Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Klopt allemaal stefaand.
    In China wordt veel geproduceerd en het is niet altijd zo dat China veel produceert.
    De helft van Europa en de USA zit er.

Het is niet alleen China: in bijv. Bangladesh worden jeans voor kinderen gemaakt
    in onvoorstelbare omstandigheden. De klanten van de Lidl zijn er "goed" mee.

Het is niet alleen China: in Dubai werken Pakistani's, Filipino's en Indiërs aan hongerlonen
    en in helse temperaturen, vooral in de bouw.
    Het ergste is echter dat Emirati hen ook laat voelen dat ze niks voorstellen.
    Kan je nog lager vallen?
    Even advocaat van de duivel spelen. Ik werk ook regelmatig met Bangladeshi, Pakistani, Nepaleese en Filippijnse gasten in het Midden-Oosten. Nepal en Bangladesh werkers staan onderaan de ladder (lees: goedkoopst) omdat dit letterlijk ongeschoolden zijn, kunnen niet lezen noch schrijven en velen ook geen Engels.
    Dan zijn er de Pakistani's gevolgd door de Indiërs en de Filippijnse mannen als "duurste" werkers.
    Waarom zijn er 6 miljoen Filippijen in pakweg Saudi? En worden ze allemaal misbruikt? Nee, sommige bedrijven behandelen die mensen héél goed, ik zou kunnen namen noemen van bedrijven die zowel goed als slecht hun immigrantenarbeiders behandelen maar dat doet hier niks ter zake. Ik ben vorige weel thuis gekomen van de Filippijnen en weet welke armoede daar is, ook weet ik dat met de kleine €500/maand voor een Filippijn dat hij zijn kinderen een toekomst kan geven op een goeie school. En een Nepalees verdient per maand in de constructie ca. €350/maand (6 dagen/week werken aan 10h/dag)en met wat geluk ook nog eens kost en inwonen.
    Derde week augustus ga ik nu terug naar Saudi om met alle bovenstaande nationaliteiten te werken en sommige van die gasten zijn echt goed, anderen zijn naar mijn mening hun €350/maand niet waard.
    Niet alles is zwart/wit. Zoals gezegd, er is uitbuiting, zeer zeker maar niet overal.

Comment

Grappig dat iedereen denkt dat de Chinezen voor dit alles verantwoordelijk zijn, maar dat er niemand nadenkt over wie de Chinese firma's bezit.

Dit is niet het resultaat van "ons tegen hen". Dit is het resultaat van "rijk tegen arm".

Een voorbeeld;

- Op de hoek van onze straat maakt een kerel zijn fiets vast met een stevig slot, en een plaatje "te koop voor 50€".
      - Ik plaats er de mijne naast, en verkoop de mijne voor 45€. Ik wil hem echter niet verkopen, dus bellers scheep ik af.
      - Hij laat zijn prijs zakken tot 40€. Ik volg: 35€. Enzovoort. Uiteindelijk staat de zijne 20€ en ik koop hem op. Hij weet niet dat ik de bezitter van die andere fiets ben.
      - Ik heb nu twee fietsen, en met het overgrote deel van het aanbod in handen zet ik ze te koop tegen 50€ elk.

Extrapoleer dit model tot wereldniveau en je hebt meteen alle bewegingen van de macro-economie door. Een simplistischervoorbeeld kan ik niet geven. Geld maakt geld. Je bent rijk, of je bent het niet. Het feit dat we hier allen zitten te tikken en te lezen betekent dat wij het niet zijn. Anders deden we wel iets anders dan zagen.

J.
      http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
        Grappig dat iedereen denkt dat de Chinezen voor dit alles verantwoordelijk zijn, maar dat er niemand nadenkt over wie de Chinese firma's bezit.

Dit is niet het resultaat van "ons tegen hen". Dit is het resultaat van "rijk tegen arm".

Een voorbeeld;

- Op de hoek van onze straat maakt een kerel zijn fiets vast met een stevig slot, en een plaatje "te koop voor 50€".
        - Ik plaats er de mijne naast, en verkoop de mijne voor 45€. Ik wil hem echter niet verkopen, dus bellers scheep ik af.
        - Hij laat zijn prijs zakken tot 40€. Ik volg: 35€. Enzovoort. Uiteindelijk staat de zijne 20€ en ik koop hem op. Hij weet niet dat ik de bezitter van die andere fiets ben.
        - Ik heb nu twee fietsen, en met het overgrote deel van het aanbod in handen zet ik ze te koop tegen 50€ elk.

