise zich verder zet zullen het weer dezelfden zijn die het gelag zullen betalen: de hard werkende twee-verdieners.
          Alleenstaanden kunnen niet hard werken dan?
          Ik snap echt geen jota van al die beurscijfers en noteringen en obligaties en financieringen.
          https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            De laatste weken al kommer en kwel. Wie dus niet weg is is gezien. Dat heb ikzelf begin deze week aangevoeld en gelukkig heb ik een flink gedeelte van mijn meubelen kunnen redden.
            Gisteren hebben de Europese beurzen en de Dow Jones weer een flinke tuimelpartij moeten incasseren. En deze morgen gaan ook de Aziaten de dieperik in. Emoties en nog eens emoties, zoals het de beurzen meestal eigen is. Maar ondertussen gaat het van kwaad naar erger.
            In de VS zit er de schrik dik in dat na het financieel gepalaver van de laatste weken er het mes sterk zal moeten in gezet worden. Maar het is in Europa al niet beter. Wie zal er de steeds maar opgetrokken steun voor een aantal landen moeten ophoesten. De druk van de beleggers tot spijt van wie het benijdt op de obligatiemarkt neemt weer al een aantal dagen toe doordat er geen eendrachtige en doorzichtige politieke houding is in het "Verenigd Europa".
            En om dan nog maar te zwijgen over ons eigen landje waar we binnenkort ook uiteindelijk de gevolgen zullen moeten incasseren van de scherpe besnoeïngen die onze vriend DR en zijn schaapjes ontegensprekelijk zullen moeten nemen.
            Pessimisme troef dus op een overtrokken dag zoals wij deze de laatste tijd al gewoon zijn.
            Gisteren nog over gepraat met mijn buurman.
            't Ging over Dexia en die heeft weeral een patat gehad

Niet vergeten dat we een bankencrisis hebben gehad en wie heeft die betaald?
            Gehad is veel gezegd: die is nog niet opgelost.
            Wie "verpakt" nu schuld en verkoopt die?
            En welke "snullen" kopen die?

Europa was een politieke beslissing: niet iets van de mensen, niet iets van het volk.
            Net hetzelfde als in de jaren '70 met de fusies van de gemeenten.
            Daar wordt NU nog lokaal ruzie over gemaakt.

Europa kost ons een pak geld en de helft van Europa is failliet
            Griekenland is tien keer failliet en de middelen die ze krijgen zullen niet helpen.
            Intussen zijn de grote bedrijven in handen van Chinezen of anderen.
            Elke politieker wist dit. Men wist dit al tien jaar geleden.
            Neen, kom er maar bij...
            En de aanpak van Europa zal de Griekse economie totaal versmachten.
            Hun schuld wordt vlotjes doorgespeeld naar de werknemers en die worden met de keer
            zwaarder belast.
            Met alle gevolgen dus voor de Grieken maar ook voor de banken die met waardeloos
            schuldpapier blijven zitten.

Europa zit duidelijk in de greep van een groep machtige mensen waarvoor "de markten"
            grotere winsten en vermogens belangrijker blijven dan het algemeen belang.
            En dat is niet goed, niet voor ons noch voor Europa.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
              Ik snap echt geen jota van al die beurscijfers en noteringen en obligaties en financieringen.
              Moet je eens kijken naar het docudrama van Michael Moore: "Capitalism: a love story".
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Eigenlijk zou iemand met geld op overschot de beurs nu van nabij moeten volgen. Er zijn in de nabije toekomst koopjes te doen. Als de zaak zich dan wat herstelt (heeft ze al altijd gedaan) dan kan je je winst uittellen.
                De meesten lopen echter weg van de beurs als ze laag staat en beginnen te kopen als de "analisten" (voor mij meest nutteloze beroep ter wereld) van de daken schreeuwen dat het de moment is om in de beurs te stappen. Maar dan is het meestal al veel te laat.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Moet je eens kijken naar het docudrama van Michael Moore: "Capitalism: a love story".
                  Merci voor de tip, ga ik zeker eens bekijken!
                  https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                    Ach die beurs is toch één grote komedie.
                    Ik produceer iets en verkoop dat aan u en u betaalt me: dat is economie.
                    De rest = onzin.
                    En de bewijzen zijn er door het aantal beurs-crashen in de loop der jaren.
                    Het heet ook "op de beurs spelen".
                    En daar komen ongelukken van he
                    Hoe meer u wilt verdienen, hoe groter het risico wordt dat het kan fout lopen.

U koopt een aandeel op de beurs en dat is een klein stukje van een firma.
                    Stel zo'n aandeel kost 100 euro.
                    Gaat het goed met die firma dan kan de waarde van dit aandeel stijgen bijv. 110 euro.
                    Gaat het slecht bijv. 90 euro. (op dit moment heeft u al 10 euro verlies)
                    Gaat het fout.... kan u enkel nog fluiten.... fluiten naar uw centen

Geld kan ook belegd worden in bepaalde fondsen.
                    Kiezen voor een grote opbrengst is kiezen voor een groot risico.
                    Gaat het fout.... kan u enkel nog fluiten.... fluiten naar uw centen

