Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    1,5 % maar..... maar geen hoofdpijn
    Dan zit je ongetwijfeld bij een goktent, pardon grootbank. En van die goktenten krijg ik hoofdpijn...
    Ik heb toch 1,9 + 0.4 getrouwheid (Rabo) of 1,5 + 0,75 (Argenta). (nog iets meer is mogelijk, maar dan is de getrouwheidspremie véél hoger dan de basisinterest, en daar hou ik niet zo van).
    Last edited by nete; 5 augustus 2011, 10:21.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Dan zit je ongetwijfeld bij een goktent, pardon grootbank. En van die goktenten krijg ik hoofdpijn...
      Ik heb toch 1,9 + 0.4 getrouwheid (Rabo). (nog iets meer is mogelijk, maar dan is de getrouwheidspremie véél hoger dan de basisinterest, en daar hou ik niet zo van).
      KBC al vanaf (na) mijn legerdienst.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

KBC al vanaf (na) mijn legerdienst.
        Moet ik nu proficiat of oprechte deelneming zeggen ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

1,5 % maar..... maar geen hoofdpijn
          Die hoofdpijn kan nog komen.

Banken en veilige havens

Quote: "Of het nu Francine Swiggers, Silvio Berlusconi of Herman Van Rompuy is: iedereen klaagt steen en been over de irrationele markten. Ze zouden beter eens hun beklag doen bij de toezichthouders (van banken verzekeraars). Want die toezichthouders wakkeren de irrationaliteit nog aan door grootbeleggers (o.a. banken en verzekeraars) in de richting van AAA-staatspapier te drijven. Omdat overheden als enigen in de fictie geloven dat hun papier de ‘risicovrije rente’ weerspiegelt. Terwijl Treasuries of Bunds bij de huidige koersen veeleer rentevrij risico vormen. Of zoals de Britse zakenkrant Financial Times de rush richting AAA-papier samenvatte: ‘Het zijn niet de risicovolle activa die crisissen ontlokken. Wel de activa die beleggers als veilige havens beschouwen."

De stresstest van de banken zegt: hoe meer staatspapier (met lage rente) op de balans hoe beter. Echter, staten hebben moeilijkheden om hun obligaties terug te betalen. Dus eigelijk worden de banken verplicht om te beleggen in rentevrije-risico papier. Dit kan alleen maar fout lopen...
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Moet ik nu proficiat of oprechte deelneming zeggen ?
            Je bent niet verplicht nete
            Ik zal ook niks zeggen over jouw Rabo-Hollanders
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
              Die hoofdpijn kan nog komen.

Banken en veilige havens

Quote: "Of het nu Francine Swiggers, Silvio Berlusconi of Herman Van Rompuy is: iedereen klaagt steen en been over de irrationele markten. Ze zouden beter eens hun beklag doen bij de toezichthouders (van banken verzekeraars). Want die toezichthouders wakkeren de irrationaliteit nog aan door grootbeleggers (o.a. banken en verzekeraars) in de richting van AAA-staatspapier te drijven. Omdat overheden als enigen in de fictie geloven dat hun papier de ‘risicovrije rente’ weerspiegelt. Terwijl Treasuries of Bunds bij de huidige koersen veeleer rentevrij risico vormen. Of zoals de Britse zakenkrant Financial Times de rush richting AAA-papier samenvatte: ‘Het zijn niet de risicovolle activa die crisissen ontlokken. Wel de activa die beleggers als veilige havens beschouwen."

De stresstest van de banken zegt: hoe meer staatspapier (met lage rente) op de balans hoe beter. Echter, staten hebben moeilijkheden om hun obligaties terug te betalen. Dus eigelijk worden de banken verplicht om te beleggen in rentevrije-risico papier. Dit kan alleen maar fout lopen...
              Probleem NU is de USA....
              Iedereen is in paniek.
              En als die "onnozelaar" van een Barosso zegt dat Europa niet goed weet hoe de problemen
              aan te pakken.... "goe bezig" he?