Extrapoleer dit model tot wereldniveau en je hebt meteen alle bewegingen van de macro-economie door. Een simplistischervoorbeeld kan ik niet geven. Geld maakt geld. Je bent rijk, of je bent het niet. Het feit dat we hier allen zitten te tikken en te lezen betekent dat wij het niet zijn. Anders deden we wel iets anders dan zagen.

J.
        En hoe ben je aan de centen geraakt om jouw eerste fiets te produceren?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

En hoe ben je aan de centen geraakt om jouw eerste fiets te produceren?
          Jouw bank heeft hem dat geleend tegen 1,5 %?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
            Jouw bank heeft hem dat geleend tegen 1,5 %?
            Tuurlijk
            Als je niks hebt krijg je bij de bank evenveel

Het hele punt is HOE men aan centen geraakt.
            Ja maar zei ooit iemand tegen mij: "Die mensen hebben initiatief genomen".
            Dus is het interessant te weten hoe onze adel bijv. of die Engelse Lords aan hun centen
            zijn geraakt
            Van Leopold II weten we het, ongeveer toch.
            Ik ben er zeker van dat je er nog kent.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ik ben er zeker van dat je er nog kent.
              Ik denk dat hij in dit geval de fiets uit een Afrikaans water heeft gevist, als terugvracht van de uien waarmee hij de plaatselijke boeren probeerde kapot te krijgen. Oh pardon: zeerovers bedoel ik, alleged to be linked to Al quaida.

Comment

Het ziet er vandaag weer niet zo goed uit.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Gewoon geduld hebben ,het kan zijn zoals thuis.Iets wat zakt kan terug omhoog komen ook al duurt het soms lang
                  Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

Comment

Volop winst, wie begrijpt er nog iets van ?
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Simpel.
                      De ECB koopt staatsobligaties.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Dat is simpel: 1% winst per uur is zoals dat spaarboekje per jaar.

Comment

Als de grote beursbeleggers eens een beetje verlies hebben dan staat de wereld op zijn kop,maar als ze per dag een paar mio winst maken vinden ze dat normaal.De groten leggen niet toe ,het zijn alleen de kleintjes die het gelag betalen
                          Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
                            Als de grote beursbeleggers eens een beetje verlies hebben dan staat de wereld op zijn kop,maar als ze per dag een paar mio winst maken vinden ze dat normaal.De groten leggen niet toe ,het zijn alleen de kleintjes die het gelag betalen
                            NA minder na één uur staat de BEL-20 in 't rood
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

De laatste tijd hoor ik niets anders meer dan het woordje 'geld' op het nieuws.
                              De crisis is toch niet zo nieuw ?
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                                De laatste tijd hoor ik niets anders meer dan het woordje 'geld' op het nieuws.
                                De crisis is toch niet zo nieuw ?
                                Natuurlijk niet
                                Banken, beurzen en andere speculanten maken alles kapot.

Landen zonder een degelijke en eerlijke, efficiënte bureaucratie maken alles kapot.
                                En dit is het probleem met Europa en de Eurozone.
                                Probleemlanden: Griekenland, Spanje, Portugal, Ierland en Italië.
                                Oplossing: "smijt ze buiten", vooral Griekenland en Italië.
                                Papandreou zei dat hij een privé firma gaat aanstellen om de Griekse bureaucratie
                                op punt te stellen dus alle staatszaken zoals belastingen innen, het kadaster enz.
                                Onvoorstelbaar niet?
                                En die zot Berlusconi? Dat weet toch iedereen.

Frankrijk en Duitsland doen er alles aan om de boel bij elkaar te houden.
                                Dit heeft al betekent dat "wij" hebben kunnen betalen.
                                Die twee zijn Europa, de rest zijn "onnozele" schapen in de Europa-kudde
                                En de Europese politiek nekt zich ook zelf > anti-sociaal en liberaal, privatisering.

Ben benieuwd naar de oplossing
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X