Een betere keuze is het spaarboekje. Het "brengt" niet veel op maar je hebt zekerheid.
                    En dat is ook wat de Belgen doen de laatste jaren.
                    Als ik me niet vergis gaat dit nu over een kapitaal van 215 miljard....
                    Dus geld op Belgische banken EN in België he.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Eigenlijk zou iemand met geld op overschot de beurs nu van nabij moeten volgen. Er zijn in de nabije toekomst koopjes te doen. Als de zaak zich dan wat herstelt (heeft ze al altijd gedaan) dan kan je je winst uittellen.
                      De meesten lopen echter weg van de beurs als ze laag staat en beginnen te kopen als de "analisten" (voor mij meest nutteloze beroep ter wereld) van de daken schreeuwen dat het de moment is om in de beurs te stappen. Maar dan is het meestal al veel te laat.
                      Als ik 40 jaar geleden slim was geweest had ik aandelen moeten kopen van de energie-sector...
                      Energie is een zo goed als zekere investering.
                      Al de rest? Ge ziet wel he
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Enkel kanttekeningen:

- alleenstaanden kunnen zeker hard werken. Het is beeldspraak he: het gaat over gezinnen met een inkomen uit niet zelfstandige arbeid. Die vallen met het samengeteld inkomen altijd in de categorie waar de klappen vallen: daar is immers het meeste geld te rapen op een gemakkelijke manier. De minder gestelden hebben altijd recht op een of andere tegemoetkoming en de heel welgestelden hebben middelen om aan de lasten te ontsnappen. Er is geen partij die voor hun belangen opkomt. Een voorbeeld: kinderopvang = OCMW steuntrekkers kunnen voor enkele euro's per dag hun kinderen in een kinderopvang laten verzorgen, terwijl ze de ganse dag thuis zijn. Ze krijgen er ook voorrang (opvang van de gemeente...). Het is goedkoper dan ze zelf eten geven. Voor werkende mensen die de opvang nodig hebben is dat bijna onbetaalbaar. Zo zijn er nog tientallen voorbeelden.
                        - Europa heeft tot voor de invoering van de euro veel welvaart gebracht. Na de euro (men doet zijn best om het tegendeel te bewijzen) is alles echter duurder geworden. Door de te snelle groei en megalomanie is dit echter allemaal een rampscenario aan het worden.
                        - Welke belangen spelen, we hebben er allemaal geen idee van. De vele machinaties en de greep waarin banken de maatschappij houden... het is hallucinant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Ach die beurs is toch één grote komedie.

Een betere keuze is het spaarboekje. Het "brengt" niet veel op maar je hebt zekerheid.
                          En dat is ook wat de Belgen doen de laatste jaren.
                          Als ik me niet vergis gaat dit nu over een kapitaal van 215 miljard....
                          Dus geld op Belgische banken EN in België he.
                          Hier ga ik volledig mee akkoord. Het probleem is dan wel dat de bank met jouw spaargeld speelt en als de banken crashen, wat voorlopig (voorlopig!) nog niet is gebeurd, hoeveel is jouw euro dan nog waard?
                          Vroeger was het (ons) geld gedekt door goud. Nu? Door lucht en vooral mooie praatjes van makelaren en ander gespuis.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                            Enkel kanttekeningen:

- alleenstaanden kunnen zeker hard werken. Het is beeldspraak he: het gaat over gezinnen met een inkomen uit niet zelfstandige arbeid. Die vallen met het samengeteld inkomen altijd in de categorie waar de klappen vallen: daar is immers het meeste geld te rapen op een gemakkelijke manier. De minder gestelden hebben altijd recht op een of andere tegemoetkoming en de heel welgestelden hebben middelen om aan de lasten te ontsnappen. Er is geen partij die voor hun belangen opkomt. Een voorbeeld: kinderopvang = OCMW steuntrekkers kunnen voor enkele euro's per dag hun kinderen in een kinderopvang laten verzorgen, terwijl ze de ganse dag thuis zijn. Ze krijgen er ook voorrang (opvang van de gemeente...). Het is goedkoper dan ze zelf eten geven. Voor werkende mensen die de opvang nodig hebben is dat bijna onbetaalbaar. Zo zijn er nog tientallen voorbeelden.
                            - Europa heeft tot voor de invoering van de euro veel welvaart gebracht. Na de euro (men doet zijn best om het tegendeel te bewijzen) is alles echter duurder geworden. Door de te snelle groei en megalomanie is dit echter allemaal een rampscenario aan het worden.
                            - Welke belangen spelen, we hebben er allemaal geen idee van. De vele machinaties en de greep waarin banken de maatschappij houden... het is hallucinant.
                            Dit is het enige belang
                            Europa zit duidelijk in de greep van een groep machtige mensen waarvoor "de markten"
                            grotere winsten en vermogens belangrijker blijven dan het algemeen belang.
                            En dat is niet goed, niet voor ons noch voor Europa.

Persoonlijk moet ik er NIETS van weten van die kinderopvang maar liever daar geld
                            in steken dan in die notionele intrestaftrek waardoor er haast géén belastingen
                            worden betaald op winsten.

De hardwerkende Vlaming en dat we pas na augustus voor ons zelf gaan werken?
                            Ok.
                            Schaf het onderwijs af he
                            Of justitie, politie, het leger, alle bouwwerken voor de staat en noem maar op.
                            Je zal gegarandeerd veel over houden
                            Ben ik nog de sociale zekerheid vergeten, of onze rusthuizen, de ziekenhuizen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Hier ga ik volledig mee akkoord. Het probleem is dan wel dat de bank met jouw spaargeld speelt en als de banken crashen, wat voorlopig (voorlopig!) nog niet is gebeurd, hoeveel is jouw euro dan nog waard?
                              Vroeger was het (ons) geld gedekt door goud. Nu? Door lucht en vooral mooie praatjes van makelaren en ander gespuis.
                              Zo is dat Robert.
                              Het spaargeld is nu wel beschermd voor een bepaalde som.
                              (100.000 euro? Weet het niet meer)
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X