De rijken worden netjes met rust gelaten he.
              Of kijk een keer naar de hypothecaire aftrek van Rutte in Nederland?
              Onze sporthelden die allemaal een adres in Monaco hebben.
              De rijke Griekse reders.
              (zie hun havens, of weer Monaco of Marbella)
              Het verhaal van die tapijtwever zal je wel kennen?
              (de btw oplichten en nu zelfs 30.000 euro schade krijgt omdat zijn proces te lang duurt)

Waarom maken de Europese leiders van deze crisissituatie geen gebruik om fundamentele,
              slimmere en socialere oplossingen uit te dokteren?

Als de mensen echt afkeer van Europa krijgen dan is de mooie droom van "vrede door welvaart"
              voorgoed voorbij.
              "Wie gelooft die mensen nog?"
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

ik ken jou niet maar ik dacht wel dat jij zou reageren

niemand schijnt zich af te vragen WAAR de VS hun geld 'lenen' , wel het antwoord is te gek om woorden...

Zal ik zeker doen
                Mijn oma en opa hadden nergens last van vroeger...
                Mijn ouders ook niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht

niemand schijnt zich af te vragen WAAR de VS hun geld 'lenen' , wel het antwoord is te gek om woorden...
                  Een realiteit die al langer een machtsverschuiving onderhoudt.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht

Ik ken u ook niet.
                    Die van Laken wel.... van op tv dan

Ronald Reagan in zijn tijd, ging al op visite in een paar zeer warme landen
                    Pa en zoontje Bush idem.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

een deel van de schuldenberg is ook niet geleend, maar zijn achterstallige betalingen die ze moeten doen aan bedrijven die een aantal diensten en producten leverden. Zo is er bijvoorbeeld achterstand in de betaling van de soldij.
                      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        een deel van de schuldenberg is ook niet geleend, maar zijn achterstallige betalingen die ze moeten doen aan bedrijven die een aantal diensten en producten leverden. Zo is er bijvoorbeeld achterstand in de betaling van de soldij.
                        Dat de overheid een slechte betaler is, is reeds langer gekend: maar liefst 1 op de 4
                        facturen wordt pas betaald na 90 dagen. Nochtans moeten overheidsopdrachten betaald
                        worden binnen de 50 dagen. Dit betekent dat het werkelijke percentage van de laattijdige betalers nog hoger ligt.
                        Dit zorgt voor heel wat liquiditeitsproblemen bij kleine ondernemers die intussen wel
                        hun leveranciers en andere kosten moeten blijven betalen.

Bovendien kunnen ze dit liquiditeitsprobleem niet opvangen door een bijkomende
                        kredietlijn van hun bank. Door de crisis hebben de banken immers hun voorwaarden
                        voor o.a. korte termijnkredieten verstrengd.

Late betalingen betekent ook verwijl-intresten
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

De Belgische beurs is aan 't herstellen, zowel de BEL20 als de BEL-MID.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Een hele tijd geleden stond hier een link naar een videootje waarin vragen gesteld werden over het waarom van staatsschulden. Iemand een idee?
                            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

De Belgische beurs is aan 't herstellen, zowel de BEL20 als de BEL-MID.
                              Ik wacht meestal tot 16u om zoiets te bekijken. De euforie is wellicht maar van korte duur. De bewegingen zijn té groot om van rust te kunnen spreken. Sommige aandelen schieten van -2à 3% plots naart +2à3%. Dit is niet goed.
                              En vandaag betere cijfers op de arbeidsmarkt in de VS, maar maandag terug de invloed van de Europese besluiteloosheid. Ik denk dat het nog te vroeg is om conclusies te trekken. Aan de lijn blijven staat zal het beste zijn...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Eéntje schiet er misschien uit, en dat is Umicore. Goede cijfers voorgelegd het eerste halfjaar en goede vooruitzichten in de recyclage afdeling. Recyclage.. toch nog altijd toekomst muziek. Op voorwaarde dat er niet teveel concurentie komt natuurlijk.
                                Want dat hebben we nogal gehoord. Als het in een sector goed gaat, dan liggen er altijd concurenten op de loer om te produceren aan lagere tarieven. Zo waar als dat de zon voor iedereen schijnt natuurlijk.
                                Last edited by enero; 5 augustus 2011, 15:39.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X